Moi minulla on 2v ja 5kk vanha bichon frisé uros haluais kovasti mennä sen kanssa agilityyn mutta ongelmana on se että koira pitäisi pitää irti vai onks se pakollista? koska koirani voi karata jos päästän sen irti koska se ei usko kunnolla tänne sanaa edes herkulla ainenaan jos se saa hepulin eli juoksee kun päätön kana ja sillon sitä ei saa pysähtymään mitenkään. mut sit mul ois toinen kysymys uskaltaako koira mennä hirveen kauas omistajastaan tuntemattomassa paikassa esim:sellaisessa missä se ei ole ennen käynyt toivon hyviä vastauksia! =)
apuvaa
1
238
Vastaukset
Treenaa sitä tottelevaisuutta kotona ihan kaikessa rauhassa. Erityisesti kontaktin ottamista ja irtioloa, samoin rauhoittumista.
Ja musta sä voit kyllä ainakin kysellä koirakerhostasi alkeiskursseja. Kunhan koirasi on kiltti.
Mä olin koiraleirillä ja siellä karkaamisintoisilla oli pitkä ohut naru laahaamassa perässä, mutta naru haittaa jonkun verran hyppäämistä ja voi tarttua esteisiin ikävin seurauksin. Ihan alkeita voi harjoitella ihan narussakin, kai.
Se, kuinka kauas koira lähtee vieraassa paikassa, on ihan koirakohtaista. Omani (belggarinarttu) ei mene kovinkaan kauas, ellei näe jotain mielenkiintoista ja silloinkin se on koko ajan käskettävissä takaisin.
Kunhan koiran hallinta paranee, niin eiköhän irtipitokin reeneissä onnistu? Toivottavasti joku kokeneempi vastaa, mä kun oon tällainen kotitokoilija, jonka koirakin oli jo puoliksi koulutettu valmiiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375056- 823596
- 302983
- 612975
- 92876
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411828
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91760- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1341612