Jos on kokeillut kaikki mahdolliset lääkkeet ja ei vaan hiiva lähde pois, niin voiko se kutina ja ärsytys joskus aikanaan vaan itsestää loppua? Onko kokemuksia?
En nyt jaksa mitään ruokavalio-rumbaa, ne on jo tuttuja juttuja ne. Haluaisin vain kuulla että tästä ei tarvitse kärsiä vaihdevuosiin asti ja senkin jälkeen...
Jos hiiva ei taltu?
22
27787
Vastaukset
- ole..
kokemusta, mutta onko se hiiva todettu lääkärissä? Jos ei lähde pois käy ihmeessä lääkärissä tutkimuksissa.
- Epistä!
Reseptilääkkeetkin olen käyttänyt, aina vaan kirvelyä ja kutinaa.
- Epistä!
Tsekkasin kaikki mitä olen kokeillut tuloksetta, ja vaikuttavana aineena olen kokeillut jo:
- klorimatsoli
- mikonatsoli
- metronidazoli
- flukonatsoli
Ja aina vaan kutisee ja kirvelee. Hyödyttäisikö kokeilla vielä Pevaryliä (ekonatsoli), vai alanko sovitella köyttä kaulaan? (Alkaa vitsit olla vähissä.) - Elena
Minulla oli pari vuotta sitten sama tilanne. Olin ihan ihmeissäni jatkuvasta hiivasta johon mitkään hiivalääkkeet eivät tehonneet. Gyne arvioi kutinan ja vihlonnan johtuvan kuivista limakalvoista ja käski kokeilemaan emätinkapseleita ja Ceridalia. Seuraava gyne ehdotti Decubalia, kolmas pyöritteli päätään...Lääkärien ehdotuksesta ja netin neuvojen perusteella kokeilin järjettömän määrän rasvoja ja sain limakalvoni hirveään kuntoon. Kipu kroonistui ja lopulta yöunetkin olivat vähissä, ymmärrän hyvin että köyden rasvaaminen tulee mieleen...Parin kuukauden kipuilun jälkeen löysin lopulta (ihotauti)lääkärin joka diagnosoi vaivani neuropaattiseksi vulvodyniaksi ja aloitti oikean lääkityksen.
- Epistä!
Luin netistä mainitsemastasi dg:sta, ja tuohan kuulostaa aivan hirveältä mitä kaikkea naiset ovat joutuneet kokemaan. Vuosikausia kaktus "siellä"... Ja minä kun ajattelin että onko minussa vikaa itsessäni kun en saa tätä juttua hoidettua ja 3 kk olen jo kärsinyt. Jokaisen hoidon jälkeen ärsytys katoaa hetkeksi, mutta palaa sitten jälleen. Tuo katoaminen ja palaaminen minusta tuntuu kovin mystiseltä. Luulisi että joko hoituu tai sitten ei.
Ei oikein tiedä mitä kaikkia sotkuja ja litkuja sinne viitsisi änkeä. Lääkärin viimeisin sana oli että jogurttia ja Diflucan, vaikka olen sen D:n jo käyttänyt ja jogurttiakin kokeillut; tuntuu lähinnä valuvan vain lakanoille. Ceridalia olen välillä sivellyt, mutta ei siitä mitään iloa ole. Ainoa mikä helpottaa hetkeksi on huuhteleminen vedellä. - Elena
Epistä! kirjoitti:
Luin netistä mainitsemastasi dg:sta, ja tuohan kuulostaa aivan hirveältä mitä kaikkea naiset ovat joutuneet kokemaan. Vuosikausia kaktus "siellä"... Ja minä kun ajattelin että onko minussa vikaa itsessäni kun en saa tätä juttua hoidettua ja 3 kk olen jo kärsinyt. Jokaisen hoidon jälkeen ärsytys katoaa hetkeksi, mutta palaa sitten jälleen. Tuo katoaminen ja palaaminen minusta tuntuu kovin mystiseltä. Luulisi että joko hoituu tai sitten ei.
Ei oikein tiedä mitä kaikkia sotkuja ja litkuja sinne viitsisi änkeä. Lääkärin viimeisin sana oli että jogurttia ja Diflucan, vaikka olen sen D:n jo käyttänyt ja jogurttiakin kokeillut; tuntuu lähinnä valuvan vain lakanoille. Ceridalia olen välillä sivellyt, mutta ei siitä mitään iloa ole. Ainoa mikä helpottaa hetkeksi on huuhteleminen vedellä.Kyllä minäkin kokeilin jogurttia mutta ilman tuloksia. Siistimmin maitohappobakteerien vaikutusta voi kokeilla apteekista saatavilla emätinkapseleilla, joissa on maitohappobakteeria. Itse käytin niitä äskettäin antibioottikuurin jälkeisen hiivan estämiseksi ja kyllä toimii! Tosin eräs lääkäri oli sitä mieltä että tuote tehoaa lähinnä ennaltaehkäisymielessä eikä jo todetun hiivan yhteydessä, mutta kukapa sen tietää mikä kullakin auttaa...
Vaikka vesi helpottaa oireita, sen kanssa pitäisi olla kohtuullinen: taistellessani oman tautini kanssa lääkäri kehotti rajoittamaan alapääpesut ja -huuhtelut yhteen kertaan vuorokaudessa, sillä vesi kuivattaa ja sitä kautta edistää hiivan ja esim. virtsatieinfektion esiintymistä. Sama pätee rasvoihin ja muihin aineisiin, joita epätoivoissaan haluaisi kokeilla. Itse varmasti edistin oireitteni kroonistumista erilaisilla hiiva-, kortisoni- ja kosteusrasvakokeiluilla. Jos limakalvot ovat kovin kuivat niitä voi toki rasvata, mutta kohtuudella...Mikä tietysti on helpommin sanottu kuin tehty tilanteessa, jossa ei osaa ajatella muuta kuin kutinaa ja kirvelyä. - Epistä!
Elena kirjoitti:
Kyllä minäkin kokeilin jogurttia mutta ilman tuloksia. Siistimmin maitohappobakteerien vaikutusta voi kokeilla apteekista saatavilla emätinkapseleilla, joissa on maitohappobakteeria. Itse käytin niitä äskettäin antibioottikuurin jälkeisen hiivan estämiseksi ja kyllä toimii! Tosin eräs lääkäri oli sitä mieltä että tuote tehoaa lähinnä ennaltaehkäisymielessä eikä jo todetun hiivan yhteydessä, mutta kukapa sen tietää mikä kullakin auttaa...
Vaikka vesi helpottaa oireita, sen kanssa pitäisi olla kohtuullinen: taistellessani oman tautini kanssa lääkäri kehotti rajoittamaan alapääpesut ja -huuhtelut yhteen kertaan vuorokaudessa, sillä vesi kuivattaa ja sitä kautta edistää hiivan ja esim. virtsatieinfektion esiintymistä. Sama pätee rasvoihin ja muihin aineisiin, joita epätoivoissaan haluaisi kokeilla. Itse varmasti edistin oireitteni kroonistumista erilaisilla hiiva-, kortisoni- ja kosteusrasvakokeiluilla. Jos limakalvot ovat kovin kuivat niitä voi toki rasvata, mutta kohtuudella...Mikä tietysti on helpommin sanottu kuin tehty tilanteessa, jossa ei osaa ajatella muuta kuin kutinaa ja kirvelyä.Syödessäni antibiottikuuria josta tämä kaikki ilmeisesti sai alkunsa söin jotain maitohappokapseleita. Taannoin juuri yritin käyttää alateitse maitohappokapseleita, mutta nämä aiheuttivat sellaista kirvelyä yöllä että jouduin jättämään kesken.
Seuraava voide mitä olen ajatellut kokeilla on Pimafucin. Jos tässä nyt enää mitään viitsii. Yritän ainakin välttää antibiotteja, kaikissa muodoissa.
Se on tosiaan pirullista se vesipuoli, mutta minä en kertakaikkiaan kestä sitä ärsytystä sitten kun se oikein pahaksi äityy. Huuhtelu hiljentää "äänen" alapäästä hetkeksi. Enkä edes siedä pienintäkään virtsan pisaraa paikoissani, en ole sietänyt vuosiin enää sen jälkeen kun bidesysteemien piiriin pääsin. (Olen ilmeisesti allerginen jopa hielleni, olen kuullut että sellainen tila on olemassa, ja minua hikoilu alkaa kutittaa aivan älyttömästi...)
Kreisi kroppa. - Elena
Epistä! kirjoitti:
Syödessäni antibiottikuuria josta tämä kaikki ilmeisesti sai alkunsa söin jotain maitohappokapseleita. Taannoin juuri yritin käyttää alateitse maitohappokapseleita, mutta nämä aiheuttivat sellaista kirvelyä yöllä että jouduin jättämään kesken.
Seuraava voide mitä olen ajatellut kokeilla on Pimafucin. Jos tässä nyt enää mitään viitsii. Yritän ainakin välttää antibiotteja, kaikissa muodoissa.
Se on tosiaan pirullista se vesipuoli, mutta minä en kertakaikkiaan kestä sitä ärsytystä sitten kun se oikein pahaksi äityy. Huuhtelu hiljentää "äänen" alapäästä hetkeksi. Enkä edes siedä pienintäkään virtsan pisaraa paikoissani, en ole sietänyt vuosiin enää sen jälkeen kun bidesysteemien piiriin pääsin. (Olen ilmeisesti allerginen jopa hielleni, olen kuullut että sellainen tila on olemassa, ja minua hikoilu alkaa kutittaa aivan älyttömästi...)
Kreisi kroppa.Miten gynesi kommentoi kipuilukierrettäsi? Oletko varma ettei sinulla olisi vulvodyniaa, sitähän on monenlaisia tyyppejä ja ainakin itselläni oireet muistuttivat hiivaa. Ks. esim. oheinen linkki:
http://www.mtv3.fi/poliklinikka/Naistentaudit.shtml/216462?Vulvodynia
Itselläni diagnosoitiin dysesteettinen vulvodynia ja aloitin välittömästi Triptyl-lääkekuurin, joka vei kivut kolmessa viikossa (tosin popsin niitä varmuuden vuoksi puoli vuotta). Em. sivuilla väitetään ettei kutina kuulu oireistoon mutta minulla sitä kyllä oli ja pahanlaista. En myöskään reagoinut vanutikkutestiin...eli vaikka kaikki oireet eivät tapaukseesi sopisikaan, kannattaisi ehkä mainita tästä vaihtoehdosta lääkärille?
Sanottakoon vielä, että kohdallani diagnoosi tapahtui lähinnä kokeneen lääkärin haastattelun ja perustutkimuksen perusteella. Artikkelissa mainittuja papoja, koepaloja tms. ei kohdallani tehty. - Epistä!
Elena kirjoitti:
Miten gynesi kommentoi kipuilukierrettäsi? Oletko varma ettei sinulla olisi vulvodyniaa, sitähän on monenlaisia tyyppejä ja ainakin itselläni oireet muistuttivat hiivaa. Ks. esim. oheinen linkki:
Itselläni diagnosoitiin dysesteettinen vulvodynia ja aloitin välittömästi Triptyl-lääkekuurin, joka vei kivut kolmessa viikossa (tosin popsin niitä varmuuden vuoksi puoli vuotta). Em. sivuilla väitetään ettei kutina kuulu oireistoon mutta minulla sitä kyllä oli ja pahanlaista. En myöskään reagoinut vanutikkutestiin...eli vaikka kaikki oireet eivät tapaukseesi sopisikaan, kannattaisi ehkä mainita tästä vaihtoehdosta lääkärille?
Sanottakoon vielä, että kohdallani diagnoosi tapahtui lähinnä kokeneen lääkärin haastattelun ja perustutkimuksen perusteella. Artikkelissa mainittuja papoja, koepaloja tms. ei kohdallani tehty.Minulla ei ole varaa ravata gynellä, joten olen ihan tk-lääkärillä käynyt. Tämä saaga alkaa olla jo aika pitkä ja tuntuu että menen ihan sekaisin jo päästäni että mitä missä milloin, mutta hommahan siis alkoi niin että käytin saman kuukautiskierron aikana kaksi käsikauppalääkettä ja Diflucanin. Sitten tuli kuukautiset ja aiemmin ollut kutina jatkui, muuttuen tällä kertaa vihlonnaksi. Kävin tk-lääkärillä ja sain antibiotin, jonka syötyäni vihlonta loppui. Mutta lievä kutina ja kirvely alkoi taas, tällä kertaa klitoriksen tienoilta (ei siis vaginan suulta missä se viimeksi tuntui). Tk-lääkäri kertoi että lab.näytteissä missä ennen lääkekuuria ei ollut havaittu mitään (ja oli epäilty bakteeria) olikin myöhemmin kasvanut hiiva.
Hän ei muuta neuvonut kuin syömään Diflucanin (taas) ja kokeilemaan jogurttia. Taidan kumminkin kokeilla sitä Pimafucin-voidetta ennemmin (vaikka onkin tyyriimpi kuin Diflucanin rinnakkaisvalmiste), sillä kun ei se D. viimeksikään tainnut vaikuttaa.
Eilen paikkojani tarkkaillessani havaitsin selvän hiivanukan (huuhteluistani huolimatta) ja näppyjä joita olen nähnyt netissä hiivaa esittäneessä kuvassa. Lääkärin mukaan näytteessä oli Candida albicans, siis se kaikkein tavanomaisin. Voihan se olla että minulla tosiaan OLI bakteeritulehdus (niin hirmuista vihlontaa kun en ole aiemmin kokenut konsanaan), ja siihen käytetty ant. edesauttoi taas hiivan tuloa. Erikoista on se jos hiiva ei ole missään vaiheessa koskaan lähtenyt mistään lääkkeestä huolimatta.
Viime yönä paremman puutteessa sivelin Hädensa-peräpukamavoidetta häpyhuuliini, ja kunhan ensialun tunne jääpuikosta "siellä" tasaantui, olo oli varsin taivaallinen. Ko. voiteessa on mentolia ja se vie kivun. Mutta ilmeisesti tuo Hädensa noin muuten ei auta nimenomaan Candidaan, joten en sen varaan voi jäädä. Oli vaan pakko saada nukuttua edes yksi yö ilman heräämistä ärsytykseen.
Olen jo noita vulvodynia-juttuja hieman lueskellut aiemmin, ja täytyy sanoa että jos minun loppuelämäni menisi tuollaisissa merkeissä niin se elämä ei tule olemaan pitkä. Tuppaa olemaan vähän häikkää tuolla mentaalipuolellakin (depis), joten ei kiinnostaisi luopua pysyvästi seksielämästäkin, niitä harvoja iloja kun on.
Toistaiseksi lähden sillä mielellä liikenteeseen että nujerran sitkeää hiivaa. Jos se ei vaan nujerru, niin sitten tietysti voi olla joku muu juttu taustalla. Mutta eihän minulla noita bakteeritulehduksiakaan ole eläissäni ollut koskaan aiemmin. Aika ihmeelliseltä tuntuisi että nyt sitten elämä menee päin helvettiä yhtäkkiä yllättäen pystyvästi. Pakko tästä on selvitä. - Elena
Epistä! kirjoitti:
Minulla ei ole varaa ravata gynellä, joten olen ihan tk-lääkärillä käynyt. Tämä saaga alkaa olla jo aika pitkä ja tuntuu että menen ihan sekaisin jo päästäni että mitä missä milloin, mutta hommahan siis alkoi niin että käytin saman kuukautiskierron aikana kaksi käsikauppalääkettä ja Diflucanin. Sitten tuli kuukautiset ja aiemmin ollut kutina jatkui, muuttuen tällä kertaa vihlonnaksi. Kävin tk-lääkärillä ja sain antibiotin, jonka syötyäni vihlonta loppui. Mutta lievä kutina ja kirvely alkoi taas, tällä kertaa klitoriksen tienoilta (ei siis vaginan suulta missä se viimeksi tuntui). Tk-lääkäri kertoi että lab.näytteissä missä ennen lääkekuuria ei ollut havaittu mitään (ja oli epäilty bakteeria) olikin myöhemmin kasvanut hiiva.
Hän ei muuta neuvonut kuin syömään Diflucanin (taas) ja kokeilemaan jogurttia. Taidan kumminkin kokeilla sitä Pimafucin-voidetta ennemmin (vaikka onkin tyyriimpi kuin Diflucanin rinnakkaisvalmiste), sillä kun ei se D. viimeksikään tainnut vaikuttaa.
Eilen paikkojani tarkkaillessani havaitsin selvän hiivanukan (huuhteluistani huolimatta) ja näppyjä joita olen nähnyt netissä hiivaa esittäneessä kuvassa. Lääkärin mukaan näytteessä oli Candida albicans, siis se kaikkein tavanomaisin. Voihan se olla että minulla tosiaan OLI bakteeritulehdus (niin hirmuista vihlontaa kun en ole aiemmin kokenut konsanaan), ja siihen käytetty ant. edesauttoi taas hiivan tuloa. Erikoista on se jos hiiva ei ole missään vaiheessa koskaan lähtenyt mistään lääkkeestä huolimatta.
Viime yönä paremman puutteessa sivelin Hädensa-peräpukamavoidetta häpyhuuliini, ja kunhan ensialun tunne jääpuikosta "siellä" tasaantui, olo oli varsin taivaallinen. Ko. voiteessa on mentolia ja se vie kivun. Mutta ilmeisesti tuo Hädensa noin muuten ei auta nimenomaan Candidaan, joten en sen varaan voi jäädä. Oli vaan pakko saada nukuttua edes yksi yö ilman heräämistä ärsytykseen.
Olen jo noita vulvodynia-juttuja hieman lueskellut aiemmin, ja täytyy sanoa että jos minun loppuelämäni menisi tuollaisissa merkeissä niin se elämä ei tule olemaan pitkä. Tuppaa olemaan vähän häikkää tuolla mentaalipuolellakin (depis), joten ei kiinnostaisi luopua pysyvästi seksielämästäkin, niitä harvoja iloja kun on.
Toistaiseksi lähden sillä mielellä liikenteeseen että nujerran sitkeää hiivaa. Jos se ei vaan nujerru, niin sitten tietysti voi olla joku muu juttu taustalla. Mutta eihän minulla noita bakteeritulehduksiakaan ole eläissäni ollut koskaan aiemmin. Aika ihmeelliseltä tuntuisi että nyt sitten elämä menee päin helvettiä yhtäkkiä yllättäen pystyvästi. Pakko tästä on selvitä.No joo, onhan se hiivaa jos kokeissa todettu...ehdotin omaa vaivaani koska oireesi kuulostavat niin samanlaisilta: sietämätöntä hiivamaista kutinaa ja kirvelyä johon mikään ei auta -Hädensaa en ehtinyt kokeilla ;). Myös minulla oireet alkoivat antibioottikuurin jälkeen hiivana.
Ja vaiva on tosiaankin rankka paitsi fyysisesti myös henkisesti. Itse en lopulta muuta tehnyt kuin mitein limakalvojani, ravasin lääkäreissä ja etsin netistä vastauksia. Kaiken lisäksi parisuhde on koetuksella kun ajatuskin kosketuksesta on mahdoton. Minulla vaiva vaikutti myös nukkumiseen, heräilin aamuyöstä oireisiin ja lopulta sain kuukauden sairasloman, olin niin lopussa niin fyysisesti kuin henkisestikin.
Minun tarinallani on kuitenkin onnelinen loppu ja samaa toivon sinullekin. Ehkä lääkärisi voisi laittaa lähetteen keskussairaalan naistenpolille tai jospa sinuakin auttaisi tässä ketjussa kerrottu estolääkitys, mikäli nykyiset voiteet ja muut lääktykset eivät auta? - haidi
Elena kirjoitti:
Miten gynesi kommentoi kipuilukierrettäsi? Oletko varma ettei sinulla olisi vulvodyniaa, sitähän on monenlaisia tyyppejä ja ainakin itselläni oireet muistuttivat hiivaa. Ks. esim. oheinen linkki:
Sanottakoon vielä, että kohdallani diagnoosi tapahtui lähinnä kokeneen lääkärin haastattelun ja perustutkimuksen perusteella. Artikkelissa mainittuja papoja, koepaloja tms. ei kohdallani tehty.Hei!
Onko sinulla triptyl vienyt myös kutinan? Itsellä vastaava lääke nyt kokeilussa, klotriptyl-mite, jossa triptyliä vain 12, 5 mg ja jotain toista rauhoittaavaa pikkaisen. Ei apua ainakaan vielä.. kuukausi nyt käytetty..
Minulla myös on siis vd.. en ole saanut varmaa diagnoosia, mutta tyylliin: vd?.. kysymysmerkki perässä. Ollut tämä jo kolme vuotta, puhkesi kovan vt infektion ja hiivatulehduksien jälkeen ja muuttui jatkuvaksi kivuksi. Mulla myös vt estolääkitys, mutta kohta se loppuu.. en haluaisi enää syödä antibiootteja. on ollut vain pakko kun vt uusii koko ajan muuten. Rakko on mulla muutenkin koko ajan kipeä, sitä on hoidettu lääkehuuhteluin, koska aina ei baktreereja löydy. Interstitielli kystiitti- tapainen oire päällä..
Onko sulla siis kutinakin helpottanut?? - Epistä!
Elena kirjoitti:
No joo, onhan se hiivaa jos kokeissa todettu...ehdotin omaa vaivaani koska oireesi kuulostavat niin samanlaisilta: sietämätöntä hiivamaista kutinaa ja kirvelyä johon mikään ei auta -Hädensaa en ehtinyt kokeilla ;). Myös minulla oireet alkoivat antibioottikuurin jälkeen hiivana.
Ja vaiva on tosiaankin rankka paitsi fyysisesti myös henkisesti. Itse en lopulta muuta tehnyt kuin mitein limakalvojani, ravasin lääkäreissä ja etsin netistä vastauksia. Kaiken lisäksi parisuhde on koetuksella kun ajatuskin kosketuksesta on mahdoton. Minulla vaiva vaikutti myös nukkumiseen, heräilin aamuyöstä oireisiin ja lopulta sain kuukauden sairasloman, olin niin lopussa niin fyysisesti kuin henkisestikin.
Minun tarinallani on kuitenkin onnelinen loppu ja samaa toivon sinullekin. Ehkä lääkärisi voisi laittaa lähetteen keskussairaalan naistenpolille tai jospa sinuakin auttaisi tässä ketjussa kerrottu estolääkitys, mikäli nykyiset voiteet ja muut lääktykset eivät auta?Saapa nähdä miten käy. Kun nuo kaikki tropit auttoivat aina tasan viikon, mutta eivät yhtään enempää, niin viikon päästä sen kai taaskin näkee auttoiko.
Ainakin tämä Pimafucin on nyt 1. varsinainen voide näissä kokeiluissani sen jälkeen kun vaivan lokakuussa alettua yritin ensin Canesten-voiteella, joka tosin oli juuri vanhaksi menossa. Ehkäpä kun minulla on kautta vuosien ollut tuo C. aina niin on kehittynyt sille resistentti kanta, varsinkin nyt näiden antibiottien takia.
Meillä on onneksi tuo suhde jo sen verta vanha että kaippa se on ukkokin jo hiukan väsähtäneempi ja aikoinaan jo "jotain saanut" ettei ihan heti hermostu kun menee viikkoja etten tätä riemureikää ole hänelle tarjoillut... Onhan näitä muitakin juttuja. Vaikka menee kyllä niin inspis alapäätä ajatellessa ettei huvita oikein mikään.
Joten suus kiinni, alapää. :P - Elena
haidi kirjoitti:
Hei!
Onko sinulla triptyl vienyt myös kutinan? Itsellä vastaava lääke nyt kokeilussa, klotriptyl-mite, jossa triptyliä vain 12, 5 mg ja jotain toista rauhoittaavaa pikkaisen. Ei apua ainakaan vielä.. kuukausi nyt käytetty..
Minulla myös on siis vd.. en ole saanut varmaa diagnoosia, mutta tyylliin: vd?.. kysymysmerkki perässä. Ollut tämä jo kolme vuotta, puhkesi kovan vt infektion ja hiivatulehduksien jälkeen ja muuttui jatkuvaksi kivuksi. Mulla myös vt estolääkitys, mutta kohta se loppuu.. en haluaisi enää syödä antibiootteja. on ollut vain pakko kun vt uusii koko ajan muuten. Rakko on mulla muutenkin koko ajan kipeä, sitä on hoidettu lääkehuuhteluin, koska aina ei baktreereja löydy. Interstitielli kystiitti- tapainen oire päällä..
Onko sulla siis kutinakin helpottanut??Minun lääkkeeni oli Triptyl 10mg (amitriphylin. hydrochlorid.). Aloitin 1 tabetilla ja nostin annostuksen 3 tablettiin (=30mg) parin viikon kuluessa. Jostain silloin aikoinani luin, että suurempiakin annoksia voi käyttää jos oireet ovat sinnikkäitä. Aluksi oireet eivät helpottaneet lainkaan ja pelkäsin etten ikinä saa apua tilanteeseeni, mutta 3-4 viikon kuluttua olo alkoi olla jo aivan toisenlainen. Tarkistin kalenterista: söin lääkkeitä 8kk ja lopetin asteittain. Kuurin aikana sain toisinaan lyhyitä "muistumia" oireistani, mutta ne kaikki tosiaan katosivat -myös se hulluksi tekevä kutina, joka minulla ulottui peräaukon seutua lukuuottamatta koko limakalvoalueelle. Ehkä sinuakin auttaisivat korkeammat pitoisuudet?
Vielä virtsatieinfektioista: eräs ystäväni oli samanlaisessa kierteessä kuin sinä: uusi infektio puhkesi edellisen lääkityksen ollessa vielä kesken, ja lopulta hän joutui estolääkitykselle. Sitten hän aloitti karpalotabletit ja on nyt ollut jo vuoden vailla antibiootteja tai infektioita -karpalotabletteja hän tosin syö jatkuvasti. Nämä taitavat olla yksilöllisiä juttuja, mutta kuka tietää...
Voimia! - Elena
Epistä! kirjoitti:
Saapa nähdä miten käy. Kun nuo kaikki tropit auttoivat aina tasan viikon, mutta eivät yhtään enempää, niin viikon päästä sen kai taaskin näkee auttoiko.
Ainakin tämä Pimafucin on nyt 1. varsinainen voide näissä kokeiluissani sen jälkeen kun vaivan lokakuussa alettua yritin ensin Canesten-voiteella, joka tosin oli juuri vanhaksi menossa. Ehkäpä kun minulla on kautta vuosien ollut tuo C. aina niin on kehittynyt sille resistentti kanta, varsinkin nyt näiden antibiottien takia.
Meillä on onneksi tuo suhde jo sen verta vanha että kaippa se on ukkokin jo hiukan väsähtäneempi ja aikoinaan jo "jotain saanut" ettei ihan heti hermostu kun menee viikkoja etten tätä riemureikää ole hänelle tarjoillut... Onhan näitä muitakin juttuja. Vaikka menee kyllä niin inspis alapäätä ajatellessa ettei huvita oikein mikään.
Joten suus kiinni, alapää. :PMinulle taas kävi Canestenin kanssa niin, että se alkoi ärsyttää kun käytin sitä viikosta toiseen (muiden voiteiden lomassa).
Laitathan viestiä miten uusin kokeilusi toimii, joko tänne palstalle tai sivusähköpostiini [email protected], jonka tarkistan epäsäännöllisen säännöllisesti. - Epistä!
Elena kirjoitti:
Minulle taas kävi Canestenin kanssa niin, että se alkoi ärsyttää kun käytin sitä viikosta toiseen (muiden voiteiden lomassa).
Laitathan viestiä miten uusin kokeilusi toimii, joko tänne palstalle tai sivusähköpostiini [email protected], jonka tarkistan epäsäännöllisen säännöllisesti.Takuulla laitan tänne sellaisen ilouutisen jos auttaa... Tanssin vaikka riemusta ripaskaa jos niin käy. Katsoo nyt sitten ensi viikolla miten ämmän käy.
Tosin ohjeissa oli kyllä että VÄHINTÄÄN 2 viikkoa on käytettävä, että tiedä sitten milloin voi olla ihan varma asiasta.
Ainakaan tämä ei tursku tuherosta minnekään, vaan vaikuttaa pysyvän hyvin paikallaan.
Minullakin Canesten-voide tuntui sen verran polttelevan joskus käyttäessäni että oli vaikea sanoa että oliko hiiva jo mennyt vai ei, kun koko ajan oli kirvelyä. Tämä Pimafucin ei kauheammin ole tuntunut ainakaan tänään vielä (3 x sivellyt jo, ohjeen mukaan 1 - 4 krt/vrk). - haidi
Elena kirjoitti:
Minun lääkkeeni oli Triptyl 10mg (amitriphylin. hydrochlorid.). Aloitin 1 tabetilla ja nostin annostuksen 3 tablettiin (=30mg) parin viikon kuluessa. Jostain silloin aikoinani luin, että suurempiakin annoksia voi käyttää jos oireet ovat sinnikkäitä. Aluksi oireet eivät helpottaneet lainkaan ja pelkäsin etten ikinä saa apua tilanteeseeni, mutta 3-4 viikon kuluttua olo alkoi olla jo aivan toisenlainen. Tarkistin kalenterista: söin lääkkeitä 8kk ja lopetin asteittain. Kuurin aikana sain toisinaan lyhyitä "muistumia" oireistani, mutta ne kaikki tosiaan katosivat -myös se hulluksi tekevä kutina, joka minulla ulottui peräaukon seutua lukuuottamatta koko limakalvoalueelle. Ehkä sinuakin auttaisivat korkeammat pitoisuudet?
Vielä virtsatieinfektioista: eräs ystäväni oli samanlaisessa kierteessä kuin sinä: uusi infektio puhkesi edellisen lääkityksen ollessa vielä kesken, ja lopulta hän joutui estolääkitykselle. Sitten hän aloitti karpalotabletit ja on nyt ollut jo vuoden vailla antibiootteja tai infektioita -karpalotabletteja hän tosin syö jatkuvasti. Nämä taitavat olla yksilöllisiä juttuja, mutta kuka tietää...
Voimia!otan nyt omatoimisesti kaks näitä klotriptylmiteä illalla.. yht. siis 25mg amitriptyliiniä. meen tällä nyt eteenpäin.. kauheeta tää kutina.. pakko tunkee vaan kortisonia, vaikka tyhmää kai tämäkin on.. ostin sibicortia, joka tehoaa myös hiivaan ja bakteereihin. lopetan vt:n estolääkityksen, en halua enää antibiootteja. ajattelin, että napsin niitä enää ainoastaan jos hengen lähtö on muuten lähellä.. mulla kyllä saattaa tulla kauhee vt infektio, et voi vaan itku kurkussa istua vessassa, mut juonpa vaikka vaan litra tolkulla sit vettä ja istun siinä pöntöllä. harmittaa ku olen syönyt niin kauan jo antibiootteja. se voi kestää, ennen kuin ne häviää elimistöstä kokonaan... ja kierre jatkuu... mut nyt oli pakko tunkee tota sibicortia, raavin muuten itseni hengiltä yöllä... aluksi tuntuu et auttaa, mut niin kuin säkin sanoit, aluksi auttaa, kohta sit ei enää..
- kohta 5 vuoden kärsimys
Moro!
Mun kierteeni alkoi lähes vuoden kestäneen antibioottikuurin aiheuttamana. Samoin, kaikki olen kokeillut. Viime keväänä viimeksi sain yksityisgyneltä jopa 28 päivää kestäneen kuurin tabletteja, ja kuurin jälkeenkin hiiva jälleen pikku hiljaa alkoi uudelleen. Pahinta ennen kaikkea oli eeerittäin kuivat limakalvot. Olen myös käyttänyt Ceridalia.
Kävin reilu kuukausi sitten samalla gynellä ja nyt sain Sporanox-merkkisiä tabletteja (2 vkon kuuri) SEKÄ aina 5 pv ennen kuukautisia käytettäväksi Pevaryl-puikkoja (näitä 2 krt 15 kpl, eli noin puoleksi vuodeksi). Tämän lisäksi päätin lopettaa Yasmin-pillerit, jos siitäkin olisi apua. Voin sanoa, että limakalvojen kuivuus on ainakin parantunut. Olen käyttänyt nyt kahdesti PEvaryl-puikkokuurin ja eka kuukausi ainakin meni ihan hyvin, toivottavasti tilanne vielä tästä menee eteenpäin. Mulla tää kierre alkoi tosiaan keväällä 2001. Jospa tää joskus loppuis... - Epistä!
Käytän nyt kolmatta päivää Pimafucin-voidetta. En muista kirjoitinko, mutta ennen kuin aloitin voiteen näin kyllä ihan selkeää hiivanöyhtää häpyhuulissa, huolimatta siitä miten paljon olen vettä sinne suihkutellut. (Muistuttaa vähän jotain homekasvustoa leivässä...)
Eilen oli jo tosi hyvän oloiset värkit, eipä enää ärsyttänyt häpyhuulia. Vaan yöllä heräsin vihlontaan, ja tänään on vihlonut pitkin päivää. Tuntuu kuin kipu olisi selkeästi virtsaputken suulla tai mahdollisesti klitoriksessa. Samalla alueella oli lievä kirvely jo viikko sitten, tämä häpyhuulihiiva vaan ilmaantui sitten tässä välissä.
Epäilyttää olisiko virtsatieinfektio. On minulla niitä ollut vuosia sitten, mutta silloin piti hypätä jatkuvasti vessassa ja tuli runsaasti vertakin; nyt ei muuta kuin vihloo silloin tällöin.
Kuinkahan kauan virtsis yleensä kestää jos ei ala antibiootteja syömään, ja minä en ala koska en halua lisää hiivaa.
Tulee toki joku klamydiakin mieleen, mutta jos ei sitä saa yleisestä saunasta ja sairaalan suihkutiloista, niin sitten en millään voi uskoa semmoiseen kohdallani.- Elena
Kurjaa ettei Pimafucinkaan auttanut! Itselleni kävi sairastaessani juuri noin, aluksi uusi voide tuntui auttavan ja olin *niin* onnellinen, kunnes päivän parin päästä oireet palasivat ja entistä kamalampina -ja yleensä aina yöllä. Tuli siinä tuijoteltua ikkunasta ja mietittyä kuinka moni muukin valvoo tuskissaan...
Mitäs nyt aiot tehdä, kun hiiva/sienilääkkeet eivät ilmeisesti auta? Lääkäriin taas?
Siitä virtsatieinfektiosta: jos oireet rajoittuvat selvästi virtsaputken suulle eivätkä erityisesti tunnu virtsatessa vaan koko ajan, kyseessä voi olla vaivasi uusi oireilumuoto. Itselläni oli alkuvaiheessa tuollaisiakin oireita. Toisaalta: jos kyse on virtsatieinfektiosta, älä jätä hoitamatta. Sehän voi nousta munuaisiin asti (=selkäsärkyä, kuumeilua) ja silloin vasta saatkin popsia antibiootteja. Voisit pyytää kerta-annoshoitoa, joka ei aiheuta hiivaa kuurin lyhyyden vuoksi ja kuitenkin tehoaa yleisimpään vaivan aiheuttajaan eli E.coliin. Suomessa sitä ei suosita koska sen hoitovaste on muiden bakteerien osalta heikompi, mutta sinun tapauksessasi olisi selvät syyt kokeilla ensin sillä. Italissa ollessani ostin sitä suoraan apteekista (Monuril, mutta ei taida olla Suomessa saatavilla) ja vaiva katosi muutamassa tunnissa. - Epi
Elena kirjoitti:
Kurjaa ettei Pimafucinkaan auttanut! Itselleni kävi sairastaessani juuri noin, aluksi uusi voide tuntui auttavan ja olin *niin* onnellinen, kunnes päivän parin päästä oireet palasivat ja entistä kamalampina -ja yleensä aina yöllä. Tuli siinä tuijoteltua ikkunasta ja mietittyä kuinka moni muukin valvoo tuskissaan...
Mitäs nyt aiot tehdä, kun hiiva/sienilääkkeet eivät ilmeisesti auta? Lääkäriin taas?
Siitä virtsatieinfektiosta: jos oireet rajoittuvat selvästi virtsaputken suulle eivätkä erityisesti tunnu virtsatessa vaan koko ajan, kyseessä voi olla vaivasi uusi oireilumuoto. Itselläni oli alkuvaiheessa tuollaisiakin oireita. Toisaalta: jos kyse on virtsatieinfektiosta, älä jätä hoitamatta. Sehän voi nousta munuaisiin asti (=selkäsärkyä, kuumeilua) ja silloin vasta saatkin popsia antibiootteja. Voisit pyytää kerta-annoshoitoa, joka ei aiheuta hiivaa kuurin lyhyyden vuoksi ja kuitenkin tehoaa yleisimpään vaivan aiheuttajaan eli E.coliin. Suomessa sitä ei suosita koska sen hoitovaste on muiden bakteerien osalta heikompi, mutta sinun tapauksessasi olisi selvät syyt kokeilla ensin sillä. Italissa ollessani ostin sitä suoraan apteekista (Monuril, mutta ei taida olla Suomessa saatavilla) ja vaiva katosi muutamassa tunnissa.Kyllä se voide auttoi selvästi häpyhuuliin. Ei sieltä enää kutise eikä kirvele. Tuntuu vaikealta uskoa että tuo selvästi virtsaputken suun alueelle sijoittuva kipu olisi hiivaa. Aivan samalla alueella muuten kirveli kevyelti siinäkin vaiheessa kun jouluna lopettelin Metronidazol-kuuria.
Lääkärikirjan mukaan oireisiin sopiva on "virtsaputkioireyhtymä" eli syndroma urethrae, jossa ei mitään erityistä vikaa ole missään, kunhan vaan koskee juuri näin. Jospa vaikka elimistöni on mennyt vikatilaan jatkuvien lääkkeiden syönnin takia. Netissä tietoa oli hyvin nihkeästi ainakaan Googlessa.
En jaksa enää ajatellakaan minkään myrkyn syömistä, käytän tätä voidetta nyt sen 2 viikkoa mitä ohjeessa luki, ja vältän tuota vihlovaa aluetta (vaikka ei se tunnu kosketusaralta). Seksihankausta se tuskin kuitenkaan sietäisi.
Ensi viikolla tulee varmaan menssut, jos niiden jälkeenkään ei ole mitään muutosta, on kai taas lähdettävä haaskaamaan rahojaan tk-maksuun (vuosi vaihtui) ja hyödyttömiin lääkkeisiin. Tahtoo sanoa että olen aika väsynyt ja pettynyt kaikkeen.
Lääkärihän viimeksi puh. väitti että kuukautisten jälkeen ihmisellä on yleensä parempi olla. Ei kyllä viimeksi ollut, nimenomaan se silloinen ilmeinen bakteerivaginoosi alkoi niiden perään.
Minusta tämä kaikki pöpöjen kanssa touhuaminen on niin ääliömäistä kun olen aina ollut suorastaan hysteerisen ylipuhdas ihminen. Se antibiottikuuri mistä koko p-ska alkoi oli sikäli hyödytön että söin sen käskystä varmuuden vuoksi 4 hampaan poiston jälkeen. Olisinpa jättänyt syömättä! - pampi
Epi kirjoitti:
Kyllä se voide auttoi selvästi häpyhuuliin. Ei sieltä enää kutise eikä kirvele. Tuntuu vaikealta uskoa että tuo selvästi virtsaputken suun alueelle sijoittuva kipu olisi hiivaa. Aivan samalla alueella muuten kirveli kevyelti siinäkin vaiheessa kun jouluna lopettelin Metronidazol-kuuria.
Lääkärikirjan mukaan oireisiin sopiva on "virtsaputkioireyhtymä" eli syndroma urethrae, jossa ei mitään erityistä vikaa ole missään, kunhan vaan koskee juuri näin. Jospa vaikka elimistöni on mennyt vikatilaan jatkuvien lääkkeiden syönnin takia. Netissä tietoa oli hyvin nihkeästi ainakaan Googlessa.
En jaksa enää ajatellakaan minkään myrkyn syömistä, käytän tätä voidetta nyt sen 2 viikkoa mitä ohjeessa luki, ja vältän tuota vihlovaa aluetta (vaikka ei se tunnu kosketusaralta). Seksihankausta se tuskin kuitenkaan sietäisi.
Ensi viikolla tulee varmaan menssut, jos niiden jälkeenkään ei ole mitään muutosta, on kai taas lähdettävä haaskaamaan rahojaan tk-maksuun (vuosi vaihtui) ja hyödyttömiin lääkkeisiin. Tahtoo sanoa että olen aika väsynyt ja pettynyt kaikkeen.
Lääkärihän viimeksi puh. väitti että kuukautisten jälkeen ihmisellä on yleensä parempi olla. Ei kyllä viimeksi ollut, nimenomaan se silloinen ilmeinen bakteerivaginoosi alkoi niiden perään.
Minusta tämä kaikki pöpöjen kanssa touhuaminen on niin ääliömäistä kun olen aina ollut suorastaan hysteerisen ylipuhdas ihminen. Se antibiottikuuri mistä koko p-ska alkoi oli sikäli hyödytön että söin sen käskystä varmuuden vuoksi 4 hampaan poiston jälkeen. Olisinpa jättänyt syömättä!Kertoisin tässä vähän omia kokemuksiani,Olen kylläkin osittain ravannut lääkäreissä hieman eri vaivojen johdosta,mutta kerron kuitenkin=)
Oireet alkoivat viime syksynä (jokin virus)olin aivan kamalassa kunnossa monta kk,loppujen lopuksi olin tiputuskunnossa,pahinta oli ruokahaluttomuus,mikään ei mennyt alas...minulle tehtiin kaikenmaailman tutkimukset,ilman mitään löydöksiä,ravasin tk lääkäreillä hakemassa lähetteitä,yksi lääkäri ei ottanut ollenkaan tosissaan,sanoi vain varmaan joku toimintahäiriö ja kehotti menemään psykiatrille!!
Ajoittain on ollut todella toivoton olo, kun tietää itse että jotain on vinossa,mutta lääkärit ei tunnu olevan kiinnostuneita.Menetin totaallisesti hermoni ja menin viimein pulssiin josta mukava lääkäri antoi lähetteen eteenpäin yliopistolliseen,vihdoin vasta nyt (8KK Jälkeen!) alkaa asiat selviämään.sairastin jonkun pahan viruksen,josta seurasi sydänlihastulehdus ja tulehduksen seurauksena yksi sydämen läpistä on jotenkin "vaurioitunut"joka aiheuttaa todella pahoja oireita,mutta pääsen pian hoidettavaksi ja toivottavasti pian kuntoon.Lisäksi sairastin muutaman virtsatietulehduksen,viimeisestä jäi antibioottikuurin jälkeen oireita vaikka tulehdusta ei enää olekkaan (kirvelyä virtsatessa ja sen jälkeen)onneksi kirvely on vähän hellittänyt,kunhan sais ensin tän isomman vaivan hoidettua niin kai sitä pitää jonnekkin urologillekkin hakeutua,(gynellä kävin,kaikki oli ok)kirvely on muutenkin selvästi virtsaputkessa joten se vaiva kuuluu mielestäni urolle=)Olen vain tässä huomannut että terveyskeskuksista ei läheskään aina saa apua,mikä on osittain ymmärrettävää. Mutta suosittelisin lämpimästi yksityisiä ja erikoislääkäreitä,kerran se kirpasee,mutta heillä on kokemusta ja aikaa,voi myös pyytää lähetteitä.Kannattaa olla sitkeä ja vaatia hoitoa,varsinkin jos vaivat ovat kovia,ei kenenkään pää kestä jatkuvaa kipua,kirvelyä yms.kyllä se apu löytyy kun jaksaa taistella! Tsemppiä
- nurppa
mulla alko joku aika sit kutittaan ihan älyttömästi alapäästä. tästä syystä siis raavin ja voi helvata sitä kirvelyä! epäilin ekaks ittelleni hiivaa myös, mutta kappas vaan mikä oli syynä; alapää on yliherkkä puuvillalle, siis pikkareilleni!
no, nykyään kuljen kommandona ja on oikein mukavat oltavat.
tais vähän poiketa jo aiheesta, mutta sattuipa tää keskustelu silmään ja päätin kertoa tarinani. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232