Mitä maalia saunan kiviseinään?

hirsitalomaalari

Millä maalilla maalaan saunan löylyhuoneen kiviseinän? Kestävätkö tavalliset maalit saunan kuumuuden ja kosteuden?

11

23196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reiska

Siis mitä tarkoitat kiviseinällä ? Jos puhut betonilla rapatusta tiilimuurista niin Remontti Ässä pelittää. Parilla eka lämmityskerralla hyvin minimaaliset käryt (ja nekin hormiläpivientien läheltä, veikkaisin), sen jälkeen ei mitään. Pari vuotta ollut muuri maalattuna RÄ:llä mökkisaunassa sekä puku- että löylyhuoneen puolella, saunottu on kesäisin lähes joka ilta ja talvisin kerran - pari kuussa, ei hilseilyä eikä muitakaan ongelmia.

• Remontti-Reijo

Maalaisin saunan betonimuurin myös Remontti-Ässällä tai vaihtoehtoisesti Lujalla, kummatkin ovat laatumaaleja. Meillä on hyvät saunakokemukset kummastakin.

• sadoka
        Remontti-Reijo kirjoitti:

Maalaisin saunan betonimuurin myös Remontti-Ässällä tai vaihtoehtoisesti Lujalla, kummatkin ovat laatumaaleja. Meillä on hyvät saunakokemukset kummastakin.

taanoin kyselin samasta asiasta, kun minun saunan nurkka alkoi haisemaan maalattuani sen lujan pohjamaalilla .haisee vieläkin kun lämpö nousee yli 100 vaikka lämmisyskertoja on takana varmasti yli 30. joten opiksi ota ja maalaa kalkkimaalilla niin ei haise

• hirsitalomaalari

Harkoista muurattu seinä jossa tiilitasoite.

• jusa
        hirsitalomaalari kirjoitti:

Harkoista muurattu seinä jossa tiilitasoite.

Kalkkimaalia en käyttäisi, se kuluu nopeasti pois tiilitasoitepinnalta. Käyttäisin Lujaa, itse maalasin mökin saunan muurin puolihimmeällä Lujalla 5 vuotta sitten, eikä minkäänlaista valituksen sanaa voi sanoa, toimii hienosti.

• Vetonit Rappari
        jusa kirjoitti:

Kalkkimaalia en käyttäisi, se kuluu nopeasti pois tiilitasoitepinnalta. Käyttäisin Lujaa, itse maalasin mökin saunan muurin puolihimmeällä Lujalla 5 vuotta sitten, eikä minkäänlaista valituksen sanaa voi sanoa, toimii hienosti.

Minä laitoin tiiliseinään ensin TT ja sitten valkoisen pintatasotteen. IMO maali ei oikein käy ainakaan puulämmitteiseen saunaan. Tasoitteet kestää ja pysyy varmemmin ja toimii vesihöyrynkin kanssa paremmin.

• slammaus

antiikkilaastilla koska ei tarvitsisi leikkiä maalien kanssa saunassa.

• sadoka

oletko varma että toimii ???, itse käyttänyt puulämmitteisissä saunassa mitä ???

• puukiukaan
        sadoka kirjoitti:

oletko varma että toimii ???, itse käyttänyt puulämmitteisissä saunassa mitä ???

muurissa antiikkilaastia ja muuta en enää käytäkkään.

• mökkirakentaja

meillekin tulee saunaan osaksi tasoitettu harkkoseinä. Jos sen maalaa tai laittaa antiikkilaastia, voiko sitä pestä tyyliin "juuriharja ja mäntysaippua"? Osa seinästä osuu lauteiden selkäosaan. Olen kuullut myös lateksitasoitteesta/-maalista, mitä se on ja onko vaarana, ettei se hengitä eli jos kosteutta joskus pääsee seinään.

• Puusauna123

Saunan aikoinaan vaaleanharmaa rapattu seinä on tummunut vuosien saatossa epäsiistin näköiseksi. Haluttaisiin sävyttää se mustaksi. Sopiiko Remontti Ässä (suoraan kiukaan viereen)? Muita vinkkejä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      105
      2633
    2. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      102
      1755
    3. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1525
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      16
      1242
    5. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      22
      1048
    6. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      973
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      45
      949
    8. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      91
      924
    9. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      120
      921
    10. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      338
      836
    Aihe