Höpö löpöä nämä teidän horoskoopit! Uskotteko todella, että planeettojen sijainnilla syntymähetkellä on vaikutusta ihmisen luonteeseen?! Ihan sama kuin tehtäis "ratikkakartta" siitä, missä mikäkin stadin ratikka on ollut, kun joku syntyy. Siitä voisi päätellä yhtäpaljon (-vähän), minkälainen kenestäkin tulee. Mihin tieteeseen teidän horoskoopit eli astronomia perustuu? Sellaisa tiedettä ei olekaan kuin astronomia, mutta astrologia kyllä on ja se on ihan muuta kuin tähdistäennustamista.
Toisaalta, onhan teillä oikeus uskoa mihin haluatte, vaikka joulupukkiin ja pääsiäisnoitiin!
Ei millään pahalla, mutta...
14
857
Vastaukset
- tyttö
Ellet tiennyt tätä niin minä kerron: universumi on täynnä energiaa. se vaikuttaa kaikkeen. sitä ei näe mut sitä on.
jos olet noin kehittymätön ette tajua suurempia kokonaisuuksia ja yhteyksiä niin ok. mut kannattais miettiä noita todisteitakin. miten selität miksi kaikilla skorpioneilla ja nousevilla sellaisilla on se tietty terävä katse. Ei voi olla sattumaa että kaikilla marraskuussa syntyvillä on sellainen. :))Tuota selitäppä tämä sitte...miksi mun siskolla ei oo terävää katsetta vaikka onki syntyny marraskuulla ja mulla on kuulemma terävä katse vaikka oonki syntyny kesäkuulla?
- tyttö
Kamu82 kirjoitti:
Tuota selitäppä tämä sitte...miksi mun siskolla ei oo terävää katsetta vaikka onki syntyny marraskuulla ja mulla on kuulemma terävä katse vaikka oonki syntyny kesäkuulla?
ehkä sen nouseva merkki on esim kalat?
en ala selitteleen kun ei ymmärretä. sori vaan. jokainen uskokoon mihin tahtoo.
- pikkukauris
mutta minä uskon kyllä joulupukkiinkin ;)
- tuomas
Millä sinä selitat elämän ihmeen? Ja sen mikä meidän kehossamme tunnetaan sieluna. Kaikkea ei voi selittää eikä ole tarpeenkaan. Myytit on antaneet selityksen sille mitä ei voi muuten selittää. Ei niihenkään ole uskottu. Minusta keskustelu on tärkeämpää kuin se uskooko tai ei. Huomauttaisin kuitenkin että painovoimaa ei ole vielä ratkaistu niistä neljästä perusvoimasta, jotka tunnetaan. Onko astrologia sitten yhteydessä painovoimaan, on toinen juttu. Kvanttimekaniikka on eräs fysiikan alueista. Siellä on saatu jonkunlainen yhteys ns metatietoon. Missään ei ole osoitettu astrologiaa vääräksi kuten ei Jumalaa olemattomaksi. Mutta ei kumpaakaan todeksikaan. Planeettojen vaikutus ei välttämättä ole niiden massojen vaikutusta. Fysiikan uusimman teorian mukaan kaikki on värähtelyä. Sitä kutsutaan säieteoriaksi. Jo koulussa opetetaan aineen ja energian yhteydestä se, että aine voi muuttua energiaksi ja päin vastoin. Olemme kaikin puolin pieniä ihmisiä. Ihmisellä on aina ollut tunkua tuntemattomaan.
- perehtynyt
Oletko perehtynyt asiaan ollenkaan? Jos asia ei sinua yhtään kiinnostaisi, tuskin olisit kirjoittanut koko kommenttia. Olisi kiva, jos selvittäisit oman karttasi, ja kommentoisit sitten, oliko siinä mitään sinusta. Niinhän se on, että kaikilla on vapaus mielipiteeseen ja oikeus uskoa mihin uskoo...mutta luulenpa että jos vähän asiaan perehdyt, voitkin jäädä ihan koukkuun! jos uskaltaudut koettamaan. Tai jos sun kartassa on vesimiestä, saatat olla periaatteellesi uskollinen, vaikka sisimmässäsi tuntisitkin asiassa olevan perääkin.
- Miina
Horoskooppimerkkini on neitsyt ja myös nouseva merkki on neitsyt. Toki olen horoskooppeihin tutustunut, kukapa ei niihin törmäisi. En vain voi millään uskoa moiseen löpinään, mutta tuttavapiirissäni on montakin tyyppiä, jotka ihan vakavissaan uskovat horoskooppeihin. Ovat tilanneet tähtikarttoja ym. Minä vain satun olemaan vähän skeptinen näihin asioihin, johtuen ehkä siitä, että olen opiskellut fysiikkaa, kemiaa, biologiaa jne. En kyllä ennen sitäkään uskonut horoskooppeihin.
Mutta ei siis millään pahalla! Miina kirjoitti:
Horoskooppimerkkini on neitsyt ja myös nouseva merkki on neitsyt. Toki olen horoskooppeihin tutustunut, kukapa ei niihin törmäisi. En vain voi millään uskoa moiseen löpinään, mutta tuttavapiirissäni on montakin tyyppiä, jotka ihan vakavissaan uskovat horoskooppeihin. Ovat tilanneet tähtikarttoja ym. Minä vain satun olemaan vähän skeptinen näihin asioihin, johtuen ehkä siitä, että olen opiskellut fysiikkaa, kemiaa, biologiaa jne. En kyllä ennen sitäkään uskonut horoskooppeihin.
Mutta ei siis millään pahalla!En taida kommentoida tätä kun vastaukseni löytyy vanhoista viesteistä...
- Minä71
Ihan tottahan virkoit,ainakin omasta ja tutuistani pystyn heti löytämään synt.ajan perusteella tietyt ns.samantapaiset piirteet.Noususkorpionit tunnistaa melkein aina(tosin n.joka kolmas Suomessa on sellainen).Joka tapauksessa kyllä planeetat tuottavat jonk.näk.henk.energiaa,koska eihän voi olla sattumaa,että esim.minä Aurinko-Kalat,voin loppujen lopuksi olla erittäin kylmäkiskoinen ja välinpitämätön rakkauden suhteen,ehkä siksi koska Venukseni on vesimiehessä ja se kyllä vaikuttaa ns.rakkauselämääni tavalla,että olen välinpitämätön
- SSD
"Sellaisa tiedettä ei olekaan kuin astronomia, mutta astrologia kyllä on ja se on ihan muuta kuin tähdistäennustamista."
Tiedät varmaan, että astronomia on tähtitiedettä ja astrologia horoskooppien tutkimista, eikä toisin päin? Joten kyllä se astrologia on justiinsa sitä tähdistä ennustamista.- Miina
Sorry, kävi ylpeys lankeemuksen edellä. En ollut edes itse huomannut mitä olin kirjoittanut. Kiitos oikaisusta! Siis astronomia on tiede, ei astrologia. Häpeäni on megaluokkaa. Kun yrittää olla muka fiksu, käy juuri noin.
Hyvää vuodenvaihtumista kaikille!
Toivoo: TYPERYS
- Leo
Ettei vain nyt ole käynyt kohdallasi niin, että luonneanalyysisi pitää paikkansa, mutta se ei miellytä sinua?
Eiköhän oteta rennosti, sillä tämä maailma olisi aika ankea paikka kireä pipo päässä =)
Oikein hyvää uutta vuotta 2006 =-* - Eikun päinvastoin :)
Siis astronomia on tähtitiedettä...
- fanina
Olet niin viisas...palvon maata jalkojesi alla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.855412Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.423591Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612965Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462181Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611936Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2921769- 471606
- 951427
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441376Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.81322