Saako 7-vuotias lapsi päättää itse yökylään jäämisestä?
Mistä lapsi saa päättää itse
8
2142
Vastaukset
- vanha-avulias
No ei kai tähän nyt voi antaa yksi oikoista vastausta ilman taustoja..
Eiköhän ne vanhemmat nyt tuon ikäisen asiat päätä! Lasta voi ja usein pitääkin, kuulla, mutta vanhemmat tekevät päätöksen ja ottavat vastuun!
vaihtoehto 1) Huomenna koulupäivä ja Jaakko haluaa jäädä mummolle 100km:n päähän yökylään. EI, Jaakko ei voi jäädä yökylään.
vaihtoehto 2) Jaakko on saanut kesällä pikkusiskon ja haluaisi olla muutaman yön mummolla kylässä. KYLLÄ, Jaakolle tekee varmasti hyvää yökyläillä mummon luona. - kommentaattoritäti
Ei tietenkään. Vanhempi tekee ratkaisun, lasta kuultuaan, eikä aina pidä antaa periksi.
- hessi
vanhempien taskussa on lapsen tahto. ei missään nimessä saa kuunnella mitä joku 7-vuotias pentu lässyttää vaan hiljentää lapsi ja neuvoa tottelemaan ja kunnioittamaan vanhempiaan ja jättämään tuollaiset tyhjänpäiväiset lässytykset pois aikuisia häiritsemästä.
- vai miksi
hessi kirjoitti:
vanhempien taskussa on lapsen tahto. ei missään nimessä saa kuunnella mitä joku 7-vuotias pentu lässyttää vaan hiljentää lapsi ja neuvoa tottelemaan ja kunnioittamaan vanhempiaan ja jättämään tuollaiset tyhjänpäiväiset lässytykset pois aikuisia häiritsemästä.
tyylisi on niin tyly?
- lapsi päättää
Ei.
Seitsemänvuotias päättää kumman sukan hän laittaa ensin jalkaansa ja syökö hän ensin leipää vai ottaa vettä. Muista asioista päättävät todellisuudessa vanhemmat. Seitsenvuotiaan voi toki antaa itse ymmärtää, että hän tekee valintoja. Se auttaa häntä punnitsemaan eri vaihtoehtoja ja kehittämään omaa identiteettiään. Todellisuudessa vanhemmat tekevät 7-vuotiaan valinnat. - Äityli
lapsi ei halua jäädä yökylään, en kyllä pakottaisi.
- haloo
Kyllä sinun on vanhempana se päätös tehtävä. Lapsesi mielipidettä kuunnellen toki, eli jos ei halua jäädä, eikä siihen ole pakottavaa syytä, niin silloin sinä päätät että lapsi ei jää (päätät siis lapsesi tahdon mukaisesti, mutta lopullinen päätös on silti sinun).
Loppujen lopuksi on melko vähän asioita, mitä 7-vuotias voi itse päättää. Voit antaa esim. kaksi vaihtoehtoa vaikkapa paidoista. Sinun on kuitenkin huolehdittava, että molemmat paidat ovat säänmukaisia ja asiallisia. Eli lapsi saa mukamas valita, vaikka todellisuudessa sinä sen valinnan teit! Ovelaa, vai mitä?
Nykyään näkee liian paljon perheitä, missä lapset pallottelevat vanhempiaan mennen tullen. Se on sääli, koska aikuiseksi tultuaan kaikki ei kuitenkaan aina mene niinkuin ne aiemmin paapotut lapset haluavat.- Anonyymi
Miksi lapsi ei saa päättää itse vaateistaan?
Meidän 6 vuotias ja 8 vuotias saavat päätää omista vaateistaan. Toki jos ottaa talvella shortsit niin sanon otappa jotkut toiset housut. Mutta melkein aina kummatkin osaavat ottaa hyvät vaatteet. Jos lapsi haluaa jäädä mummolle yö kylään kesällä saa hän jäädä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1005415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453623Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503225Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512526Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2581572- 861314
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771248
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321243Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1461172