Kuka muistaa kansakouluajoilta tällaista runoa:
Enkeli istui pilven päällä,
katsoi alas maahan.
Maa oli synkkä ja syntiä täynnä,
siksi enkeli itki.
Jostain kumman syystä tuo runo tuli mieleeni vuosikymmenten jälkeen (ehkä joulun aika on enkelien aika) ja sai todellisen melankolian vyöryn sisuksiini.
Kuka muistaa?
15
3714
Vastaukset
- -nainen-
No eiköhän tuo löydy melkein jokaisen (nyt) 50 -tytön "värssykirjasta" kiiltokuvien kera.
- Taikis
nämä, meilläpäin "muistovihkot" tuovat aina...kauniita kimallehileisiä kiiltokuvia ja horjuvalla kaunokirjoituksella kirjoitettuja runonpätkiä, niitähän niissä oli.
Pari mieleenjäänyttä värssyä:"ruusun sulle anaisin, mut mistä sen nyt saan, kun lumi peitti kukkaset ja halla jääti maan."
ja
"Jos olisi virta ja sen yli silta
niin kävisin sua kastomassa vaikka joka ilta." - Marja Piirakka
se löytyykin. Muistelin, että jostain koulukirjasta. Oli miten oli, runo on söötti.
- Hymyilyttää
Oli taivas kerran päällä maan,
olin liiankin onnellinen.
Kun sanoit sanat, et erotaan,
sä sanoit ne hymyillen.
Jos oisit syyttänyt sanallakaan,
olis ero nyt paljon helmpompaa.
Mut sä sanoit nuo sanat mua suudellen
ja pyysit unohtamaan.
Nyyyyyyh. Että tuo oli sitten ihana 12-15 vuotiaan tytön mielestä DDDD. Onko kenellekkään tuttu?- neito
Tällainen tuli mieleen:
Kun lehdet putoo ja kannet jää,
niin kansissa säilyy muistot nää.
Ja muistatteko vielä ne toivelauluvihkot mitä kierrätettiin ystävien kesken?
- -nainen-
On ruusuja muistosi tarhassa,
oi sallitko olla mun joukossa,
oi sallitko vaikka mä orvokki oon,
tulla sun muistosi ruusustoon. - tän ruottin tunnilta
Tre små troll
leker med en boll
bollen är rund
värden är ont
Tässä se kaikkinen kirjoitus- ja kielioppivirheineen.- Tanevaan
Tre små troll de lekte med en boll,och bollen var av guld,de hette trip, trap och trull.
- niinkin
Tanevaan kirjoitti:
Tre små troll de lekte med en boll,och bollen var av guld,de hette trip, trap och trull.
Muisti ei ole niin kovin vahva. Silloin nuo läksyt oli enemmänkin sekundäärinen asia.
- "oikaisu"
Tanevaan kirjoitti:
Tre små troll
de leker med en boll,
och bollen är av gull,
de heter Tripp, Trapp, Trull.
- Margit Cavonius - Anonyymi
"oikaisu" kirjoitti:
Tre små troll
de leker med en boll,
och bollen är av gull,
de heter Tripp, Trapp, Trull.
- Margit CavoniusAika moni on näköjään lukenut samaa ruotsin oppikrjaa kuin minä. Paljon muuta siitä opista ei jäänyt päähän kuin tuo runo.
:-)
- viiskyt
Asteli pisteli aidan luona
ja katseli kaunista kukkaa.
Mikä lie ollut sen pojan nimi,
joka suuteli A:n tukkaa.- viiskyt
Titanik oli sen laivan nimi,
joka Atlantilla hukkui.
Mikä lie ollut sen pojan nimi,
joka A:n vieressä nukkui.
minnuu vaivas, kun mie en ollu koskaan kiinnostunut noista "värssyin" vaihosta, miulla niitä ei ollut koskaan koulussakaan mukana.
Kyllä minä tiedostin ne vaaleanpunaisen kukertavat kirjat, mutta ne ei vaan iskeny jotenkin..
Sitten kun tuli nämä iskelmätähttiin kuvat lehtiin, niin sitten niitä liimailin ja kirjoittelin laulun sanoja vihkoihin..
Olin kai jo sillon vähä omituinen..:(opittua, muuta ei juurikaan jäänyt mieleen
siis:
Ulla Ulla lilla Ulla
lilla Ulla rullar
och/ja
Zachris har en tax
den heter Max
Hurraa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389