Alaikäisenä baarityössä?

Nimetön

Olen hetken aikaa ihmetellyt, että miten jotkut baarit palkkaavat esim blokkariksi/tiskariksi alaikäisiä, ilman koulutusta olevia työntekijöitä. Olen ymmärtänyt, että työlainsäädäntö kieltää alle 18-vuotiaan työnteon klo 22:n jälkeen, sekä työstä ei saisi koitua alaikäiselle työntekijälle pysyvää terveydellistä haittaa. Tupakansavu luonnollisesti on tällainen pysyvä haitta.

Kuulutankin ravintolapäälliköiden vastuuta, ja jos täällä joku ravintolapäällikkö tms sattuu olemaan, kysyisin, millä perusteella palkkaisit alaikäisen töihin baariisi? Miksi ylipäätään palkata alaikäinen, kun täysi-ikäistäkin työvoimaa on varmasti saatavilla?

Mitä mieltä olette ylipäätään siitä, että alaikäinen tekee töitä baarissa? Onko mielestänne koko juttu ihan ok, vai ajatteleeko joku muukin samoin kuin minä, ettei työ baarissa ole ihan alaikäiselle soveltuva työ?

6

1949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoh

ketä vittu kiinnostaa minkää saatanan tupakansavun "vaarallisuus"

• lud

ja vielä, ennen vanhaa ihmiset polttivat polvenkorkuisesta saakka ja olivat siihen aikaan 10 kertaa terveempiä kuin nykyään, joten ime munaa

• PAM

Täysin samaa mieltä! Ei ole alaikäisten paikka!
      Kyräytä semmoset paikat, jos tiedät siellä olevan alaikäsiä!
      Toivottavasti niiltä paikoilta menee luvat!

• tänne

http://www.muumilaakso.org/~jristani/savuton Kyllä ravintolan työntekijöillä (vaikka moni tupakoi itsekin) on oltava mahdollisuus työskennellä savuttomassa paikassa, en kaipaa mitään "vaihda työpaikkaa/alaa/mene mäkkäriin töihin" juttuja.

• jkjhfh

olen hotelli ja ravintola-alan opiskelija.. ja meille on ainakin sanottu että alle 18-vuotias saa olla kello 22.00 jälkeen töissä, jos vanhemmat suostuvat. ja plokkarina yleensä saa olla.

• Anonyymi

Ravintola ala saattaa kiinnostaa monia nuoria(baarit, ravintolat yms). En usko että iällä on niinkään merkitystä. Baarissa saa olla vain yli 16v töissä ja sekin pitää olla täysi ikäisen valvottuna. En näe tässä mitään ongelmaa🤷🏽‍♂️

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1836
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      108
      934
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      721
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe