Laguna V6 kokemuksia

Laguna V6

Kertokaahan kokemuksia uusikoppaisesta Lagunasta, 3.0 V6 automaatista. Olen katsellut ko. autoa ja mietinnässä on hankkia 2002 - 2003 vuosimallin auto, 50 - 100 tkm ajettu. Kertokaa mielellään huoltojen hinnoista ja luotettavuudesta. Suorituskyvyn pitäisi olla "riittävä" ja ESP:t yms löytyy. Millaisilla keskikulutuksilla olette päässeet, tiedän, bensaa palaa kohtalaisesti...

8

6632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eki

      -02, mallia Privilige paketilla Farkku, ostin 1,5 vuotta sitten 45tkm -> 77tkm. Ranskalaistyyppisesti muutamia pikkuvikoja jotka voi korjauttaa seuraavassa huollossa:(penkinlämmittimen merkkivalo, rengaspaineanturi sekaisin, takalasin pyyhin rikki vakionopeudensäädin tippuu pois päältä joskus, handfree avainkortti toimii joskus huonosti).

      2 kertaa jäänyt tien päälle kun on mennyt sytytyspuola paskaksi - heti huoltoon(jos huoltopiste lähellä voi ajaa sinne - suosittelen tiptronicin käyttöä ja n. 3000rpm niin ei yhden sylinterin toimimattomuus "hypytä" koko autoa).

      Huoltojen hinnoista en tiedä, koska otin huoltosopimuksen(20tkm/v) - kolmannelle vuodella 53€/kk ja neljännelle vuodelle 77€/kk(sisältää hihnan vaihdon, varmaan 500€). Nämä toki antavat suuntaa huoltojen ja korjausten hinnoista.

      Helvetin mukava auto matkustaa.

      Moottoritiellä (130-140km/h) 8-9l/100km
      Maantiellä(80-110km/h) 7-8l/100km.
      Seka-ajossa 10-12l/100km
      Kaupungissa sitten jotain 13l/100km.

      • 123

        2001-mallinen n. 100 tkm ajettu on ollut keväästä asti, nyt ajettu n. 20 tkm lisää.

        Huolto oli ostaessa juuri tehty ja pitäisi kohta viedä, hinnasta ei ole tietoa. Hihnan vaihto 90 tkm/4 vuotta on aika iso ja kallis operaatio kuten noissa V-koneissa yleensäkin.

        Nuo sylinterikohtaiset puolat taitaa olla ainoa ikävämpi tyypillinen vika, tosin vaivaa muitakin merkkejä joissa sama periaate.

        Helvetillisen mukava vehje muuten, ja ohitukset sujuu aika rivakasti. Vauhti ei tunnu missään joten vakionopeussäädintä kannattaa käyttää.

        Ja kulutus on tuon kokoiseksi vähintään kohtuullinen, talvirajoituksilla ihan puhtaassa maantieajossa n. 90 km/h pääsee jopa seitsemään tai alle vakionopeussäätimen kanssakin, kehä-III:n sisällä on kesäaikaan mennyt kymmenen paikkeilla ja sekalaisessa ajossa jotain yhdeksää, tosin ajotapa on kai aika taloudellinen.

        Peruskone on sama kuin volvoissa ja peugeot/citroeneissa, laatikko on japanilainen Aisin.


      • volvossa
        123 kirjoitti:

        2001-mallinen n. 100 tkm ajettu on ollut keväästä asti, nyt ajettu n. 20 tkm lisää.

        Huolto oli ostaessa juuri tehty ja pitäisi kohta viedä, hinnasta ei ole tietoa. Hihnan vaihto 90 tkm/4 vuotta on aika iso ja kallis operaatio kuten noissa V-koneissa yleensäkin.

        Nuo sylinterikohtaiset puolat taitaa olla ainoa ikävämpi tyypillinen vika, tosin vaivaa muitakin merkkejä joissa sama periaate.

        Helvetillisen mukava vehje muuten, ja ohitukset sujuu aika rivakasti. Vauhti ei tunnu missään joten vakionopeussäädintä kannattaa käyttää.

        Ja kulutus on tuon kokoiseksi vähintään kohtuullinen, talvirajoituksilla ihan puhtaassa maantieajossa n. 90 km/h pääsee jopa seitsemään tai alle vakionopeussäätimen kanssakin, kehä-III:n sisällä on kesäaikaan mennyt kymmenen paikkeilla ja sekalaisessa ajossa jotain yhdeksää, tosin ajotapa on kai aika taloudellinen.

        Peruskone on sama kuin volvoissa ja peugeot/citroeneissa, laatikko on japanilainen Aisin.

        "Peruskone on sama kuin volvoissa", jos viittaat 264 malliin on kone lähes 20 vuotta uudempaa suunnittelua.


      • V6 koneesta
        volvossa kirjoitti:

        "Peruskone on sama kuin volvoissa", jos viittaat 264 malliin on kone lähes 20 vuotta uudempaa suunnittelua.

        V6 koneen historia on oikeastaan aika pitkä. Se aloitti elämänsä 1960-luvun lopussa V8 moottoriprojektina (ihan totta!) joka pätkäistiin juuri ennen valmistumista V6 koneeksi öljykriisin vietyä markkinat kasikoneelta. Siitä V6:lle omituinen 90 asteen sylinterikulma.

        Tätä alkuperäistä V6 konetta käytti ainakin PSA, rellu ja Volvo ja sen seuraava versio esiintyi vielä alkupään 760 vulvassakin.

        Tämä jälkeen kone suunniteltiin taas kokonaan uudestaan ja oli käytössä PSA:lla ja rellulla vuoteen 2000. 2001 PSA esitteli koneesta Porschen kanssa parannetun mallin ja käsittääkseni tässä vaiheessa rellun versio V6 myllystä erkani omile poluilleen Laguna II:n myötä.

        Tästä viimeisestä käänteestä en ole aivan varma mutta ymmärtääkseni rellun ja PSA:n nykyinen V6 on siis samaa sukujuurta mutta lähtivät erilleen 2001. Tehokkaammissa malleissahan (Vel Satis, Espace) rellulla on nykyään Nissanin Z350:n 3,5l V6 kone vaikka tätä kolmelitraistakin saa mm. lagunaan.


      • veekuus
        V6 koneesta kirjoitti:

        V6 koneen historia on oikeastaan aika pitkä. Se aloitti elämänsä 1960-luvun lopussa V8 moottoriprojektina (ihan totta!) joka pätkäistiin juuri ennen valmistumista V6 koneeksi öljykriisin vietyä markkinat kasikoneelta. Siitä V6:lle omituinen 90 asteen sylinterikulma.

        Tätä alkuperäistä V6 konetta käytti ainakin PSA, rellu ja Volvo ja sen seuraava versio esiintyi vielä alkupään 760 vulvassakin.

        Tämä jälkeen kone suunniteltiin taas kokonaan uudestaan ja oli käytössä PSA:lla ja rellulla vuoteen 2000. 2001 PSA esitteli koneesta Porschen kanssa parannetun mallin ja käsittääkseni tässä vaiheessa rellun versio V6 myllystä erkani omile poluilleen Laguna II:n myötä.

        Tästä viimeisestä käänteestä en ole aivan varma mutta ymmärtääkseni rellun ja PSA:n nykyinen V6 on siis samaa sukujuurta mutta lähtivät erilleen 2001. Tehokkaammissa malleissahan (Vel Satis, Espace) rellulla on nykyään Nissanin Z350:n 3,5l V6 kone vaikka tätä kolmelitraistakin saa mm. lagunaan.

        Ainakin motonetin listassa on ihan samat jakopään hihnat ja kiristimet sekä lagunaII:lle että 607-pösölle, joten ei ne ainakaan kovin kaukana toisistaan ole. Teho (152kW) ja vääntökin (285) on samat, eli luultavasti kuitenkin ihan täsmälleen sama kone sekä PSA:lla että renaultilla.

        Volvo näyttää häipyneen yhteisfirmasta 1989.


      • fan
        V6 koneesta kirjoitti:

        V6 koneen historia on oikeastaan aika pitkä. Se aloitti elämänsä 1960-luvun lopussa V8 moottoriprojektina (ihan totta!) joka pätkäistiin juuri ennen valmistumista V6 koneeksi öljykriisin vietyä markkinat kasikoneelta. Siitä V6:lle omituinen 90 asteen sylinterikulma.

        Tätä alkuperäistä V6 konetta käytti ainakin PSA, rellu ja Volvo ja sen seuraava versio esiintyi vielä alkupään 760 vulvassakin.

        Tämä jälkeen kone suunniteltiin taas kokonaan uudestaan ja oli käytössä PSA:lla ja rellulla vuoteen 2000. 2001 PSA esitteli koneesta Porschen kanssa parannetun mallin ja käsittääkseni tässä vaiheessa rellun versio V6 myllystä erkani omile poluilleen Laguna II:n myötä.

        Tästä viimeisestä käänteestä en ole aivan varma mutta ymmärtääkseni rellun ja PSA:n nykyinen V6 on siis samaa sukujuurta mutta lähtivät erilleen 2001. Tehokkaammissa malleissahan (Vel Satis, Espace) rellulla on nykyään Nissanin Z350:n 3,5l V6 kone vaikka tätä kolmelitraistakin saa mm. lagunaan.

        tuossa nissanin Z350 mallissa on renaultin kone.
        eli rellun malleissa on ihan omat koneet


    • Lagu-Pekka

      Mukavaa kyytiä. 01 farkku, ajettu 112 tkm. Tilaa kohtuullisesti ja mukavuutta vastapainoksi varsin runsaasti. Sytyspuolat on vaihdettu kertaalleen, 1 omaan piikkin muut takuuseen. Vaihdetuista ei ole yhtäkään tarvinnut uusia. Kuluttaa sekalaisessa ajossa 9-10 l/100 km. Minulla meni edellisessä 2 L pösössä suurin piirtein saman verran. Olen käynyt koeajamassa uusia, erimerkkisiä autoja, mutta eivät pääse samalle tasolle mukavuudessa jos pysytään alle 40 t hintaluokassa. Suosittelen!

    • Ovivaksi

      20 tuhattta ajaneena ja kulutus matkassa 9-10 tarkalleen 9.7 vakkarissa oli 130 km/h Helsinki-Lahti väliä kuljen ja yhdyn myös kyydin tasaisuuteen ja hiljaisuuteen!! Kilometrejä mittarissa 235 tkm. reilu ja ei mitään vikaa ollut. Remmi vaihdettu, puolat kaikki 6 vaihdettu ja tulpat myös. Uskon että omistan auton jolla ajaa vielä pitkään! :-)

      Ps. Myytävän on:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1831
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1164
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    Aihe