Olin Pariisissa.
Menen Gran Kanarialle.
GALLUP: Missä olit viimeksi? Minne menet seuraavaksi?
26
1914
Vastaukset
- vuosi sitten
olin egyptissä, nyt sit Thaimaa kutsuu!
- chérie
Olin Pariisissa, ja menen taas Pariisiin...! :D
- lomalle 2006
Tänä vuonna 2005: Dominikaaninen tasavalta ja Kreikka. Ensi vuonna 2006: Mexico ja Kreikka. Eli seuraavaksi Mexico.
- tpr
Viime kesänä Espanja, Salou. Seuraavaksi Tallinna :) ja loppu kesällä taas johonkin pidemmälle, määränpää vielä tuntematon.
- june
2005: New York, Romania / Neptun, Dublin ja Thaimaa / Bangkok Koh Mak
2006: Amsterdam , ?- Snorklari
2005: Dominikaaninen tasavalta, Saariselkä (2x), Wien, Tallinna, Berliini, Alpit (Itävalta, Italia, Sveitsi), Italian Calabria
Kevät 2006: Tukholma, Kainuun Paljakka, ABC-saaret (kesästä ja syksystä ei vielä tietoa).
- Novy.most
Viimeeksi olin Budapestissä ja seuraavaksi menen Viipuriin.
Nový most Keväällä olin viikon Azoreilla, syksyllä kiertelin 3 viikkoa Kreikan saaristoa. Ensi keväänä olisi tarkoitus lähteä kuukaudeksi Indonesiaan reppureissaamaan.
- olin
töissä ja seuraavaksi menen himaan. Vittu mitä kysymyksiä täälläkin on!!! Mitä teet tolla tiedolla? Spesifioi tarkoituksesi, kiitos.
- matkapalsta
Tämä on matkailuun liittyvä palsta, joten eiköhän sitä saa kysellä. Vastata ei toki tarvitse.
- lomalla
matkapalsta kirjoitti:
Tämä on matkailuun liittyvä palsta, joten eiköhän sitä saa kysellä. Vastata ei toki tarvitse.
lomalla ja en kay suomessa kuin joka 3. vuosi. Nytkin olen brasseissa, huomenna lahden Chileen ja sielta edelleen meksikoon. Helmikuun alussa 3 kk merimatkalle australiaan ja uuteen seelantiin. Sitten Japaniin ja Kiinaan ....sitten kai menen taas brasseihin....
- Perheellinen
Viime kesänä lounais-Ranskassa, ensi kesänä... ööö Ranskaan? Talvella pitkä viikonloppu jossain Euroopan kaupungissa.
Jos olisi aikaa, lomaa ja rahaa eli yleensä mahdollisuutta, lähtisin etelä-Amerikkaan tai niille nurkille. Tai karibialle. - matkakuume
2005: Ranskassa samalla reisulla Pariisi&Rennes, tukholma 2x
2006: Pariisi jälleen, New york tai joku kalifornian maisema kiinnostaa, tosin en ole varma uskallanko näin nuorena vielä lähteä sinne. - Ronja
Viimeisin matka oli Ateenaan, Kreikkaan. Seuraava matka suuntautuu Italian Alpeille.
Vuoden sisällä olen käynyt myös Italiassa, Saksassa, Hongkongissa, Australiassa, Fijillä, Yhdysvalloissa ja Briteissä. Italian jälkeen on suunnitteilla jälleen Saksan reissu ja sen jälkeen mahdollisesti Italia ja Kroatia sekä Sveitsi.- Ihan vaan mielenkiinnosta
aika ja rahat tuollaiseen reissailutahtiin? Ihan tavallisessa palkkatyössä olevalla/eläkeläisellä/opiskelijalla ei ole varaa. Ja paremmin palkattuna tai esim. yrittäjänä vastuuta taas on niin paljon, että ei aika riitä. Vai teetkö sellaista työtä, joka mahdollistaa tuon (=työmatkoja)?
Nätisti vaan kysyn... en kateellisena ainakaan hirveästi :-) Itse laitan nimittäin kaikki liikenevät rahat ja ajan matkailuun, mutta töitäkin pitää tehdä eikä tuollainen tahti ikinä olisi mahdollista. - Ronja
Ihan vaan mielenkiinnosta kirjoitti:
aika ja rahat tuollaiseen reissailutahtiin? Ihan tavallisessa palkkatyössä olevalla/eläkeläisellä/opiskelijalla ei ole varaa. Ja paremmin palkattuna tai esim. yrittäjänä vastuuta taas on niin paljon, että ei aika riitä. Vai teetkö sellaista työtä, joka mahdollistaa tuon (=työmatkoja)?
Nätisti vaan kysyn... en kateellisena ainakaan hirveästi :-) Itse laitan nimittäin kaikki liikenevät rahat ja ajan matkailuun, mutta töitäkin pitää tehdä eikä tuollainen tahti ikinä olisi mahdollista.Voisiko joku olla minulle kateellinen? Tämä onkin aivan uusi tunne! Kiitos sinulle siitä! ;)
Nojoo, takaisin Maa-planeetalle...
Viime vuosi oli kyllä minunkin reissailuissani hieman erikoisempi vuosi, en todellakaan joka vuosi pysty tuollaisia määriä reissamaan. Useampi ulkomaanmatka vuodessa tulee kuitenkin normaalistikin tehtyä.
Nyt menee palstan aiheeseen nähden hieman off-topiciksi, mutta kysymykseen nähden ei, joten ehkä se sallitaan... =)
AIKA:
Olen suhteellisen tavallisessa palkkatyössä, asiakaspalvelussa, työvuorojen pituuksissa tai lomissa ei ole mitään ihmeellistä, ihan 'normikamaa'. Työmatkoja ei työhöni liity.
Työntekoaikani kuitenkin on 24/7/365 ja työpäivien määrä tasataan kuukausittain. Tätäkin kirjoittelen töistä, omalla tauollani tietenkin... =)
Työaikani ei ole millään mittareilla säännöllistä, mitään vuorokiertosysteemejä tai vastaavia ei ole olemassa. Pahimmillaan teen ensin yövuoron, töistä päästyäni käyn nukkumassa muutaman tunnin, tulen iltavuoroon, käyn sen jälkeen taas nukkumassa muutaman tunnin ja seuraavana aamuna aikaiseen aamuvuoroon... Mikä elämä, missä??
Säännöttömyydestä on kuitenkin myös tietyissä asioissa hyötyä, pystyn tarvittaessa pitämään pitkähköjäkin vapaita (yleensä 4-5pv) putkeen ihan normaalin työvuorovaihtelun puitteissa ja mikäs sen mukavampaa kuin lähteä silloin vaikka pidennetylle viikonlopulle jonnekin päin Eurooppaa =)
RAHA:
Työaikojeni takia kokonaisansiooni vaikuttavat varsinaisen palkan lisäksi myös vuorolisät, joita kertyy kuukaudessa 0-700 euroa. Keskibruttoansioni kuukaudessa on viime vuodelta (2005) noin 2400 euroa.
Rahojen riittävyyteen vaikuttavat totta kai muutkin ratkaisut kuin vain palkan määrä - ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot =)
Esim. suuremmasta kokonaiskorkojen määrästä huolimatta lyhennän asuntolainaani 17 vuotta, kun olisin tiukille vetäen voinut maksaa lainan n. 10 vuodessa. Haluan kuitenkin elää tuonkin 10 vuotta omaa elämääni, en kituuttaa vuositolkulla. Oma ansionsa on tietenkin myös lainojen alhaisilla koroilla...
Voi kuulostaa hullulta, mutta olen oikeasti huono säästämään rahaa. Siksi olen hajoittanut säästämiseni useaan eri kohteeseen, sillä näin aina jossain on rahaa säilössä. Säästän itselleni rahaa sekä rahastoon (sellaiseen, joka on helposti likvidoitavissa), säästötilille, työpaikkani huoltokonttoriin ja verottajalle. Lasketan aina veroprosenttini yläkanttiin ja joulukuussa sitten maksan veronpalautuksilla skimbamatkani =)
Rahoitusalan ammattilaiset olisivat varmasti kauhuissaan siitä, kuinka paljon häviän rahaa koroissa, kun annan valtiolle korotonta lainaa verojen muodossa tai kun hajotan säästöni useaan eri kohteeseen. Tämä kuitenkin on minulle toimiva malli, ilman tällaista 'säästösuunnitelmaa' en saisi rahaa säästöön, enkä matkustelisi.
MATKOISTA:
En ole koskaan laskenut paljonko minulla menee matkailuun rahaa, enkä aio laskeakaan.
Käyn yleensä kerran vuodessa laskemassa viikon Alpeilla, keväällä yritän käydä pitkän viikonlopun Lapissa tai Alpeilla. Keväällä käyn myös tapaamassa tuttuja keski-Euroopassa pitkän viikonlopun verran.
Kesälomareissut ovat olleet vaihtelevia, joko Euroopan kiertoa tai jokin kaukokohde, joskus ihan koto-Suomeakin. En yleensä tee paljonkaan ennakkosuunnitelmia ja varauksia, paikan päältä saa monesti edullisimmat ja parhaat majoitukset.
Syksyllä vietän pari pitkää viikonloppua Euroopassa ja sitten taas talvella Alpeille.
Tänä vuonna käytin koko kesälomani maailmanympäri matkaan. Reissua varten olin säästänyt rahaa pari vuotta. Siinä mielessä kallis matka, että Ausseihin on ihan pakko päästä uudelleen, tykästyin Cairnsiin sen verran paljon ja Kings Canyon jäi näkemättä... =)
- españa en mi corazon
Olin Portugalissa. Seuraavaksi menen Espanjaan.
- reissuiita
Viimeksi olin Hongkongissa, seuraavaksi matkustan Bangkokiin ja sieltä Malesiaan.
- matkailua rakastava
2005 matkustin Dominikaanisessa tasavallassa ja seuraava matka on 2006 syksyllä Kyprokselle, Pafosiin. Matkustelisin mielelläni enemmän, mutta työstä/lasten kouluista ei saa lomaa enempää, eikä kyllä rahatkaan riitä tämän enempään 5-henkiselle perheelle....
- eräs matkailija
Kesällä Bulgaria, SB, syyskuussa omalla autolla Pärnussa. Huhtikuussa tod. näk. Rooma, elokuussa ehkä Gardajärvi Italiassa. Enemmän matkustettaisiin, jos olisi lomia. Ei vain vapaita riitä ja veneilläkin pitää kesällä kun sellaisen on hankkinut.
- Boenor Le Lerbon
Viimeksi en ollut missään ja seuraavaksi en mene minnekään. Inhottaa ajatellakin semmoista, täällä on niin ihmisen hyvä olla.
- mitäh?
Olin lefkadassa, aion madeiralle.
- Milka
Oltiin viimeksi Barcelonassa,ja ensi kesänä menossa taas Espanjaan Mallorcalle.
Oli varattuna matka Mexicoon Playa del Carmeniin,ja lähtö olis ollut viikon päästä mutta sairauden takia jouduttiin peruuttaa.Eli jos mahdollista tehdään se reissu varmaankin ensi talvena.
Muita kiinnostavia kohteita Euroopassa :Kreikan saarihyppely ja Kroatian rannikon kiertely.Kaukomailla:Thaimaa>Bangkok&Samui, Florida>Miami&Orlando,Karibian risteilyt. Eli noista varmaan tulee seuraavia kohteitamme alkuperäisten jälkeen.Toki kiinnostavia paikkoja on vaikka millä mitalla,mutta kun olisi sitä aikaa ja rahaa.Olin elokuussa Budapestissa. Seuraavasta ulkomaan matkasta ei ole vielä tarkkaa tietoa, mutta kesällä olisi tarkoitus lähteä ehkä Tukholmaan, Tallinnaan tai mahdollisesti johonkin itä-Euroopan suunnalle.
Olin elokuussa Budapestissa. Seuraavasta ulkomaan matkasta ei ole vielä tarkkaa tietoa, mutta kesällä olisi tarkoitus lähteä ehkä Tukholmaan, Tallinnaan tai mahdollisesti johonkin itä-Euroopan suunnalle.
Viimeksi Espanjassa, seuraavaksi ehkä Tunisiaan :D
- viimex
ja huomenna phuketille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894100
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353181Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032313Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell831906Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281837- 311820
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271567Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91537- 281511