Olen hetken aikaa ihmetellyt, että miten jotkut baarit palkkaavat esim blokkariksi/tiskariksi alaikäisiä, ilman koulutusta olevia työntekijöitä. Olen ymmärtänyt, että työlainsäädäntö kieltää alle 18-vuotiaan työnteon klo 22:n jälkeen, sekä työstä ei saisi koitua alaikäiselle työntekijälle pysyvää terveydellistä haittaa. Tupakansavu luonnollisesti on tällainen pysyvä haitta.
Kuulutankin ravintolapäälliköiden vastuuta, ja jos täällä joku ravintolapäällikkö tms sattuu olemaan, kysyisin, millä perusteella palkkaisit alaikäisen töihin baariisi? Miksi ylipäätään palkata alaikäinen, kun täysi-ikäistäkin työvoimaa on varmasti saatavilla?
Mitä mieltä olette ylipäätään siitä, että alaikäinen tekee töitä baarissa? Onko mielestänne koko juttu ihan ok, vai ajatteleeko joku muukin samoin kuin minä, ettei työ baarissa ole ihan alaikäiselle soveltuva työ?
Alaikäisenä baarityössä?
6
1828
Vastaukset
- hoh
ketä vittu kiinnostaa minkää saatanan tupakansavun "vaarallisuus"
- lud
ja vielä, ennen vanhaa ihmiset polttivat polvenkorkuisesta saakka ja olivat siihen aikaan 10 kertaa terveempiä kuin nykyään, joten ime munaa
- PAM
Täysin samaa mieltä! Ei ole alaikäisten paikka!
Kyräytä semmoset paikat, jos tiedät siellä olevan alaikäsiä!
Toivottavasti niiltä paikoilta menee luvat! - tänne
http://www.muumilaakso.org/~jristani/savuton Kyllä ravintolan työntekijöillä (vaikka moni tupakoi itsekin) on oltava mahdollisuus työskennellä savuttomassa paikassa, en kaipaa mitään "vaihda työpaikkaa/alaa/mene mäkkäriin töihin" juttuja.
- jkjhfh
olen hotelli ja ravintola-alan opiskelija.. ja meille on ainakin sanottu että alle 18-vuotias saa olla kello 22.00 jälkeen töissä, jos vanhemmat suostuvat. ja plokkarina yleensä saa olla.
- Anonyymi
Ravintola ala saattaa kiinnostaa monia nuoria(baarit, ravintolat yms). En usko että iällä on niinkään merkitystä. Baarissa saa olla vain yli 16v töissä ja sekin pitää olla täysi ikäisen valvottuna. En näe tässä mitään ongelmaa🤷🏽♂️
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418