Miksi Jaffaa?

Mahatauti

Minkä ihmeen takia lapsena aina juotettiin keltaista tai punaista jaffaa, kun oli mahataudissa?
Onko muilla samoja kokemuksia?
Nyt on elinikäset traumat keltaiseen ja punaiseen limppariin =(

13

5860

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillä

Laitettu mahahapot kohalleen. Siinä ei oo hiilihappoo. Oliks näin.

• kuin on vastaus

Kyllä sitä jaffaa varmaan suositeltiin sen takia että on mukavampi lapsen juoda sitä ,kuin vettä.Ja kyllä siinä hiilihappoa on,sinä nuija joka vastasit,myös vitamiineja ainakin vähän.Nestetasapainosta siinä kysymys on.Saatanan typerykset ÄLKÄÄ TEHKÖ LAPSIA.

• Nuija
        kuin on vastaus kirjoitti:

Kyllä sitä jaffaa varmaan suositeltiin sen takia että on mukavampi lapsen juoda sitä ,kuin vettä.Ja kyllä siinä hiilihappoa on,sinä nuija joka vastasit,myös vitamiineja ainakin vähän.Nestetasapainosta siinä kysymys on.Saatanan typerykset ÄLKÄÄ TEHKÖ LAPSIA.

Mene kasvamaan. Oon kysynny aikanaan nääs miksi sitä juotiin.

• juuri vastannut?
        Nuija kirjoitti:

Mene kasvamaan. Oon kysynny aikanaan nääs miksi sitä juotiin.

Edelleen NESTETASAPAINON pitämiseksi,ja jaffaa suosittelivat lääkärit.Ja siihen aikaan lääkäreitä uskottiin.KYLLÄ OLET TODELLA TYHMÄ,KUN ET YMMÄRRÄ VASTAUSTA.

• lottapotta

Mulle kans aina juotettiin keltaista jaffaa ku olin kipeä, ja nykyisin kun sitä juo, muljahtaa aina mahassa. Kaikkea muuta limsaa juonkin innoissani, mutta en jaffaa. Minä olen taas kuullut et sitä juotetaan mahataudissa siksi, että oksennus ei maistuisi niin pahalta..?

• punaista lasipullosta

Kyllähän se keltainen jaffa kivan makuista on ja vie pois oksennuksen pahan maun, mutta minkä ihmeen takia koko suomessa juotettiin nimenomaan Jaffaa? Eikö Coca cola olisi kelvannut tai vaikkapa 7up? Ja tietääkseni hiilihappoa kyllä jokaisessa limsassa on...Aivopesikö Hartwall tai silloinen Jaffan tuottaja koko suomen äidit? Itse kysyin äidiltäni asiasta, että miksi hän minulle jaffaa juotti, niin ei äiti osannut vastata!Ja jumankauta juotti silti!Iskä oli salajuonessa mukana myös. Juottaako nykyajan äidit mitä lapsilleen?

• Porukkaa
        punaista lasipullosta kirjoitti:

Kyllähän se keltainen jaffa kivan makuista on ja vie pois oksennuksen pahan maun, mutta minkä ihmeen takia koko suomessa juotettiin nimenomaan Jaffaa? Eikö Coca cola olisi kelvannut tai vaikkapa 7up? Ja tietääkseni hiilihappoa kyllä jokaisessa limsassa on...Aivopesikö Hartwall tai silloinen Jaffan tuottaja koko suomen äidit? Itse kysyin äidiltäni asiasta, että miksi hän minulle jaffaa juotti, niin ei äiti osannut vastata!Ja jumankauta juotti silti!Iskä oli salajuonessa mukana myös. Juottaako nykyajan äidit mitä lapsilleen?

Miksi Cocista on helvetisti tarjolla pitza paikoissa. No tietysti sen takia, että se täyttää mahan. Siksi se ei käy vatsasairauksiin.
        Perkele. Ollaan viisaita, mutta ei tajuta miksi se jaffa on parasta. Ette oo tainneet ees elää silloin, ku sitä annettiin.

• oot juntti itsekin
        Porukkaa kirjoitti:

Miksi Cocista on helvetisti tarjolla pitza paikoissa. No tietysti sen takia, että se täyttää mahan. Siksi se ei käy vatsasairauksiin.
        Perkele. Ollaan viisaita, mutta ei tajuta miksi se jaffa on parasta. Ette oo tainneet ees elää silloin, ku sitä annettiin.

Ei kai se COLA sitä vatsaa täytä senkin torvi

• Ne aineet
        oot juntti itsekin kirjoitti:

Ei kai se COLA sitä vatsaa täytä senkin torvi

Jota se sisältää. Ne saa mahan tuntumaan täydeltä.

• maha kipeeks
        Ne aineet kirjoitti:

Jota se sisältää. Ne saa mahan tuntumaan täydeltä.

vielä enempi jos juo Coca-colaa mahatautiin,kyllä se pitäis jokaisen tietää,ei siinä enää kokaiinia ole,niin kuin silloin kun sitä alettiin jenkeissä myymään lääkkeenä.

• JUO SITTEN

Vaikka omaa kustasi,kun ei JAFFAA voi elinikäisten traumojen vuoksi juoda,luulen syyn kyllä olevan jossain muualla kuin jaffassa.JA SE OLI PERKELE KELTAISTA JAFFAA,MITÄ SUOSITELTIIN.

• suositellaan

kokista juotavaksi vatsatautiin koska se on kasvisuutejuoma.ei pistä pakkia sekaisin.

• Pepsi

Jaffasta on tosiaan traumoja jääny lapsuudesta. Nykyään tulee vedettyä vaan Pepsiä tai sitten ehkä Fanta Freetä jos alkaa Pepsi kyllästyttämään. Pepsi Maxia vielä mielummin, niin ei keskivartalon lihakset liika kehity.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2221
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      22
      984
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      177
      881
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe