Olen tässä kysellyt usealtakin "alan ammattilaiselta" jotta täytyykö pistää muovia pesuhuoneen katton. Vastaukset ovat hajonneet abouttirallaa 50/50 tähän mennessä, joten tuumailin pistää tämän palstan todelliset ammattilaiset töihin.... Siis: Kaksikerroksinen rivitalo, pesuhuone alakerrassa, vesikiertoinen lattialämmitys koko kämpässä, koneellinen ilmanvaihto. Välikaton syvyys n. 30cm, villa välissä. Katteeksi pesuhuoneeseen on tulossa paneeli. Eli kymysys kuuluu: pannaanko muovit vai ei? Ja jos pannaan, niin pannaanko mihin kohtaan (villoja vasten vai koolauksen alle?)?
PS. vain tosi ammattilaislle....
Muovia pesuhuoneen kattoon?
5
7214
Vastaukset
- yksiselitteinen
Tässä yksiselitteinen to.... mielipide.
Jyrkkä kantani lienee...Laita muovi niin saat yösi nukuttua.Muovin voi laittaa joko heti paneelin tuuletusrimojen alle tai sitten niiden koolinkien alle,miten vaan.Ite laittaisin heti ripojen alle.
Eli siis jos pesuhuoneessa oli alaslaskettu katto niin muovit alaosaan. - Vanhempi suunnittelija
Asensin ilmansulkupaperin panelien alle. Ylempänä on muovi, koska tein muovipussitalon. Kuvitelma on niin, että nopea ja rankka kosteuskuormitus jää pesuhuoneen (ja saunan)ilmatilaan ja tuulettuu poistoventtiiliin. Ilmansulkupaperin yläpuolelta on ilman virtaus myös pesuhuoneeseen päin, sikäli kuin sieltä jotain virtaa. Pesuhuone on ollut nyt 5 vuotta 4...5 hengen kosteusrasituksella. Mm. silikonisaumat (Mapein silikonia) ovat uutuuttaan kiiltävät. Silikonisaumathan ensimmäisenä vetävät homeeseen, kun kosteus asuu kylppärissä. Kosteusrasitusta pesuhuoneeseen tulee myös puista. Yhdellä seinällä kuivuu aina 10...20 pesällistä puita.
- muistat
että jos kylppärisi katto vuotaa kosteutta rakenteisiin, itse kylpyhuoneen kosteuskuormitus pienenee. Itse olen remontoinut saunan, jonka paneelit näyttivät hyväkuntoisilta, mutta katosta puuttui puolet alumiinipaperista. Villat oli homeessa ja madalletun katon 2x4:t lahot.
- villoihin
Ja pitää huomioida välitilan (kahden höyrynsulun välissä) tuuletus.
Saunan välikattoon kuivantilan puolelle jonkinlainen
tuuletsräppänä ja samoin pesuhuoneen puolelta.
Tällänen ajatus mulla..:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all231840Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔531681- 301423
- 691093
- 501022
- 53880
- 49851
- 23850
Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?175832Mitä Keskisarja tarkoitti maahanmuuttajien heikkolaatuisuudella? Sanomista vääristellään. Totta kai.
Seurasin A-studiota, jossa Teemu Keskisarja irrotteli verbaalisesti saaden valtavan määrän vihaa niskaansa. Kieltämättä174710