Mikä on lähihoitjan palkka,kaikki sanoo et se on liian pieni mut mitä se suunnilleen oikeesti on.
Onko ensihoitajilla sit sama palkka,itse valmistun ensihoitajaksi ja ois kiva tietää mikä palkka suunnilleen tulee oleen.
Minkälaista palkkaa saa?
26
24392
Vastaukset
- jotain riippuu
Riippuu kauheasti esim. ootko vakkari vai keikkari, ootko alottelija vai ikälisillä, teetkö vaan päivävuoroo, vai kolmivuoroo, vai pelkkää yötä jne. Haarukka lähtee noin 1500 kieppeiltä ja nousee joissain harvoissa tehtävissä LISINEEN jopa yli 2000e/kk, mutta ne on lähinnä yövuoroa tai muuten paljon yötä ja viikonloppua tekevien hommista.
- oletko
lähihoitaja, joka on suuntautunut ensihoitoon? Koska silloin et ole ensihoitaja vaan lähihoitaja. Lähihoitajalla on lähihoitajan peruspalkka (jotain 1600 euron molemmin puolin), mutta ensihoitajan palkka on jonkin verran parempi.
- Minttu.
Mun peruspalkka on tällä hetkellä 1815€ ja lisiä tulee yleensä n. 500€ ton päälle. Joskus enemmänkin, jos oon paljon pyhiä töissä. Palkka nousee sitten vielä aikanaan, kun kokemuslisiin oikeuttavat työvuodet tulee täyteen.
- ohjaaja28
Itse toimin ohjaajana kehitysvammaisten nuorten parissa ammatillisessa erityisoppilaitoksessa. Työ on kiireistä, vaativaa jne.ja peruspalkkani on 1370 euroa(kun aloitin palkka oli 1306 e). Nyt kun olen työskennellyt talossa 2 vuotta, sain kokemuslisän ja palkkani nousi 1426e/kk. Olen siis lähellä jo 1500e! Jee;). Teen siis ihan 8 tuntisia päiviä. Ruoka tai muitakaan taukoja ei ole koska syömme opiskelijoiden kanssa jne. Jos en olisi lähihoitaja, palkkani olisi vajaat 60 e pienempi eli se on siis koulutuslisä.
- noin hyvä
Missä on lähihoitajalla noin hyvä palkka Minttu???? -Kiinnostunut. Vai oliko se sittenkin sen ensihoitajan palkka? =)
- Minttu.
noin hyvä kirjoitti:
Missä on lähihoitajalla noin hyvä palkka Minttu???? -Kiinnostunut. Vai oliko se sittenkin sen ensihoitajan palkka? =)
Tuusulan kunta maksaa lähihoitajille lähialueen parasta palkkaa. Mulla siis työkokemusta alalta keväällä 9 vuotta. Seuraava kokemuslisä ( 10v. ) tulee vuoden kuluttua, jolloin peruspalkkaan tulee 5% korotus.
- Minttu.
Minttu. kirjoitti:
Tuusulan kunta maksaa lähihoitajille lähialueen parasta palkkaa. Mulla siis työkokemusta alalta keväällä 9 vuotta. Seuraava kokemuslisä ( 10v. ) tulee vuoden kuluttua, jolloin peruspalkkaan tulee 5% korotus.
Siis meillä on peruspalkka ilman kokemuslisiä muistaakseni jotain 1720 hujakoilla. Eka kokemuslisä tulee, kun on alalla 5 vuotta ja seuraava, kun 10 vuotta tulee täyteen. Vika korotus tulee muistaakseni 13 tai 15 vuoden jälkeen. Ilman lisiä en tulis toimeen mitenkään, joten teenkin paljon viikonloppuja ja pyhäpäiviä, joilla saan nostettua liksaa.
- eremiass
ohjaaja28 kirjoitti:
Itse toimin ohjaajana kehitysvammaisten nuorten parissa ammatillisessa erityisoppilaitoksessa. Työ on kiireistä, vaativaa jne.ja peruspalkkani on 1370 euroa(kun aloitin palkka oli 1306 e). Nyt kun olen työskennellyt talossa 2 vuotta, sain kokemuslisän ja palkkani nousi 1426e/kk. Olen siis lähellä jo 1500e! Jee;). Teen siis ihan 8 tuntisia päiviä. Ruoka tai muitakaan taukoja ei ole koska syömme opiskelijoiden kanssa jne. Jos en olisi lähihoitaja, palkkani olisi vajaat 60 e pienempi eli se on siis koulutuslisä.
2300 - 2500 lisineen, kolmivuoroa, kielilisiä, pyhiä. peruspalkka 1944 egee.
- Ohojus
ohjaaja28 kirjoitti:
Onpas ohjaajalla huono liksa. Vaikka onkin sit vain päivätöitä. Peruskoulutus lähihoitaja, Ohjaajana mt-alalla ilman kokemuslisiä, tällä hetkellä peruspalkka hieman päälle 1800/kk.. ja kun vuorotyötä/viikonloppua tulee tehtyä, niin tulee niitä lisiäkin sitten. Onks toi sun palkkaus jonkin tessin mukainen?
- Nimetön
Vanhainkodissa, josaa olen on peruspalkka eli tehtäväkohtainen palkka kk:dessa 1615.99€ ja lisät päälle ( eli ilta, yö, lauantai, sunnuntai ja aatto) lisät nostattavat kummasti palkkaa, itku tulisi jos niitä ei saisi.
- kotihoidossa
peruspalkka 1614.22, siihen päälle ikälisät ja illat ja viikonloput. Mulla bruttopalkka n.1800e/kk (ei vielä ikälisiä).
- iituliitulitukka
Mä olen töissä hoivaosastolla ja palkkani on 1635€ kuussa lisät riippuen miten esimies antaa öitä, iltoja ja viikonloppuja ja aatot tietty päälle. Ensihoitajan palkka on sama siis jos oot lähihoitaja ja suuntaudut ensihoitoon. Riippuen tietenkin ootko yksityisellä vai kunnalla töissä ja missä päin suomea. Yksityisellä on pääsääntöisesti huonommat palkat kun kunnallisella. Helsingin seudulla on n.100€ parempi palkka, kun esim. täällä tampereella. Mu tarkat palkkatiedot saat kuitenkin työnantajilta. Liitosta tulee tietty KVTES:n yleiset palkkatiedot.
- tytär valm.keväällä ammatti...
iituliitulitukka kirjoitti:
Mä olen töissä hoivaosastolla ja palkkani on 1635€ kuussa lisät riippuen miten esimies antaa öitä, iltoja ja viikonloppuja ja aatot tietty päälle. Ensihoitajan palkka on sama siis jos oot lähihoitaja ja suuntaudut ensihoitoon. Riippuen tietenkin ootko yksityisellä vai kunnalla töissä ja missä päin suomea. Yksityisellä on pääsääntöisesti huonommat palkat kun kunnallisella. Helsingin seudulla on n.100€ parempi palkka, kun esim. täällä tampereella. Mu tarkat palkkatiedot saat kuitenkin työnantajilta. Liitosta tulee tietty KVTES:n yleiset palkkatiedot.
on iso ero jos olet lähihoitaja ja suuntautunut ensihoitoon, tai olet lähihoitajatutkinnon jälkeen lukenut ammattikorkeassa vielä neljä vuotta ensihoitajaksi,myös palkassa.
- kokkiopiskelija
Oliko vaikeaa
Opiskelu ensihoitajaksi?
Tarvitaanko siihen kylmät hermot?
Oisin ite kiinnostunu....- opiskelia***
tohon kokkiopiskelijan viestiin. mä kans mietin, että kun oon ysillä, niin voniko mä lähtee ammattikorkeakouluun sosiaali-ja terveys alalle ja sieltä tavallaan niinkuin suuntautua sitten sinne ensihoitajaksi?
- AMK-opiskelija
opiskelia*** kirjoitti:
tohon kokkiopiskelijan viestiin. mä kans mietin, että kun oon ysillä, niin voniko mä lähtee ammattikorkeakouluun sosiaali-ja terveys alalle ja sieltä tavallaan niinkuin suuntautua sitten sinne ensihoitajaksi?
AMK-hakukelposuuteen vaaditaan toisen asteen koulutus. Eli lukio tai amis pitää käydä ensin.
- lähispöllöööö
35200 kuussa 1400 maassa a vot vot juu nääs kylllllä rahaa haisee pahaa paisee levoton prinssi yksin odottaa ja plaa plaa plaa???()/&%&¤##&/((/&%¤#¤%&/()(/&%&/&/&/(/&//&/????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????täh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!täh2#3246tgjymyjmjjfdht
- bängbäng
"on iso ero jos olet lähihoitaja ja suuntautunut ensihoitoon, tai olet lähihoitajatutkinnon jälkeen lukenut ammattikorkeassa vielä neljä vuotta ensihoitajaksi,myös palkassa.*
- mutta liikaa sulle
se on jotai 10 e/h
- lh-eh
Lähihoitajan palkka riippuu paljon kunnasta sekä työpaikasta itsestään. Itse työskentelen terveyskeskuksen päivystyksessä. Työ on 2-vuorotyötä eli aamu- ja iltavuoroa joka 4. viikonloppu. Peruspalkka on 1954€.
- kovahoitsu
lh-eh kirjoitti:
Lähihoitajan palkka riippuu paljon kunnasta sekä työpaikasta itsestään. Itse työskentelen terveyskeskuksen päivystyksessä. Työ on 2-vuorotyötä eli aamu- ja iltavuoroa joka 4. viikonloppu. Peruspalkka on 1954€.
Olen töissä pohjoismaiden suurimmassa vanhainkodissa, palkka 1871€ /kk lisät n. 200-600€. Ei muita lisiä vaikka kouluttautunut lisää..
- Ensihoitajan vaimo
kovahoitsu kirjoitti:
Olen töissä pohjoismaiden suurimmassa vanhainkodissa, palkka 1871€ /kk lisät n. 200-600€. Ei muita lisiä vaikka kouluttautunut lisää..
Mieheni työskentelee ensihoitajana pelastuslaitoksella ja saa lisineen (kaikki kokemuslisät) bruttopalkkaa 3381e/kk. Hän työskentelee vuorokausirytmillä, eli 24h töitä ja 3vrk vapaata.
- se on siinä
lh-eh kirjoitti:
lähihoitaja,jolla puolvuotta viel ensimmäisiin kokemuslisiin ja palkka 2500\3200brutto kuussa...ja olen vielä joka toinen viikko vapaalla:)
- sakunainen
Itse pelastuslaitoksella sairaankuljettajana 24h ja kolme vapaata vuorokausi rytmillä ja nettona jää käteen 2000€ tässä tietysti lisät mukana.
- oikku poikku
Uutena .. ilman kokemuslisiä
Vuosiansio reilu 30000€
"Vanhoilla" reilu 40K€- Pthyi!
Minulla kuntayhtymällä peruspalkka 1940€/kk ja lisät päälle. Valmistuin toukokuussa 2011. Yksityisellä puolella taitaa olla pääsääntöisesti pienemmät palkat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2982358Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys161750Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2181390- 901322
Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel611318Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851165Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60983TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p20980Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva137977Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak167918