Almera sammui!

tkk123

Mikäs nyt tuli?Käynnistin eilen -02 Almeraa,kävi sekunnin ja sammu.Ei lähde käyntiin,vähän lupailee.Tätä ennen seiso 2 päivää ajamatta.

18

8095

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pekka_k

      Sulla on mennyt ajonesto päälle ja se pitää "koodata" pois

    • Hättäile

      Ehkä meni vaan kosteutta johonkin kriittiseen paikkaa. Yritä saada se kuivaan ja lämpöiseen paikkaan ja lataa akku. Yritä sitten vielä kerran ja sitten huoltoon.

      • Hättäile

        Meinaan kokemusta on että joskus käynnistyminen vaikeita vajaalla=alle 1/4 tankilla


    • toista

      avainta

    • käynti

      Jos ei auto tunne avaimessa olevaa sirua, niin auto käynnistyy noin sekunniksi, kokemusta asiasta on.

      • tkk123

        Ei auta avaimen vaihto.Äsken oli lohkossa kiinni,ja kokeilin startata.Lähtee melkein käyntiin,eli lupaa koko ajan,niin että kierrokset nousee ehkä 4-5 sataan,mutta ei jaksa käydä.Täytyy vissiin alkaa etsimään hinurin numeroita.


    • sitten,mikä

      oli ?

      • tkk123

        Hinattiin huoltoon,soitettiin 2 tunnin kuluttua,auto valmis.Huoltomies oli käynnistänyt auton pihassa,ja ajanut halliin(voi jumalauta).Vikadiagnoosi ei näyttänyt mitään häikkää.Viaksi ilmoitettiin kastuneet tulpat.Ihmettelen vaan että mikä kasteli tulpat,kun auto käynnistyi normaalisti ja kävi 1-2 sekuntia.Itsekin yritin käynnistää useita kertoja kaasu pohjassa,eipä vaan lähtenyt,vaikka lupaili.Itse kuitenkin luulen,että autoon tuli"väliaikainen"sähkökatkos,mikä sammutti moottorin,koska sammui kuin avaimesta kääntäen.No,tulihan hinauskoukun kierteet putsattua.


    • samoin

      Keväällä almera N15 -99 teki mulle samoin.
      Kävi noin 3 sek. ja sammui. Käynnistyksen estosta johtunut vika korjautui koodaamalla homma uudelleen.

    • omistaja..

      Kun auto on ruisku, niin autoa ei saa käynnistää kaasupojassa. bensa syöttö tapahtuu kaasupolkimen ja ilmanlämpötila arvojen mukaan. Joissakin automerkeissä (esim.Opel) on oma systeemi jolla saadaan asetukset normaaleiksi. nimimerkki Opelin ja Nissanin omistaja

      • tkk123

        En käynnistänyt kaasu pohjassa,en koskenut koko helvetin pedaaliin.Vasta sitten kokeilin kun auto oli sammunut.No,kuitenkin huollossa käydessään oli mittarivalo,(matka ja kello)alkanut toimia,ei toiminut ennen.Mitään ei kuitenkaan ollut korjattu.


    • Almera-02

      Muutama viikko sitten minun Almera 1.5 v.2002 teki saman. Vaimo ei aamulla saanut käyntiin. Minä sahasin kaasu pohjassa pitkään ja vähän lupaili. Löysäsin avaimesta ja käynnistyi. Vika ei ole toistunut.
      Siis kumpaakin avainta käytettiin, mutta ajonestoa silti epäilen.

      • tkk123

        Aloittaja.Normaalisti lähtee puolenkierroksen jälkeen heti käyntiin,mutta tuo yksi startti epäonnistu.Koneen kierrokset oli normaalit 1300-1400,siinä 1-2 sekuntia,ja sitten poikki.Jos vika on ajoneston häiriö,työntääköhän ruisku bensaa,vai katkaiseeko vain sytytyksen?Vai katkaiseeko molemmat?No,tutkimukset jatkuu,ja ehkä jokin pätevä syy vielä löytyy.


      • Almera-02

        Käsittääkseni vaihtoivat jonkun ajoneston huollon yhteydessä, vaikka ei sitä ennen vikaa. Silti oli syksyllä tuo 1 kerta.
        Toivottavasti ei toistu.
        Muuten lähtee kuin tamma tallista.


    • tuo

      almerasi valmistettu briteissä?Briteissä valmistetussa mallissa on kuulemma paljon erilaisia sähkövikoja.Itelläni on 01-almera joka informaatio kilven mukaan on valmistettu vietnamissa.

    • takuuna

      vaihdettu kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimet niissä oli se vika että kone kävi tai sitten ei, noissahan oli joku takaisin kutsu kampanja oisko ollu 2003 tai 2004 vuonna,työnä oli puolentunnin homma kun ne vaihtoivat.

    • berner-on-takapuolesta

      sama vika täällä. 99 almera 330 000 mittarissa. välillä lähtee kun tamma tallista ja välillä ei millään ja käy sekunnin. joskus sammuu jopa kesken ajon ja relet naksuu kojetaulun sisällä. ei muutakun lisää sähkö härveleitä autoihin ja maailma paranee! missä on nykyään varmatoimiset ja yksinkertaiset autot.

    • 1999

      Minullakin samaa vikaa , eikä merkkiliikkeessäkään tieneet , itse löysin vian ,kipinää ei tullut ,vika oli puolassa .hajottamolta koko virran jakaja .auto pelittää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2088
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      155
      1616
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1598
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1227
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1204
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    Aihe