Ongelmia DVDn polttamisessa

Konttinen

Tuli saatua tossa joululahjaks tollane LG:n Dual Layer poltin. Oon poltellu videoita koneelta iha normaaleille DVDille ja koneella ne näkyy ihan niinkun kuuluukin mutta sitten kun katson TVstä DVD-soittimella niin kuva ei mahdukkaan kokonaan ruutuun. Olen koittanut DVDitä useilla eri soittimilla ja TV:illä mutta niillä ei ole ollut mitään vaikutusta. Aina vaan jää osa kuvasta näkymättä elikkä siis se jättää jokaisesta reunasta pikkusen pois. DVDitä olen tehnyt Sonicin DVDit Pro 6:lla ja asetuksissa on PAL/SECAM. Mutta luulisin että kummiskin johtuu varmaan ohjelman asetuksista mutta en tiedä mitä pitäisi muuttaa. Tietäskö joku vähä kyseisestä ohjelmasta taikka jos niinku yleisesti että mistä tuo johtuu?

2

493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säätö

      Televisiot säädetään aina näyttämään hiukan vähemmän kuin täysi kuva. Siihen on käytännön syyt, en vain muista mitkä. Tietokoneen monitorilla tai tykillä pitäisi tulla koko kuva.

    • Videoharrastaja

      Löytyisiköhän apu Dvd-soittimen kuva-asetuksista.
      Niitä on mm.4:3 ,16:9,letter box ym.
      Kannattaa myös tarkistaa tallennus asetukset
      kuva-asetusten suhteen.
      Muistaakseni laaja-kuva elokuvat ei mahdu
      normaali television 4:3 ruutuun jos ei muuta
      Dvd:n kuvaasetuksia samaan muotoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2753
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2340
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1854
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1656
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe