Laguna V6 kokemuksia

Laguna V6

Kertokaahan kokemuksia uusikoppaisesta Lagunasta, 3.0 V6 automaatista. Olen katsellut ko. autoa ja mietinnässä on hankkia 2002 - 2003 vuosimallin auto, 50 - 100 tkm ajettu. Kertokaa mielellään huoltojen hinnoista ja luotettavuudesta. Suorituskyvyn pitäisi olla "riittävä" ja ESP:t yms löytyy. Millaisilla keskikulutuksilla olette päässeet, tiedän, bensaa palaa kohtalaisesti...

9

7096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eki

      -02, mallia Privilige paketilla Farkku, ostin 1,5 vuotta sitten 45tkm -> 77tkm. Ranskalaistyyppisesti muutamia pikkuvikoja jotka voi korjauttaa seuraavassa huollossa:(penkinlämmittimen merkkivalo, rengaspaineanturi sekaisin, takalasin pyyhin rikki vakionopeudensäädin tippuu pois päältä joskus, handfree avainkortti toimii joskus huonosti).

      2 kertaa jäänyt tien päälle kun on mennyt sytytyspuola paskaksi - heti huoltoon(jos huoltopiste lähellä voi ajaa sinne - suosittelen tiptronicin käyttöä ja n. 3000rpm niin ei yhden sylinterin toimimattomuus "hypytä" koko autoa).

      Huoltojen hinnoista en tiedä, koska otin huoltosopimuksen(20tkm/v) - kolmannelle vuodella 53€/kk ja neljännelle vuodelle 77€/kk(sisältää hihnan vaihdon, varmaan 500€). Nämä toki antavat suuntaa huoltojen ja korjausten hinnoista.

      Helvetin mukava auto matkustaa.

      Moottoritiellä (130-140km/h) 8-9l/100km
      Maantiellä(80-110km/h) 7-8l/100km.
      Seka-ajossa 10-12l/100km
      Kaupungissa sitten jotain 13l/100km.

      • 123

        2001-mallinen n. 100 tkm ajettu on ollut keväästä asti, nyt ajettu n. 20 tkm lisää.

        Huolto oli ostaessa juuri tehty ja pitäisi kohta viedä, hinnasta ei ole tietoa. Hihnan vaihto 90 tkm/4 vuotta on aika iso ja kallis operaatio kuten noissa V-koneissa yleensäkin.

        Nuo sylinterikohtaiset puolat taitaa olla ainoa ikävämpi tyypillinen vika, tosin vaivaa muitakin merkkejä joissa sama periaate.

        Helvetillisen mukava vehje muuten, ja ohitukset sujuu aika rivakasti. Vauhti ei tunnu missään joten vakionopeussäädintä kannattaa käyttää.

        Ja kulutus on tuon kokoiseksi vähintään kohtuullinen, talvirajoituksilla ihan puhtaassa maantieajossa n. 90 km/h pääsee jopa seitsemään tai alle vakionopeussäätimen kanssakin, kehä-III:n sisällä on kesäaikaan mennyt kymmenen paikkeilla ja sekalaisessa ajossa jotain yhdeksää, tosin ajotapa on kai aika taloudellinen.

        Peruskone on sama kuin volvoissa ja peugeot/citroeneissa, laatikko on japanilainen Aisin.


      • volvossa
        123 kirjoitti:

        2001-mallinen n. 100 tkm ajettu on ollut keväästä asti, nyt ajettu n. 20 tkm lisää.

        Huolto oli ostaessa juuri tehty ja pitäisi kohta viedä, hinnasta ei ole tietoa. Hihnan vaihto 90 tkm/4 vuotta on aika iso ja kallis operaatio kuten noissa V-koneissa yleensäkin.

        Nuo sylinterikohtaiset puolat taitaa olla ainoa ikävämpi tyypillinen vika, tosin vaivaa muitakin merkkejä joissa sama periaate.

        Helvetillisen mukava vehje muuten, ja ohitukset sujuu aika rivakasti. Vauhti ei tunnu missään joten vakionopeussäädintä kannattaa käyttää.

        Ja kulutus on tuon kokoiseksi vähintään kohtuullinen, talvirajoituksilla ihan puhtaassa maantieajossa n. 90 km/h pääsee jopa seitsemään tai alle vakionopeussäätimen kanssakin, kehä-III:n sisällä on kesäaikaan mennyt kymmenen paikkeilla ja sekalaisessa ajossa jotain yhdeksää, tosin ajotapa on kai aika taloudellinen.

        Peruskone on sama kuin volvoissa ja peugeot/citroeneissa, laatikko on japanilainen Aisin.

        "Peruskone on sama kuin volvoissa", jos viittaat 264 malliin on kone lähes 20 vuotta uudempaa suunnittelua.


      • V6 koneesta
        volvossa kirjoitti:

        "Peruskone on sama kuin volvoissa", jos viittaat 264 malliin on kone lähes 20 vuotta uudempaa suunnittelua.

        V6 koneen historia on oikeastaan aika pitkä. Se aloitti elämänsä 1960-luvun lopussa V8 moottoriprojektina (ihan totta!) joka pätkäistiin juuri ennen valmistumista V6 koneeksi öljykriisin vietyä markkinat kasikoneelta. Siitä V6:lle omituinen 90 asteen sylinterikulma.

        Tätä alkuperäistä V6 konetta käytti ainakin PSA, rellu ja Volvo ja sen seuraava versio esiintyi vielä alkupään 760 vulvassakin.

        Tämä jälkeen kone suunniteltiin taas kokonaan uudestaan ja oli käytössä PSA:lla ja rellulla vuoteen 2000. 2001 PSA esitteli koneesta Porschen kanssa parannetun mallin ja käsittääkseni tässä vaiheessa rellun versio V6 myllystä erkani omile poluilleen Laguna II:n myötä.

        Tästä viimeisestä käänteestä en ole aivan varma mutta ymmärtääkseni rellun ja PSA:n nykyinen V6 on siis samaa sukujuurta mutta lähtivät erilleen 2001. Tehokkaammissa malleissahan (Vel Satis, Espace) rellulla on nykyään Nissanin Z350:n 3,5l V6 kone vaikka tätä kolmelitraistakin saa mm. lagunaan.


      • veekuus
        V6 koneesta kirjoitti:

        V6 koneen historia on oikeastaan aika pitkä. Se aloitti elämänsä 1960-luvun lopussa V8 moottoriprojektina (ihan totta!) joka pätkäistiin juuri ennen valmistumista V6 koneeksi öljykriisin vietyä markkinat kasikoneelta. Siitä V6:lle omituinen 90 asteen sylinterikulma.

        Tätä alkuperäistä V6 konetta käytti ainakin PSA, rellu ja Volvo ja sen seuraava versio esiintyi vielä alkupään 760 vulvassakin.

        Tämä jälkeen kone suunniteltiin taas kokonaan uudestaan ja oli käytössä PSA:lla ja rellulla vuoteen 2000. 2001 PSA esitteli koneesta Porschen kanssa parannetun mallin ja käsittääkseni tässä vaiheessa rellun versio V6 myllystä erkani omile poluilleen Laguna II:n myötä.

        Tästä viimeisestä käänteestä en ole aivan varma mutta ymmärtääkseni rellun ja PSA:n nykyinen V6 on siis samaa sukujuurta mutta lähtivät erilleen 2001. Tehokkaammissa malleissahan (Vel Satis, Espace) rellulla on nykyään Nissanin Z350:n 3,5l V6 kone vaikka tätä kolmelitraistakin saa mm. lagunaan.

        Ainakin motonetin listassa on ihan samat jakopään hihnat ja kiristimet sekä lagunaII:lle että 607-pösölle, joten ei ne ainakaan kovin kaukana toisistaan ole. Teho (152kW) ja vääntökin (285) on samat, eli luultavasti kuitenkin ihan täsmälleen sama kone sekä PSA:lla että renaultilla.

        Volvo näyttää häipyneen yhteisfirmasta 1989.


      • fan
        V6 koneesta kirjoitti:

        V6 koneen historia on oikeastaan aika pitkä. Se aloitti elämänsä 1960-luvun lopussa V8 moottoriprojektina (ihan totta!) joka pätkäistiin juuri ennen valmistumista V6 koneeksi öljykriisin vietyä markkinat kasikoneelta. Siitä V6:lle omituinen 90 asteen sylinterikulma.

        Tätä alkuperäistä V6 konetta käytti ainakin PSA, rellu ja Volvo ja sen seuraava versio esiintyi vielä alkupään 760 vulvassakin.

        Tämä jälkeen kone suunniteltiin taas kokonaan uudestaan ja oli käytössä PSA:lla ja rellulla vuoteen 2000. 2001 PSA esitteli koneesta Porschen kanssa parannetun mallin ja käsittääkseni tässä vaiheessa rellun versio V6 myllystä erkani omile poluilleen Laguna II:n myötä.

        Tästä viimeisestä käänteestä en ole aivan varma mutta ymmärtääkseni rellun ja PSA:n nykyinen V6 on siis samaa sukujuurta mutta lähtivät erilleen 2001. Tehokkaammissa malleissahan (Vel Satis, Espace) rellulla on nykyään Nissanin Z350:n 3,5l V6 kone vaikka tätä kolmelitraistakin saa mm. lagunaan.

        tuossa nissanin Z350 mallissa on renaultin kone.
        eli rellun malleissa on ihan omat koneet


    • Lagu-Pekka

      Mukavaa kyytiä. 01 farkku, ajettu 112 tkm. Tilaa kohtuullisesti ja mukavuutta vastapainoksi varsin runsaasti. Sytyspuolat on vaihdettu kertaalleen, 1 omaan piikkin muut takuuseen. Vaihdetuista ei ole yhtäkään tarvinnut uusia. Kuluttaa sekalaisessa ajossa 9-10 l/100 km. Minulla meni edellisessä 2 L pösössä suurin piirtein saman verran. Olen käynyt koeajamassa uusia, erimerkkisiä autoja, mutta eivät pääse samalle tasolle mukavuudessa jos pysytään alle 40 t hintaluokassa. Suosittelen!

    • Ovivaksi

      20 tuhattta ajaneena ja kulutus matkassa 9-10 tarkalleen 9.7 vakkarissa oli 130 km/h Helsinki-Lahti väliä kuljen ja yhdyn myös kyydin tasaisuuteen ja hiljaisuuteen!! Kilometrejä mittarissa 235 tkm. reilu ja ei mitään vikaa ollut. Remmi vaihdettu, puolat kaikki 6 vaihdettu ja tulpat myös. Uskon että omistan auton jolla ajaa vielä pitkään! :-)

      Ps. Myytävän on:)

    • Anonyymi

      Jeesus rakastaa teitä ✝️❤️

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      193
      11646
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5509
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2807
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2425
    5. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      14
      1949
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1891
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1875
    8. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      29
      1784
    9. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1526
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1498
    Aihe