mäykky puree häntäänsä

mäykkypoika

Hei,
Mulla on 1,5 mäykkypoika joka on viimeaikoina
alkanut puremaan ja repimään omaa häntäänsä.
Onkohan kyse turhautumisesta vai mistä?
Mäykky ei ole päivisin yksin kotona joten siitä tämä ei johdu..
Onko jollain muulla kokemusta vastaavasta?
Itselläni on aiemminkin ollut mäykky mutta silloin ei ollut ko. ongelmia.

6

1265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussi

      Oliskohan kipeä ? ei kylläkään normaalia touhua
      kannattaa mennä lekurille !

    • Tessa

      Minusta myös vaikuttaa siltä että mäykkis on kipeä jollakin tavalla ja "purkaa" kivun tunnettaan kalvamalla häntäänsä. Vika saattaa olla esim. selkärangassa (arvaus) eli ei muuta kun eläinlääkärin juttusille, niin apu löytyy :)

    • dewil1000

      No, tuota.. Minulla on kaksi mäyristä.. Toinen niistäkin puree häntäänsä. En voi sanoa, että se olisi aivan normaalia, mutta tuskin mitään vakavaa. Oletko kokeillut itse esim. puristaa hiukan häntää? Jos se vinakisee tai antaa, jonkun merkin muuten että siihen sattuisi niin voin sanoa, että se olisi vakavaa, mutta jos se ei siihen mitenkään erityisesti reagoi, ei sillä tuskin ole mitään hätää.. Oma koirani aineki puree häntäänsä, kun se kerjää huomiota ja silloin, kun siihen kutittaa jne.

    • Leena ja 4mäyrispoikaa

      Ei ole normaalia jos koira puree "nyhertää" itseään. Koira ei ole fyysisesti sairas vaan henkisesti. Nuori mäyrisuros on aktiivinen koirarotu joka tarvitsee AKTIVITEETTEJÄ. Päivittäin tunnin lenkki vapaana metsässä voi helpottaa tilannetta. Monille koirille pelkkä liikunta ei riitä vaan tarvitsevat jotain ajatustyötä. Ei selviä kuinka riistaviettinen koirasi on, monille koirille metsästys tai esim, jälkikokeet ovat hyvä tapa purkaa "paineita". Nuorelle koiralle tärkeää myös sosiaaliset suhteet lajitovereihin eli nyt vaan lenkkikaveria metsästämään. Tilannetta voisi helpottaa myös jos aloittaisit piilotus leikit tai antaisit koiralle jotain ajateltavaa. Älkää ihmiset unohtako että koira ei ole "huonekalu" vaan eläin joka tarvitsee lajille ominaiset puitteet. Ei siis riitä koiralle että makoilee sisätiloissa kaikki päivät ja pummaa ruokaa... Kaikki reippaasti pihalle ja harrastamaan. loppuu ihmisten ja eläinten masennukset. Kevättä kohden!

      • henkinen olento

        Otin aikuisen koiran ja alkuun hänkin puri häntäänsä parin ekan päivän ajan. Sitten hännän nyhräys jäi. Luulen sen johtuvan uusista tilanteista. Minusta se on nk. tulvareaktiota, enemmän henkistä kuin fyysistä. Sama toistui kun sukulaislapsi halusi hoitaa koiraa ja koira alkoi nyhertää häntäänsä. Siitä sitten päättelin tällaista. Se on jotakin jännittämistä tai ihmettelyä uudesta tilanteesta. Häntä ei ole millään lailla kipeä.


      • henkinen olento
        henkinen olento kirjoitti:

        Otin aikuisen koiran ja alkuun hänkin puri häntäänsä parin ekan päivän ajan. Sitten hännän nyhräys jäi. Luulen sen johtuvan uusista tilanteista. Minusta se on nk. tulvareaktiota, enemmän henkistä kuin fyysistä. Sama toistui kun sukulaislapsi halusi hoitaa koiraa ja koira alkoi nyhertää häntäänsä. Siitä sitten päättelin tällaista. Se on jotakin jännittämistä tai ihmettelyä uudesta tilanteesta. Häntä ei ole millään lailla kipeä.

        Koira tarvitsee valtavasti rakkautta ja rohkaisua vaikka olisikin jo luonnostaan rohkea. Akvtiviteetteja, kannustusta ja tukea. Aivan kuin kuka tahansa meistä. Mietin itseäni uusissa tilanteissa, ja kyllä ne minuakin jännittävät, ei sille mitään voi. Jokaisella vain on oma tapansa sen purkamiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1500
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1227
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1156
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1024
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      762
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      755
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      377
      731
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe