Hector !

Hecke...

Hector on yksi paras suomalainen laulaja ja laulun tekijä.

Hectoria tulee kuunneltua paljon.

Hector laulaa vielä maailman kauniimman kappaleen : Lumi teki enkelin eteiseen ja Mandoliini mies.

Hector on legenda !

Kuunnelkaa Hectoria ja eläkää elämää !

15

576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • i see hector

      jep. Hectorin uusin levy on sen paras ja 10 parhaan suomalaisen levyn joukossa tai ainakin 20:n.

      • on outo

        rokkariksi varsin outo mies, koska hän osaa laulaa ja myös soittaa jonkin verran. Säveltäjänä ei kovin kaksinen, mutta sanoittajana huippuluokkaa.

        Vaikea nimetä mitään suosikkibiisejä. Niin monia on. Ja jotkut hänen levyistään saavat niin surullisiksi, jopa ahdistuneiksi kuten "Liisa Pien" ja "Kadonneet lapaset".


      • on outo kirjoitti:

        rokkariksi varsin outo mies, koska hän osaa laulaa ja myös soittaa jonkin verran. Säveltäjänä ei kovin kaksinen, mutta sanoittajana huippuluokkaa.

        Vaikea nimetä mitään suosikkibiisejä. Niin monia on. Ja jotkut hänen levyistään saavat niin surullisiksi, jopa ahdistuneiksi kuten "Liisa Pien" ja "Kadonneet lapaset".

        näin on!Itse pidän tuosta kuunnellaan vaan taivasta ja lumi teki enkelin eteiseen biisistä!


      • Anonyymi
        on outo kirjoitti:

        rokkariksi varsin outo mies, koska hän osaa laulaa ja myös soittaa jonkin verran. Säveltäjänä ei kovin kaksinen, mutta sanoittajana huippuluokkaa.

        Vaikea nimetä mitään suosikkibiisejä. Niin monia on. Ja jotkut hänen levyistään saavat niin surullisiksi, jopa ahdistuneiksi kuten "Liisa Pien" ja "Kadonneet lapaset".

        En käyttäisi hectorista sanaa rokkari, mut kyl hän toki rokkasikin muttei varsinaisessa sanan rock merkityksessä ollut edes rock. Enemmän muilla alueilla hän maalaili musakuvioita kuten folk, pop, poprock ja kevytrock(kitarapop). Progevaikutteista kevyttä rokkia teki myös kerran yhden levyllisen verran. 80 luvun alussa eurooppa levyllä oli myös new wave ja art rock kokeilu. Epätasainen levy se eurooppa levy mutta sisältää pari tahi kolome aarretta eli nimibiisi eurooppa, woychek(jonka on myös tulkinnut mikko kuustonen) ja vieraantunut. Eurooppa kappale sopii hyvin nykyaikaan eli mitä me suomalaiset valitsemme eli valitsemmeko venäjän linjan vaiko katsommeko eurooppaan, länteen vai kannattaako meidän katsoa enemmän pohjoismaihin/&omaan maahamme. Sanoisin että kaikki pohjoismaat on edellä kävijöitä hyvinvointivaltioina ja oikeusvaltioina. Eurooppa eli euroopan unioni on hyvä mutta on siinä myös ongelmakohtia kuten se että euroopan unioni voi sortua rahaongelmiin ja ei oo hyvä jos EU määrää liikaa kaikkea.


      • Anonyymi
        on outo kirjoitti:

        rokkariksi varsin outo mies, koska hän osaa laulaa ja myös soittaa jonkin verran. Säveltäjänä ei kovin kaksinen, mutta sanoittajana huippuluokkaa.

        Vaikea nimetä mitään suosikkibiisejä. Niin monia on. Ja jotkut hänen levyistään saavat niin surullisiksi, jopa ahdistuneiksi kuten "Liisa Pien" ja "Kadonneet lapaset".

        Korjaan hieman omaa kommenttiani kun käytin hectorin eurooppa levystä sanaa art rock eli ottaisin käytännössä sanan rock pois ja lisäisin tilalle pop eli kyllä se enemmän art poppia on kuin art rokkia mutta tosin ihan 100% puhdasta art poppia se ei ole koska käytetään siinä kitaraakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En käyttäisi hectorista sanaa rokkari, mut kyl hän toki rokkasikin muttei varsinaisessa sanan rock merkityksessä ollut edes rock. Enemmän muilla alueilla hän maalaili musakuvioita kuten folk, pop, poprock ja kevytrock(kitarapop). Progevaikutteista kevyttä rokkia teki myös kerran yhden levyllisen verran. 80 luvun alussa eurooppa levyllä oli myös new wave ja art rock kokeilu. Epätasainen levy se eurooppa levy mutta sisältää pari tahi kolome aarretta eli nimibiisi eurooppa, woychek(jonka on myös tulkinnut mikko kuustonen) ja vieraantunut. Eurooppa kappale sopii hyvin nykyaikaan eli mitä me suomalaiset valitsemme eli valitsemmeko venäjän linjan vaiko katsommeko eurooppaan, länteen vai kannattaako meidän katsoa enemmän pohjoismaihin/&omaan maahamme. Sanoisin että kaikki pohjoismaat on edellä kävijöitä hyvinvointivaltioina ja oikeusvaltioina. Eurooppa eli euroopan unioni on hyvä mutta on siinä myös ongelmakohtia kuten se että euroopan unioni voi sortua rahaongelmiin ja ei oo hyvä jos EU määrää liikaa kaikkea.

        Mainitsit kommentissasi Hectorin säveltämän ja sanoittaman biisin Woyzeck.
        Mikko Kuustosen esitys siitä Vain elämää ohjelmassa oli järisyttävä veto.



        https://www.youtube.com/watch?v=Rj5yId7p5-U

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Hector väsäili vaan omiansa toisten sävellyksiin, leikki pasifistia ja pääsi punaisella kirjalla ylen hommiin, samoin Alatalo. Melkoisia suuruuksia siis!!!

      • Anonyymi

        Noh ei se ihan noin mene mut on siinä osittain perää että alatalo kuten hector ymppäsi teoksiinsa melko paljon vaikutteita muilta, mutta kyllä ne heijän teokset on tarpeeksi omansa kuuloisia toki. Tai no hyväksyn näkökantasi.

        Hector oli hyvin ajan hermoilla kun osasi tehdä sanoituksia ja samoin alatalo joista alataloa pidän älykkäämpänä sanoittajan. Alatalo parhaimmillaan oli lahjakas säveltäjä kuten esim teokset odysseys, keuhkoon pistää tai vaikkapa comedienne ja että jotain tuntisin.

        Hector osasi myös säveltää kuten esim teokset tuulisina öinä, nostalgia, norsunluutorni, lumi teki enkelin eteiseen tai vaikkapa mulla ei oo rahaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän puhut aivan pehmosia.

        Tämänkin laulun on sanoittanut ja säveltänyt Hector.
        https://www.youtube.com/watch?v=FTP6AekGxqM

        kylmätotuus

        Aivan näin juuri eli kritisoin tuota hänen viestiä eli siis itseni viesti on hänen viestin alapuolella(tuo pitempi viesti jossa mainitsen muun muassa hectorin unohdetun kappaleen norsunluutorni) eli siis itse en tarkoita suinkaan sitä että hectorin tuotanto koostuu pääosin covereista koska se ei ole totta sillä tiijän että hectorin tuotannosta koostuu suurin osa hänen omista sävellyksistä eli en lähde kiistämään 100% faktaa, en suinkaan, mutta tarkoitin sitä että on hectorilla kuten myös alatalolla ollut niitä vaikuttajia, eli niin sanottuja esikuvia joita käyttäneet kappaleissaan eli sotkit ajatuksesi nyt eli en sillä tarkoittanut että heidän kappaleet ei ole heidän omia sävellyksiä. Vai tarkoititko viestisi edes minulle vaan tarkoititko tuolle toiselle henkilölle? Sotkenko nyt itse oman ajatukseni? Pahoittelut siitä kun oon hieman adhd luonne kun sotken ajatuksiani aika usein.

        Muistan kuinka laitoin jauhot kerran yhdelle suuhun youtubessa kun eräs henkilö alko väittämään että suurin osa hectorin sävellyksistä ei ole hänen omia sävellyksiä niin lähetin hänelle viestin useasta lähteestä jossa näkyy koko hectorin tuotanto jonne on merkitty laulujen säveltäjä ja sanoittaja niin se henkilö meni hiljaiseksi mutta lähetti seuraavana päivänä minulle vihaisen viestin jossa sanoi näin "oot niin pilkunviilaaja luonne että varmaan viilaat pilkkua siitäkin jos kuppi on väärinpäin keittiön pöydällä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan näin juuri eli kritisoin tuota hänen viestiä eli siis itseni viesti on hänen viestin alapuolella(tuo pitempi viesti jossa mainitsen muun muassa hectorin unohdetun kappaleen norsunluutorni) eli siis itse en tarkoita suinkaan sitä että hectorin tuotanto koostuu pääosin covereista koska se ei ole totta sillä tiijän että hectorin tuotannosta koostuu suurin osa hänen omista sävellyksistä eli en lähde kiistämään 100% faktaa, en suinkaan, mutta tarkoitin sitä että on hectorilla kuten myös alatalolla ollut niitä vaikuttajia, eli niin sanottuja esikuvia joita käyttäneet kappaleissaan eli sotkit ajatuksesi nyt eli en sillä tarkoittanut että heidän kappaleet ei ole heidän omia sävellyksiä. Vai tarkoititko viestisi edes minulle vaan tarkoititko tuolle toiselle henkilölle? Sotkenko nyt itse oman ajatukseni? Pahoittelut siitä kun oon hieman adhd luonne kun sotken ajatuksiani aika usein.

        Muistan kuinka laitoin jauhot kerran yhdelle suuhun youtubessa kun eräs henkilö alko väittämään että suurin osa hectorin sävellyksistä ei ole hänen omia sävellyksiä niin lähetin hänelle viestin useasta lähteestä jossa näkyy koko hectorin tuotanto jonne on merkitty laulujen säveltäjä ja sanoittaja niin se henkilö meni hiljaiseksi mutta lähetti seuraavana päivänä minulle vihaisen viestin jossa sanoi näin "oot niin pilkunviilaaja luonne että varmaan viilaat pilkkua siitäkin jos kuppi on väärinpäin keittiön pöydällä".

        Hyvää sunnuntaita!
        Viestini oli tarkoitettu Anonyymille 2023-03-18 00:26:58, siis ei sinulle.

        Tämän biisin sanat ovat Hectorin käsialaa, mutta sävellys ei.
        Kappale löytyy Hectorin albumilta Liisa pien.



        https://www.youtube.com/watch?v=kF8yFrvpmlQ

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää sunnuntaita!
        Viestini oli tarkoitettu Anonyymille 2023-03-18 00:26:58, siis ei sinulle.

        Tämän biisin sanat ovat Hectorin käsialaa, mutta sävellys ei.
        Kappale löytyy Hectorin albumilta Liisa pien.



        https://www.youtube.com/watch?v=kF8yFrvpmlQ

        kylmätotuus

        juu sitähä mä aavistelinkin että hälle olit tarkottanu viestis, mut piti kuitenki kysyä ja voiha sitä aina kysyä. Pahoittelut sekoilusta koska tällainen sanoihin takeltelu&sekoilu on ihan arkipäivää&jokahetkistä mun elämässäni kun varmaankin joku keskittysmishäiriö tai en mä nyt tiijä onko mulla mikään ADHD mutta keskittymisvaikeuksia jokatapauksessa on ettei fokus pysy useinkaan 100% keskittymisessä mikä tarkottaa myös sitä että harvoin jos koskaan jaksan panostaa kielioppiin kun kirijoitan tekstiä eli voi olla palijon kirjotusvirheitä ja vääränlaisia lauserakenteita.

        Hectorin tuotannossa on paljon aarteita kuten esim norsunluutorni, epitaph(alunperin king crimsonin biisi), trulli-laulu, ekhnator rakastui aurinkoon, monifilmiharmoonikko, ei maha mittään(työttömien laulu)&hannikaisen baari&asfalttiprinssi&sarjakuvarock&nostalgia 1&2, mystalgia, eurooppa, mandoliinimies,ake,make, pera ja mä, olet lehdetön puu ja mulla ei oo rahaa sekä neitoperho, suzanne, laura(sua hirveesti kaipaan), perjantai mielessäin, velisurmaaja, amsterdam, tuulisina öinä , Liisa pien, kuin juudas, sudenkorento, meiran laulu, olen hautausmaa, lumi teki enkelin eteiseen,takaisin narniaan,atlantis, syyskuu,kissojen yö, tuossahan noita....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää sunnuntaita!
        Viestini oli tarkoitettu Anonyymille 2023-03-18 00:26:58, siis ei sinulle.

        Tämän biisin sanat ovat Hectorin käsialaa, mutta sävellys ei.
        Kappale löytyy Hectorin albumilta Liisa pien.



        https://www.youtube.com/watch?v=kF8yFrvpmlQ

        kylmätotuus

        esim meiran laulu on ihan huikea ja outoa kyllä se on hyvin aliarvostettu hectorin biisi ja en muista nähäneeni sitä koskaan yhdellekään hectorin kokoelmakiekolla tai sitten multa on menny joku kokoelmalevy ohi. Onko sulla tietoa löytyykö meiran laulu joltakin hectorin kokoelmalta, tiiätkö?

        Poliittisesti hector on tietääkseni sosialisti. Minusta suomalainen yhteiskunta on hyvin yhdistänyt oikeistoa, keskustaa ja sosialismia ja täällä ihmiset äänestää hyvin suhdanteiden/vallalla olevan taloustilanteen mukaisesti mikä antaa minusta fiksun kuvan suomi-ihmisistä. Eli nyt kun on haastavat ajat koska valtio velkaantumassa uhkaavalla tahdilla niin nyt tarvitaan oikeisto-keskustapolitiikkaa. Sitten taas sen jäläkkeen tarvii sdp politiikkaa. En usko yhden tempun politiikkaan että tehtäisiin vain ainoastaan kokoomus tai sdp politiikkaa koska siinä piilee suurempia vaaroja. Keskusta on taas puolue joka on ehkä eniten sellainen puolue näistä kolomesta joka käyttää parhaiten talonpoikaismaalaisjärkeä. Se on ollu hieno asia havaita että kepu puolustaa esim maanviljelijöitä todella paljon. Perussuomalaiset on mun makuuni liian kova leikkuripuolue. Vihreässä poliittisessa ajattelussa on hyviä seikkoja mutta myös uhkakuvia eli jos ihan kaikkeen laitetaan vihreyttä ja etenkin jos liikaa niin se voi esim vaarantaa ruokaturvan.

        Kommunismia ja kovaa oikeistoa en hyväksy. Kova oikeisto johon kuuluu kova talousoikeisto tai kiihkoisänmaallinen nationalismi oikeisto ja kommunismi joka on sosialismin äärimmäisin muoto. Näitä kolmea aatetta pitäisi mun mielestä kaikkien ihmisten karttaa ja jyrkästi! Ei oo koskaan aiheuttaneet mitään muuta kuin kurjuutta, tuhoa,köyhyyttä(koska usein näiden aatteiden takia tuloerot on kasvaneet liian paljon!)eripuraa, sisällissotia ja laajempia toisten maiden välisiä sotia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        esim meiran laulu on ihan huikea ja outoa kyllä se on hyvin aliarvostettu hectorin biisi ja en muista nähäneeni sitä koskaan yhdellekään hectorin kokoelmakiekolla tai sitten multa on menny joku kokoelmalevy ohi. Onko sulla tietoa löytyykö meiran laulu joltakin hectorin kokoelmalta, tiiätkö?

        Poliittisesti hector on tietääkseni sosialisti. Minusta suomalainen yhteiskunta on hyvin yhdistänyt oikeistoa, keskustaa ja sosialismia ja täällä ihmiset äänestää hyvin suhdanteiden/vallalla olevan taloustilanteen mukaisesti mikä antaa minusta fiksun kuvan suomi-ihmisistä. Eli nyt kun on haastavat ajat koska valtio velkaantumassa uhkaavalla tahdilla niin nyt tarvitaan oikeisto-keskustapolitiikkaa. Sitten taas sen jäläkkeen tarvii sdp politiikkaa. En usko yhden tempun politiikkaan että tehtäisiin vain ainoastaan kokoomus tai sdp politiikkaa koska siinä piilee suurempia vaaroja. Keskusta on taas puolue joka on ehkä eniten sellainen puolue näistä kolomesta joka käyttää parhaiten talonpoikaismaalaisjärkeä. Se on ollu hieno asia havaita että kepu puolustaa esim maanviljelijöitä todella paljon. Perussuomalaiset on mun makuuni liian kova leikkuripuolue. Vihreässä poliittisessa ajattelussa on hyviä seikkoja mutta myös uhkakuvia eli jos ihan kaikkeen laitetaan vihreyttä ja etenkin jos liikaa niin se voi esim vaarantaa ruokaturvan.

        Kommunismia ja kovaa oikeistoa en hyväksy. Kova oikeisto johon kuuluu kova talousoikeisto tai kiihkoisänmaallinen nationalismi oikeisto ja kommunismi joka on sosialismin äärimmäisin muoto. Näitä kolmea aatetta pitäisi mun mielestä kaikkien ihmisten karttaa ja jyrkästi! Ei oo koskaan aiheuttaneet mitään muuta kuin kurjuutta, tuhoa,köyhyyttä(koska usein näiden aatteiden takia tuloerot on kasvaneet liian paljon!)eripuraa, sisällissotia ja laajempia toisten maiden välisiä sotia.

        ja vielä lisään kommunismin ja kovan oikeiston huonoista puolista sen, että ovat lisänneet kuolleisuutta usein koska kun rahat loppuu niin evoluutio korjaa, etenkin jos on köyhä. Ja maailman historian aikana kova oikeisto ja kommunismi on tappaneet ihmisiä eniten koska näihin aatteisiin liittyy paperilla paljon pahaa ja niiden aatteiden edustajat on usein olleet pahoja tyyppejä jotka vannovat usein viidakon lakiin eli nopeat ja vahvat syö heikot ja hitaat. Maailman historiassa on paljon ollut näitä pahoja puolueita&johtajia kuten esin hitler, stalin, putin, nykyinen Valko-Venäjän johto&johtaja, lähi idän maiden melkein koko historia, unkarin nykyinen johto, kuuban hallitys, kiinan johto, Pohjois-korea nykyinen johto&presidentti, Intian nykyinen hallitus, yhdysvaltojen trumpin puolue, mussolini, mao, afrikan useiden valtioiden johtajat&puolueet, brasilian hallitus ja Romanian hallitus jne jne............


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        esim meiran laulu on ihan huikea ja outoa kyllä se on hyvin aliarvostettu hectorin biisi ja en muista nähäneeni sitä koskaan yhdellekään hectorin kokoelmakiekolla tai sitten multa on menny joku kokoelmalevy ohi. Onko sulla tietoa löytyykö meiran laulu joltakin hectorin kokoelmalta, tiiätkö?

        Poliittisesti hector on tietääkseni sosialisti. Minusta suomalainen yhteiskunta on hyvin yhdistänyt oikeistoa, keskustaa ja sosialismia ja täällä ihmiset äänestää hyvin suhdanteiden/vallalla olevan taloustilanteen mukaisesti mikä antaa minusta fiksun kuvan suomi-ihmisistä. Eli nyt kun on haastavat ajat koska valtio velkaantumassa uhkaavalla tahdilla niin nyt tarvitaan oikeisto-keskustapolitiikkaa. Sitten taas sen jäläkkeen tarvii sdp politiikkaa. En usko yhden tempun politiikkaan että tehtäisiin vain ainoastaan kokoomus tai sdp politiikkaa koska siinä piilee suurempia vaaroja. Keskusta on taas puolue joka on ehkä eniten sellainen puolue näistä kolomesta joka käyttää parhaiten talonpoikaismaalaisjärkeä. Se on ollu hieno asia havaita että kepu puolustaa esim maanviljelijöitä todella paljon. Perussuomalaiset on mun makuuni liian kova leikkuripuolue. Vihreässä poliittisessa ajattelussa on hyviä seikkoja mutta myös uhkakuvia eli jos ihan kaikkeen laitetaan vihreyttä ja etenkin jos liikaa niin se voi esim vaarantaa ruokaturvan.

        Kommunismia ja kovaa oikeistoa en hyväksy. Kova oikeisto johon kuuluu kova talousoikeisto tai kiihkoisänmaallinen nationalismi oikeisto ja kommunismi joka on sosialismin äärimmäisin muoto. Näitä kolmea aatetta pitäisi mun mielestä kaikkien ihmisten karttaa ja jyrkästi! Ei oo koskaan aiheuttaneet mitään muuta kuin kurjuutta, tuhoa,köyhyyttä(koska usein näiden aatteiden takia tuloerot on kasvaneet liian paljon!)eripuraa, sisällissotia ja laajempia toisten maiden välisiä sotia.

        En tiedä, löytyykö Meiran laulu miltään Hectorin kokoelmalevyltä, mutta albumilla Herra Mirandos se on.


        https://www.youtube.com/watch?v=lsS_bEnw5HE

        kylmätotuus


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe