Luontodokumentit ovat olleet jo vuosia suurten kissaeläinten saalistamista.
Elääkseenhän ne saalistavat, mutta sellainen on tunne että kuvaajat
saavat erityistä nautintoa saaliseläimen tuskankiljaisuista.
Äsken päättynyttä dokumenttia selosti nainen.
Hehkutti miten kaunista villiluonto todellakin voi olla.
Kiroilin kuuluvasti, välillä textillä kuvaa pimentäen.
Vinksahtanut luonnonkuvaus
12
661
Vastaukset
- tukkusutija
olen ihmetellyt.
ikäänkuin suomalaisia pitää opettaa viidakon lakeihin.
lapsia kielletään katselemasta ihmisten tappamista/ naimista . se ei kuulu järjestelmään.
vaan luonto-ohjelmien nimissä näyttää saa mitä vaan.Monessa dokkarissa sylettää aiheen toistuminen.
On kyllä tyylikkäitäkin kuvaajia, jotka palaa aiheeseen sitten kun saaliista nautitaan.
Luonnon lakihan siinä toimii, mut potuttaa nähdä elävän saaliin lyhyet kärsimykset- Klara*
capt.cöpenick kirjoitti:
Monessa dokkarissa sylettää aiheen toistuminen.
On kyllä tyylikkäitäkin kuvaajia, jotka palaa aiheeseen sitten kun saaliista nautitaan.
Luonnon lakihan siinä toimii, mut potuttaa nähdä elävän saaliin lyhyet kärsimyksetLuonnon kiertokulku on julma. Jos et saa tarpeeksi ravintoa, et voi jatkaa sukua.
Me ihmiset voimme ja meidän pitääkin säädellä suvunjatkamista pystyäksemme edelleen elämään Telluksellamme. Eläimet eivät sitä ymmärrä. Niiden ainoa tarkoitus on suvun jatkaminen ja päästäkseen päämääräänsä, niiden täytyy metsästää ruokkiakseen itsensä ja pentunsa.
Minä peitän silmäni, kun vahvempi tappaa heikomman saadakseen ravintoa itselleen ja jälkikasvulleen. Silti se on luonnon laki.
Syö tai tule syödyksi. Vahvemman oikeus pitää luonnonlakia yllä.
Kysymys on varmaan Avarasta luonnosta, minun ainoasta, katsomisen arvoisesta TV-ohjelmastani.
Sitä en jätä koskaan väliin.
- M75*
Nykytekniikka antaa mahdollisuuden "piilokameraan" luontokuvauksissakin. Kansallispuistojen villieläimet ovat eräällä tavalla kesyjä. Ilmeisesti on aika helppoa kotiutua niiden reviireihin. Sitten otoksia voidaan manipuloida mielin määrin. Aitous jää kyseenalaiseksi.
Kaiketi tappaminen ja naiminen käy viihteestä eläinkuvauksissa siinä kuin ihmistenkin "totuuselokuvissa". Totta on aina kuitenkin vain toinen puoli, toista ei jostakin syystä yleensä näy.
Mikä se näkymätön puoli olisi? Kaiketi se totuus, missä ei tarvittaisi lainausmerkkejä.Voi tosiaan zoomata kohteet niin lähelle.
Mikäs laatuerotiikan edelle kävisi. Osataan jo meilläkin, mut esmes fransmannet
ja italiaanot ehkä hallitsevat
laatueroottisuuden tallentamisen vielä paremmin.
- Pääsky64
apinoita ja niitten lemmiskelyä.Eihän mikään ole ikuisesti hauskaa.Joku ei vielä ole sitä nähnyt.
Ne tulevat yhtä tasaisesti kun suomalaiset elokuvat ja niihin kyllästyy mutta suomalaisiin vanhoihin elokuviin ei kyllästy.
Aluksi ollaan haltioissaan niistä luontokuvista.Laajoihin dokumenttisarjoihin en kyllästynyt koskaan.
Niissä oli laatua, ja opetuksellista syvyyttä.
Kun kuulen ikäryhmäni ihmisten kehuvan Aku Korhosta ja Siiri Angerkoskea ym.
aikalaisia vieläkin ylivertaisiksi näyttelijöiksi mutisen painokelvottomia.
Eldankaa mikä eldankaa.- ullapulla (toisinpäin)
capt.cöpenick kirjoitti:
Laajoihin dokumenttisarjoihin en kyllästynyt koskaan.
Niissä oli laatua, ja opetuksellista syvyyttä.
Kun kuulen ikäryhmäni ihmisten kehuvan Aku Korhosta ja Siiri Angerkoskea ym.
aikalaisia vieläkin ylivertaisiksi näyttelijöiksi mutisen painokelvottomia.
Eldankaa mikä eldankaa.odottelen ,ja paukkujen loppumista . Jerry on Tuoletissa (VC) paossa sitä räiskettä.
Laitoin hänelle jo paripäivää sitten petipaikan sinne ,kun täälä on niitä harjoitus paukkuja ollut jo aikasemminkin. Itse hän sinne menee .
On ollut jo parituntia aikakin.
Sitä aina ihmettelen kun niissä luontokuvauksissa on musiikki tai sitten jotain muuta keinotekoista ääntä. Minusta luonnossa on äänet itsessään ja jos ei ole niitä ei sinne ole aihetta lisätä.
Myöskin ihmettelen kun näytetään taideteosta ei koko teosta aina edes näytetä ,jokin valokuvaajaa kiinnostava pieni kohde siittä näkyy, Se on minusta arsyttävää.
Ruoka ohjelmissa jää itse asia monasti sivu seikaksi ,näytetään kokin tai ruuanlaittajan kasvoja juuri Kriittisessä paikassa ja näin ei edes tiedä mistä aine osasta milloinkin on kyse! - mirjamarja
ullapulla (toisinpäin) kirjoitti:
odottelen ,ja paukkujen loppumista . Jerry on Tuoletissa (VC) paossa sitä räiskettä.
Laitoin hänelle jo paripäivää sitten petipaikan sinne ,kun täälä on niitä harjoitus paukkuja ollut jo aikasemminkin. Itse hän sinne menee .
On ollut jo parituntia aikakin.
Sitä aina ihmettelen kun niissä luontokuvauksissa on musiikki tai sitten jotain muuta keinotekoista ääntä. Minusta luonnossa on äänet itsessään ja jos ei ole niitä ei sinne ole aihetta lisätä.
Myöskin ihmettelen kun näytetään taideteosta ei koko teosta aina edes näytetä ,jokin valokuvaajaa kiinnostava pieni kohde siittä näkyy, Se on minusta arsyttävää.
Ruoka ohjelmissa jää itse asia monasti sivu seikaksi ,näytetään kokin tai ruuanlaittajan kasvoja juuri Kriittisessä paikassa ja näin ei edes tiedä mistä aine osasta milloinkin on kyse!Minua ärsyttää ihan kamalasti tanssit, joita esitetään "taiteellisesti" kuvattuna. Kasvoja, käsiä, mutta ei jalkoja! Tanssiin nyt ihan ehdottomasti kuuluu koko vartalo ja sen liikkeet.
Ruokaohjelmissa olen huomannut saman asian kuin sinäkin. Vaikka kokki ojentaa pannua ja kallistaa sen kohti kameraa, otetaan vaan kuvaa valmiista annoksesta tai kokin kasvoista. Huomaa, että kokkiakin se harmittaa.
Suomalaisen TV1:n luotodokumenttien lukijoihin olen myös kyllästynyt. Olen niin kaivannut Heikki Määttästä, jonka sointuva ääni sopi selostuksiin erinomaisesti.
Hyvää ja onnellista uutta vuotta kaikille. Vuosi vaihtuu ihan pian.
Tuntikausia on paukkunut rahaa taivaalle. Sekin minua ärsyttää. Rahapula vaivaa ihmisiä 365 päivää vuodessa, mutta viimeisen päivän illassa sitä paukutetaan taivaalle silmittömiä summia.
Pitäisikö päättää, ettei ärsyynny ensi vuonna? EI, kyllä minä olen oma hapan itseni loppuun asti. - Peitsaloineen
OVAT vaan nii-in sietämättömiä, ettei niitä kovin monta metriä / minuuttia jaksa.
- on...
Peitsaloineen kirjoitti:
OVAT vaan nii-in sietämättömiä, ettei niitä kovin monta metriä / minuuttia jaksa.
ihanteeni, aiVAN appiukkoni näköinen,
mutta laulaa paremmin. - fiiuliN
Minä en ainakaan enää jaksa katsoa suomalaisia elokuvia, en uusia enkä vanhoja.
Mutta Aku Korhonen oli kyllä yliveto näyttelijänä,
ja Tauno Paloa en unohda minäkään, komea ja karismaattinen oli.
En juuri koskaan katso näitä uusia suomalaisia sarjojakaan, joten nykyisistä näyttelijöistä en tiedä yhtikäs mitään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881813
- 56990
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/90981- 9945
Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html200914IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56879Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos58843Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.173779Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸41760Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.79756