mäykky puree häntäänsä

mäykkypoika

Hei,
Mulla on 1,5 mäykkypoika joka on viimeaikoina
alkanut puremaan ja repimään omaa häntäänsä.
Onkohan kyse turhautumisesta vai mistä?
Mäykky ei ole päivisin yksin kotona joten siitä tämä ei johdu..
Onko jollain muulla kokemusta vastaavasta?
Itselläni on aiemminkin ollut mäykky mutta silloin ei ollut ko. ongelmia.

6

1382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussi

Oliskohan kipeä ? ei kylläkään normaalia touhua
      kannattaa mennä lekurille !

• Tessa

Minusta myös vaikuttaa siltä että mäykkis on kipeä jollakin tavalla ja "purkaa" kivun tunnettaan kalvamalla häntäänsä. Vika saattaa olla esim. selkärangassa (arvaus) eli ei muuta kun eläinlääkärin juttusille, niin apu löytyy :)

• dewil1000

No, tuota.. Minulla on kaksi mäyristä.. Toinen niistäkin puree häntäänsä. En voi sanoa, että se olisi aivan normaalia, mutta tuskin mitään vakavaa. Oletko kokeillut itse esim. puristaa hiukan häntää? Jos se vinakisee tai antaa, jonkun merkin muuten että siihen sattuisi niin voin sanoa, että se olisi vakavaa, mutta jos se ei siihen mitenkään erityisesti reagoi, ei sillä tuskin ole mitään hätää.. Oma koirani aineki puree häntäänsä, kun se kerjää huomiota ja silloin, kun siihen kutittaa jne.

• Leena ja 4mäyrispoikaa

Ei ole normaalia jos koira puree "nyhertää" itseään. Koira ei ole fyysisesti sairas vaan henkisesti. Nuori mäyrisuros on aktiivinen koirarotu joka tarvitsee AKTIVITEETTEJÄ. Päivittäin tunnin lenkki vapaana metsässä voi helpottaa tilannetta. Monille koirille pelkkä liikunta ei riitä vaan tarvitsevat jotain ajatustyötä. Ei selviä kuinka riistaviettinen koirasi on, monille koirille metsästys tai esim, jälkikokeet ovat hyvä tapa purkaa "paineita". Nuorelle koiralle tärkeää myös sosiaaliset suhteet lajitovereihin eli nyt vaan lenkkikaveria metsästämään. Tilannetta voisi helpottaa myös jos aloittaisit piilotus leikit tai antaisit koiralle jotain ajateltavaa. Älkää ihmiset unohtako että koira ei ole "huonekalu" vaan eläin joka tarvitsee lajille ominaiset puitteet. Ei siis riitä koiralle että makoilee sisätiloissa kaikki päivät ja pummaa ruokaa... Kaikki reippaasti pihalle ja harrastamaan. loppuu ihmisten ja eläinten masennukset. Kevättä kohden!

• henkinen olento

Otin aikuisen koiran ja alkuun hänkin puri häntäänsä parin ekan päivän ajan. Sitten hännän nyhräys jäi. Luulen sen johtuvan uusista tilanteista. Minusta se on nk. tulvareaktiota, enemmän henkistä kuin fyysistä. Sama toistui kun sukulaislapsi halusi hoitaa koiraa ja koira alkoi nyhertää häntäänsä. Siitä sitten päättelin tällaista. Se on jotakin jännittämistä tai ihmettelyä uudesta tilanteesta. Häntä ei ole millään lailla kipeä.

• henkinen olento
        henkinen olento kirjoitti:

Otin aikuisen koiran ja alkuun hänkin puri häntäänsä parin ekan päivän ajan. Sitten hännän nyhräys jäi. Luulen sen johtuvan uusista tilanteista. Minusta se on nk. tulvareaktiota, enemmän henkistä kuin fyysistä. Sama toistui kun sukulaislapsi halusi hoitaa koiraa ja koira alkoi nyhertää häntäänsä. Siitä sitten päättelin tällaista. Se on jotakin jännittämistä tai ihmettelyä uudesta tilanteesta. Häntä ei ole millään lailla kipeä.

Koira tarvitsee valtavasti rakkautta ja rohkaisua vaikka olisikin jo luonnostaan rohkea. Akvtiviteetteja, kannustusta ja tukea. Aivan kuin kuka tahansa meistä. Mietin itseäni uusissa tilanteissa, ja kyllä ne minuakin jännittävät, ei sille mitään voi. Jokaisella vain on oma tapansa sen purkamiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      63
      4575
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      127
      3023
    3. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      46
      2888
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      65
      2237
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      446
      1866
    6. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      74
      1440
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      62
      1317
    8. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      62