Limone Gardajärvellä

-anna-

Hei!

Löysin kohteen netistä ja sillä perusteella olin heti myyty. Kertoisitko paikasta enemmän, jos tiedät? Hotelleista, lennoista ja matkoista ym.? Onko toukokuu hyvä aika matkustaa? Limonen omilta sivuilta kyllä löytyi myös paljon tietoa... Mutta jos olet itse käynyt, tieto on arvokasta.=)

-anna-

12

5342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikkoja

Olen ollut kauan sitten, silloin kyllä tykkäsin:
      kaunista, rauhallista, hotellit etupäässä keskitasoisia. Lentää voisi edullisesti vaikka Verona-Bresciaan (kautta STN) tai Bergamoon (kautta HHN tai STN) Ryanairilla.

• forza

Paikkana limone on tosi pieni.. Mutta toisaalta ei haittaa, sillä Gardalla paljon nähtävää ja tehtävää ja järven alueella helppo liikkua (joskin tiet kesällä ruuhkaisia). Suht lähellä myös isompia kaupunkeja kuten Verona ja Milano.Garda ei tosin ole mikään varsinainen rantalomakohde, vaikka rantojakin on.

• suomalaisiin järviin

niin voi mennä katselemaan iatalialaisia järviä. Äkkiäkös tuon on katsellut. Kauniita on maisemat vuorineen.
        Sopii hyvin jollekin vanhemmalle pariskunnalle löhöttelylomapaikaksi jos vaan vuokraa huoneen hotellista jossa on allas.

• kiva paikka!

Itse otettiin lennot Milanoon ja sieltä vuokra-auto alle. Käytiin kaikki Gardajärven paikat läpi, sekä tottakai dolomiiteilla ja Venetsiassa. Gardalla surffataan ja pyöräillään kovasti. Patikointia voi myös harrastaa. Limone on siisti ja rauhallinen paikka (sitruunan synnyinseutu, jossa on nyt keksitty ikuisen nuoruuden salaisuus jostain sitruunauutteesta...) Itse tykkäsin enmmän Rivasta ja Sirmionesta, oli enemmän menoa tämmösille 3-kymppisille.

• -helena-

Hei!
      Olin Gardajärvellä kesäkuussa 2000, lomailin Gardan kylässä. Yhdenpäivän risteilin Gardajärven ristiinrastiin ja pistäydyin myös Limonessa.Upea näky järveltäpäin, mutta paljon turisteja ahtautuneena kalliovuorien ja järven väliin.. (oma mielikuva)sillä tunnin oleskelun jälkeen oli pakko päästä pois... Liikenne yhteydet hankalat jos haluaisi käydä esim. Venetsiassa, ja tätä mieltä olivat matkalaiset jotka lomailivat pohjoisemmassa Rivassa.Gardan kylä oli hyvä paikka lomailla ja hyvät yhteydet muuallekin. Muutoin kyllä SUOSITTELEN Gardajävelle lähtöä,sinne lähtisin toistekin.: )

• -anna-

Okei, Limonessa voisi visiteerata. Minne kannattais Gardalla asettua? Ehkä jokin isompi paikka?

Kiitti teille.=)

-anna-

• Mr. Pink

Oltiin viime kesänä järven eteläosassa, Desenzanossa. Se on kai Gardan suurin kaupunki. Ei liian turistipaikka, tai ainakin turistit olivat pääasiassa italialaisia. Hyviä ravintoloita ja myös baareja ja muutama disco. Lyhyt matka esim. Sirmioneen ja hyvät yhteydet, esim. Milanoon pääsee junalla. Suosittelen!

• -helena-

Junan aikataulut ovat joustavampia, bussilla tiukat aikataulut, ei kulje iltamyöhään eikä sunnuntaisin jne... Mutta risteily vesisiipialus ITALIAlla kannattaa, voit käydä kaikissa kylissä ja näet Gardajärven parhaat puolet! Tällä reisulla tykästyin Malcesineen kun Limonesta pois halusin.. Valitettavasti sieltäkin huonosti yhteyksiä muualle... Mutta vieläkin suosittelen!

• kiinnostais minuakin
        Mr. Pink kirjoitti:

Oltiin viime kesänä järven eteläosassa, Desenzanossa. Se on kai Gardan suurin kaupunki. Ei liian turistipaikka, tai ainakin turistit olivat pääasiassa italialaisia. Hyviä ravintoloita ja myös baareja ja muutama disco. Lyhyt matka esim. Sirmioneen ja hyvät yhteydet, esim. Milanoon pääsee junalla. Suosittelen!

Vaikuttaa siltä että sopii minulle hieman vanhemmalle naiselle oikien hyvin. Ihastuin yhteen hotelliin minkä näin netissä, en nyt muista nimeä.

• Malcesine

olimme viime kesänä 2 vk kesäkuussa Malcesinessa. Itse tykkäsin kovasti; iltaelämää ei jurikaan (ainakaan alkukesästä), mutta pikukiviset rannat aivan ihania ja Monte Baldolle patikoimme myös. Venetsiaan ja Dolomiiteille pääsee myös suht helposti. Dolomiitit rock!

Kävimme myös Rivassa (paljon surffailijoita--> tuulista?), Limonessa, joka oli myös viehättävä pikku kylä. Itse ihastuin myös paikkaan :O) Ainakin Malcesinesta hyvät kulkuyhteydet. Auto kannattanee vuokrata. Sirmionessa ja Dezensanossa ehkä enemmän italialaisia lomailijoita. (Sirmione/Dezensano ei enää esim. aurinkomatkojen lomakohteena?)

Elokuussa ei kannattane mennä, koska paljon saksalaisia... Kohde riippuu paljolti mitä lomalta haluaa? Mielestäni Gardajärvellä on mahdollisuus aika monipuoliseen lomanviettoon.

• Hmmmmmmm

Mietimme ystävien kanssa vaihtoehtoina Limonea ja Malcesinea tai sitten Cattolicaa. Olemme nyt melkein taipumassa Cattolicaan täysin sillä perusteella, että siellä on todennäköisesti vähän enemmän ihmisiä ja kaupat auki myöhään (kauppojen aukioloajat tärkeä kriteeri - on ihanaa kun ne usein sulkevat ovensa vasta joskus yhdeltä yöllä kuten esim. Riccionessa). Garda-järvellä puoleensa vetäisivät upeat maisemat, mutta nämä kaupat eivät taida olla auki siellä yhtä myöhään?
        Olen käsittänyt, että Gardalla iltaelämä on hiljaista. Diskoista ja baareista emme välitä, mutta olisi kuitenkin kiva jos iltaisin kävelykaduilla olisi kuitenkin ihmisiä ja iloista puheensorinaa ja nimenomaan kaupat auki myöhään. Näin ei taida olla, vai onko?

• 4-kymppinen
        Hmmmmmmm kirjoitti:

Mietimme ystävien kanssa vaihtoehtoina Limonea ja Malcesinea tai sitten Cattolicaa. Olemme nyt melkein taipumassa Cattolicaan täysin sillä perusteella, että siellä on todennäköisesti vähän enemmän ihmisiä ja kaupat auki myöhään (kauppojen aukioloajat tärkeä kriteeri - on ihanaa kun ne usein sulkevat ovensa vasta joskus yhdeltä yöllä kuten esim. Riccionessa). Garda-järvellä puoleensa vetäisivät upeat maisemat, mutta nämä kaupat eivät taida olla auki siellä yhtä myöhään?
        Olen käsittänyt, että Gardalla iltaelämä on hiljaista. Diskoista ja baareista emme välitä, mutta olisi kuitenkin kiva jos iltaisin kävelykaduilla olisi kuitenkin ihmisiä ja iloista puheensorinaa ja nimenomaan kaupat auki myöhään. Näin ei taida olla, vai onko?

kaupat ovat auki yömyöhään. Iloista puheensorinaa ja ihmisiä sieltä myös löytyy. Discoja onneksi ei. Kaupat ovat sellaisia pieniä erikoisliikkeitä. Ne ovat auki sen mukaan kuinka paljon ihmisiä on liikkeellä. Syyskuussa -05 liikkeet olivat auki ainakin puoleen yöhön asti. Tunnelma kylässä on mukavan rento. Humalaisia ei siellä onneksi näkynyt lainkaan. Ilmeisesti suomalaiset örveltäjäturistit eivät ole vielä "löytäneet" paikkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4215
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      115
      2546
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      68
      1078
    4. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      208
      1011
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      952
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      911
    7. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      884
    8. 36
      846
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      120
      836
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      802
    Aihe