Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lukkoperä

Torsen

Eli osaisiko joku suomeksi selittää torsen lukkoperän toiminta periaatteen?
Oma käsitys on että se on "ajatteleva" lukko?
Eli jos toine rengas jäällä ja toinen asfalttilla, niin se rupee siirtään voimaa pitävämälle renkaalle.
Ja sillon se toimii vaan lukkona kun painan kaasua, kun höllään niin lukkoperä toiminta periaate loppuu? Osaako joku sano että kuinkahan moni prosenttine tommone lukko vois olla? vai voika vaan kitka lukkoja sanoa prosentti lukoiksi? Onko tuommone lukko hyvä katukäyttöön? rallia en aja.. vaan suoralla kiihdyttelyä ja mutkassa vähä sladia joskus?

13

9498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • torguesensing devise

      Nimi tulee; torgue sensing>torsen.
      Kuvittele hammasrataspari jossa on pieni ja iso hammasratas kosketuksissa toisiinsa. (voit hakea sieltä sängyn alta tekniikkalegot ja kokeilla käytännössä)
      Pientä ratasta pyörittämällä saat isomman pyörimään pienellä väännöllä(torgue). Jos yrität pyörittää isommalla pienempää, huomannet, että tarvitset enemmän vääntöä(torgue).
      Samalla periaatteella toimii torsenin väännön tunnistus.
      Googlettamalla voit jopa löytää lisädataa...

      • torguesensing devise

      • toimii
        torguesensing devise kirjoitti:

        Näppäilin "torsen"
        -KABOOOM!-
        ja dataa löytyi:
        http://www.torsen.com/products/T-2.htm

        Joo kattelin jo eilen noita googlen hakuja..
        Eli Mun ymmärrykseni on toi mitä tohon ensimmäiseen viestiin kirjoitin..
        Eli tuo on ajatteleva lukko.. Yrittää pitää molemmilla renkailla saman pyörimisnopeuden, siirtää voimaa hitaammasti pyörivälle rattaalle? Kesto ikä pitempi kuin normaalin kitkalukon..


      • torguesensing devise
        toimii kirjoitti:

        Joo kattelin jo eilen noita googlen hakuja..
        Eli Mun ymmärrykseni on toi mitä tohon ensimmäiseen viestiin kirjoitin..
        Eli tuo on ajatteleva lukko.. Yrittää pitää molemmilla renkailla saman pyörimisnopeuden, siirtää voimaa hitaammasti pyörivälle rattaalle? Kesto ikä pitempi kuin normaalin kitkalukon..

        tosta mun mainitsemasta lego-ajatuksesta. Mainitsin tekniikkalegot, koska niillä voi "kouriintuntuvasti" havaita miten "pieni pyörittää helposti isoa". Kuten tuosta linkistä aukenevasta kuvasta näet; niin oikeassakin Torsen-pyörästössä on rataspareja. Jos vielä uskallan palata legolaatikolle, niin voidaan havaita että:
        -mitä suurempi ero hammaspyörien koossa on, sitä selvemmin havaitaan ero pyörimisherkkyyden vaihtumisessa kun vaihdetaan pyörityssuuntaa.
        Tämä hammasrattaiden välityssuhde voidaan ilmaista prosentteina> voidaan puhua 75%Torsen-lukosta.


    • pyörittäjä

      lukkoperä toimii silleen että, kumpikin pyörä vetää samaan tahtiin joka paikassa jos renkas on jumissa paskasa eikä liiku niin ei toinenkaan silloin liiku.

      • asdfghjvc f

        Onneksi olkoon! Vastasitte 5 vuotta vanhaan ketjuun!


      • kiitos paljon!!!!
        asdfghjvc f kirjoitti:

        Onneksi olkoon! Vastasitte 5 vuotta vanhaan ketjuun!

        Vaikka ketju olikin jo aloitettu kauan sitten, niin kiitokset hyödyllisistä tiedoista!


    • 24

      AGAn lukko halvin.

    • nupinaula

      Tekeekö tollaseella torsenilla asfaltti ja soraradoilla mitään? Eli toisinsanoen onko se lukossa kun ajat 80km/h sladissa soralla? vai käyttäytyykö kuin tasauspyörästö?

      • nupinpää

        On lukossa ja ei käyttäydy


      • Amisssssssssssss

        lukkoperä on myös tasauspyörästö kuten myös tuo torseni...


    • tthg

      hönöt vauhdissa torseenin lukko ei lukitse molempia pyöriä vaan toimii niinkuin ketjun aloittaja kirjoitti !

    • ralliracing

      täällä kirjoittelevia ei kannata aina uskoa ! Mutta asiaan Torseen tyyppinen lukko on ratas lukko joka ei lukitse akselia kokonaan. Torsen perä on kokoelma rattaita jotka siirtävät voimaa enemmän pitävämmälle pyörälle. Etuvetoisissa torsen tyyppinen ratkaisu vähentää merkittävästi vetelyä ja puskemista. Mutkasta kiihdyttäminen nopeutuu myös kun pitävämmälle pyörälle ohjataan enemmän voimaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe