Kertokaahan kokemuksia uusikoppaisesta Lagunasta, 3.0 V6 automaatista. Olen katsellut ko. autoa ja mietinnässä on hankkia 2002 - 2003 vuosimallin auto, 50 - 100 tkm ajettu. Kertokaa mielellään huoltojen hinnoista ja luotettavuudesta. Suorituskyvyn pitäisi olla "riittävä" ja ESP:t yms löytyy. Millaisilla keskikulutuksilla olette päässeet, tiedän, bensaa palaa kohtalaisesti...
Laguna V6 kokemuksia
8
6781
Vastaukset
- eki
-02, mallia Privilige paketilla Farkku, ostin 1,5 vuotta sitten 45tkm -> 77tkm. Ranskalaistyyppisesti muutamia pikkuvikoja jotka voi korjauttaa seuraavassa huollossa:(penkinlämmittimen merkkivalo, rengaspaineanturi sekaisin, takalasin pyyhin rikki vakionopeudensäädin tippuu pois päältä joskus, handfree avainkortti toimii joskus huonosti).
2 kertaa jäänyt tien päälle kun on mennyt sytytyspuola paskaksi - heti huoltoon(jos huoltopiste lähellä voi ajaa sinne - suosittelen tiptronicin käyttöä ja n. 3000rpm niin ei yhden sylinterin toimimattomuus "hypytä" koko autoa).
Huoltojen hinnoista en tiedä, koska otin huoltosopimuksen(20tkm/v) - kolmannelle vuodella 53€/kk ja neljännelle vuodelle 77€/kk(sisältää hihnan vaihdon, varmaan 500€). Nämä toki antavat suuntaa huoltojen ja korjausten hinnoista.
Helvetin mukava auto matkustaa.
Moottoritiellä (130-140km/h) 8-9l/100km
Maantiellä(80-110km/h) 7-8l/100km.
Seka-ajossa 10-12l/100km
Kaupungissa sitten jotain 13l/100km.- 123
2001-mallinen n. 100 tkm ajettu on ollut keväästä asti, nyt ajettu n. 20 tkm lisää.
Huolto oli ostaessa juuri tehty ja pitäisi kohta viedä, hinnasta ei ole tietoa. Hihnan vaihto 90 tkm/4 vuotta on aika iso ja kallis operaatio kuten noissa V-koneissa yleensäkin.
Nuo sylinterikohtaiset puolat taitaa olla ainoa ikävämpi tyypillinen vika, tosin vaivaa muitakin merkkejä joissa sama periaate.
Helvetillisen mukava vehje muuten, ja ohitukset sujuu aika rivakasti. Vauhti ei tunnu missään joten vakionopeussäädintä kannattaa käyttää.
Ja kulutus on tuon kokoiseksi vähintään kohtuullinen, talvirajoituksilla ihan puhtaassa maantieajossa n. 90 km/h pääsee jopa seitsemään tai alle vakionopeussäätimen kanssakin, kehä-III:n sisällä on kesäaikaan mennyt kymmenen paikkeilla ja sekalaisessa ajossa jotain yhdeksää, tosin ajotapa on kai aika taloudellinen.
Peruskone on sama kuin volvoissa ja peugeot/citroeneissa, laatikko on japanilainen Aisin. - volvossa
123 kirjoitti:
2001-mallinen n. 100 tkm ajettu on ollut keväästä asti, nyt ajettu n. 20 tkm lisää.
Huolto oli ostaessa juuri tehty ja pitäisi kohta viedä, hinnasta ei ole tietoa. Hihnan vaihto 90 tkm/4 vuotta on aika iso ja kallis operaatio kuten noissa V-koneissa yleensäkin.
Nuo sylinterikohtaiset puolat taitaa olla ainoa ikävämpi tyypillinen vika, tosin vaivaa muitakin merkkejä joissa sama periaate.
Helvetillisen mukava vehje muuten, ja ohitukset sujuu aika rivakasti. Vauhti ei tunnu missään joten vakionopeussäädintä kannattaa käyttää.
Ja kulutus on tuon kokoiseksi vähintään kohtuullinen, talvirajoituksilla ihan puhtaassa maantieajossa n. 90 km/h pääsee jopa seitsemään tai alle vakionopeussäätimen kanssakin, kehä-III:n sisällä on kesäaikaan mennyt kymmenen paikkeilla ja sekalaisessa ajossa jotain yhdeksää, tosin ajotapa on kai aika taloudellinen.
Peruskone on sama kuin volvoissa ja peugeot/citroeneissa, laatikko on japanilainen Aisin."Peruskone on sama kuin volvoissa", jos viittaat 264 malliin on kone lähes 20 vuotta uudempaa suunnittelua.
- V6 koneesta
volvossa kirjoitti:
"Peruskone on sama kuin volvoissa", jos viittaat 264 malliin on kone lähes 20 vuotta uudempaa suunnittelua.
V6 koneen historia on oikeastaan aika pitkä. Se aloitti elämänsä 1960-luvun lopussa V8 moottoriprojektina (ihan totta!) joka pätkäistiin juuri ennen valmistumista V6 koneeksi öljykriisin vietyä markkinat kasikoneelta. Siitä V6:lle omituinen 90 asteen sylinterikulma.
Tätä alkuperäistä V6 konetta käytti ainakin PSA, rellu ja Volvo ja sen seuraava versio esiintyi vielä alkupään 760 vulvassakin.
Tämä jälkeen kone suunniteltiin taas kokonaan uudestaan ja oli käytössä PSA:lla ja rellulla vuoteen 2000. 2001 PSA esitteli koneesta Porschen kanssa parannetun mallin ja käsittääkseni tässä vaiheessa rellun versio V6 myllystä erkani omile poluilleen Laguna II:n myötä.
Tästä viimeisestä käänteestä en ole aivan varma mutta ymmärtääkseni rellun ja PSA:n nykyinen V6 on siis samaa sukujuurta mutta lähtivät erilleen 2001. Tehokkaammissa malleissahan (Vel Satis, Espace) rellulla on nykyään Nissanin Z350:n 3,5l V6 kone vaikka tätä kolmelitraistakin saa mm. lagunaan. - veekuus
V6 koneesta kirjoitti:
V6 koneen historia on oikeastaan aika pitkä. Se aloitti elämänsä 1960-luvun lopussa V8 moottoriprojektina (ihan totta!) joka pätkäistiin juuri ennen valmistumista V6 koneeksi öljykriisin vietyä markkinat kasikoneelta. Siitä V6:lle omituinen 90 asteen sylinterikulma.
Tätä alkuperäistä V6 konetta käytti ainakin PSA, rellu ja Volvo ja sen seuraava versio esiintyi vielä alkupään 760 vulvassakin.
Tämä jälkeen kone suunniteltiin taas kokonaan uudestaan ja oli käytössä PSA:lla ja rellulla vuoteen 2000. 2001 PSA esitteli koneesta Porschen kanssa parannetun mallin ja käsittääkseni tässä vaiheessa rellun versio V6 myllystä erkani omile poluilleen Laguna II:n myötä.
Tästä viimeisestä käänteestä en ole aivan varma mutta ymmärtääkseni rellun ja PSA:n nykyinen V6 on siis samaa sukujuurta mutta lähtivät erilleen 2001. Tehokkaammissa malleissahan (Vel Satis, Espace) rellulla on nykyään Nissanin Z350:n 3,5l V6 kone vaikka tätä kolmelitraistakin saa mm. lagunaan.Ainakin motonetin listassa on ihan samat jakopään hihnat ja kiristimet sekä lagunaII:lle että 607-pösölle, joten ei ne ainakaan kovin kaukana toisistaan ole. Teho (152kW) ja vääntökin (285) on samat, eli luultavasti kuitenkin ihan täsmälleen sama kone sekä PSA:lla että renaultilla.
Volvo näyttää häipyneen yhteisfirmasta 1989. - fan
V6 koneesta kirjoitti:
V6 koneen historia on oikeastaan aika pitkä. Se aloitti elämänsä 1960-luvun lopussa V8 moottoriprojektina (ihan totta!) joka pätkäistiin juuri ennen valmistumista V6 koneeksi öljykriisin vietyä markkinat kasikoneelta. Siitä V6:lle omituinen 90 asteen sylinterikulma.
Tätä alkuperäistä V6 konetta käytti ainakin PSA, rellu ja Volvo ja sen seuraava versio esiintyi vielä alkupään 760 vulvassakin.
Tämä jälkeen kone suunniteltiin taas kokonaan uudestaan ja oli käytössä PSA:lla ja rellulla vuoteen 2000. 2001 PSA esitteli koneesta Porschen kanssa parannetun mallin ja käsittääkseni tässä vaiheessa rellun versio V6 myllystä erkani omile poluilleen Laguna II:n myötä.
Tästä viimeisestä käänteestä en ole aivan varma mutta ymmärtääkseni rellun ja PSA:n nykyinen V6 on siis samaa sukujuurta mutta lähtivät erilleen 2001. Tehokkaammissa malleissahan (Vel Satis, Espace) rellulla on nykyään Nissanin Z350:n 3,5l V6 kone vaikka tätä kolmelitraistakin saa mm. lagunaan.tuossa nissanin Z350 mallissa on renaultin kone.
eli rellun malleissa on ihan omat koneet
- Lagu-Pekka
Mukavaa kyytiä. 01 farkku, ajettu 112 tkm. Tilaa kohtuullisesti ja mukavuutta vastapainoksi varsin runsaasti. Sytyspuolat on vaihdettu kertaalleen, 1 omaan piikkin muut takuuseen. Vaihdetuista ei ole yhtäkään tarvinnut uusia. Kuluttaa sekalaisessa ajossa 9-10 l/100 km. Minulla meni edellisessä 2 L pösössä suurin piirtein saman verran. Olen käynyt koeajamassa uusia, erimerkkisiä autoja, mutta eivät pääse samalle tasolle mukavuudessa jos pysytään alle 40 t hintaluokassa. Suosittelen!
- Ovivaksi
20 tuhattta ajaneena ja kulutus matkassa 9-10 tarkalleen 9.7 vakkarissa oli 130 km/h Helsinki-Lahti väliä kuljen ja yhdyn myös kyydin tasaisuuteen ja hiljaisuuteen!! Kilometrejä mittarissa 235 tkm. reilu ja ei mitään vikaa ollut. Remmi vaihdettu, puolat kaikki 6 vaihdettu ja tulpat myös. Uskon että omistan auton jolla ajaa vielä pitkään! :-)
Ps. Myytävän on:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453333Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503175Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4352391Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2461473Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 761227
- 781221
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311178Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1261086