Olen jo pidemmän aikaa meinannut hankkia Escortin (1.6/1.8 96) - 97. Mutta vähän mietityttää jostain kuulin jakohihnan vaihtovälin olevan 40000 tkm.(pitäneekö paikkansa?)
Kilometrejä tulee suurinpiirtein vuodessa se.
Eli joka vuosi olisi remmin vaihto (minkähän hintanen remppa keskimäärin on).
hihnanvaihtoväli?onko totta
21
8580
Vastaukset
- remmi
sellane auto mis on ketju ei tarvi ku ajaa.
- ihmeessä
Dieselauto noilla kilometreillä.
- aina
90tkm hihnanvaihto. Kelpo peli, kunhan ruostesuojaat. Koneella ajaa kevyesti 400tkm jos huollat säännöllisesti. Motori ja ajo-ominaisuudet on parasta mitä rahalla saa.
- Tomppa
Ainakin 1.6 dsl vaihtoväli 60000 km. Ei oo vaikea vaihtaa.
- Kotimekaanikko
Vanhemmissa Escoissa hinhan vaihtoväli on tuo 40000 km. Jossain on annettu tietoa myös tuosta 60000 km vaihtovälistä, mutta sitä ei kannata uskoa. Kannattaa vaihtaa se mielellään jo ennen kuin 40000 km on täynnä, niin silloin saa ajella huolettomasti.
Ei ole iso kustannus, vaikka sen vaihdattaisi merkkiliikkeessä. Tai kaikkihan on suhteellista :)
Joissain 90-95 mallin Escoissa hihnoja katkesi alle 40000 km:n ajon. Nuo hihnat lienevät olleet jotenkin viallisia, tai sitten autoja oli revitelty oikein kunnolla. Tuo hihna kun kuluu ja väsyy myös kiihdyteltäessä ja tehtäessä moottorijarrutuksia. Tätä eivät kaikki autoilijat tiedä/tajua, vaan uskovat kulumisen/venymisen johtuvan pelkästään hihnan pyörimisestä johtuvasta hankauksesta.- ese87
Eset -98 -00 vaihtoväli 120000/5v
Soitto Fordille selventää asian.
Ei ainakaan ittellä ollut 105 000 huollossa tarvetta vaihtaa, seuraavassa sitten vaihtuu. - Happonen
Mitä vaikutusta moottorijarrutuksella on muka hihnan kestoon, ei mitään! Ihan samoin se silloin pyörii, vedätetään tai jarrutetaan moottorilla.
- Kotimekaanikko
Happonen kirjoitti:
Mitä vaikutusta moottorijarrutuksella on muka hihnan kestoon, ei mitään! Ihan samoin se silloin pyörii, vedätetään tai jarrutetaan moottorilla.
Et ilmeisesti tunne moottoria ja sen aiheuttamia vastuksia juuri lainkaan? No eipä hätiä mitiä, kirjastossa tai netistä etsimällä voit lukea kaikkea mitä tapahtuu syylarin ja vaihdekepin välillä. Parhailta sivuilta löytyy myös vikoihin liittyviä ja niitä aiheuttavia selostuksia, joihin todella kannattaa perehtyä. Ja jos oikein tarkkan haet, löydät myös selostuksia siitä, mitkä syyt johtavat jakohihnan katkeamiseen.
- Happonen
Kotimekaanikko kirjoitti:
Et ilmeisesti tunne moottoria ja sen aiheuttamia vastuksia juuri lainkaan? No eipä hätiä mitiä, kirjastossa tai netistä etsimällä voit lukea kaikkea mitä tapahtuu syylarin ja vaihdekepin välillä. Parhailta sivuilta löytyy myös vikoihin liittyviä ja niitä aiheuttavia selostuksia, joihin todella kannattaa perehtyä. Ja jos oikein tarkkan haet, löydät myös selostuksia siitä, mitkä syyt johtavat jakohihnan katkeamiseen.
Huomaakin jutustasi, että olet "kotimekaanikko", joka luulee tietävänsä kaikenlaista moottorin toiminnasta.
Kerrohan minulle tai laita linkki, josta selviää että hihna rasittuu enemmän moottorijarrutuksessa 4000 kierroksella (vaikka alamäkeä ajettaessa) kuin ajettaessa tietä tasaisella 4000 kierroksen moottorikierroksilla. Taitaa olla toisinpäin asianlaita! - Voortisti
Happonen kirjoitti:
Huomaakin jutustasi, että olet "kotimekaanikko", joka luulee tietävänsä kaikenlaista moottorin toiminnasta.
Kerrohan minulle tai laita linkki, josta selviää että hihna rasittuu enemmän moottorijarrutuksessa 4000 kierroksella (vaikka alamäkeä ajettaessa) kuin ajettaessa tietä tasaisella 4000 kierroksen moottorikierroksilla. Taitaa olla toisinpäin asianlaita!Jos hihna löysällä niin voi hypätä herkemmin moottorijarrutuksessa kuin normaalissa ajossa sillä toisiopuolella on isommat vapaat välit johon löysä normaalisti kerääntyy ja tuo voi aihettaa hypyn kun rasitussuunta yhtäkkiä muuttuu!
- Happonen
Voortisti kirjoitti:
Jos hihna löysällä niin voi hypätä herkemmin moottorijarrutuksessa kuin normaalissa ajossa sillä toisiopuolella on isommat vapaat välit johon löysä normaalisti kerääntyy ja tuo voi aihettaa hypyn kun rasitussuunta yhtäkkiä muuttuu!
Jos voimansiirtopuolella on hihna, siellä muuttuisi rasitussuunta moottorijarrutuksessa, mutta nokka-akselin hihnassa ei. Aina siellä on samat venttiilit liikutettavana, joten rasitus pysyy samana.
- Happonen
Happonen kirjoitti:
Huomaakin jutustasi, että olet "kotimekaanikko", joka luulee tietävänsä kaikenlaista moottorin toiminnasta.
Kerrohan minulle tai laita linkki, josta selviää että hihna rasittuu enemmän moottorijarrutuksessa 4000 kierroksella (vaikka alamäkeä ajettaessa) kuin ajettaessa tietä tasaisella 4000 kierroksen moottorikierroksilla. Taitaa olla toisinpäin asianlaita!Löytyykö tietoa??
- Tilhen
Happonen kirjoitti:
Löytyykö tietoa??
Ei.
- Voortisti
Eka Zeteceissä -92 vaihtoväli oli 100tkm, muuttui joskus -94 tai -95 (?) ja on ainakin mallissa -96 ja uudemmissa 120tkm tai 4v. Tuo pensoissa.
- Mersumies3
Onko jossain päin maailmaa joku joskus ajanu foortilla yli 40000 km?? Ei kai saatana, ainakaan samalla?
- Jorma Isojorma
Kyllä on, ja huomattavasti vähemmällä bensamäärällä ja aivan älyttömästi pienemmillä korjauskuluilla kuin Mersulla.
- Tepi
Etulampunvaihto yli 1000 euroa, sillä saa Fordin kaikki vuosihuollot!
- Jullet
Hai sie mersumies!
- diplinssi
Mersu- ja Bemarimiehet:
Teidän laatukäsityksenne ovat 60-luvulta, jolloin ne olivat laadussa ylivoimaisia.
Appiukkonikin oli erittäin tyytyväinen v.62, kun sai ostettua kunnollisen länsiauton, BMW 1500.
Edellinen auto oli Jovet Javelin (lentävä keihäs), englantilainen romu.
BMW1500 oli kyllä edistyksellinen, mm. kannen yläpuolinen nokka-akseli ketjulla (Fordilla työntötankokoneita vielä 90-luvulla).
Mutta herätkää, mersumiehet! Minä siirryin Fordista Sunnyyn jo v.92 (2 yläp. nokka-akselia ketjulla), Almeraan v.2002 ( suorasytytys).
Sunny nyt vaimon ja varmempaa peliä saa hakea ja kulkee 1mk/km, kun Mersut on siirtyneet euroon (1e/km).
- se on siinä.
kysymykseen vastaus mikä on 100% faktaa. 1994 ja sitä uudemmat zetek eskot hihnanvaihtoväli on 120000km.
- pikaisesta hihnan
vaihtotarpeesta, sen voi todeta itsekin. Kun hihna lähestyy kypsymispistettä, siihen alkaa muodostua poikittaisia katkoksia. Yleensäottaen hihna on hemmetin lujaa tekoa, ei katkea helposti, jos vain muut kamat ( esim. kiristin ) ovat kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137400- 495541
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa603070Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101588Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2001427Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926