kerrohan mielipiteesi nimistä Raita,Ruska,Rina,Rilla ,Rita,Ruut ja Raakel.
Mikä noista sopisi parhaiten tummatukkaisen pikkuprinsessan nimeksi...vai sopiiko mikään???
R-neito
19
1244
Vastaukset
- sarkku
noista mielestäni Rilla.
Rina mieluummin Riina, ja Rita myös ok.
Entä Ringa???Riia??Renata??- linjoilla
Noista Rilla on paras ja Ritakin ok. Muita mielestäni kivoja ärränimiä olisivat Riikka ja Rosanna.
- Rilla
tarkoittaa jonkilaista hevoskärryä.
En laittaisi nimeksi. - Liisa-Maria
Rilla kirjoitti:
tarkoittaa jonkilaista hevoskärryä.
En laittaisi nimeksi.Lauletaanhan rekilaulussa: "Mitä minä teen noilla trilloilla, kun pikku Musta kuoli, kun pikku Musta kuoli. Vanhasta heilistä eron otan, ja uudesta en huoli!"
- Ronja :)
On myös kaikkein kaunein nimi!
Kauniita myös Riika, Riia ja Reea - Ruskaa
Vaikka se muuten onkin kaunis nimi etenkin syksyn tytölle, lapsi ja muut lapset ääntää sen kuitenkin "lutka".
- ärärärär
kiitos neuvosta...tuota en tajunnutkaan että nimestä Ruska voisi lasten suussa tulla lutka...
eli hylkään sen nimen välittömästi... - Poison
ärärärär kirjoitti:
kiitos neuvosta...tuota en tajunnutkaan että nimestä Ruska voisi lasten suussa tulla lutka...
eli hylkään sen nimen välittömästi...Eiköhän jokaisesta nimestä saa halutessaan väännettyä jotain ilkeää, ei tuon pitäisi olla esteenä lapsen nimeämiselle. Eri asia on sitten nämä Heli Kopterit ja nimet jotka tarkoittavat muulla kielellä suoraan jotain ilkeää, mutta ei minulle Ruska-nimestä mitenkään tule lutka mieleen. Eihän noissa ole kuin 3 samaa kirjainta, jestas. R ja l eivät alkukirjaimina muistuta lainkaan toisiaan. Jos lasta keksitään koulussa huoritella/homotella niin eiköhän muut oppilaat tee sen joka tapauksessa nimestä huolimatta.
- etkö tajua?
Poison kirjoitti:
Eiköhän jokaisesta nimestä saa halutessaan väännettyä jotain ilkeää, ei tuon pitäisi olla esteenä lapsen nimeämiselle. Eri asia on sitten nämä Heli Kopterit ja nimet jotka tarkoittavat muulla kielellä suoraan jotain ilkeää, mutta ei minulle Ruska-nimestä mitenkään tule lutka mieleen. Eihän noissa ole kuin 3 samaa kirjainta, jestas. R ja l eivät alkukirjaimina muistuta lainkaan toisiaan. Jos lasta keksitään koulussa huoritella/homotella niin eiköhän muut oppilaat tee sen joka tapauksessa nimestä huolimatta.
siis lähes kaikki lapset eivät osaa sanoa R- ja/tai S-kirjaimia ainakaan aluksi!!! Kyllä minusta kuulostaa hirveelle kun tutun lapselta kysytään nimeä niin tyttö vastaa lutka! Ja kaikki muut nauraa, tyttö parka!
- väsynyt
siis... taitaa jonkun suvussa olla hieman
puhevikaa tavattavissa....
niin se kannattaa nimenomaa ajatella kaikki nimet
niin että lapselle tulee R-, S-, jne viat ;)
väsynyt jali kulli....
- Liisa-Maria
Raija, Raila, Raisa, Rauna, Rauni, Rea, Rebekka, Reetta, Reija, Renata, Riina, Riitta, Ritva, Rosiina, Rosita, Roosa, Rufina ja Ruusa.
Minusta Raakel, Rebekka ja Ruut ovat aivan erityisen ihania. Mutta miksi eivät myös Raija, Raila, Raisa ja Riitta ansaitsisi uutta tulemista?
Rina, Rita ja Rilla ovat minusta enemmänkin kutsumanimiä, lyhennyksiä nimistä Marina (tai Katrina), Marita (tai Margarita) ja Marilla. Minä panisin nämä nimet mieluummin lyhentämättöminä. Ruska ei taas ole nimi ollenkaan. - aada
Rita on ihan ok, muista en pidä.
Ehdotan nimiä Riina, Roosa, Rosa, Rosanna, Ronja, Rianna, Ramona, Reetta, Reeta.
Voisitko noita harkita!? =)- Ihan kiva nimi
Riikka on kirkkaampi nimi kuin Riitta tai Reetta.
R-kirjaimella alkavia nimiä ei suurta valikoimaa taida löytyä.
Sukunimestä riippuu mikä sopisi.
Esim. Ringa on kaunis nimi, samoin Raini ja Raita. - Rita
Niin nimeni on Rita. Nimen sain 50-luvun alussa eli olen nyt kantanut ylpeänä nimeäni yli 50 vuotta. Nimen sain silloisen tunnetun filmitähden Rita Hayworth mukaan. Hyvin olen pärjäillyt nimeni kanssa. Laittakaa vain tyttärellenne nimeksi. Ei Rita ole mikään kutsuma nimi tms., se on ihan oikea nimi.
Terv. Rita
Kiitos aadalle
- ärärärär
kivoja ehdotuksenne,kiitos!Erityisesti tykkäsin nimistä Ruusa,Raila,Rianna ja Rosanna.Lueskelin myös vanhempia viestejä ja sieltä löytyi nimi Rosi.Sekin kuulostaa kivalta.nyt kivoja nimiä alkaa olla jo niin paljon että mitenkähän onnistumme tekemään päätöksen...
Raakel nimi on jotenkin kiva,mutta mietin miten se lausutaan ...Raakkel vai Raakel???
Myös Ruut mietityttää,kutsuttaisiinko tyttöstä sitten Pruutiksi...?- Liisa-Maria
ja luulen, että he lausuvat sen racheel, keskellä on kova h, joka on suomalaisen vaikea lausua. Nimi lausutaan milloin mitenkin eri kielissä, englanniksi esim reitshl, kirjoitetaan Rachel. Minusta suomeksi kaksoiskonsonantti pitää lausua puolipitkänä. Jos jokin nimi epäilyttää, niin älä pane sellaista. Onhan r-nimissäkin valikoimaa.
- ämpyli
... mutta meidän navetasta löytyy nuo kaikki... Pisti vaan hymyilyttään=) sori..
- Undi
Kyllä varmasti löytyy monesta navetasta nyt, kun ärrävuotelaiset ovat parhaassa tuotantoiässä. Jos on nimettävä vaikka 20 ärrävasikkaa, niin aika tarkkaan tulee hyvät ärränimet käytettyä. Usein lehmille annetaankin tosi kivoja nimiä ja itsekin olen saanut inspiraation tulevan lapseni nimestä juuri lehmännimestä.
- ruusu
Rina tai Riina olisi hyvin kaunis nimi. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku594462Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1591435- 1601387
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti471371Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2501183- 2011092
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1461047- 60948
- 80947