Mitä maalia saunan kiviseinään?

hirsitalomaalari

Millä maalilla maalaan saunan löylyhuoneen kiviseinän? Kestävätkö tavalliset maalit saunan kuumuuden ja kosteuden?

11

20493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reiska

      Siis mitä tarkoitat kiviseinällä ? Jos puhut betonilla rapatusta tiilimuurista niin Remontti Ässä pelittää. Parilla eka lämmityskerralla hyvin minimaaliset käryt (ja nekin hormiläpivientien läheltä, veikkaisin), sen jälkeen ei mitään. Pari vuotta ollut muuri maalattuna RÄ:llä mökkisaunassa sekä puku- että löylyhuoneen puolella, saunottu on kesäisin lähes joka ilta ja talvisin kerran - pari kuussa, ei hilseilyä eikä muitakaan ongelmia.

      • Remontti-Reijo

        Maalaisin saunan betonimuurin myös Remontti-Ässällä tai vaihtoehtoisesti Lujalla, kummatkin ovat laatumaaleja. Meillä on hyvät saunakokemukset kummastakin.


      • sadoka
        Remontti-Reijo kirjoitti:

        Maalaisin saunan betonimuurin myös Remontti-Ässällä tai vaihtoehtoisesti Lujalla, kummatkin ovat laatumaaleja. Meillä on hyvät saunakokemukset kummastakin.

        taanoin kyselin samasta asiasta, kun minun saunan nurkka alkoi haisemaan maalattuani sen lujan pohjamaalilla .haisee vieläkin kun lämpö nousee yli 100 vaikka lämmisyskertoja on takana varmasti yli 30. joten opiksi ota ja maalaa kalkkimaalilla niin ei haise


      • hirsitalomaalari

        Harkoista muurattu seinä jossa tiilitasoite.


      • jusa
        hirsitalomaalari kirjoitti:

        Harkoista muurattu seinä jossa tiilitasoite.

        Kalkkimaalia en käyttäisi, se kuluu nopeasti pois tiilitasoitepinnalta. Käyttäisin Lujaa, itse maalasin mökin saunan muurin puolihimmeällä Lujalla 5 vuotta sitten, eikä minkäänlaista valituksen sanaa voi sanoa, toimii hienosti.


      • Vetonit Rappari
        jusa kirjoitti:

        Kalkkimaalia en käyttäisi, se kuluu nopeasti pois tiilitasoitepinnalta. Käyttäisin Lujaa, itse maalasin mökin saunan muurin puolihimmeällä Lujalla 5 vuotta sitten, eikä minkäänlaista valituksen sanaa voi sanoa, toimii hienosti.

        Minä laitoin tiiliseinään ensin TT ja sitten valkoisen pintatasotteen. IMO maali ei oikein käy ainakaan puulämmitteiseen saunaan. Tasoitteet kestää ja pysyy varmemmin ja toimii vesihöyrynkin kanssa paremmin.


    • slammaus

      antiikkilaastilla koska ei tarvitsisi leikkiä maalien kanssa saunassa.

      • sadoka

        oletko varma että toimii ???, itse käyttänyt puulämmitteisissä saunassa mitä ???


      • puukiukaan
        sadoka kirjoitti:

        oletko varma että toimii ???, itse käyttänyt puulämmitteisissä saunassa mitä ???

        muurissa antiikkilaastia ja muuta en enää käytäkkään.


    • mökkirakentaja

      meillekin tulee saunaan osaksi tasoitettu harkkoseinä. Jos sen maalaa tai laittaa antiikkilaastia, voiko sitä pestä tyyliin "juuriharja ja mäntysaippua"? Osa seinästä osuu lauteiden selkäosaan. Olen kuullut myös lateksitasoitteesta/-maalista, mitä se on ja onko vaarana, ettei se hengitä eli jos kosteutta joskus pääsee seinään.

    • Puusauna123

      Saunan aikoinaan vaaleanharmaa rapattu seinä on tummunut vuosien saatossa epäsiistin näköiseksi. Haluttaisiin sävyttää se mustaksi. Sopiiko Remontti Ässä (suoraan kiukaan viereen)? Muita vinkkejä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe