urheilumahdollisuudet rukissa

I/06, eikä ees pelota

rukissa liikuntaa varmasti riittää mutta jos on aktiivisesti harrastanu siviilissä joitain liikuntamuotoja (itselläni koripallo ja punttisali) niin voiko niitä harjoittaa rukin aikana iltavapaalla... siis jos on sellanen päivä, et potkua riittää viel illalla...

tavallisella tykkimiehellä tai jääkärillä kuulemma ainaki on hyvät mahdollisuudet käydä iltavapaalla pelaamassa korista ja nostelemassa punttia, jos siis on vaa sellanen päivä takana et potkua vielä riittää liikunnalle

16

1494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos ehtii

      jos ehdit ja virtaa on, niin totta kai siellä on liikuntamahdollisuuksia.

      • Ressu-79

        12 vilniemen lenkkikerrasta heltiää kuntoisuusloma ???


    • lutikka

      Muista myös ettei Reserviupseerikouluun mennä vaan parhaat pääsevät (=komennetaan) sinne. Kovin monta kertaa olen kuullut ennen palvelukseenastumista eri tyypeiltä (myös naisilta) kuinka joku "menee RUKiin". Usein on jäänyt menemättä ja varusmiespalvelun onkin ollut käytännössä jotain sotakoiran (SPOL) hommaa porttivartiossa.

      Tavallisella upseerikokelaalla on kyllä RUK:ssa jonkin verran opiskeltavaa niin ettei varmaan koris ole aina ensimmäisenä mielessä.

    • I/92

      Reserviupseerikoulutuspaikalla ja sitä kautta aselajilla on paljon merkitystä koulutuksen ohella saatavan vapaa-ajan määrää etukäteen arvioitaessa. Haminan Reserviupseerikoulussa sitä varmasti on enemmän kuin esim. Ilmavoimien Reserviupseerikoulun Lentoreserviupseerikurssilla tai Panssarikoulun Reserviupseerikurssilla.

      Lutikka on aivan oikeassa siinä, että koulutukseen ei mennä vaan päästään. Oman saapumiseränikin monet selkeät kyvyt ja myöhemmät siviilijohtajat eivät päässeet johtajakoulutukseen, eivätkä nykyään ole vähäisimmässäkään määrin kiinnostuneita maanpuolustusasioista, mikä on ymmärrettävääkin.
      Tahattoman koomisena pitäisin tuota lutikan "komentamisen" korostamista. Ensinnäkin varusmiesjohtajakoulutukseen hakeutumista edeltää pääsääntöisesti varusmiehen oma suostumus. Koulutuskiintiöt täyttyvät hyvin vapaaehtoisistakin eli kilpailua riittää. Toiseksi komentamisen käsitteeseen kytkeytyvään käskyn noudattamiseen liittyy homoeroottista alistumista, joten älköön jatkossa tätä puolta asiallisissa yhteyksissä tarpeettomasti korostettako.

      • II/93

        Puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä, eikös vaan? Kyllä sun pitäisi vielä muistaa että varuskuntasairaalan lääkäri ei antanut sairaslomaa vaan määräsi vapautusta palveluksesta, Reserviupseerikouluun ei päästy vaan määrättiin jne.

        Armeijan terminologia on oma luku sinänsä mutta Lutikka oli aivan oikeassa. Vaikkakin omaa halukkuutta kysytään niin käytännössä varsinkin Aliupseerikouluun joudutaan määräämään myös vähemmän halukkaita. Ja nykyään on niitäkin, jotka menevät jopa jälkikäteen "paikkaamaan" sitä, etteivät aikanaan suorittaneet kunnolla varusmiespalvelustaan.


      • I/92
        II/93 kirjoitti:

        Puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä, eikös vaan? Kyllä sun pitäisi vielä muistaa että varuskuntasairaalan lääkäri ei antanut sairaslomaa vaan määräsi vapautusta palveluksesta, Reserviupseerikouluun ei päästy vaan määrättiin jne.

        Armeijan terminologia on oma luku sinänsä mutta Lutikka oli aivan oikeassa. Vaikkakin omaa halukkuutta kysytään niin käytännössä varsinkin Aliupseerikouluun joudutaan määräämään myös vähemmän halukkaita. Ja nykyään on niitäkin, jotka menevät jopa jälkikäteen "paikkaamaan" sitä, etteivät aikanaan suorittaneet kunnolla varusmiespalvelustaan.

        Terminologian korostaminen vääristää usein pahasti todellisen asiaintilan, kuten tässäkin. On varsin kevytmielistä luottaa sotilasuransa rakentamisessa siihen, että ei joudu näkemään vaivaa koulutukseen pääsemiseen. Kun/jos asioista "puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä", kuten II/93 väittää tekevänsä, johtajakoulutukseen päästään ja johtajakoulutus mahdollisine puutteineenkin on hakemisen, tai jos niin nyt sitten jostain syystä halutaan sanoa, komennettavaksi tulemisen arvoinen.

        Kerralla omaan suoritukseen tyytyväisenä en ole kuullut aiemmin varusmieskoulutuksen "paikkaamisesta". Onko kyse ns. jälkiAUK:sta/-RUK:sta, ahkerasta kertausharjoituksissa ravaamisesta vai mistä?


      • II/93
        I/92 kirjoitti:

        Terminologian korostaminen vääristää usein pahasti todellisen asiaintilan, kuten tässäkin. On varsin kevytmielistä luottaa sotilasuransa rakentamisessa siihen, että ei joudu näkemään vaivaa koulutukseen pääsemiseen. Kun/jos asioista "puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä", kuten II/93 väittää tekevänsä, johtajakoulutukseen päästään ja johtajakoulutus mahdollisine puutteineenkin on hakemisen, tai jos niin nyt sitten jostain syystä halutaan sanoa, komennettavaksi tulemisen arvoinen.

        Kerralla omaan suoritukseen tyytyväisenä en ole kuullut aiemmin varusmieskoulutuksen "paikkaamisesta". Onko kyse ns. jälkiAUK:sta/-RUK:sta, ahkerasta kertausharjoituksissa ravaamisesta vai mistä?

        No ei todellakaan ollut tarkoitus väittää, etteikö omaa työta tarvita jos meinaa päästä "pitkälle" tai edes johtajakoulutukseen. Ja kuten aiempana ketjussa mainittiin, niin minäkään en ole nähnyt yhdenkään sellaisen päässeen Reserviupseerikouluun, joka sitä on etukäteen kovasti julistanut. Kovaa työtä ja sopivasti nöyryyttä niin ei tarvitse vanhempana katua tehtyjä tai tekemättä jätettyjä asioita.

        http://www.mil.fi/ruotuvaki/index.dsp?aid=1763


      • I/92
        II/93 kirjoitti:

        No ei todellakaan ollut tarkoitus väittää, etteikö omaa työta tarvita jos meinaa päästä "pitkälle" tai edes johtajakoulutukseen. Ja kuten aiempana ketjussa mainittiin, niin minäkään en ole nähnyt yhdenkään sellaisen päässeen Reserviupseerikouluun, joka sitä on etukäteen kovasti julistanut. Kovaa työtä ja sopivasti nöyryyttä niin ei tarvitse vanhempana katua tehtyjä tai tekemättä jätettyjä asioita.

        http://www.mil.fi/ruotuvaki/index.dsp?aid=1763

        Kovan työn ja vastaanottavan asenteen ohella pitää löytyä huumoria, päättäväisyyttä ja kriittistäkin silmää, sillä ei armeijan koulutus suinkaan virheetöntä ole. Koulutuksen jälkeen varusmiesjohtajan vastuulle jääkin muun ohella ilmaista myös perusteltua kritiikkiä ja kehittää järjestelmää entistäkin paremmaksi. Itse tiesin palvelusaikani alusta alkaen hakeutuvani reserviupseerikoulutukseen ja sinne pääsinkin (tai, taas kerran, tulin komennetuksi) ja tunsin muitakin samanlaisia tapauksia, joten eipäs nyt sentään yleistetä.

        Kouluttautumismahdollisuus reservissä on ehdottomasti parhaita innovaatioita puolustusvoimilta reservin harjoittelumotivaation säilyttämiseksi. Reservissä hankittua koulutusta pitäisin siten yhtä arvokkaana kuin varusmiesaikaistakin, eikä mielestäni kyse millään tavoin ole siitä, että siihen osallistuvat "vanhempana katuvat tehtyjä tai tekemättä jätettyjä asioita".


      • II/93
        I/92 kirjoitti:

        Kovan työn ja vastaanottavan asenteen ohella pitää löytyä huumoria, päättäväisyyttä ja kriittistäkin silmää, sillä ei armeijan koulutus suinkaan virheetöntä ole. Koulutuksen jälkeen varusmiesjohtajan vastuulle jääkin muun ohella ilmaista myös perusteltua kritiikkiä ja kehittää järjestelmää entistäkin paremmaksi. Itse tiesin palvelusaikani alusta alkaen hakeutuvani reserviupseerikoulutukseen ja sinne pääsinkin (tai, taas kerran, tulin komennetuksi) ja tunsin muitakin samanlaisia tapauksia, joten eipäs nyt sentään yleistetä.

        Kouluttautumismahdollisuus reservissä on ehdottomasti parhaita innovaatioita puolustusvoimilta reservin harjoittelumotivaation säilyttämiseksi. Reservissä hankittua koulutusta pitäisin siten yhtä arvokkaana kuin varusmiesaikaistakin, eikä mielestäni kyse millään tavoin ole siitä, että siihen osallistuvat "vanhempana katuvat tehtyjä tai tekemättä jätettyjä asioita".

        Aivan totta. Itsekin tiesin pyrkiväni upseerikoulutukseen mutta sen verran oli kuitenkin suhteellisuudentajua että tiesin sinne olevan muitakin halukkaita ja myös karsintaa systeemin puolelta esim. P-kokeiden suhteen. Eli en lähtenyt asiaa etukäteen toitottamaan vaan virallinen linjani ole että jos nyt vaikka AUKkiin yrittäisi. Haastattelussa sanoin komppaukolle että tulevaisuudessa Kadettikoulu kiinnostaa koska ajattelin ettei moisesta kommentista mitään haittaakaan ole. Kuitenkin niitä "evvk koko systeemi ja 8 kk:n jälkeen kotiin"-kavereita oli yllin kyllin jo silloin ja nykyään kynnyskysymys johtajakoulutukseen on vielä suurempi koska se käytännössä pidentää varusmiespalveluksen yli kaksinkertaiseksi miehistöön nähden.

        Vaikka asenteessani ei mitään vikaa ollut silloinkaan niin ainakin itse olen vasta vanhemmiten sekä pakollisten että vapaaehtoisten harjoitusten myötä oppinut hahmottamaan systeemiä ja omaa tehtävääni ihan eri tavoin kuin silloin juuri ja juuri 20-vuotiaana pojankloppina. Jos olisin mennyt inttiin vaikka 28-vuotiaana muutaman työvuoden jälkeen niin ainakin näkökulma koulutukseen olisi ollut paljon kriittisempi. Olisiko se sitten ollut hyvä vai huono, sitä en tiedä.


      • silloin idiootti
        II/93 kirjoitti:

        Puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä, eikös vaan? Kyllä sun pitäisi vielä muistaa että varuskuntasairaalan lääkäri ei antanut sairaslomaa vaan määräsi vapautusta palveluksesta, Reserviupseerikouluun ei päästy vaan määrättiin jne.

        Armeijan terminologia on oma luku sinänsä mutta Lutikka oli aivan oikeassa. Vaikkakin omaa halukkuutta kysytään niin käytännössä varsinkin Aliupseerikouluun joudutaan määräämään myös vähemmän halukkaita. Ja nykyään on niitäkin, jotka menevät jopa jälkikäteen "paikkaamaan" sitä, etteivät aikanaan suorittaneet kunnolla varusmiespalvelustaan.

        Mitä tarkoitat paikkaamisella, itse olin aikoinaan niin idiootti, että kävin miehistötason-koulutuksen. parissa vuodessa olen valmis DI. Työkokemusta ei johtotasolta ole ollenkaan, mutta ihan perusduunista paljon. Onkohan mitään mahdollisuutta päästä "paikkaamaan", Kun tohon miehistö-->Au systeemiinkin vaaditaan johtajakokemusta siviilissä. Oliskohan rauhanturvaamisesta mitään hyötyä. Jälki-aukki tuskin enää mahdollinen. Ajattelin pyrkiä rauhanturvaajaksi heti opiskelun jälkeen jos en saa työtä tai sitten alan yrittäjäksi.


      • II/93
        silloin idiootti kirjoitti:

        Mitä tarkoitat paikkaamisella, itse olin aikoinaan niin idiootti, että kävin miehistötason-koulutuksen. parissa vuodessa olen valmis DI. Työkokemusta ei johtotasolta ole ollenkaan, mutta ihan perusduunista paljon. Onkohan mitään mahdollisuutta päästä "paikkaamaan", Kun tohon miehistö-->Au systeemiinkin vaaditaan johtajakokemusta siviilissä. Oliskohan rauhanturvaamisesta mitään hyötyä. Jälki-aukki tuskin enää mahdollinen. Ajattelin pyrkiä rauhanturvaajaksi heti opiskelun jälkeen jos en saa työtä tai sitten alan yrittäjäksi.

        Paikkaamisella tarkoitan juurikin sitä reservissä tapahtuvaa miehistöstä aliupseeriksi- tai aliupseerista upseeriksi-koulutusta. Koulutukseenhan haetaan, eikä minulla ole tietoa siitä, minkälaisia hakijamääriä tai tarkkoja kelpoisuusvaatimuksia tuonne on. Mahdollisuuksia varmaan parantaa jos osoitat ennen hakua kiinnostusta ja aktiivisuutta vapaaehtoiseen maanpuolustukseen käymällä vaikka joillakin MPK ry:n kursseilla. DI:n paperit nyt eivät ainakaan mahdollisuuksiasi vähennä saati sitten palvelus rauhanturvaajissa. Koulutus vaatii kuitenkin jonkin verran aikaa ja vaivaa eli eivät ne alikessun jämätkään ihan ilmaiseksi tule.

        Kysy lisätietoja oman sotilasläänisi esikunnasta.


      • silloin idiootti
        II/93 kirjoitti:

        Paikkaamisella tarkoitan juurikin sitä reservissä tapahtuvaa miehistöstä aliupseeriksi- tai aliupseerista upseeriksi-koulutusta. Koulutukseenhan haetaan, eikä minulla ole tietoa siitä, minkälaisia hakijamääriä tai tarkkoja kelpoisuusvaatimuksia tuonne on. Mahdollisuuksia varmaan parantaa jos osoitat ennen hakua kiinnostusta ja aktiivisuutta vapaaehtoiseen maanpuolustukseen käymällä vaikka joillakin MPK ry:n kursseilla. DI:n paperit nyt eivät ainakaan mahdollisuuksiasi vähennä saati sitten palvelus rauhanturvaajissa. Koulutus vaatii kuitenkin jonkin verran aikaa ja vaivaa eli eivät ne alikessun jämätkään ihan ilmaiseksi tule.

        Kysy lisätietoja oman sotilasläänisi esikunnasta.

        Jeps, pitää alkaa tutkia noita mahdollisuuksia. Luultavasti käyn eka koulun loppuun ja sitten haen kurssille. Ei maailma tosiaankaan kaadu vaikka en pääsisikään sinne. Intissä pohdin silloin koko alokasajan, että aukkiin vai ei. Tosin varma työpaikka kaheksaksi kuukaudeksi siirsi vaakakupin 6 kuukaudelle, nyt jälkeenpäin harmittanut ihan helvetisti kun en Aukkii menny. Sen verran oon huomannu, että 6kk-intin käynyttä pidetään melko luuserina, vaikka moni tosin epätoivoisesti väittääkkiin.


      • silloin idiootti
        silloin idiootti kirjoitti:

        Jeps, pitää alkaa tutkia noita mahdollisuuksia. Luultavasti käyn eka koulun loppuun ja sitten haen kurssille. Ei maailma tosiaankaan kaadu vaikka en pääsisikään sinne. Intissä pohdin silloin koko alokasajan, että aukkiin vai ei. Tosin varma työpaikka kaheksaksi kuukaudeksi siirsi vaakakupin 6 kuukaudelle, nyt jälkeenpäin harmittanut ihan helvetisti kun en Aukkii menny. Sen verran oon huomannu, että 6kk-intin käynyttä pidetään melko luuserina, vaikka moni tosin epätoivoisesti väittääkkiin.

        ---


      • vjjoht
        silloin idiootti kirjoitti:

        Jeps, pitää alkaa tutkia noita mahdollisuuksia. Luultavasti käyn eka koulun loppuun ja sitten haen kurssille. Ei maailma tosiaankaan kaadu vaikka en pääsisikään sinne. Intissä pohdin silloin koko alokasajan, että aukkiin vai ei. Tosin varma työpaikka kaheksaksi kuukaudeksi siirsi vaakakupin 6 kuukaudelle, nyt jälkeenpäin harmittanut ihan helvetisti kun en Aukkii menny. Sen verran oon huomannu, että 6kk-intin käynyttä pidetään melko luuserina, vaikka moni tosin epätoivoisesti väittääkkiin.

        Miten niin 6kk-intin käynyttä pidetään melko luuserina, vaikka moni tosin epätoivoisesti väittääkin? Itse olen reservin luutnantti ja esimieheni on tykkimies. Jotain rajaa noihin kirjoituksiinkin.


      • voittaja!
        I/92 kirjoitti:

        Terminologian korostaminen vääristää usein pahasti todellisen asiaintilan, kuten tässäkin. On varsin kevytmielistä luottaa sotilasuransa rakentamisessa siihen, että ei joudu näkemään vaivaa koulutukseen pääsemiseen. Kun/jos asioista "puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä", kuten II/93 väittää tekevänsä, johtajakoulutukseen päästään ja johtajakoulutus mahdollisine puutteineenkin on hakemisen, tai jos niin nyt sitten jostain syystä halutaan sanoa, komennettavaksi tulemisen arvoinen.

        Kerralla omaan suoritukseen tyytyväisenä en ole kuullut aiemmin varusmieskoulutuksen "paikkaamisesta". Onko kyse ns. jälkiAUK:sta/-RUK:sta, ahkerasta kertausharjoituksissa ravaamisesta vai mistä?

        ja te olette vieläpä ylpeitä armeijan käynnistänne. kyseisellä instituutiolla ei ole mitään arvoa vain verorahojen syöntiä se harrastaa ja patut tyhmät koulutettavat ovat innoissaan jo mainitusta h-eroottisesta instituutiostaan. vähempää en voisi arvostaa tuota roskaa. olkaa iloisia että olen kirjoittanut tälle sivustolle. teidän, voittajanne.

        ps. itse en mennyt ruk:hon tms. koska en viitsinyt ja nyt yritykseni työllistää 50 työntekijää ja maksaa veronsa Suomeen. vaksimme on käynyt rukin, ja sen huomaa... teidänkin pellejen sosiaaliavustukset yms. maksetaan minun yritykseni veroista. keskittyisitte olennaiseen ja jättäisitte sen turhan p:n jauhamisen hienosta ajastanne poikien kesken...


    • Urheiluhullu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1942
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      147
      1544
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1207
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe