Tuossa aloin tuumaamaan jotta huopuukohan tuo koirankarva miten, onko kellään kokemuksia?
Märkähuovutus saattaa olla ongelmallisempaa mutta kuinkas neulalla?
Huopuuko koirankarva?
7
3466
Vastaukset
- hatam
Jouluaattona hyvin huopuneilta, kun räntäsateessa kuljin metsässä koiran kanssa otsalamppu valaisten.
Oliskohan olleet jo liian huopuneita, koska seuraavana päivänä ei enää mahtuneet jalkaan.- Hemppu
No voihan, oon pahoillani sun huopikkaiden puolesta... Sulla tais olla lampaanvillaset jalaksissas mutta jos mä onnistun meijän koiruuden villasta jotain saamaan, mitä nyt aijon tässä jokupäivä kokeilla, niin jukupliut, huovutan sulle uudet töppöset oitis! ;) Villasta nimittäin ei ihan heti tuu pulaa *huoh*...
Oikein fantsua UuttaVuotta ja termuksia sun koiralle/-ille!! - hatam
Hemppu kirjoitti:
No voihan, oon pahoillani sun huopikkaiden puolesta... Sulla tais olla lampaanvillaset jalaksissas mutta jos mä onnistun meijän koiruuden villasta jotain saamaan, mitä nyt aijon tässä jokupäivä kokeilla, niin jukupliut, huovutan sulle uudet töppöset oitis! ;) Villasta nimittäin ei ihan heti tuu pulaa *huoh*...
Oikein fantsua UuttaVuotta ja termuksia sun koiralle/-ille!!otan ilolla vastaan.
Mulla oli joskus kauan sitten pystykorvan, siis Suomen ja Jämtlannin, sekoitus. Siinä sitä karvaa myös riitti. Olisi kyllä saanut monet huovat siitä määrästä jos olisi osannut tehdä.
Vuodenvaihteet itsellesikin. - Milka
hatam kirjoitti:
otan ilolla vastaan.
Mulla oli joskus kauan sitten pystykorvan, siis Suomen ja Jämtlannin, sekoitus. Siinä sitä karvaa myös riitti. Olisi kyllä saanut monet huovat siitä määrästä jos olisi osannut tehdä.
Vuodenvaihteet itsellesikin.Jos sekoitat koirankarvaa hyvin huopuvaan lampaanvillaan, niin kyllä se koirankarva siellä seassa ainakin menee. Itse en lähtisi huovuttamaan pelkällä koirankarvalla. Tämä märkähuovutukseen.
Neulahuovutusta voit tietenkin kokeilla. Aluksi vaikka viidellä karvalla niin ei tule hävikkiä.
- Mappe
paljon karvan laadusta, sen tulisi olla laadultaan melko pehmeää.
Kuulemani mukaan parhaimpia "käsityöstettäviä" rotuja ovat samojedit, huskyt, nöffit ym. samankaltaisen karvan omaavat. Olen nähnyt esim. villapaitoja ja lapasia, joissa on käytetty samojedin karvaa. Koiran karva/villa vaan ei ole tarpeeksi vahvaa ja siksi seassa on jouduttu käyttämään myös lampaanvillaa.
Omaa spanieliani trimmatessa olen todennut että päällyskarvasta ei ole muuhun kuin imurin täytteeksi, mutta ns. pohjavilla huopuu melko helposti ihan sormissa pyörittämällä hauskoiksi palleroiksi. En ole kokeillut saako villasta aikaiseksi mitään neulan tai saippuan kanssa mutta ainakin se huopuu. Meidän belgianpaimenkoiran karvaa (taisi olla enimmäkseen sitä alusvillaa)joskus pyörittelin märin sormin ja kyllä siitä pieni pallo tuli, tosin aika pörröinen. En sitten tiedä, sopiiko koirankarva mihinkään huovutustyöhön, ainakaan sellaisenaan.
- Polinkhan
heippa, tietääkö joku mihin voisi viedä myytäväksi koirankarvaa? kun olisi muutama kilo laadukasta villaa muttemme haluaa lankaakaan. kunhan vaan villasta pääsis eroon. kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395278- 853772
- 503180
- 113055
- 623045
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562393Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1481892- 411878
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101835- 181751