Mikä pesukone siis kestää parhaiten suurperheessä? ONko Miele vai suoravetomoottorilla oleva LG parempi?
Mikä pesukone kestää suurperheessä?
78
86276
Vastaukset
- Huh Huh!
Kylläännyin ainaiseen pyykkivuoreen kun koneemme oli 3 kg:n ja linkouskierroksia 500.
Ostimme kertaheitolla 7 kg:n ja kierroksia 1400. Aivan UNELMA. Pyykit lähes kuivia ja narulla saunassa kuivuu 1-3 h. (Riippuu mitä kangasta). Merkki on LG.
4 lasta, 2 aikuista, 2 koiraa. Pyykkiä tulee joka päivä 1-2 koneellista. Lakanoiden vaihtopäivänä pesen liinavaatteet het aamulla ja illalla samat lakanat voi jo laittaa uudestaan, paitsi jos haluaa lakanoihin vaihtelua.
Tiedän joillakin suurperheellisillä olevan 2 konetta, jotta pyykkien ei tarttis "odottaa".- Isohko perhe
Meillä kolme lasta ja koiria ja kissa ja pyykkiä piisaa. LG on kestänyt. Kuivuri tuppaa hajoilemaan vuoden välein. Korjaaja sanoi ettei kuivurit oikeen hanki kestää päivittäistä käyttöä. On kuulemma tehty pari kertaa viikossa käytettäviksi. Meillä pyörii pari kertaa päivässä. Mutta siis LG!
- dsfasfsdfa
meillä 4,5 vuotta vanhat LGn pesu- ja kuivauskoneet.
pesukoneesta hajosi puoli vuotta sitten oven lukitus ja tihkutti vettä lattialle ja antoi virhekoodia. korjaus jotain 130 euroa.
kuivurista hajonnut kaksi kertaa kondensaattori, molemmat meni takuuseen. yhden kerran hajos pumppu ja sen korjauskin oli joitain kymppejä.
korjaajat sanoo et kyseiset koneet siitä hyviä että osat on halpoja joten korjaus kannattaa. esim boschin koneissa yleensä niin kalliita että melkein uuden koneen hankinta parempi.
työtuloksiin olen ollut tyytyväinen, pesee ja kuivaa hyvin. - mie 700
4 lasta suurperhe? ei!
- vain 3 lasta
Meille hankittiin myös 7 kg:n LG ja olen hyvin tyytyväinen koneeseen. Kone ollut tosin käytössä vasta muutaman kuukauden, joten sen kestävyydestä en vielä osaa sanoa mitään.
- Upo Siniviiri
se ruotsissa valmistettu malli. Pyykkimäärä vain(?) 5-6kg, linkous 1600 krs/min. Pesee todella puhtaaksi ja linkoaa kuivaksi, kuivumiseen ei mene ku 1-3 tuntia pesun jälkeen, materiaalista riippuen. Se kestää ja on pesuvaihtoehtoja. Meillä 2 aik. ja 6 lasta, joten pyykkiä riittää :).
Älä ainakaan Miele:ä osta, Bosch:n on parempi ja tuo LG on sen verran uusi et siitä ei ole vielä pitkän ajan kokemuksia. :) - 3:n äiti
LG:ssä on ainakin vähemmän särkyviä osia.
Meillä se on palvellut jo reilun 2 vuotta. Takuuta oli ainakin silloin tarjolla 7 vuotta kun muihin koneisiin oli vain max 5 vuoden takuu. Että luulisi sen sitten kestävänkin pikkuisen keskivertoa pidempään. Sellaisen "ongelman" olen sen kanssa huomannut, että jos laittaa farkut ja toppatakin yhtäaikaa koneeseen, ei se suostu linkoamaan ollenkaan kun ei saa lastia tasapainoon. Eli siinä on jokin elektroniikkajuttu, joka estää konetta rikkomasta itseään. - Keskustelua
Olen ihan samaa funtsaillut ja jos LG:n ja Mielen välillä on varaa valita niin ehdottomasti Miele. Siinä maksaa laadusta mutta ei ehkä turhaan.
Tästä pyykkärin hankinnasta löytyy erilaisia kommentteja eri merkeistä suomi24:n Koti&Rakentaminen - kodinkoneet -osastolta.
Oma käsitys LG:sta on että kovasti sitä myydään mutta eteäkorealainen kone pistää mietityttämään. Ehkä hintaansa nähden ok.
Tässä yksi lainaus LG:n saamista kommenteista:
"takuu käsittää sitten vain varaosan ei mitään asentajien palkkoja ja kuluja. Huomioikaa tämä seikka kun mainostetaan 7 vuoden takuuta mootorille. Ja yleensa LG:ssä kun moottori vioittuu niin se vie mukanaan pääelektroniikan ja sitähän mootoorin takuut ei korvaa mitenkään!
Että miettikää vielä näitä takuu asioita, muuten kone ihan asiallinen! Rassaan näitä työkseni!"
ja toinen:
"olen päässyt näkemään testin tuloksia, joka lg:n suoravedolle tehtiin. Näky ei ollut enää riemastuttuva muutaman vuoden käyttöä vastaavan testin jälkeen...rumpua ei tunnistanut rummuksi"
- LG on entinen Goldstar, jos jollekin tämä elektroniikan merkki jotain kertoo.
Mielen tekniikkasivuilla lupaillaan 20 vuoden kestävyyttä 4-henkiselle perheelle joka pesee 5 koneellista viikossa.
http://www1.miele.de/de/campaign/durabilitytest/994.htm
Että siitä miettimään. Itse kallistun Mieleen. Kallis on mutta olkoon jos kestää.- asefdsa
"olen päässyt näkemään testin tuloksia, joka lg:n suoravedolle tehtiin. Näky ei ollut enää riemastuttuva muutaman vuoden käyttöä vastaavan testin jälkeen...rumpua ei tunnistanut rummuksi"
Täyttä puppua tuo yllä oleva kommentti. Paitsi jos joku on kiviä koneellisen onnistunut jotenkin pesemään.
Olen kuullut käyttäjiltä että kyllä Mielen konettakin on joutunut korjaamaa, ei sekään ole aivan hintansa väärti. LG on kuitenkin puolet halvempi ja suoravetomoottorilla ilman mitään hiiliä ja remmejä. Taidan LG:n seuraavaksi hankkia. Meillä electrolux on kestänyt 8 vuotta, mutta nyt vettä lentää koneen alta. - DHSKJLQWETY
asefdsa kirjoitti:
Täyttä puppua tuo yllä oleva kommentti. Paitsi jos joku on kiviä koneellisen onnistunut jotenkin pesemään.
Olen kuullut käyttäjiltä että kyllä Mielen konettakin on joutunut korjaamaa, ei sekään ole aivan hintansa väärti. LG on kuitenkin puolet halvempi ja suoravetomoottorilla ilman mitään hiiliä ja remmejä. Taidan LG:n seuraavaksi hankkia. Meillä electrolux on kestänyt 8 vuotta, mutta nyt vettä lentää koneen alta.Mun nimimerkkipä kirjoitetaan capslock päällä. Mutta hei, asiaan, onko olemassa testattua tietoa siitä että miten kauan LG:n masiinat oikeasti kestävät? Niitä on ollut niin vähän aikaa markkinoilla ettei käytännön kokemusta voi olla.
Kun kaupassa myyjä sanoi, että tämä LG kannattaa ostaa kun moni muukin ostaa, niin mieleen tuli sanonta miljoonasta kärpäsestä.
Ennemmin luotan olemassa olevaan tietoon siitä mitä jostain toisesta merkistä on jo todettu. - LG is nice
DHSKJLQWETY kirjoitti:
Mun nimimerkkipä kirjoitetaan capslock päällä. Mutta hei, asiaan, onko olemassa testattua tietoa siitä että miten kauan LG:n masiinat oikeasti kestävät? Niitä on ollut niin vähän aikaa markkinoilla ettei käytännön kokemusta voi olla.
Kun kaupassa myyjä sanoi, että tämä LG kannattaa ostaa kun moni muukin ostaa, niin mieleen tuli sanonta miljoonasta kärpäsestä.
Ennemmin luotan olemassa olevaan tietoon siitä mitä jostain toisesta merkistä on jo todettu.Kauppias mainosti että 14 lapsen perheessä ensimmäinen kone joka on kestänyt yli 3 vuotta on tämä suoravetomoottoilla oleva LG . Muut siemensit yms. alle vuoden. Tuo LG ei kait ole vielä ollut myynnissä kuin tuon reilut 3 vuotta.
- Legendaa
LG is nice kirjoitti:
Kauppias mainosti että 14 lapsen perheessä ensimmäinen kone joka on kestänyt yli 3 vuotta on tämä suoravetomoottoilla oleva LG . Muut siemensit yms. alle vuoden. Tuo LG ei kait ole vielä ollut myynnissä kuin tuon reilut 3 vuotta.
Saahan sitä myyjät heittää legendaa.
- Paljon myyty
LG is nice kirjoitti:
Kauppias mainosti että 14 lapsen perheessä ensimmäinen kone joka on kestänyt yli 3 vuotta on tämä suoravetomoottoilla oleva LG . Muut siemensit yms. alle vuoden. Tuo LG ei kait ole vielä ollut myynnissä kuin tuon reilut 3 vuotta.
Näitä myydään nyt paljon, tuumasi myyjä. Niinpä niin, sehän se tekee koneesta hyvän että sitä myydään paljon.
- Raipe
Paljon myyty kirjoitti:
Näitä myydään nyt paljon, tuumasi myyjä. Niinpä niin, sehän se tekee koneesta hyvän että sitä myydään paljon.
Meillä on/oli AEG 64600. Ollut kyllä kovassa käytössä 7 vuotta, mutta moottori on mennyt kahdesti ja ohjelmavalitsija kerran. Enpä pitäisi liian laadukkaana. Aikaisemmin oli Rosenlew ja kesti huomattavasti pidempään.
- Minnariitta
LG is nice kirjoitti:
Meil just eilen tilattu 9kg LG-n kone ja toivon mukaan ollaan tyytyväisiä. Täll hetkell Candy ja Samsung pyörittää 2aik. 11lapsen pyykit jotenka mielenkiinnolla odotan ett millanen kone toi LG-n suoraveto 9kg on? olen kuulut kehuja ainoastaan tästä koneesta!
- Meille ostettiin
muutama vuosi sitten yli tonnin LG ja olen ollut tyytyväinen. Koneessa on höyrypesu, jota toivoin koneelta. Mieleltä ei muistaakseni edes ollut mitään 9kg:n konetta (ainakaan höyryllä), joten siksi valitsin LG:n. Tähän mennessä olen ollut erittäin tyytyväinen.
Mielen kestävyydestä sanon, että meillä astianpesukone kusas alleen alle 5vuotiaana... Sattui vielä olemaan Mielen kallein malli...
Jouduimme kyllä ostamaan uuden Mielen kun silloin muutama vuosi sitten muilla merkeillä ei ollut haluamaani kolmea astiatasoa.
Ettei se hinta aina takaa hyvää laatua ja olisipa noita Mielen pyykkäreitä löytynyt halvemmalla kuin valitsemamme LG. - Jatkoa...
Meille ostettiin kirjoitti:
muutama vuosi sitten yli tonnin LG ja olen ollut tyytyväinen. Koneessa on höyrypesu, jota toivoin koneelta. Mieleltä ei muistaakseni edes ollut mitään 9kg:n konetta (ainakaan höyryllä), joten siksi valitsin LG:n. Tähän mennessä olen ollut erittäin tyytyväinen.
Mielen kestävyydestä sanon, että meillä astianpesukone kusas alleen alle 5vuotiaana... Sattui vielä olemaan Mielen kallein malli...
Jouduimme kyllä ostamaan uuden Mielen kun silloin muutama vuosi sitten muilla merkeillä ei ollut haluamaani kolmea astiatasoa.
Ettei se hinta aina takaa hyvää laatua ja olisipa noita Mielen pyykkäreitä löytynyt halvemmalla kuin valitsemamme LG.Ai tämä olikin vanha ketju!
Olinkin kirjoittanut tähän ketjuun jo alemmas.
Enpäs olisikaan muistanut, että aiempikin pyykkärimme oli LG. Sen annoimme pois n. 5-6 vuotiaana. Täytyypä muistaa kysellä, että onko kone vielä hengissä!
- 5 lapsen äiti
Meillä on ollut AEG 7 vuotta ja hyvin on kestänyt. Pestään noin 2 koneellista päivässä. Suosittelen myös kuivausrummun ostamista siitä on ollut erittäin paljon hyötyä eikä vaatteita ole jokapaikassa kuivumassa.
- Tulee kestää
Kiitos tiedosta. Nykyisin vain ei voi tietää että tulevatko koneet samoilta tehtailta tai edes samalta puolelta palloa kuin 7-8 vuotta sitten. Liian moni kodinkone tehdään jossain halpatuotantomaassa. Nykyään AEG on kimpassa Electroluxin kanssa. AEG-Electrolux voisi meillä olla listalla mukana kun konetta uusitaan.
Silti, kyllä pyykkärin pitää kestääkin tuon 7 vuotta että saa hintansa väärtin koneen. Ei pyykkikoneita vaihdeta kuin kännyköitä. Sen takia en ala halvimpiin edes pitkällä tikulla koskemaan. - 5 lapsen äiti
Tulee kestää kirjoitti:
Kiitos tiedosta. Nykyisin vain ei voi tietää että tulevatko koneet samoilta tehtailta tai edes samalta puolelta palloa kuin 7-8 vuotta sitten. Liian moni kodinkone tehdään jossain halpatuotantomaassa. Nykyään AEG on kimpassa Electroluxin kanssa. AEG-Electrolux voisi meillä olla listalla mukana kun konetta uusitaan.
Silti, kyllä pyykkärin pitää kestääkin tuon 7 vuotta että saa hintansa väärtin koneen. Ei pyykkikoneita vaihdeta kuin kännyköitä. Sen takia en ala halvimpiin edes pitkällä tikulla koskemaan.Itse valitsin AEG:n kun vanhemmillani oli ollut saman merkkinen kone 20vuotta joten luulis että ne edelleenkin on todella laadukkaita. Meillä koneessa ei ole ollut mitään vikaa ja todella hyvä pesutulos. Olen nimittäin kesällä joutunut lainaamaan mökillä ollessa sukulaisten koneita niin pesutulos ei ole ollut todellakaan yhtä hyvä.
- Maailma muuttuu
5 lapsen äiti kirjoitti:
Itse valitsin AEG:n kun vanhemmillani oli ollut saman merkkinen kone 20vuotta joten luulis että ne edelleenkin on todella laadukkaita. Meillä koneessa ei ole ollut mitään vikaa ja todella hyvä pesutulos. Olen nimittäin kesällä joutunut lainaamaan mökillä ollessa sukulaisten koneita niin pesutulos ei ole ollut todellakaan yhtä hyvä.
Etenkään siihen ei pidä mennä luottamaan että jokin merkki on kestänyt 20 vuotta. Silloin 20 vuotta sitten tehtiin monet koneet kestävämmiksi kuin nykyisin.
Jos ei tiedä että missä maassa mikäkin kone on tehty niin ei kannata rahojaan riskeerata. Onneksi myyjiltä sitä voi aina kysyä. - kiinailmiö
5 lapsen äiti kirjoitti:
Itse valitsin AEG:n kun vanhemmillani oli ollut saman merkkinen kone 20vuotta joten luulis että ne edelleenkin on todella laadukkaita. Meillä koneessa ei ole ollut mitään vikaa ja todella hyvä pesutulos. Olen nimittäin kesällä joutunut lainaamaan mökillä ollessa sukulaisten koneita niin pesutulos ei ole ollut todellakaan yhtä hyvä.
Nykyisin ei juuri millään pyykkikoneita myyvällä tuotemerkillä ole enää omaa tehdasta. Kyllä ne eurooppalaiset "laatumerkit" kuten AEG, UPO yms. valmistetaan nykyisin Kiinassa, Koreassa tai jossain muussa halvan työvaiman maassa.
LG on rehellisesti korealainen merkki, ja sillä samalla tehtaalla tehdään myös joitakin eurooppalaisen tuotemerkin koneita. - 5-lapsinen
Tulee kestää kirjoitti:
Silti, kyllä pyykkärin pitää kestääkin tuon 7 vuotta että saa hintansa väärtin koneen. Ei pyykkikoneita vaihdeta kuin kännyköitä. Sen takia en ala halvimpiin edes pitkällä tikulla koskemaan.Meillä Miele kestänyt yli 17 vuotta, ja pyykkiä on pesty tosi tiuhaan tahtiin. Lakanat vaihdetaan 2:n viikon välein koko 7-henkiseltä perheeltä.Olen pessyt myös täkit ja tyynyt, sekä pieniä mattoja Miele-koneellani.
- Minnariitta
Aeg tai mitkään muutkaan koneet eivät kestä sillai mitä kestivät ennen koneet! Meill oli eka koneena Cylinda joka kesti 18v ja nyky koneet kyll häviää tolle laadulle! Ennen on tehty laadukkaampia koneita kuin nyt!
- yösähkö
Maailma muuttuu kirjoitti:
Etenkään siihen ei pidä mennä luottamaan että jokin merkki on kestänyt 20 vuotta. Silloin 20 vuotta sitten tehtiin monet koneet kestävämmiksi kuin nykyisin.
Jos ei tiedä että missä maassa mikäkin kone on tehty niin ei kannata rahojaan riskeerata. Onneksi myyjiltä sitä voi aina kysyä.Juhannusyönä laitoin 3,5 v. käytössä olleen Candy-merkkisen koneen (5kg, 1000 kierr) pyörimään. Puolen tunnin päästä koneen alaosassa näkyi koko koneen leveydeltä sinisiä välähdyksiä eli löi reilusti kipinää. Töpseli irti seinästä ja palokunta varmistamaan, ettei leimahda enää yksinään. Leimahtelut huomasin, koska olin poistanut aiemmin alapaneelin nukkasihdin edestä. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
- tsaidu
yösähkö kirjoitti:
Juhannusyönä laitoin 3,5 v. käytössä olleen Candy-merkkisen koneen (5kg, 1000 kierr) pyörimään. Puolen tunnin päästä koneen alaosassa näkyi koko koneen leveydeltä sinisiä välähdyksiä eli löi reilusti kipinää. Töpseli irti seinästä ja palokunta varmistamaan, ettei leimahda enää yksinään. Leimahtelut huomasin, koska olin poistanut aiemmin alapaneelin nukkasihdin edestä. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
Moisesta ei sentään ole kokemusta mutta meillä ollut Candy-merkkinen pesukone kesti kokonaista 3v. ennen kun hajosi sekä moottori että "kortti"...
- äitee +4
päältä täytettävä kestää periaatteessa muka paremmin, mutta jos on näppärä mies niin se vaihtaa niitä laakereita siihen sivulta ladattavaankin tarvittaessa. Lisäksi tilavuus isompi ja rummut ei hypi irti.
Meillä oli Bosch joka palveli hienosti yli kymmenen vuotta kunnes ohjelmavalitsin kului.
Sitten tuli elektrolux ja sitä virhettä en toista. Sama juttu siemensin astiapesukoneen kanssa..
Nyt on siemensin pesukone ja rumpu ja en ole tyytyväinen enkä kamalan tyytymätönkään. Ohjelmien valinnat vaan ei oikein passaa meidän perhelle eli kiire ostossa oli kohtalokas..
LGn olisin ottanut, mutta silloin ei kuivausrumpua ollut vielä myynnissä. Nyt kuuntelen kateellisena tuttavan pyykkäystä kyseisellä laitteella - harvoin tapahtuvaa pyykkäystä kun joka kolmas koneellinen jää väliin...
Aiheesta kannattaa poiketa katsomaan koti ja rakentaminen palstalla siellä on juttua usein koneiden vioista varsinkin.. - Pyykkiä riittää
Meillä on ´Mielen pesukone ja kuivausrumpu, olleet jo vuosia, pyykkiä pestään vaihtelevalla menestyksellä joka päivä useampi koneellinen tai muutamana päivänä aamusta iltaan.
Perheessä on kuusi henkilöä taaperosta aikuisiin.
Seuraava hankinta on Mielen imuri ja pakastin- kaappi...- Lapsellinen
Meillä on ollut Miele jo vuodesta -88, jolloin perheessä oli kaksi pientä lasta. Nyt lapsia on 5, eli perheessä 7 henkilöä, ja edelleen sama pesukone. Hiilet on koneeseen kerran vaihdettu, muuten on toiminut moitteettomasti. Hanki ihmeessä kunnon kone (MIELE), niin ei tarvi joka toinen vuosi uusia konetta.
- pyykkäriä,
mutta kommentoin muuten tuota Mieleä kun sitä niin kehutaan.
Meillä ei kestänyt Mielen astianpesukone edes viittä vuotta. Että se siitä kestävyydestä... Haluan uudenkin koneen olevan Miele, koska siinä on ainoana tiskarina 3 isoa pesutasoa. Hinta on kyllä korkea, halvimmat muun merkkiset koneet maksavat alle 300e ja Miele, jota katselin, yli 1000e.
Meillä on pyykkärinä LG ja olen ihan tyytyväinen. 7-henkisessä perheessä pyykkiä riittää ja 7n kg:n kone on ehdoton. Koneessa on 7:n vuoden takuu ja jos se sen kestää niin hyvä, haluankin jo silloin vaihtaa uuteen ;o)- Epäilevä Tuomas
Ei sisällä kuin sen moottorin ja rummun? Jos moottori hajoaa niin siinä menee paljon muutakin jotka pitää kustantaa itse? Työt pitää maksaa myös itse.
7 vuotta ei riitä mun mielestä käyttöajaksi. Takuukaan ei paljoa lämmitä jos kone hajoaa sen takuun jälkeen seuraavana vuonna. Niin kauan kuin ei ole todistettua tietoa LG:n kestävyydestä niin en osta.
Ja mitä tulee suoravetoon vs. perinteinen niin mieluummin ostan perinteisen koneen jos sen on osoitettu kestävän. Suoravetoa ei ole vielä näytetty loppuun asti, mitä sen kanssa käy. - en osta
Epäilevä Tuomas kirjoitti:
Ei sisällä kuin sen moottorin ja rummun? Jos moottori hajoaa niin siinä menee paljon muutakin jotka pitää kustantaa itse? Työt pitää maksaa myös itse.
7 vuotta ei riitä mun mielestä käyttöajaksi. Takuukaan ei paljoa lämmitä jos kone hajoaa sen takuun jälkeen seuraavana vuonna. Niin kauan kuin ei ole todistettua tietoa LG:n kestävyydestä niin en osta.
Ja mitä tulee suoravetoon vs. perinteinen niin mieluummin ostan perinteisen koneen jos sen on osoitettu kestävän. Suoravetoa ei ole vielä näytetty loppuun asti, mitä sen kanssa käy.koneita kymmeniksi vuosiksi. Johan kymmenvuotias kone alkaa näyttämäänkin mallilta "miekka ja kivi".
Ei kiitos.
Meillä on LG pyörittänyt pyykkejä pari vuotta ihan ok. Muistaakseni kone maksoi jonkun 600e, joten ihan on hintansa väärtti.
Jos palaan vielä tuohon astianpesukoneeseen, niin siitä myyjä sanoi, että Miele kyllä kestää 20v. No, eipä kestänyt, vaikka on kallis merkki.
Eihän "paremmissakaan" merkeissä mitään takuuta ole käyttö-iälle. Takuu kun loppuu, niin omillasi olet. ;o) - Vaan testit näyttää
en osta kirjoitti:
koneita kymmeniksi vuosiksi. Johan kymmenvuotias kone alkaa näyttämäänkin mallilta "miekka ja kivi".
Ei kiitos.
Meillä on LG pyörittänyt pyykkejä pari vuotta ihan ok. Muistaakseni kone maksoi jonkun 600e, joten ihan on hintansa väärtti.
Jos palaan vielä tuohon astianpesukoneeseen, niin siitä myyjä sanoi, että Miele kyllä kestää 20v. No, eipä kestänyt, vaikka on kallis merkki.
Eihän "paremmissakaan" merkeissä mitään takuuta ole käyttö-iälle. Takuu kun loppuu, niin omillasi olet. ;o)Sikäli kun Mielen testiajoihin on luottamista niin yli 10 vuotta pitäisi mennä että heilahtaa.
Jopa 20 vuotta. - *tyytyväinen*
Epäilevä Tuomas kirjoitti:
Ja mitä tulee suoravetoon vs. perinteinen niin mieluummin ostan perinteisen koneen jos sen on osoitettu kestävän. Suoravetoa ei ole vielä näytetty loppuun asti, mitä sen kanssa käy.LG:n pesukoneessa oli ainakin vielä 2 vuotta sitten 7 vuoden takuu moottorille ja rummulle ja kaikille muille osille on se sama 5 vuoden takuu kuin muissakin koneissa.
Meillä ei ole vielä tarvittu noita takuita, vaikka LG on pessyt reilun 2 vuoden aikana keskimäärin 10 koneellista viikossa. Ja suurin osa koneellisista on ihan täysiä.
- NELJÄN ÄITI
Nyt kun tässä on puhe pesukoneista, millä saisi liotettua tukoksen pois? En tiedä onko,mutta kone lopetti linkoamisen kesken pesun jätti vedet sisälle..olen koittanut monta kertaa kytkeä ohjelman päälle,käynnistyy normaalisti ja ottaa veden,pesee,muttei linkoa,eikä poista vettä..voihan olla,että on hajalla,mutta jos koittaisi kaikki konstit??
- mieleeni
Oletko tyhjentänyt nukka sihdin, jos sielä on vaikka kolikoita tms.
- jep..
mieleeni kirjoitti:
Oletko tyhjentänyt nukka sihdin, jos sielä on vaikka kolikoita tms.
olen putsanut ja olen poistoputkeenkin laskenut vettä...rikki mikä rikki....hajosi kun värjäsin koneessa hametta!
- JUJJJUJUJ
RIITTÄNYT PAISUNTA SAILIÖN PUTSAUS
- pyykkärimuija
jep.. kirjoitti:
olen putsanut ja olen poistoputkeenkin laskenut vettä...rikki mikä rikki....hajosi kun värjäsin koneessa hametta!
Omaa konettani korjailin niin, että koska nukkasihti oli ok..hmm, pitää oikein miettiä sanojaan kun en ole mikään tekniikkanero. Ok, eli irrotin koneen poistoletkun siitä päästä, mikä oli kiinnitetty viereisen lavuaarin allaolevaan putkeen. Eli tästä poistovesi meni pois. Siellä oli sihti, ja siinä nukkaa joka tukki letkun.
Koneena meillä on ollut useita Whirpooleja, viimeisin kesti vain pari vuotta eli heti rikki kun takuu meni umpeen. Korjaaja sanoi että moottori oli palanut.
Perheessä neljä lasta ja yksi aikuinen, pyykkiä tulee paljon.
- /akka/
Jo 20 vuotta akka pessyt pyykit, siinä sellainen kone joka pesee ja linkoaa ja vielä kuivina vetää kalsarit päälleni. En ole tutkinut onko suoraveto, mutta kun olen tyytyväinen ollut, se on kai parasta. Voin suositella akkaa muillekin, varma peli on.
- ellu
merkistä indesit? tarviin pikaisesti koneen ja tuon merkkinen olisi 7kg ja suht edullinen,en vain jostain syystä ole törmännyt kyseiseen merkkiin tai jos olenkin niin en ole "ajatellut"eli siis itselleni vieras merkki...KOKEMUKSIA?????
- Mutta mutta mutta
Omakohtaista kokemusta ei ole. Kuitenkin tuolla koti&rakentaminen - kodinkoneet -palstalla Indesit on saanut yksimielisen tuomion halpiskoneena jonka laatu ei riitä edes halpaan hintaan nähden.
- ellu
Mutta mutta mutta kirjoitti:
Omakohtaista kokemusta ei ole. Kuitenkin tuolla koti&rakentaminen - kodinkoneet -palstalla Indesit on saanut yksimielisen tuomion halpiskoneena jonka laatu ei riitä edes halpaan hintaan nähden.
niin arvelinkin...ja tuli sit vielä mieleen,että kun on tuollainen merkki niin ei sitten saa taatusti varaosiakaan...ja onhan se tosi juttu,että mielellään maksaa suuremman hinnan kun ostaa heti kohta uuden koneen..
- Vaikea sanoa
ellu kirjoitti:
niin arvelinkin...ja tuli sit vielä mieleen,että kun on tuollainen merkki niin ei sitten saa taatusti varaosiakaan...ja onhan se tosi juttu,että mielellään maksaa suuremman hinnan kun ostaa heti kohta uuden koneen..
Varaosia saattaa sinänsä saadakin kun kovin moni kone kasataan nykyään samoilla tehtailla vaikka koneita myydään eri tuotemerkeillä.
- miniä
Juttelin juuri viikonloppuna anoppini kanssa pyykkikoneista. Hän joutuu käyttämään niitä työkseen eri työpisteissä. Sanoi, että nyt on pariin paikkaan tullut Mielen kone, ja ne ovat huonoja: Niissä ei voi valita kuin kokonaisia valmiita pesuohjelmia, ei esim. pelkkää huuhtelua ja linkousta. (En tiedä, päteekö kaikkiin Mielen malleihin.) Ja sitten kun yksi Miele hajosi, oli huolto huomattavasti kalliimpi kuin esim. Upon koneissa, joita hänen työpisteissään enimmäkseen on.
- Tää on tosi
Meillä on syksyllä ostettu uusi Miele, ja varmasti saa valittua esim. pelkän huuhtelun, pelkän linkouksen tai vajaalle koneelle puolentunnin miniohjelman. Entinen Miele kesti yli 17 vuotta, ja siihen on yhden kerran jotain osia vaihdettu, eikä ollu kallis korjaus. Meitä on 7 henkeä taloudessa, joten pyykkiä kyllä riittää. Takuuvarma valinta = MIELE !!!
- 5 vuodessa hajosi
Älä ainakaan Electroluxia osta. Meillä sellaisesta meni 5 vuodessa rummun laakeri hajalle kesken linkouksen. Suunnittelu- ja tekovirhe se on: kun tiiviste hajoaa ja vuotaa, vesi pääsee laakeriin ruostutaen laakerin ja laakeripesän. Korjausmies sanoi, että remontin hinnalla saa melkein uuden koneen. Electroluxin edeltäjänä meillä oli 25 vuotta palvellut Upo. Nyt taidamme ostaa Mielen.
- täysiä romuja
huonoja eivät kestä mitään!
- 7x viikossa...
täysiä romuja kirjoitti:
huonoja eivät kestä mitään!
Meillä on ollut Elektrolux -merkkinen pesukone n. 5 vuotta, ja on ollut tosi kovassa käytössä. Ei mitään ongelmia. Eli eipä pidä yleistää.
- aris
Moi, meni vaimon virheestä kone rikki ja kierrettiin hetki noita liikkeitä. Takuu yleensä 2 vuotta mutta mustassapörssissä plussakortilla saa 4 vuotta!! painoi aika paljon valintaa tehdessä. merkiksi 7kg LG joten nähtäväksi jää oliko hyvä päätös; vitusti rahaa paloi tyhmän virheen takia.
- Kiukkuinen kuluttaja
Hankittiin meillekin neljä vuotta sitten tonnin kone suoravedolla ja 7 kg:n kapasiteetilla...viime vuoden lopulla huomattiin, että lingotessa ääni vain kovenee ja lopulta piti jo melkoista vonkunaa. Tarkempi tutkimus osoitti, että laakerihan se siellä ...ilmeisesti allas vuotaa vettä akselin kautta laakeriin ja se siitä sitten. Nyt jatkotoimia odotellessa kone on ollut kolmisen viikkoa käyttämättömänä ja rumpu on täysin jumissa
...entäpä ne takuut sitten? Höpön höpöä, nehän eivät korvaakaan niitä osia, jotka oikeasti menee rikki. Huoltoliikeiden arviot korjauksesta vaihteli 300 ja 450 euron välillä...ja puolet sisukaluista menee vaihtoon. Kun samalla rahalla saa jo uuden koneen, tulee samalla kyllä merkin vaihto, saisi kuluttaja-asiamies puuttua tällaisiin "takuisiin" ja kestövyysongelmiin. Tuli se tämäkin virhe pahuksen kalliiksi...kaatikselle vientikin taitaa maksaa jotain... - Kävi meillekin
Kiukkuinen kuluttaja kirjoitti:
Hankittiin meillekin neljä vuotta sitten tonnin kone suoravedolla ja 7 kg:n kapasiteetilla...viime vuoden lopulla huomattiin, että lingotessa ääni vain kovenee ja lopulta piti jo melkoista vonkunaa. Tarkempi tutkimus osoitti, että laakerihan se siellä ...ilmeisesti allas vuotaa vettä akselin kautta laakeriin ja se siitä sitten. Nyt jatkotoimia odotellessa kone on ollut kolmisen viikkoa käyttämättömänä ja rumpu on täysin jumissa
...entäpä ne takuut sitten? Höpön höpöä, nehän eivät korvaakaan niitä osia, jotka oikeasti menee rikki. Huoltoliikeiden arviot korjauksesta vaihteli 300 ja 450 euron välillä...ja puolet sisukaluista menee vaihtoon. Kun samalla rahalla saa jo uuden koneen, tulee samalla kyllä merkin vaihto, saisi kuluttaja-asiamies puuttua tällaisiin "takuisiin" ja kestövyysongelmiin. Tuli se tämäkin virhe pahuksen kalliiksi...kaatikselle vientikin taitaa maksaa jotain...2kuukautta yli takuu ajan niin LG:tä ei kiinnosta korjaaminen. Tärisi niin ettei pysynyt lattialla. Olis pitänyt kuulemma korjauttaa ensin ja sitten LG olis päättänyt huvittaako niitä korvata tämä takuuseen vai ei. Vitutti niin ankarasti toi veivaaminen ja soittelu että vein koneen kierrätykseen ja hain uuden Cylinda digitronic pesukoneen. Oli aika arvokas mutta vertailkaahan informaatiota molempien valmistajien sivuilla. LG mainostaa vaan uskomatonta suoravetotekniikkaa joka on muka hiljainen mutta ei puhu laadusta mitään. Cylindan sivuilla on taas keskitytty kertomaan vanha totuus. Jos laitteen tekee laadukkaista osista niin se kestää kauemmin! Lukekaa itse ja todetkaa asia. vertailkaa myös painoa ja ottakaa huomioon ettei tän päivän koneissa käytetä betonia.
- Riitasointu
Kävi meillekin kirjoitti:
2kuukautta yli takuu ajan niin LG:tä ei kiinnosta korjaaminen. Tärisi niin ettei pysynyt lattialla. Olis pitänyt kuulemma korjauttaa ensin ja sitten LG olis päättänyt huvittaako niitä korvata tämä takuuseen vai ei. Vitutti niin ankarasti toi veivaaminen ja soittelu että vein koneen kierrätykseen ja hain uuden Cylinda digitronic pesukoneen. Oli aika arvokas mutta vertailkaahan informaatiota molempien valmistajien sivuilla. LG mainostaa vaan uskomatonta suoravetotekniikkaa joka on muka hiljainen mutta ei puhu laadusta mitään. Cylindan sivuilla on taas keskitytty kertomaan vanha totuus. Jos laitteen tekee laadukkaista osista niin se kestää kauemmin! Lukekaa itse ja todetkaa asia. vertailkaa myös painoa ja ottakaa huomioon ettei tän päivän koneissa käytetä betonia.
Pitäisi muistaa näistä koneista puhuttaessa se, että jokainen kone on yksilö. eikä päätöksiä pitäisi tehdä yhden koneen perusteella, kannattaa ennemmin hankkia, vaikka jonkun korjaajan kautta tietoja siitä, mitkä hajoilee ja mitkä ei. Yksittäisen ihmisen kokemuksella ei ole mitään merkitystä, saati painoarvoa. Lisäksi suomalaiset tyypillisesti omistaa juuri sen parhaan koneen, koska kukaanhan ei tee vääriä valintoja.
Käytetään siin vähän järkeä, ja tutkitaan hieman tilastoja, ennenkuin suositellaan jotain laitetta. Toivon ettei kukaan osta konetta, pelkästään yhden ihmisen suosituksen perusteella. Koska myös hyvillä merkeillä on susikappaleita, ja huonoilla satunnaisia huippukoneita, jotka kestää mitä vaan.
- vierailija
LG 7kg kone 1400kierroksen linkouksella. Lapsia on vasta neljä, mutta kone pyörii joka päivä ja hyvin on kestänyt. Suosittelen tosiaan. :)
- kuivaaja
tuotiin uuteen taloon, ja uudet Upot passitin vanhaan taloon, joka on kesäpaikkana. Tykkäsin pyykinpesijänä niin paljon enemmän noista vanhoista Electroluxeista. Pyykkiä pestään joka päivä, joskus vain 1, joskus 3 koneellista. Talossa uusperhe, joka toinen viikko 5, joka toinen viikkoa 7 henkeä. Plus koira ja kissoja....monta;-D.
- skjglsdjghk
Aikanaan ainakin AEG olivat lujia.Tiedän siskolla 31 vuotta kestänyt.Appelassa 32 vuotta kestänyt,
ollut lapsia että pyykkiä riittänyt!Itsellä kokemusta että halvinta en suosittele,100 € lisää niin
saa kestävämmän.Nykyään ovat heikoimpia,kallimmat varmaan laadukkaita niissä hienouksia joita
harvoin tarvitsee jos ollenkaan tulee käytettyä! - wilma60
Monet ovat päätyneet näköjään 7kg:n LG:hen ja sellainen on minullakin. Hyvin se on n. 5 vuotta kestänyt mutta nyt alkaa rummun sisällä olevat muoviosat olla irti. Ja se kuulemma on hyvin yleistä juuri näissä koneissa. Joutuvat ilmeisesti aika koville ison pyykkimäärän kanssa.
- tsaidu
Meillä nykyinen pesukone 5kg Miele kestänyt jo reilu 10 vuotta eikä kertaakaan ole ollut mitään ongelmaa.Päivittäin pyörii ja pesee puhtaaksi.Kuivuri pamahti ja nyt haaveilen uudesta...7 hlön pikkari- ja sukkamäärä jota joutuu ripustaa kuivuu on kaamee.;) Meillä luotetaan Mieleen...=)
- mutsix6
Meillä on kahdeksan henkinen perhe, pyykkikone ja kuivausrumpu ovat Mielen 6 kg:t. Viis vuotta vanhat ja kertaakaan eivät ole olleet rikki. Kilomäärä saisi olla suurempi, mutta Mielellä ei ollut suurempia myynnissä silloin, nykyään kai on.
Käytän lisäksi pyykkipulveria, jossa ei ole zeoliittiä, myös se vaikuttaa pyykkikoneen kestävyyteen.
Mielen pyykkikone ainakin huuhtelee pyykit hyvin, meidän pyykki tuoksuu raikkaalle!
- mä vaan
Meillä 5 urheilevaa ja paljon pyykkiä tuottavia lapsia. Mielen pyykkikone 5kg reilu 10v. vanha (taitaa olla jo 12v. vanha) eikä koskaan ole ollut mtn vikaa,rikki tms. Kilomäärä saisi olla suurempi mutta tällä mennään kunnes hajoaa. Ja sit lapsia taitaa asua jo vähemmän kotona... ;)) Kuivuria ollaan jouduttu ostaa useimmin. Samaan aikaan Mielen kans ostettiin Moccamaster kahvinkeitin ja pöröttää edelleen hyvin. :)
- suurperheen lapsi738
Ihmettelen että täällä suurperheiden palstalla kirjoittavat, kyllä ihan asiallisia viestejä, mutta ei suurperheet. Luin koko viestiketjun läpi, niin monia sellaisia ei suurperheelisiä kirjoitti miten ison koneen tarvitsevat ym. mutta kun viestiketjun aloittaja kysyi, että " Mikä pesukone kestää SUURperheessä. Se Ei tarkoita 1-4 lapsisia vaan siitä eteenpäin!
- SUURSUU
NIIN!!!
Kun joillekin pitää KAIKKI olla niin saamarin suurta. Itselläni on 7 lasta ja kaksoset tulossa enkä siltikään koe perhetttäni suurperheeksi. Naapureissa on alkaen 14 max 21 lasta. Koettakaa tehtailla paremmaksi. - navettapiika
Rehellisesri, ei mikään. Meillä 7 lasta, kissoja, koiria ja nautoja. Pyykkikonetta on tullut ja mennyt, halpaa ja kallista, yksikään ei ole särkymättä jäänyt. Nyt jauhaa 3 tuvalla ja yksi navetassa, on 3 viisi kilosta ja yksi 7 kilonen. Parhaiten pesee, todella likaista pyykkiä cylinda ja indesit pesee sitä normi likaa. Näillä mennään vaan en tiedä kauanko.
- Samsung Eco Bubble W
Samsung Eco Bubble WF1124ZAC/XEN pyykinpesukone, 12 kg
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/16236/dcbxc/Samsung-Eco-Bubble-WF1124ZAC-XEN-pyykinpesukone-12-kg
Tuommoinen kone on ja sopii isommatkin pyylit pyörimään Hinta on on edullinen kun katsoo täyttömäärää. - MammaMiia
Meillä LG suoravetomoottorilla ja enpä muuhun vaihtais. Nyt takana7 vuotta päivittäistä pyykkäystä kyseisellä koneella.
- wilma60
Jättääkö LG sinulla pesuainetta sinne lokerikon alle? Minä olen pessyt pyykkini LG:n koneella jo vuosia mutta nyt viime aikoina on kone on ruvennut tekemään sitä että pulveria kerääntyy pesuainelokerikon alle. Jokaisen pyykkäyskerran jälkeen lokerikko pitää irroittaa ja alus puhdistaa. Pitänee ilmeisesti siirtyä nestemäisiin pesuaineisiin.
- )))x(((
Ostettiin just LG:n 11 kg:n kone kun pyykkivuori vain kasvoi kasvamistaan ja entinen 6 kilon kone jauhoi kaksi-kolme kertaa päivässä.
Nyt pärjää. - määäää
kotivakuutus korvaa äkilliset rikkoutumiset ja ainakin meillä omavastuu 150 e
- Ei enää LG fani
Ostimme LG pesutornin alle 4 v sitten ja alkuvuodesta alkoi kolisemaan. Viime kuussa lonksuttti ja tänään korjaaja katsoi ja totesi että laakeri mennyt rikki. Moottorin 10v takuu ei kata koska moottorissa ei ole liikkuvia osia vaan esim. Laakeri on prässätty rummun perään. Ja kuten on edellä mainittu, kotivakuutus ei kata koska ei ole sähköinen osa. Älkää luottako siihen, että koneen pyörivät osat kestävät koko takuun ajan, koska takuu ei kata niitä. Toivoisin, että kaikkien koneet ovat kestäviä ja että kaikilla voisi olla hyviä kokemuksia kuten joillakin kommentoijilla on ollut, mutta niin ei valitettavasti ole. Meidän Korealainen LG oli muuten tehty Kiinassa.
- pyykki piika
Ei enää LG fani kirjoitti:
Ostimme LG pesutornin alle 4 v sitten ja alkuvuodesta alkoi kolisemaan. Viime kuussa lonksuttti ja tänään korjaaja katsoi ja totesi että laakeri mennyt rikki. Moottorin 10v takuu ei kata koska moottorissa ei ole liikkuvia osia vaan esim. Laakeri on prässätty rummun perään. Ja kuten on edellä mainittu, kotivakuutus ei kata koska ei ole sähköinen osa. Älkää luottako siihen, että koneen pyörivät osat kestävät koko takuun ajan, koska takuu ei kata niitä. Toivoisin, että kaikkien koneet ovat kestäviä ja että kaikilla voisi olla hyviä kokemuksia kuten joillakin kommentoijilla on ollut, mutta niin ei valitettavasti ole. Meidän Korealainen LG oli muuten tehty Kiinassa.
Ei kai sulla ole IF:llä vakuutusta. Meillä meni kotivakuutukseen, että heilahti eikä kyselty mitään.
- Pyykkimuija13
Meillä toi vanha AEG on pessyt jo 24 vuotta, eikä se piru hajoa millään, että saisi jo vihdoin uuden. :(
- asentaja
Korjaajana voin kertoa seuraavaa.miele kaikista huonoin hankinta.ylimainostettu ja kallis ja remonttia sekin vaatii.tämän päivän kovia koneita ovat samsung ja lg,myös siemens ja bosch kohtalaisia joskin kahden viimeksimainitun varaosat törkeän kalliita.
suoravetomoottoreissa ollut hyvin vähän ongelmia ja ihmetyttää jonkun kommentti rummun huonokuntoisuudesta.lienekö kaveri pessyt autonosia.
lg ja samsung,ainoastaan pikkumurheita ja varaosat halpoja.koneet hiljaisia,helppoja käyttää ja ohjemissa löytyy valinnanvaraa.
tämä ei ole mikään mainos vaan ammattikorjaajan lausunto.
jotkut kiinassa valmistetut halpamerkit kuten ariston ym.kannattaa unohtaa jos hankkii koneen jokapäiväiseen käyttöön.
kannattaa katsoa missä kone on valmistettu.ruotsi,saksa,etelä-korea tuottavat hyvää laatua.kiina ja italia kannattaa suosiolla unohtaa.- Pyykkimuija13
No, millaisia kokemuksia sinulla on tuosta AEG:stä? Vai onko kokemuksia lainkaan, kun tuntuu, ettei sitä saa hajalle millään. :)
- stara4
Meille töihin ostetiin Lg pesurit ja haalareita on pesty 5vuoden ajan 8h päivässä, ei oo ilmennyt mitään vikaa , remmivetoset sen sijaan hajosivat jo 3 vuodessa.
- taamo
Samsung AddWash pyykinpesukone WW12K8402OW on hyvä ja jämäkkä pyykinpesukone. Samsung AddWash -pyykinpesukoneen innovatiiviset ja kehittyneet ominaisuudet tekevät pyykinpesusta helpompaa. Laadukas kone pesee vaatteet hellävaraisesti.
Täyttömäärä: Pyykinpesukoneessa on 12kg täyttömäärä, joten voit pestä suurempiakin vaatemääriä kerralla.
AddWash-toiminto: Pesukone on varustettu AddWash-luukulla, joka antaa mahdollisuuden lisätä pyykkiä helposti kesken pesun. Koneeseen voidaan myös lisätä vaatteita, jotka halutaan vain huuhdella tai lingota.
EcoBubble: Älykäs tekniikka yhdistää pesuaineen veden ja ilmakuplien kanssa. Tekniikka on hellävarainen tekstiileille ja pesee tehokkaasti myös matalassa lämpötilassa, jolloin säästät myös energiaa.
SuperSpeed-ohjelma pesee jopa 5 kg pyykkiä 59 minuutissa. Ohjelma hyödyntää SpeedSpray-toimintoa, joka huuhtelee vaatteet tehokkaammin.
Smart Control -ohjaus. Voit hallita ja valvoa pyykinpesua kätevästi älypuhelimella helppokäyttöisen sovelluksen avulla. Pesuohjelman ja asetusten hallinnan lisäksi sovellus ilmoittaa jäljellä olevan pesuajan.
Rumpu: Samsung Swirl Drum -rummussa on pienet reiät, joista vesi pääsee poistumaan rummusta. Rumpu pesee vaatteet tehokkaasti ja hellävaraisesti.
Ohjelmat: Pyykinpesukone tarjoaa kaikki perusohjelmat erilaisille tekstiileille ja vaatteille, mukaan lukien Villa, energiatehokas Eco, Bubble Soak -esipesu ja Baby Care.
VRT Plus -tekniikan ansiosta pesurumpu pysyy täydellisesti tasapainossa myös suurilla linkousnopeuksilla. Tekniikka takaa vähemmän tärinää ja hiljaisemman pesun.
ECO -rummunpuhdistus: Pyykinpesukoneen rumpu suositellaan puhdistamaan säännöllisin väliajoin, mikä varmistaa puhtaat ja raikkaat pyykit. ECO -puhdistusohjelma puhdistaa rummun tehokkaasti ilman kemikaaleja.
Energialuokka: Samsung pyykinpesukoneella on erinomainen A energialuokitus.
Pyykinpesukoneen alle voidaan sijoittaa lisätarvikkeena saatavat kumitassut (ostettava erikseen), jotka varmistavat, että kodinkone pysyy tukevasti paikallaan. Pesukone voidaan sijoittaa torniksi yhteensopivan kuivausrummun alle lisätarvikkeena saatavan asennuskehyksen avulla (ostettava erikseen). - KingDavid
11kg:n LG ollut jo kolme vuotta. Lapsia 6kpl.
- AEGparas
AEG on kestävin. Edellinen oli meillä 20 vuotta, eikä mennyt rikki millään. Ostin huvikseni uuden ja saman merkkisen.
Kaikkihan ne aikansa kestää. Ihan perus electrolux 7kg oli käytössä viimoset 7 vuotta, ja toimiva peli ois edelleen, halusin vaan sen jo kierrättää lapselle ja 8 kiloinen lg direct drive tilalle. Mielenkiinnolla odotan millanen kone on ,kun saan sen vasta pe.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124540MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar902334Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5621769Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011481- 81369
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671177Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331118Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219990Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64957Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3928