cuplatonista

peikkopoika

onko kokemuksia cuplatonista, kuinka pian pitäisi vaikuttaa? meillä kohta 3 viikkoa vanha poika syö viidettä päivää, ei mainittavaa vaikutusta. tuntuu, että huutaminen on vain lisääntynyt. Huuto alkaa melkein heti "tissittelyn" päälle....

11

42083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeumusta samasta

      Meillä oli myös tuo cuplaton käytössä kunnes erään jo vuosikymmeniä alalla toimineen lastenlääkärin kanssa jutusteltuamme tulimme hänen tekemän tutkimuksen mukaan siihen tulokseen, että sitä on aivan turha syöttää. Hän kertoi kysyneensä mielipidettä ainakin tuhannelta asian kanssa tekemisissä olleelta ja oli tullut siihen tulokseen että sillä on ainostaan psykologinen vaikutus vanhempiin. Ei vaikuttanut mitenkään meidän pienokaiseen, vatsan hieronta ja jalkojen hieronta auttaa tuhannesti enemmän. PS. Kyllä se siitä pian rauhoittuu:)

    • Minea

      Meillä melkein 4vk tytöllä aloitettiin lauantaina cuplaton ja keskiviikkona huomasin että ei enää itke ilmavaivojaan niin paljon eli neljässä päivässä alkoi vaikuttamaan. Nyt vaan mietin että kuinkahan kauan tippoja kannattaisi syödä ettei tule takapakkia, kuitenkin helpompaa olisi meillä jos pärjäisi ilman tippoja.

    • mutta ei vienyt

      kaikkea huutoa pois. Sai cuplatonta noin kolmen viikon ikäisestä seitsemän viikon ikäiseksi ja antaminen loppui sen vuoksi kun kaikista apteekeista se oli loppu. Sen jälkeen huomasin että vauva rauhottui täysin. Lääkäri sanoi 3kk neuvolassa että sillä voi olla suolistoa kouristavia vaikutuksia. Mutta on se joillekin auttanut, täytyy vaan kokeilla mikä teille käy parhaiten. Voit kokeilla asteittaista luopumista. Minä en esimerkiksi antanut öisin kun oli silloin rauhallinen mutta päivisin annoin koska söi hyvin rauhattomasta ja näytti siltä kuin vatsaa vääntäisi.

      • Anneli

        Kannattaisi myös miettiä onko ilmavaivoja koska helposti iltahuutamisia pidetään heti ilmavaivoina.

        Meillä huutaminen ei ollut sitä vaan nälkää johon ei mikään rintamaito riittänyt.. eikä tuttelikaan. Minun äitini katsoi kerran lasta (3:n lapsen kokemuksella) ja sanoi että poika huutaa nälkäänsä. Itse olen 2 viikkoisesta saanut lehmänmaitoa ja perunaa kun äidiltäni ei tullut maitoa eikä silloin ollut mitään vastikkeita vielä keksitty...

        Me aloimme jo viikosta 4 opettelemaan maidon syötön johon oli mussattu puolikas teelusikallinen perunaa ja heti kun poika oppi sen syömään niin huuto loppui.

        Tämä poika täyttää kohta 9 vuotta ja on yhä edelleenkin "iltatankkaaja" eli syö illalla puurolautasellisen, pari voileipää ja banaanin. Silmistä näkee että enemmänkin uppoaisi.

        Ei tällä pojalla ole yhtään allergiaa ja on vahva urheilullinen poika...

        Lapsen itkeminen ei ole kivaa todellakaan mutta aistit valppaina kannattaa miettiä että hoitaako oikeaa vaivaa...

        Anneli


      • mutta
        Anneli kirjoitti:

        Kannattaisi myös miettiä onko ilmavaivoja koska helposti iltahuutamisia pidetään heti ilmavaivoina.

        Meillä huutaminen ei ollut sitä vaan nälkää johon ei mikään rintamaito riittänyt.. eikä tuttelikaan. Minun äitini katsoi kerran lasta (3:n lapsen kokemuksella) ja sanoi että poika huutaa nälkäänsä. Itse olen 2 viikkoisesta saanut lehmänmaitoa ja perunaa kun äidiltäni ei tullut maitoa eikä silloin ollut mitään vastikkeita vielä keksitty...

        Me aloimme jo viikosta 4 opettelemaan maidon syötön johon oli mussattu puolikas teelusikallinen perunaa ja heti kun poika oppi sen syömään niin huuto loppui.

        Tämä poika täyttää kohta 9 vuotta ja on yhä edelleenkin "iltatankkaaja" eli syö illalla puurolautasellisen, pari voileipää ja banaanin. Silmistä näkee että enemmänkin uppoaisi.

        Ei tällä pojalla ole yhtään allergiaa ja on vahva urheilullinen poika...

        Lapsen itkeminen ei ole kivaa todellakaan mutta aistit valppaina kannattaa miettiä että hoitaako oikeaa vaivaa...

        Anneli

        ei se kaikkea selittänyt ja neuvolassakin vauva todettiin koliikkivauvaksi. Perunan syöminen aloitettiin kolmen kuukauden iässä mutta siihen mennessä hän oli jo muutenkin lopettanut itkemisen. Alkoi 8 viikon iässä nukkua yöunia kellon ympäri syömättä. On nyt puolivuotias ja edelleen nukkuu ja syö hyvin. Nälkää ei tainnut meidän itkut olla.


      • Mä vaan

        Cuplaton aiheuttaa vain lisää vatsavaivoja. Ja yleensä sitä annetaan vauvoille yliannoksina, koska ohjeen mukaan sitä pitäisi antaa jokaisen ruokailun yhteydessä, mut entäs sitten vauvat, jotka syövät tiheämmin??


    • tyttö-04

      Siis meillä auttoi "cuplis", eräs sairaanhoitaja sitä suositteli. Oli omilla lapsillaan käyttänyt ja hyväksi todennut. Ainut juttu on että sitä on annettava aina kun lapsi "syö". Siis jos antaa tissiä tai korviketta niin sitä ennen tai jos vaikka antaa vain pienen vesi huikan niin sitäkin ennen. Kun se on "täyttänyt" koko suoliston seinän, niin sitten kaikki oireet häviää. Meillä meni muutama päivä. Kuulemma moni kun ei aina ole antanut "cuplista", joka syötöllä; niin oireet ei ole hävineet ja ovat todenneet aineen huonoksi. Meillä auttoi, kun annoimme joka "aterialla". Eihän se mitään lääkeainetta ole joka kerääntyisi elimistöön vaan juuri siitä syystä sitä on annettava aina "aterialla". Me jätettiin "cuplis" pois tossa 3,5kk iässä ja ei oireita enään tullut (aloitettiin 7vko iässä).

    • Nuppu

      Meillä cuplaton auttoi joskus ja joskua ei mitään vaikutusta (ainakin itse kuvittelin niin). Kokeilimme vyöhyketerapiaa koliikkiin ja se auttoi. Käyntejä oli kolme ja itkukohtaukset vähenivät ainakin puolella.

    • .......

      Vaihdappa cuplaton relaan, niin loppuu itkut ja vatsa toimii!!! Rela on pikkasen kalliimpaa, mut tehoaa huomattavasti paremmin kuin vanha cuplaton.

    • maitopsuihku

      ... tulee liian nopealla ja suurella voimalla, silloin lapsi ei ehdi niellä kunnolla kaikkea,vaan sen kanssa menee ilmaa vatsaan. tarkista oma ruokavaliosi myös. vasta sitten lääkkeelliset jutut käyttöön! Kahvi, suklaa, roskaruoka limukat ja tee pois! elä käytä yrtti juttuja, niiden vaikutusta ei oo testailtu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe