Ilo ilman viinaa....

jussipapparazzi

on teeskentelyä. Niin minäkin ajattelin noin vuosi sitten. Nyt olen ollut kuivilla jo melkein vuoden ja iloni vain on lisääntynyt ja ilonpito onnistuu ilman sitäkin. Ei enää humisevia aamuja, eikä morkkiksia.
Ei myöskään ole kyllä tehnyt mielikään. Mitäs mieltä olette? Kaikille näin iloisena päivänä Hyvät ja Onnelliset Uudet Vuodet.

15

1248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hetken huumaa tuo kännäily,ja sitten saakin kärsiä seuraavat viisi vuorokautta omituisesta olosta...:) Toisaalta,jos kaikille tulisi kestämätön kankkunen,voisi tuo juominen jäädä hyvin vähiin...raittius kukoistaisi..;) (niinkuin minulla)...

Hyvää Uutta vuotta vaan kaikille...ilman kännejä...:)

• Kohtuudella

En pysty sairauden takia ottamaan parista viinilasillisesta enempää, eikä ole tarviskaan. En kaipaa viinaa/viiniä/olutta ollenkaan niin paljon kuin kuvittelin kaipaavani silloin kun sain tietää, että "juomiseni" loppuu. Tulihan tuota nuoruudessa pämpättyä muutaman kerran liikaakin. Nyt on hyvä, voin olla autonkuljettajana juhlista tullessa, eikä tarvitse enää koskaan kärsiä krapulaa. Että hyviä puolia vaan...

Onnellista uutta vuotta minunkin puolestani kaikille, märkää tai kuivaa.

• Kuivelo

pärjätty ilman ja ainakin itsellä on hauskaakin ollut.

• Miehen_mieli

Käytän ihan kohtuullisesti alkoholia, valkkaria, konjakkia ja parit bisset silloin tällöin. Myös ilman humisevia aamuja tai haamuja, minkäänlaisista morkkiksista puhumattakaan. Mitäs mieltä tästä olet.

• Dorka Dorkikselta

Mieluimmin snadi stydi ku Buli blandis,

• hyi olkoon kun paha olo

häiritse juokoon kuka haluaa mutta usein liikajuojien läheiset saa kärsiä todella paljon näiden känniläisten morkkiksista.Pitävät likasankona läheisiä.Jutut myös omituisia ja kielenkäyttö törkeää!

• Miehen mieli
        hyi olkoon kun paha olo kirjoitti:

häiritse juokoon kuka haluaa mutta usein liikajuojien läheiset saa kärsiä todella paljon näiden känniläisten morkkiksista.Pitävät likasankona läheisiä.Jutut myös omituisia ja kielenkäyttö törkeää!

Sullekkaan. Pysykää ihmeessä alkoholista erossa jos se teettää tuollaista. Minä nautin.

• jussipapparazzi

ja huomasin sen vasta vuosi sitten. Kaikkien mielestä oiva ratkaisu.

• yönlapsonen

Näitä typeriä sanoja olen minäkin Jussi aikoinaan suustani päästänyt. Vaan en enää alennu moiseen harhaan,sillä alkoholi on maailman suurin valhe.
      Kaikkea Hyvää sinulle! Tuokoot tuleva vuosi sinulle lisää raittiita,onnellisia päiviä.

• tämä valhe helpottaa hetkellisesti ihmisen eloa, kun oikein kaihertaa...

• sitroen kirjoitti:

tämä valhe helpottaa hetkellisesti ihmisen eloa, kun oikein kaihertaa...

on kiva olla. Kummasti helpottaa jos on mieli maassa...kunhan pitää huolen ettei pääse itsesääli pintaan.
        Darrakaan ei ole vaivannut vuosiin. Eikä johdu liikakäytöstä. Ehkä mun darrakiintiö vaan on täyttynyt?

• Nautiskelija.

Kohtuus kaikessa on hyvä sanonta, joka siihen kykenee. Itse käytän viiniä ruuan kanssa sulostuttamaan sen makua, silloin tällöin.
        Otan hyvän konjakin tai kenties whiskyn palan painikkeksi hyvässä seurassa makua tunnustellen.
        Ja joskus kesäisin tumma olut maistuu saunan jälkeen tai vaikka muutenkin kun oikein huurteista tekee mieli. Olen kai niitä elämän nautiskelijoita, joista ei ole kellekään harmia, kenties iloa vain. Näin karjalaisia kun olen ja iloluonteisia. Vieläpä kaunokainen sellainen.

• yönlapsonen
        Nautiskelija. kirjoitti:

Kohtuus kaikessa on hyvä sanonta, joka siihen kykenee. Itse käytän viiniä ruuan kanssa sulostuttamaan sen makua, silloin tällöin.
        Otan hyvän konjakin tai kenties whiskyn palan painikkeksi hyvässä seurassa makua tunnustellen.
        Ja joskus kesäisin tumma olut maistuu saunan jälkeen tai vaikka muutenkin kun oikein huurteista tekee mieli. Olen kai niitä elämän nautiskelijoita, joista ei ole kellekään harmia, kenties iloa vain. Näin karjalaisia kun olen ja iloluonteisia. Vieläpä kaunokainen sellainen.

Kaunokainen kaihomieli.Oikein karehdin sinua kun olet saanut lahjaksi iloisen mielen ja kyvyn nauttia alkoholista.Nautintoaineeksihan se viina on tarkoitettu,vaan kaikilla ei ole kykyä nauttia aineen tuomasta hyvänolontunteesta. Itse en kuulu nautiskelijoihin,sillä ei alkoholisti juurikaan nauti edes nousuhumalan tunteesta.Miksikö sitten juon?Jos annat lääketieteelle tyhjentävän vastauksen,niin takaan,saat monilta aloilta nobelin palkintoja,ja ennen kaikkea saat kokea sellaista arvostusta jota maailman historiassa ei aiemmin ole kenellekkään suotu.
        voi hyvin. Hyvää Uutta-Vuotta!

• Nautiskelija
        yönlapsonen kirjoitti:

Kaunokainen kaihomieli.Oikein karehdin sinua kun olet saanut lahjaksi iloisen mielen ja kyvyn nauttia alkoholista.Nautintoaineeksihan se viina on tarkoitettu,vaan kaikilla ei ole kykyä nauttia aineen tuomasta hyvänolontunteesta. Itse en kuulu nautiskelijoihin,sillä ei alkoholisti juurikaan nauti edes nousuhumalan tunteesta.Miksikö sitten juon?Jos annat lääketieteelle tyhjentävän vastauksen,niin takaan,saat monilta aloilta nobelin palkintoja,ja ennen kaikkea saat kokea sellaista arvostusta jota maailman historiassa ei aiemmin ole kenellekkään suotu.
        voi hyvin. Hyvää Uutta-Vuotta!

Eräs tuttavani sanoi juomisen lopetettuaan, lääketieteellisistä syistä: En minä viinaa oikeastaan kaipaa, vaan sitä tunnetta kun tulin huppeliin, se oli niin mukava. Kuitenkin tämän tunteen on saanut korvattua muilla mukavilla hetkillä ja elämyksillä. Siis ymärrän täysin ettei viinä sovi kaikille, onhan se elimistönkin asia. Itsekin pidän perinteisen valkoisen tammikuun ja joskus pidemmänkin. Lämpimiä ajatuksia uudelle vuodelle.

• kuullu, että
        van9ilja kirjoitti:

on kiva olla. Kummasti helpottaa jos on mieli maassa...kunhan pitää huolen ettei pääse itsesääli pintaan.
        Darrakaan ei ole vaivannut vuosiin. Eikä johdu liikakäytöstä. Ehkä mun darrakiintiö vaan on täyttynyt?

kännis ja kihlois on kiva olla ja se toinen sananlasku oli, että viinaa voi olla ilman ilookin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      202
      6933
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4602
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      35
      4055
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      70
      3189
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1935
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1676
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1660
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1563
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1429
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1217
    Aihe