Aragorn ja Arwen

Meriadoc

En oikein muista sitä Aragornin ja Arwenin tarua, että kuinka monta vuotta Kuningas Elessar hallitsi, ja kuinka vanhaksi hän eli?

7

1259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lue kirja

      Arwen on vain aivan ohut sivuhenkilö kirjassa. Elokuvassa pitää olla romantiikkaa, joten siitä tehtiin ihka oma kässäri, jolla kirjan kanssa ei ole mitään tekemistä.

      • Radagast

        se Aragornin ja Arwenin taru, elokuvassa se toki nousi korostetumpaan asemaan. Liitteissä on paljonkin sellaista mitä Tolkien ei saanut mahtumaan kirjaan, vaikka olisi halunnut. En usko että se olisi pahastunut tavasta jolla rakkaustarina nostettiin elokuvassa esiin. Ja olihan se hyvä vastapaino kaikelle sille mäiskeelle.


    • Tindómerel

      Koetan vastata lyhyesti ja selkeästi, helppoa se ei tosin ole. Ja toivottavasti osaan laskea oikein, sillä päässälasku ei ole vahvimpia puoliani.

      Tiedot on kaivettu Taru Sormusten Herrasta -kirjan liitteestä B, Vuosien Kirja.

      Aragorn Arathornin poika syntyi maaliskuun 1. päivänä vuonna 2931 Kolmatta Aikaa.

      Kuningas Ellessar kruunattiin toukokuun 1. päivänä vuonna 3019 Kolmatta Aikaa (vuosi 1419 Konnun laskua) ja hän kuoli maaliskuun ensimmäisenä päivänä (käsittääkseni) vuonna 120 Neljättä aikaa (1541 Konnun laskua [Neljäs Aika alkoi maaliskuun 13. 3021 Konnun laskua]).

      Kuningas Elessar ehti siis hallita 122 vuotta ja oli kuollessaan tasan 210-vuotias.

      • Dewshire

        Mitkä on Arwenin ja Aragornin lasten nimet? Tuppas unohtumaan vaikka liitteissähän ne olis. :D
        Tietäväiset vastatkaan :]


      • Tindómerel
        Dewshire kirjoitti:

        Mitkä on Arwenin ja Aragornin lasten nimet? Tuppas unohtumaan vaikka liitteissähän ne olis. :D
        Tietäväiset vastatkaan :]

        Itse en muista, että nimeltä olisi mainittu muita kuin Eldarion.

        En myöskään näin äkkiseltään löytänyt liitteistä muuta, kuin maininnat Aragornin ja Arwenin tarun lopussa:
        "Siellä hän (Aragorn) jätti hyvästit Eldarionille ja antoi hänen käsiinsä Gondorin siipikruunun ja Arnorin valtikan..."
        ja
        "Silloin hän (Arwen) hyvästeli Eldarionin ja tyttärensä ja kaikki rakkaansa..."

        Olisi mielenkiintoista tietää myös tyttären/tytärien nimet.


      • DrBan

        Olettekos huomenneet, että Arskan elinikään liittyy semmonen jännä juttu, että liitteissä hänen mainitaan kuolleen 190-vuotiaana mutta, kuten Tindomerel oli tehnytkin, on helposti laskettavissa todelliseksi eliniäksi 210 vuotta.
        Tämä käsittääkseni johtuu eroista ensimmäisen julkaisun ja myöhempien muokkausten välillä.


      • jawetus
        Tindómerel kirjoitti:

        Itse en muista, että nimeltä olisi mainittu muita kuin Eldarion.

        En myöskään näin äkkiseltään löytänyt liitteistä muuta, kuin maininnat Aragornin ja Arwenin tarun lopussa:
        "Siellä hän (Aragorn) jätti hyvästit Eldarionille ja antoi hänen käsiinsä Gondorin siipikruunun ja Arnorin valtikan..."
        ja
        "Silloin hän (Arwen) hyvästeli Eldarionin ja tyttärensä ja kaikki rakkaansa..."

        Olisi mielenkiintoista tietää myös tyttären/tytärien nimet.

        "Olisi mielenkiintoista tietää myös tyttären/tytärien nimet."

        Sanopa muuta! Ja paljon muutakin Tolkienin maailmasta olisi hauska tietää, mutta kun se ei enää ole mahdollista. Kesken jäi niin paljon, vain vihjeitä ja viittauksia.

        Osoitteessa http://kontu.merri.net/wiki/Aragorn on kohtuullisen hyvä selvitys sekä Elessarista että Aragorn I:stä lähdeviitteineen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe