zetor 2511

-64

onkohan näitä paljon vielä ehjänä?

14

6567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JJM

      Hei

      Olen niitä muutamia nähnyt ja koti tilalla onkin yksi tuollainen sininen 2011 traktori.

      • -64

        2011 mullaki on tarkistin numeron maalattu joskus punaiseksi ollut sininen kyläseppä tehnyt hytin. vielä ajokunnos


    • blue max

      Hei. Onko tuo 2011 varmasti oikea numero, eikö se sininen avozetor ole numeroltaan 3011??? Onko siitä olemassa pienempi malli 2011? Meillä on joskus ollut vuosimalli -63 sininen zetor. Oli ollut näppärä traktori, kokoonsa nähden tarpeeksi voimakas ja muutenkin ketterä. Huonot puolet olivat olleet ne ohjausjarrut, jotka oli pitänyt valita erillisellä vivulla käyttäessä ja onnettomat PAL sähkölaitteet.Ja niistä varsinkin latausrele. Tämän jälkeen ostettu 5511 olikin ollut sitten pelkkä suuri pettymys ensimmäisestä viikosta lähtien. Näyttää siltä, että vanhoista zetoreista juuri nämä siniset ja punaiset 60-luvun traktorit ovat eniten säilytettyjä. Tai ei niitä ehkä ole paljon, mutta niitä on hävitetty ja unohdettu vähän. Sininen zetorhan ei ole mikään säksättäjä, vaan käy oikein sievästi. Ja myöhemmin sama malli muuttuu pelleiltään punaiseksi. Vois olla mielenkiintoinen entisöintikohde. Miten lie varaosia sellaiseen sitten saatavilla. Ehkä joku tietää täällä?

      • Säksättäjä

        Niin sehän on kaksisylinterinen ja väriltään sininen,käyntiääneltään kuin Z-25 kunhan vähän pakoputkea avartaa.
        Myöhemmin tuli satoina 5oo:jossa väri muuttui punaiseksi,ja rengaskoot suurenivat,ja muutakin pientä muutosta.


      • -64

        3011 on 3sylinterinen 2011 2sylinterinen varaosia saa ostin viimeksi vesipumpun ja sai hyllystä varmaan muitaki


      • mulla

        itellä on 5711 ja pelkkiä hyviä kokemuksia ko koneesta toimii hyvin ja on sitkas vetään mukava ajella kun jousitus toimii iso valoisa hytti kohtuu lämminkin


      • blue max
        mulla kirjoitti:

        itellä on 5711 ja pelkkiä hyviä kokemuksia ko koneesta toimii hyvin ja on sitkas vetään mukava ajella kun jousitus toimii iso valoisa hytti kohtuu lämminkin

        Jaa-a. Oli uutta, että sinisestä zetorista on pienempi kaksisylinterinen mallikin ollut olemassa. Nytpä tuonkin tietää.
        Onko 5711 uudempi malli 5511 -mallista. Jälkimmäinen jostain vuodelta -69 tai -70. Meillä ollut traktori oli kaikkea muuta kuin hyvä. Sähkövikoja, nostolaitteet aivan onnettoman pehmeät, ohjaus tajuttoman raskas (ei tehostinta), alhaalla olevat suodattimet jäätyivät helposti, Barumin renkaat hajosivat kannokossa reunoistaan (useita takarengaspareja, 8-kankaisiakin, tosin kudoksethan ovat vahvempia vain päällypuolelta), jarrujen poljinsylinterejä suojaava panssari kantoon ja seuraavaan itse sylinterit, taka-akselin alennusvaihteet murtuivat ajaessa valuvian takia, moottorissa valuvika öljytilassa josta öljyt hitaasti tihkuivat läpi, kierteet helposti hajalle vääntämällä joka paikasta, lampunkiinnikkeet tipahtivat aikansa täristyään maahan lamppuineen, kytkinakseli alusta asti käyrä - ainainen vaihteistoöljyvuoto, vesipumpun laakerit yleensä tuorerehuaikana hajalle, piilevä vaihdekeppivika parintuhannen tunnin jälkeen, lopulta muoviset sähköjohdot alkoivat murtuilla ja muuta pientä. -Mutta paljonhan sillä on ajettu. Tehostin ja korkeammat takarenkaat olisi saanut laittaa joka malliin.
        Itse en kyllä koskaan saanut kyseistä traktoria vetämään mihinkään vastamäkeen kuormilla. En, vaikka kaasu kuinka tapissa. Pakkosyötön lukitseminen auttoi kyllä joskus. Suurin ongelma lienee zetorin pieni polttoaineensyöttö moottoriin. Traktori oli pieniruokainen. Tosin ei tarvinnut kuin vilkaista vaikkapa samankokoisen Perkinsmoottorin pakoputkea niin huomasi heti, että Zetkan pakoputki oli ainakin neljäsosan kapeampi halkaisijaltaan. Pakosarjakin oli varmasti tarkoituksella tehty kuristavaksi. Kaikki reiät työnsivät samaan putkeen, jossa ulostulo oli vasta viimeisen sylinterin jälkeen.
        Suurin etu traktorissa on ehkä ollut uutena sen edullinen hinta. Halpojahan ne zetorit ovat olleet. Ja tuo traktori oli kymmenen vuotta tosi kovassa ajossa. Kesällä maataloudessa. Talvisin metsätöissä. Seurauksena oli kyllä sitten jatkuva korjailu ja suoranainen kärsimys. Liekö sitten sattunut se maanantaikappale...


      • setka
        blue max kirjoitti:

        Jaa-a. Oli uutta, että sinisestä zetorista on pienempi kaksisylinterinen mallikin ollut olemassa. Nytpä tuonkin tietää.
        Onko 5711 uudempi malli 5511 -mallista. Jälkimmäinen jostain vuodelta -69 tai -70. Meillä ollut traktori oli kaikkea muuta kuin hyvä. Sähkövikoja, nostolaitteet aivan onnettoman pehmeät, ohjaus tajuttoman raskas (ei tehostinta), alhaalla olevat suodattimet jäätyivät helposti, Barumin renkaat hajosivat kannokossa reunoistaan (useita takarengaspareja, 8-kankaisiakin, tosin kudoksethan ovat vahvempia vain päällypuolelta), jarrujen poljinsylinterejä suojaava panssari kantoon ja seuraavaan itse sylinterit, taka-akselin alennusvaihteet murtuivat ajaessa valuvian takia, moottorissa valuvika öljytilassa josta öljyt hitaasti tihkuivat läpi, kierteet helposti hajalle vääntämällä joka paikasta, lampunkiinnikkeet tipahtivat aikansa täristyään maahan lamppuineen, kytkinakseli alusta asti käyrä - ainainen vaihteistoöljyvuoto, vesipumpun laakerit yleensä tuorerehuaikana hajalle, piilevä vaihdekeppivika parintuhannen tunnin jälkeen, lopulta muoviset sähköjohdot alkoivat murtuilla ja muuta pientä. -Mutta paljonhan sillä on ajettu. Tehostin ja korkeammat takarenkaat olisi saanut laittaa joka malliin.
        Itse en kyllä koskaan saanut kyseistä traktoria vetämään mihinkään vastamäkeen kuormilla. En, vaikka kaasu kuinka tapissa. Pakkosyötön lukitseminen auttoi kyllä joskus. Suurin ongelma lienee zetorin pieni polttoaineensyöttö moottoriin. Traktori oli pieniruokainen. Tosin ei tarvinnut kuin vilkaista vaikkapa samankokoisen Perkinsmoottorin pakoputkea niin huomasi heti, että Zetkan pakoputki oli ainakin neljäsosan kapeampi halkaisijaltaan. Pakosarjakin oli varmasti tarkoituksella tehty kuristavaksi. Kaikki reiät työnsivät samaan putkeen, jossa ulostulo oli vasta viimeisen sylinterin jälkeen.
        Suurin etu traktorissa on ehkä ollut uutena sen edullinen hinta. Halpojahan ne zetorit ovat olleet. Ja tuo traktori oli kymmenen vuotta tosi kovassa ajossa. Kesällä maataloudessa. Talvisin metsätöissä. Seurauksena oli kyllä sitten jatkuva korjailu ja suoranainen kärsimys. Liekö sitten sattunut se maanantaikappale...

        5711 ön 87 mallia hyvä on meneen lumessa kapeat korkeat renkaat etuset on vaihdettu isompiin aiemmin ajoin vallulla ja nuhvilla kyllä setori on mukavampi kuin nuhvi


      • JJM
        -64 kirjoitti:

        3011 on 3sylinterinen 2011 2sylinterinen varaosia saa ostin viimeksi vesipumpun ja sai hyllystä varmaan muitaki

        Lisäksi on vielä nelisylinteriset versiot.


      • 5711
        setka kirjoitti:

        5711 ön 87 mallia hyvä on meneen lumessa kapeat korkeat renkaat etuset on vaihdettu isompiin aiemmin ajoin vallulla ja nuhvilla kyllä setori on mukavampi kuin nuhvi

        tehty noin pitkään? Meillä 5711 on -78 malli ja kyllä on pelannu. Ainoo on ollu noi sähkövehkeet mut ne on vaihtunu BOSCH:in tuotteisiin sitä mukaa kun hajonneet. Ainoo v-mäisyys se yhdistelmämittaristo. se ei tunnu toimivan ikinä josta syystä kone on kerran päässy liian kuumaksi ja jouduttu remppaamaan. Tosin sillon oli jo 12 000 tuntii ajettu et tuskin se enää olis kovin pitkään menny muutenkaan. Hyvin käynnistyy ja sitkeävetonen kone. Ainakin jos vertaa johonkin oliko nyt 1102 tai joku sellanen turpo-vallu mikä sammahti kynnössä justiin jos kierrokset pääsi alle 1500 ei ehtiny ees painaa rytkintä. Tuli sitten tavaksi kynnössä ajaa jalka kytkimellä ja tietää sen mitä siitä seurasi! Kytkinremppa alle 1000 tuntia. Että mieluummin zetka kun valu-mötti. Ehtii ainakin vaihtaa ajossa pienemmälle kun alkaa hyytyy.


      • kyllä
        5711 kirjoitti:

        tehty noin pitkään? Meillä 5711 on -78 malli ja kyllä on pelannu. Ainoo on ollu noi sähkövehkeet mut ne on vaihtunu BOSCH:in tuotteisiin sitä mukaa kun hajonneet. Ainoo v-mäisyys se yhdistelmämittaristo. se ei tunnu toimivan ikinä josta syystä kone on kerran päässy liian kuumaksi ja jouduttu remppaamaan. Tosin sillon oli jo 12 000 tuntii ajettu et tuskin se enää olis kovin pitkään menny muutenkaan. Hyvin käynnistyy ja sitkeävetonen kone. Ainakin jos vertaa johonkin oliko nyt 1102 tai joku sellanen turpo-vallu mikä sammahti kynnössä justiin jos kierrokset pääsi alle 1500 ei ehtiny ees painaa rytkintä. Tuli sitten tavaksi kynnössä ajaa jalka kytkimellä ja tietää sen mitä siitä seurasi! Kytkinremppa alle 1000 tuntia. Että mieluummin zetka kun valu-mötti. Ehtii ainakin vaihtaa ajossa pienemmälle kun alkaa hyytyy.

        minulla tuli virhe piti olla 78 ei 87


    • setka

      Minulla on myös 2011 vm 65 ja täällä päin on toinenkin.

      • Anonyymi

        Onko myytävänä?


    • Anonyymi

      Onkohan kellään myytävänä 2011? Olisin kiinnostunut ostamaan. T. 0415478250

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe