Olympus on ainoa LAATUKAMERAMERKKI.

FE 100

Minulla on Samsungin filmikamera lähes paskana, on jo pudonnut joskus asfaltille, noo sehänoli toiminut kunnes älysin vaihtaa digikameraan, halusin ostaa 95€ digikameran merkiltään HP gigantista no myyjä oikein jauhasi että jos haluat kameraa joka on laadukas ja joka ottaa hyviä kuvia osta tämän olympuksen, joka on valmistanut kameroita 100 vuotta, eli selvästi laadukkaampi kuin HP, lisäksi olympuksella on isompi linssi, joten kuvista tulee paremmat.No päätin hankkia olympus FE 100. Sanoin ostan se, myyjä ostatko lisäkortin,akut ja laturin nyt, sillä se ja se ja se.... Niin sanoin että laturi on,ladattavat paristot ostan myöhemmin ja korttia en vielä tarvitse. Myyjä yritti kaupata muutakin kuin sen kameran.Kotona testailemaan: helppokäyttöinen sain otettua kuvii , ilman käyttöohjettakin, tuli laadukkaita kuvia, kamera todella hyvä, pelkillä paristoilla (ei ladattavat), kylmässä ei tahdo käynnistyä kun patterien teho puolissa välissä.Sain asennettuu ohjelmiston, siirsin kuvii koneeseen, tili todella hyvät kuvat. Myöhemmin ostin laukun sittarista kympillä ja seuraavanapäivänä ladattavat akut biltemasta 5€, kortin aion hankkia myöhemmin.

Laatukamera on, kannattaa ostaa.

Mutta miksi myyjä oikein kauppasi olympusta(150) eikä HP:n 95€uron kameraa? Onko laadussa selvästikin muutoksia? Mulla on HP monitoimitulostin ja HP:n kannettava, luulisi että kameratkin olis hyvii hp:ltä.

PS: Olen aloittelija digikameroissa...

11

3770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S2-IS

      >>Mutta miksi myyjä oikein kauppasi olympusta(150) eikä HP:n 95€uron kameraa? Onko laadussa selvästikin muutoksia? Mulla on HP monitoimitulostin ja HP:n kannettava, luulisi että kameratkin olis hyvii hp:ltä.

    • kaveravalmistaja

      Käsittääkseni HP ei itse valmista kamera vaan valmistuttaa ne jossakin halpamaassa ja laittaa kameraan HP:n merkin.

      • Fotari

        Laatu ratkaisee kameran kelvollisuuden. Katselin tuossa omia laitteitani, voi olla kolmenkin eri maan nimeä laitteessa. Ja jos menee kompponetteja lävitse niin "kansainvälisyys" laajenee kummasti. Että semmonen juttu.
        Samahan se on autoissa, telkkareissa, tietokoneissa ja... Kuinkahan moni tietää esim. tietokoneensa valmistaja maata :)


      • FE 100
        Fotari kirjoitti:

        Laatu ratkaisee kameran kelvollisuuden. Katselin tuossa omia laitteitani, voi olla kolmenkin eri maan nimeä laitteessa. Ja jos menee kompponetteja lävitse niin "kansainvälisyys" laajenee kummasti. Että semmonen juttu.
        Samahan se on autoissa, telkkareissa, tietokoneissa ja... Kuinkahan moni tietää esim. tietokoneensa valmistaja maata :)

        Monitoimitulostin onvalmistettu Ukrainasssa, ja kannettava "jossain"?!?Ei tietoa siis, kamerani olympus fe100 on valmistettu kiinassa.


    • Mika....

      ... valitettavan usein on niin, että myyjä suosittelee sitä, mitä hyllyt pullistelee. Tässä tapauksessa asiakkaan ja myyjän intressit kohtasivat ja olen iloinen, että olet tyytyväinen kameraasi. HP:lä on kieltämättä keskustelupalstojen perusteella ollut laadunvalvontaongelmia, mutta en tiedä miten asian laita on nyt. Hiljattain myös canonilla oli laatuongelmia täällä krjoiteltiin niistä paljon. En usko, että merkeillä vallankaan hintaluokan alapäässä on juurikaan eroja. Luulen, että niitä kameroita putoilee saman liukuhihnan päästä jossain kiinassa ja toisiin laitetaan hp:n lätkä ja toisiin olympuksen lätkä ja joihinkin canonin lätkä. Maineekkaammat valmistajat voivat sitten merkistään periä enemmän.

      • FE 100

        Mutta miksi se heti rupes kauppaa näitä akkuja, kortteja, latureita... Jops oisin halunnut, oisin sanonut heti että haluan tätä, sopiiko se tähän jne... Tuntui että myyjä halusi kaupata koko gigantin minulle... ;) Ja olen todella tyytyväinen kameraani, vaikka tutulla oli 1200 euron HP kaikkine varusteineen. Toimii jo vuoden siellä päin... Vai meneekö kauppa koko ajan niin, että yritetään kaupata muutakin, kuin sen tarvittavan tuotteen???


      • Mika...
        FE 100 kirjoitti:

        Mutta miksi se heti rupes kauppaa näitä akkuja, kortteja, latureita... Jops oisin halunnut, oisin sanonut heti että haluan tätä, sopiiko se tähän jne... Tuntui että myyjä halusi kaupata koko gigantin minulle... ;) Ja olen todella tyytyväinen kameraani, vaikka tutulla oli 1200 euron HP kaikkine varusteineen. Toimii jo vuoden siellä päin... Vai meneekö kauppa koko ajan niin, että yritetään kaupata muutakin, kuin sen tarvittavan tuotteen???

        ...myyjän työtä myydä ihmisille tavaroita. Ihmisen on sitten itse syytä tunnistaa mitä tarvitsee tai haluaa.


    • KooHoo

      Kun digikamerat yleistyivät, alkoivat nörtti-insinöörit leikkimään valokuvaajaa ja kameramyyjää. Sitähän HP edustaa selvimmin.

      HP on tietokonevalmistaja, mullakin on useampi HP:n värkki ja ne toimivat kohtuuhyvin, valmistusmaasta riippumatta.
      Kamera on kuitenkin oma erikoisalansa, joten kyllä sen valmistamiseen tarvitaan myös kameranvalmistamisen taitoa. Sitä löytyy vaikkapa Olympukselta tai joltain muulta.

      • Mika....

        ... minun mielestä ole kestävä tapa jakaa merkkejä eri kasteihin. Eiköhän Hp ole ihan samanlainen monialavalmistaja kuin vaikkapa Canonkin. Itselläni ei yksikään Hp:n tuote ole ollut tyydyttävä ja olen niitä käyttänyt paljon (tyhmä kun olen) tuotteet eivät sinällään ole olleet viellisia, vaan lähinnä huonoa suunnittelua. Epson ei myöskään ole perinteinen kameravalmistaja ja silti se teki erinomaisen digijärkkärin RD1:sen, joka on saanut tunnustusta alan julkaisuissa omaan makuuni se on liian kallis (yli 3k€), mutta edullisempi kuin Leican omat tuotteet.


      • HooKoo
        Mika.... kirjoitti:

        ... minun mielestä ole kestävä tapa jakaa merkkejä eri kasteihin. Eiköhän Hp ole ihan samanlainen monialavalmistaja kuin vaikkapa Canonkin. Itselläni ei yksikään Hp:n tuote ole ollut tyydyttävä ja olen niitä käyttänyt paljon (tyhmä kun olen) tuotteet eivät sinällään ole olleet viellisia, vaan lähinnä huonoa suunnittelua. Epson ei myöskään ole perinteinen kameravalmistaja ja silti se teki erinomaisen digijärkkärin RD1:sen, joka on saanut tunnustusta alan julkaisuissa omaan makuuni se on liian kallis (yli 3k€), mutta edullisempi kuin Leican omat tuotteet.

        meillä on pari HP:n mustesuihkaria, vanhempi on ollut jo monta vuotta. Toiminta on ollut ihan tyydyttävää verrattuna pariin Epson-vainaaseen.Toki yhdestä HP:n tulostimesta on mennyt emolevy.

        HP:n filmiskanneri lähti aikoinaan aivan toimivana talosta.

        HP:n kannettava tyttärellä on toiminut tähän asti ihan hyvin, tosin se ei ole kovin vanha.

        Joka tapauksessa HP:n kamerat kannattaa kiertää sopivan välimatkan päästä.


      • Mika....
        HooKoo kirjoitti:

        meillä on pari HP:n mustesuihkaria, vanhempi on ollut jo monta vuotta. Toiminta on ollut ihan tyydyttävää verrattuna pariin Epson-vainaaseen.Toki yhdestä HP:n tulostimesta on mennyt emolevy.

        HP:n filmiskanneri lähti aikoinaan aivan toimivana talosta.

        HP:n kannettava tyttärellä on toiminut tähän asti ihan hyvin, tosin se ei ole kovin vanha.

        Joka tapauksessa HP:n kamerat kannattaa kiertää sopivan välimatkan päästä.

        ... on Hp:lä ollut laatuongelmia viimeaikaisen kirjoittelun perusteella ja siihen kun yhdistyy haluttomuus huolehtia takuuasioista, on ihmisten kiukkuinen kirjoittelu ihan ymmärrettävää. Itselläni on ollut kolme Hp:n kirjoitinta ja kolme tasoskanneria. Printtereissä ei oikeastaan isommin moitittavaa, mutta skannerit vallankin viimeisin Skanjet 5500C olivat pettymyksiä lähinnä huonojen käyttöohjelmistojen takia, mutta ei jälkikään yltänyt Epsonin tasolle. Nyt käytän printterinä Epson R800 ja skannerina perfection 4870Photoa ja ovat mielestäni huikeasti parempia (mutta myös eri hintaluokassa, kun käyttämäni Hp:t). Hp:n huonoa oheisohjelmasuunnittelua ei kuitenkaan voi puolustella millään. Ainoa kritiikki Epsonille tähän mennessä on ettei tahdo löytyä mustekasetteja mistään tuohon R800 tulostimeen (se ei vissiin ole massamyynti malli) jälki sillä on kuitenkin moitteetonta ja nuo alkuperäisetkin mustekasit riittoisia. Valokuvat tulevat kyllä hintoihinsa sillä mustekasetit maksavat parikymppiä kappale ja niitä tarvitaan kahdeksan lisäksi Ilford fine art gallerie smooth 190g/m2 maksaa 28€ kymmenen a-4 arkkia. Ei ihan jokaista kuvaa viitsi itse tulostaa:).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1880
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      705
    Aihe