Mistä tietää sukupuolen?

Hämis

Osaisiko joku kertoa, mistä aikuisen hämähäkin sukupuolen voi päätellä? Kyseessä on b. vagans ja ikää noin kolme vuotta. Koskemaan kun siihen ei pysty, on se sen verran äkäinen kaveri. Kiitos jos osaatte auttaa!

6

2888

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hulllluuuuu mie

hmm eikös 1 keino ollut se koko? että naaras on iso ja koiras pieni/pienempi? en ole kyllä varma ja jos omistat yhden hämpyn niin eihän sitä sitten voi kokeilla :D ei löytynyt googlestakaan..

• sitä

mitäs minä sanoin..

• Keppi

Kolmivuotias vagans ei ole täysikasvuinen.
      Ellei sitten ole todellakin tehoruokittu ukko.

• Marika_

Hämähäkin iän pystyy määrittämään luodusta nahasta.
      herppi.netissä on eräs harrastaja informoinut joskus kuvien kera miten tunnistus tapahtuu.Sieltä vain hakua käyttämällä se varmasti vielä löytyy.
      Selvin ulkopuolinen merkki on uroksen jalkojen koukut.Täysikasvuiselta urokselta löytyy pienet koukut ensimmäisistä jalkapareista.Koukut kehittyvät parittelua varten.
      Selvin uroksen merkki on spermaverkon tekeminen.

• siis

Luodusta nahastahan sen näkee, jos osaa katsoa. herppi.netissä todella on ohjeet kuvien kera miten -sukupuoli- (ei siis ikä, niinkuin nimim. Marika ilmeisen vahingossa on kirjoittanut :) sattuuhan sitä) Että odottelemaan vaan seuraavaa molttia ja sitten nahka talteen.

Lyhyesti ja ilman kuvia: hämähäkin peräpäässä eli opisthosomassa ylempien kirjakeuhkojen yläpuolella on pieni aukon tai pussin tapainen. Naaraalla siinä kohtaa on selvä läppä eli spermatheca, uroksella ei ole läppää, vaan kohta on tasainen. Sukupuolen määritys on tarkkaa puuhaa ja luotua nahkaa levitellessään pitää varoa repimästä sitä, että mitään näkyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      39
      2311
    2. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      59
      764
    3. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      41
      731
    4. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      80
      569
    5. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      7
      529
    6. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      62
      522
    7. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      184
      519
    8. Pientä pintaremonttia

Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k
      Hyrynsalmi
      16
      514
    9. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      42
      510
    10. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      45