Minä taas tuolta alempaa.
Kertaus: ensin epäilin antibiottikuurin jälkeen hiivaa ja käytin 2 käsikaupan lääkettä sekä Diflucan-kuurin, koska kutina/kirvely alkoi aina viikon päästä uudestaan jokaisesta lääkkeestä. Diflucanin jälkeen tuli kuukautiset. Niiden jälkeen alkoi sama vaiva entistä kamalampana ja tällä kertaa jo vihloi.
Menin TKseen ja lab.kokeissa ei samana päivänä saatu mitään tulosta, joten oletettiin syyn olevan bakteerissa ja sain ant.kuurin. Taas. Vedin sen tässä joulun tienoilla ja TAAS on lievää kutinaa/kirvelyä alapäässä, tällä kertaa lähinnä klitoriksen tienoilla eikä ehkä niinkään vaginan suuaukolla.
Lääkäri soitti TKsta ja sanoi lab.kokeissa kasvaneen kuitenkin hiivaa. Emme keksineet muuta hoitoa kuin että syön taas Diflucanin.
Koska antibiotit kuitenkin lopettivat sen hirveimmän vihlonnan, voisiko olla niin että minulla olisi ollut yhtäaikaa sekä bakteereita että hiivaa? Onko tällainen mahdollista?
(Tiedoksi että epäilen koko ruljanssin alkaneen siitä että olin sairaalassa yötä ja hyppäsin siellä vessassa ja suihkussa. Ikinä en ole mitään muita tulehduksia kärsinyt eläissäni kuin hiivaa, ja tällainen kuukausien pelleily että mikään ei auta mihinkään alkaa todella ottaa aivoon! Tekisi melkein mieli kokeilla potilasvahinkoilmoituksen tekoa! Eihän kotoaan voi saada tällaista supertautia? Miehissäkään en juokse.)
Kertaus: ensin epäilin antibiottikuurin jälkeen hiivaa ja käytin 2 käsikaupan lääkettä sekä Diflucan-kuurin, koska kutina/kirvely alkoi aina viikon päästä uudestaan jokaisesta lääkkeestä. Diflucanin jälkeen tuli kuukautiset. Niiden jälkeen alkoi sama vaiva entistä kamalampana ja tällä kertaa jo vihloi.
Menin TKseen ja lab.kokeissa ei samana päivänä saatu mitään tulosta, joten oletettiin syyn olevan bakteerissa ja sain ant.kuurin. Taas. Vedin sen tässä joulun tienoilla ja TAAS on lievää kutinaa/kirvelyä alapäässä, tällä kertaa lähinnä klitoriksen tienoilla eikä ehkä niinkään vaginan suuaukolla.
Lääkäri soitti TKsta ja sanoi lab.kokeissa kasvaneen kuitenkin hiivaa. Emme keksineet muuta hoitoa kuin että syön taas Diflucanin.
Koska antibiotit kuitenkin lopettivat sen hirveimmän vihlonnan, voisiko olla niin että minulla olisi ollut yhtäaikaa sekä bakteereita että hiivaa? Onko tällainen mahdollista?
(Tiedoksi että epäilen koko ruljanssin alkaneen siitä että olin sairaalassa yötä ja hyppäsin siellä vessassa ja suihkussa. Ikinä en ole mitään muita tulehduksia kärsinyt eläissäni kuin hiivaa, ja tällainen kuukausien pelleily että mikään ei auta mihinkään alkaa todella ottaa aivoon! Tekisi melkein mieli kokeilla potilasvahinkoilmoituksen tekoa! Eihän kotoaan voi saada tällaista supertautia? Miehissäkään en juokse.)
Vastaukset 2
Vanhimmat
Tn. on molemmat. Hiiva altistaa bakteeritulehdukselle ja toisaalta bakteerit hiivalle, ainakin ne antibiootit joilla bakteereita häädetään. On olemassa vagitorioita, joissa on molammat (antibiootti ja hiivalääke) Flagyl Comp, saa reseptillä. Riittävän pitkään pitää käyttää ja sit olis hyvä huolehtia kosteustasapainosta vaikka Ceridal Intimellä. Nuo infektiot tuppaa kuivattaan joka altistaa edelleen infektioille.
Vahinkoilmoituksen voi tehdä aina. Tn. et mitään tule saamaan, koska näitä tulehduksia ei lasketa sairaalabakteereiksi. Vaikkakin tn. olet voinut sieltä sen saada (jos et kerran miehissäkään ole juossut ;), tai sitten se sairaus, jonka vuoksi siellä olit, on altistanut. Hiivaahan on kaikilla naisilla vähän, joskus se vaan villiintyy kun puolustuskyky heikkenee hetkeksi.
Toipumisia ja tsemppiä!
No vähän epäilinkin että kun tässä on ollut niin kaikenlaista oiretta, että ei tämä PELKKÄÄ hiivaa ole voinut koko ajan olla.
Jospa se sitten oli niin että kun ne alkuperäiset lääkekokeilut marraskuussa eivät poistaneet kuin hiivan, niin bakteeri jäi aina muhimaan, ja nyt kun bakteeri ehkä on pois, niin tulee taas hiiva. On tämä kyllä yhtä hullun hommaa. Lab.testin mukaan kuitenkin tyyppi on tavanomainen Candida albicans, joten johan on kumma jos siitä nyt yhtäkkiä olisi olemassa joku supermuoto johon ei päde mikään.
Lääkäri kehotti vielä syömään Diflucanin, mutta jos siitä ei ole apua...
- Uups... Katsoin tässä samalla googlella ja se Flagylhän on täsmälleen samaa ainetta kuin Metronidazol jota jo käytin:
http://www.coronaria.fi/www/mtv3/laakkeet.php?id=385
Että eipä taida hyödyttää samaa myrkkyä kahteen kertaan käytellä.