Laguna V6 kokemuksia

Laguna V6

Kertokaahan kokemuksia uusikoppaisesta Lagunasta, 3.0 V6 automaatista. Olen katsellut ko. autoa ja mietinnässä on hankkia 2002 - 2003 vuosimallin auto, 50 - 100 tkm ajettu. Kertokaa mielellään huoltojen hinnoista ja luotettavuudesta. Suorituskyvyn pitäisi olla "riittävä" ja ESP:t yms löytyy. Millaisilla keskikulutuksilla olette päässeet, tiedän, bensaa palaa kohtalaisesti...

9

6987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eki

      -02, mallia Privilige paketilla Farkku, ostin 1,5 vuotta sitten 45tkm -> 77tkm. Ranskalaistyyppisesti muutamia pikkuvikoja jotka voi korjauttaa seuraavassa huollossa:(penkinlämmittimen merkkivalo, rengaspaineanturi sekaisin, takalasin pyyhin rikki vakionopeudensäädin tippuu pois päältä joskus, handfree avainkortti toimii joskus huonosti).

      2 kertaa jäänyt tien päälle kun on mennyt sytytyspuola paskaksi - heti huoltoon(jos huoltopiste lähellä voi ajaa sinne - suosittelen tiptronicin käyttöä ja n. 3000rpm niin ei yhden sylinterin toimimattomuus "hypytä" koko autoa).

      Huoltojen hinnoista en tiedä, koska otin huoltosopimuksen(20tkm/v) - kolmannelle vuodella 53€/kk ja neljännelle vuodelle 77€/kk(sisältää hihnan vaihdon, varmaan 500€). Nämä toki antavat suuntaa huoltojen ja korjausten hinnoista.

      Helvetin mukava auto matkustaa.

      Moottoritiellä (130-140km/h) 8-9l/100km
      Maantiellä(80-110km/h) 7-8l/100km.
      Seka-ajossa 10-12l/100km
      Kaupungissa sitten jotain 13l/100km.

      • 123

        2001-mallinen n. 100 tkm ajettu on ollut keväästä asti, nyt ajettu n. 20 tkm lisää.

        Huolto oli ostaessa juuri tehty ja pitäisi kohta viedä, hinnasta ei ole tietoa. Hihnan vaihto 90 tkm/4 vuotta on aika iso ja kallis operaatio kuten noissa V-koneissa yleensäkin.

        Nuo sylinterikohtaiset puolat taitaa olla ainoa ikävämpi tyypillinen vika, tosin vaivaa muitakin merkkejä joissa sama periaate.

        Helvetillisen mukava vehje muuten, ja ohitukset sujuu aika rivakasti. Vauhti ei tunnu missään joten vakionopeussäädintä kannattaa käyttää.

        Ja kulutus on tuon kokoiseksi vähintään kohtuullinen, talvirajoituksilla ihan puhtaassa maantieajossa n. 90 km/h pääsee jopa seitsemään tai alle vakionopeussäätimen kanssakin, kehä-III:n sisällä on kesäaikaan mennyt kymmenen paikkeilla ja sekalaisessa ajossa jotain yhdeksää, tosin ajotapa on kai aika taloudellinen.

        Peruskone on sama kuin volvoissa ja peugeot/citroeneissa, laatikko on japanilainen Aisin.


      • volvossa
        123 kirjoitti:

        2001-mallinen n. 100 tkm ajettu on ollut keväästä asti, nyt ajettu n. 20 tkm lisää.

        Huolto oli ostaessa juuri tehty ja pitäisi kohta viedä, hinnasta ei ole tietoa. Hihnan vaihto 90 tkm/4 vuotta on aika iso ja kallis operaatio kuten noissa V-koneissa yleensäkin.

        Nuo sylinterikohtaiset puolat taitaa olla ainoa ikävämpi tyypillinen vika, tosin vaivaa muitakin merkkejä joissa sama periaate.

        Helvetillisen mukava vehje muuten, ja ohitukset sujuu aika rivakasti. Vauhti ei tunnu missään joten vakionopeussäädintä kannattaa käyttää.

        Ja kulutus on tuon kokoiseksi vähintään kohtuullinen, talvirajoituksilla ihan puhtaassa maantieajossa n. 90 km/h pääsee jopa seitsemään tai alle vakionopeussäätimen kanssakin, kehä-III:n sisällä on kesäaikaan mennyt kymmenen paikkeilla ja sekalaisessa ajossa jotain yhdeksää, tosin ajotapa on kai aika taloudellinen.

        Peruskone on sama kuin volvoissa ja peugeot/citroeneissa, laatikko on japanilainen Aisin.

        "Peruskone on sama kuin volvoissa", jos viittaat 264 malliin on kone lähes 20 vuotta uudempaa suunnittelua.


      • V6 koneesta
        volvossa kirjoitti:

        "Peruskone on sama kuin volvoissa", jos viittaat 264 malliin on kone lähes 20 vuotta uudempaa suunnittelua.

        V6 koneen historia on oikeastaan aika pitkä. Se aloitti elämänsä 1960-luvun lopussa V8 moottoriprojektina (ihan totta!) joka pätkäistiin juuri ennen valmistumista V6 koneeksi öljykriisin vietyä markkinat kasikoneelta. Siitä V6:lle omituinen 90 asteen sylinterikulma.

        Tätä alkuperäistä V6 konetta käytti ainakin PSA, rellu ja Volvo ja sen seuraava versio esiintyi vielä alkupään 760 vulvassakin.

        Tämä jälkeen kone suunniteltiin taas kokonaan uudestaan ja oli käytössä PSA:lla ja rellulla vuoteen 2000. 2001 PSA esitteli koneesta Porschen kanssa parannetun mallin ja käsittääkseni tässä vaiheessa rellun versio V6 myllystä erkani omile poluilleen Laguna II:n myötä.

        Tästä viimeisestä käänteestä en ole aivan varma mutta ymmärtääkseni rellun ja PSA:n nykyinen V6 on siis samaa sukujuurta mutta lähtivät erilleen 2001. Tehokkaammissa malleissahan (Vel Satis, Espace) rellulla on nykyään Nissanin Z350:n 3,5l V6 kone vaikka tätä kolmelitraistakin saa mm. lagunaan.


      • veekuus
        V6 koneesta kirjoitti:

        V6 koneen historia on oikeastaan aika pitkä. Se aloitti elämänsä 1960-luvun lopussa V8 moottoriprojektina (ihan totta!) joka pätkäistiin juuri ennen valmistumista V6 koneeksi öljykriisin vietyä markkinat kasikoneelta. Siitä V6:lle omituinen 90 asteen sylinterikulma.

        Tätä alkuperäistä V6 konetta käytti ainakin PSA, rellu ja Volvo ja sen seuraava versio esiintyi vielä alkupään 760 vulvassakin.

        Tämä jälkeen kone suunniteltiin taas kokonaan uudestaan ja oli käytössä PSA:lla ja rellulla vuoteen 2000. 2001 PSA esitteli koneesta Porschen kanssa parannetun mallin ja käsittääkseni tässä vaiheessa rellun versio V6 myllystä erkani omile poluilleen Laguna II:n myötä.

        Tästä viimeisestä käänteestä en ole aivan varma mutta ymmärtääkseni rellun ja PSA:n nykyinen V6 on siis samaa sukujuurta mutta lähtivät erilleen 2001. Tehokkaammissa malleissahan (Vel Satis, Espace) rellulla on nykyään Nissanin Z350:n 3,5l V6 kone vaikka tätä kolmelitraistakin saa mm. lagunaan.

        Ainakin motonetin listassa on ihan samat jakopään hihnat ja kiristimet sekä lagunaII:lle että 607-pösölle, joten ei ne ainakaan kovin kaukana toisistaan ole. Teho (152kW) ja vääntökin (285) on samat, eli luultavasti kuitenkin ihan täsmälleen sama kone sekä PSA:lla että renaultilla.

        Volvo näyttää häipyneen yhteisfirmasta 1989.


      • fan
        V6 koneesta kirjoitti:

        V6 koneen historia on oikeastaan aika pitkä. Se aloitti elämänsä 1960-luvun lopussa V8 moottoriprojektina (ihan totta!) joka pätkäistiin juuri ennen valmistumista V6 koneeksi öljykriisin vietyä markkinat kasikoneelta. Siitä V6:lle omituinen 90 asteen sylinterikulma.

        Tätä alkuperäistä V6 konetta käytti ainakin PSA, rellu ja Volvo ja sen seuraava versio esiintyi vielä alkupään 760 vulvassakin.

        Tämä jälkeen kone suunniteltiin taas kokonaan uudestaan ja oli käytössä PSA:lla ja rellulla vuoteen 2000. 2001 PSA esitteli koneesta Porschen kanssa parannetun mallin ja käsittääkseni tässä vaiheessa rellun versio V6 myllystä erkani omile poluilleen Laguna II:n myötä.

        Tästä viimeisestä käänteestä en ole aivan varma mutta ymmärtääkseni rellun ja PSA:n nykyinen V6 on siis samaa sukujuurta mutta lähtivät erilleen 2001. Tehokkaammissa malleissahan (Vel Satis, Espace) rellulla on nykyään Nissanin Z350:n 3,5l V6 kone vaikka tätä kolmelitraistakin saa mm. lagunaan.

        tuossa nissanin Z350 mallissa on renaultin kone.
        eli rellun malleissa on ihan omat koneet


    • Lagu-Pekka

      Mukavaa kyytiä. 01 farkku, ajettu 112 tkm. Tilaa kohtuullisesti ja mukavuutta vastapainoksi varsin runsaasti. Sytyspuolat on vaihdettu kertaalleen, 1 omaan piikkin muut takuuseen. Vaihdetuista ei ole yhtäkään tarvinnut uusia. Kuluttaa sekalaisessa ajossa 9-10 l/100 km. Minulla meni edellisessä 2 L pösössä suurin piirtein saman verran. Olen käynyt koeajamassa uusia, erimerkkisiä autoja, mutta eivät pääse samalle tasolle mukavuudessa jos pysytään alle 40 t hintaluokassa. Suosittelen!

    • Ovivaksi

      20 tuhattta ajaneena ja kulutus matkassa 9-10 tarkalleen 9.7 vakkarissa oli 130 km/h Helsinki-Lahti väliä kuljen ja yhdyn myös kyydin tasaisuuteen ja hiljaisuuteen!! Kilometrejä mittarissa 235 tkm. reilu ja ei mitään vikaa ollut. Remmi vaihdettu, puolat kaikki 6 vaihdettu ja tulpat myös. Uskon että omistan auton jolla ajaa vielä pitkään! :-)

      Ps. Myytävän on:)

    • Anonyymi

      Jeesus rakastaa teitä ✝️❤️

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Immu otti pataan

      Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      2908
    2. Näetkö feminismin uhkana

      Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      213
      1289
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

      Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      118
      1259
    4. Malmin tapaus on järkyttävä

      Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      359
      1166
    5. Miksi kaivata miestä

      jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      111
      1063
    6. Mitä haluaisit kysyä

      Kaivatultasi?
      Ikävä
      92
      1033
    7. Hinduilu on suurta eksytystä

      tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      402
      991
    8. Mitkä asiat teidän elämässänne on

      Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      914
    9. Oot nainen kaunis

      muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      46
      904
    10. Kyllä me vaan

      Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53
      891
    Aihe