Aurinkomatkat

Ex-aurinkomatkaaja

Onko kenelläkään kokemuksia mitä tehdä kun matkanjärjestäjä valehtelee ja suorastaan huijaa ? Palasimme juuri ns luksuslomalta Domikaanisesta Tasavallasta. Olimme varanneet Aurinkomatkojen kautta hotellin nimeltä RIU Merengue, viiden tähden luksushotelli. RIU on luksushotelliketju, jota olemme useasti aiemminkin suosineet.

Aurinkomatkat ilmoitti pari päivää ennen matkaa, että RIU Merengue-hotellissa on vatsatautiepidemia (tämäkin paljastui myöhemmin valeeksi). Vaihtoehdoiksi he ilmoittivat joko perua koko matkan tai kelpuuttaa heidän vaihtoehto hotellinsa Playa Naco.

Aurinkomatkojen mukaan se on neljän tähden hotelli. Emme tietenkään halunneet peruuttaa joululomaamme, vaan tyhminä (hyväuskoisia suomalaisia kun olemme) uskoimme Aurinkomatkojen valheet.

Paikanpäälle päästyämme hyppäsimme Aurinkomatkojen bussiin, jossa Aurinkomatkojen paikallisopas aloitti sellaisen valehtelun, että vieläkin hirvittää.
Opas kertoi meille bussissa, että hotelli on viimeisen päälle luksusta (tosin myönsi että se ei ole RIU hotellien tasoa). Kaiken piti olla viimeistä piirtoa myöten täydellistä.

Hotelliin päästyämme oli järkytys suuri. Hotelli oli juuri avattu uudestaan noin kolmen kuukauden kiinniolon jälkeen. Paikat olivat törkyisiä ja huoneet sellaisia että Suomessa paikka olisi saanut purkutuomion (ja joidenkin matkalla mukana olleiden mukaan purkutuomio olisi tullut myös Venäjällä).

Huoneet olivat likaisia, homeisia, pieniä ja pimeitä luukkuja. Lakanat ja pyyhkeet olivat nihkeitä, repaleisia ja likasävyisiä ja homeen hajuisia. Kotonakin vielä pyykkikoneen jäljiltä home haisi.

Playa Nacon taloista ainakin 10 - 13 ovat sitä tasoa, että osa huoneista on asuinkelvottomia. Niitä meille suomalaisille tarjottiin ensin (pitääkö Aurinkomatkat suomalaisia vielä Keihäsmatkaajina?). Rannalla olevat talot olivat 2 tasoa, jos sattui saamaan 2. tai kolmannen kerroksen huoneen. Alimmissa home- ja muutakin ongelmaa oli enemmän. Lisäksi huoneissa vilisti kaikenlaisia ötököitä.

Kaikinpuolin hotellin ulkoasu ja hotellin henkilökunnan toiminta (tai paremminkin toimimattomuus) hämmästyttää. Enemmän kuitenkin hämmästyttää Aurinkomatkojen arviointi hotellin tasosta, epäilen että meille määrätyissä huoneissa ei oltu kertaakaan käyty, eikä ilmeisestikään koko hotellissa (vaikka valehteleva paikallisopas toisin väitti).

Hotelliin ohjatut suomalaiset olivat kuitenkin tilanneet luksusmatkan ja monet säästäneet pitkiäkin aikoja päästäkseen luksusmatkalle joulun viettoon.

Kyseenalaiseksi jää onko Aurinkomatkat enää lainkaan vakavasti otettava matkanjärjestäjä ? Kaikki heiltä saamamme palvelu perustui valheisiin ja valheiden kiistämiseen uusilla valheilla. Valitettavasti otaksun että asia ei selviä ilman kalliita oikeudenkäyntejä jotka Aurinkomatkat tulee häviämään. Meillä on kuva ja videomateriaalia jolla jokainen Aurinkomatkojen väittämä voidaan osoittaa siksi mitä ne olivatkin , valeita.

Jos olet nyt tai lähiaikoina varaamassa matkaa niin suositan vahvasti muiden matkatoimistojen käyttöä. Aurinkomatkojen sanaan voi luottaa tasan yhtä paljon kuin Valko-Venäjän vaalitulokseen.

25

11123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkanjärjestäjä

      Miksi ihmiset käyttävät turhaan matkanjärjestäjiä?

      Tänä päivänä pääsee edullisesti reittilennoilla minne vain. Hotelleja voi varata netissä helposti. Kukaan ei ole puhumassa suomea siellä missä sitä ei haluisi kuulla. Voit mennä ja tulla niin kuin haluat. Itse valintasi teet eikä toinen sun puolesta.

      Boikoittiin kaikki valmismatkat ja rupekaa matkustamaan omilla ehdoillanne. Se on vasta matkustamista.

      Saitteko edes alennusta?

      • Ex-Aurinkomatkaaja

        Kiitos kommentistasi. On käynyt mielessä ja jatkossa teemme juuri näin! Aurinkomatkojen korvausehdotus on loukkaus.


    • Kaisa

      Moikka!
      Me olimme myös samaan aikaan, vaan eri hotelleissa, onneksi. Tähtiluokitukset eivät menneet meilläkään kohdilleen, vaikka kohtuulliset olot olivatkin. Thaimaassa neljällä tähdellä saa luksushuoneet, täällä jonkinlaiset kohtuulliset. Joten olemme myös kokeneet Aurinkomatkojen huijaavaan meitä hyväuskoisia asiakkaita.
      Aurinkomatkojen oppaista vielä. Samanassa opas käyttäytyi todella koppavasti meitä kohtaan. Hän itse mokaili ja kehtasi sitten vielä olla nokkava. Ei edes osannut espanjaa, jota dominikaanit puhuvat. Jos hakeutuu asiakaspalveluammattiin, pitää osata käyttäytyä sen mukaisesti, oppimista on!

    • homekorva

      Vietimme lomaa dommareissa (1.-16.12.) asumuksenamme Puerto Platan Playa Doradan alueella sijaitseva Occidental Grand Flamenco -hotelli. Em. aikana satoi muutamana päivänä ja yönä melko rankasti, lisäksi yksi päivä läpeensä. Tällöin ilmeni, että hyvin useisiin hotellin huoneisiin tuli sadevesi sisään, joko katosta tai alakerran huoneistoihin olemattomien perustuksien kautta lattiarajasta. Homeongelma on silloin väistämätön. Omassa "lukaalissamme" sen mielestämme myös varmuudella haistoimme.
      Muutoin emme voi valittaa hotellin suhteen, mutta varsinkin ongelmasta kärsiville tuo home sattaa olla poissulkeva tekijä.
      Sapiskaa myös Finnairille, joka näyttää nykyisin "kyykyttävän" lomalentoja käyttävää "karjaa" lähes olemattomalla tarjoilulla niin ruoan kuin juomienkin suhteen. Meidänkin lennoillamme matkustajat kertoivat nähneensä nälkää, dommareihin päin mentäessä ruoat jopa loppuivat kesken! Jos haluat jotain lisää, niin sitä tarjotaan toki todella kovaan hintaan. Kolmioleipä 5 euroa. Kärsimystä lisää vaatimaton lentokalusto näin pitkille reiteille ahtaine jalka ym. tiloineen.
      Päätimmekin porukalla boikotoida systeemiä vastaan ja siirtyä käyttämään kunnon palvelua tarjoavia reittilentoja seuraavilla matkoillamme. Emme kuitenkaan Finnairin, joka peri lomalennostamme vielä härskin 89 euron lisäpolttoainemaksun. Ei ole helppoa pienen maan yhtiöllä tässä kilpailutilanteessa. Ei todellakaan tunnu olevan.
      t. liikaa johtajia

      • Saman kokenut

        Olen aivan samaa mieltä Finnairin politiikasta. Tulomatka Dominikaaneista oli kärsimystä - ja nälkää! Viisi viimeistä tuntia vain vettä, eikä aamukahvia Suomeen saapuessa. Ongelmia oli myös välilaskupaikassa Halifaxissa, kaikki loppui kesken. Ei edes istumapaikkoja tarpeeksi, vaan vanhatkin saivat mennä lattialle istumaan.
        Puerto Platan lentokenttätouhu jatkoi samaa kyykyttämistä, lomakkeita täytettiin uudelleen ja paluumatkalla matkalaukusta varastettiin digikamera - kotelosta.
        Ei vaikuta hyvältä asiakaspalvelulta. Aurinkomatkat huijasi myös kertoessaan kohteista, ei saatu kunnollista informaatiota edes kysyttäessä.


      • Juuri Suomeen tullut
        Saman kokenut kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä Finnairin politiikasta. Tulomatka Dominikaaneista oli kärsimystä - ja nälkää! Viisi viimeistä tuntia vain vettä, eikä aamukahvia Suomeen saapuessa. Ongelmia oli myös välilaskupaikassa Halifaxissa, kaikki loppui kesken. Ei edes istumapaikkoja tarpeeksi, vaan vanhatkin saivat mennä lattialle istumaan.
        Puerto Platan lentokenttätouhu jatkoi samaa kyykyttämistä, lomakkeita täytettiin uudelleen ja paluumatkalla matkalaukusta varastettiin digikamera - kotelosta.
        Ei vaikuta hyvältä asiakaspalvelulta. Aurinkomatkat huijasi myös kertoessaan kohteista, ei saatu kunnollista informaatiota edes kysyttäessä.

        Kuten aiemmin mainitsin olimme 1-16.12 matkalla ja samoissa paikoissa kuin tässä kirjoittavat.
        Menomatkalla jäimme Kanadassa ilman purtavaa, koska ensin ehtineet näyttivät ahmineen kaiken. Vettä kyllä saimme ja sehän on ihmisille se tärkein elintarvike. Ei purnattavaa.
        Tulomatkan veden puute johtui siitä, että koneen vesisäiliön venttiili oli jäätynyt/rikkoutunut ja kanadassa tankatut vedet valuivat kentälle. Siksi siis emme saaneet kahvia tai teetä aterioillamme, vaan pullovettä. Ei purnattavaa.
        Asuimme muuten Grand Flamencon "hometalon" 1. kerroksessa, eikä meillä ollut kuin kerran sadepäivänä vettä lattioilla. Huone siivottiin päivittäin, homeesta ei tietoakaan. Sääli, että toisilla oli huonompi tuuri. Meillä ei tästäkään purnattavaa.
        Yhdellä retkellä minulta jäi digikamera vyölaukkuineen bussiin. Soitin illalla oppaalle ja sain tavarani seuraavana päivänä takaisin AURINKOISILTA oppailtamme. Ei tästäkään purnattavaa.
        Tuntuu että näillä palstoilla käy enimmäkseen purnaajat ja ruikuttajat syyllistämässä muita huonosta matkastaan. Antakaa rehellinen palautteenne matkanjärjestäjille, turha täällä on melskata. Kyllä Finnairia on täällä nimimerkkien takana helppo haukkua. Ehkä se yhtiön politiikka on joskus liiaksi säästämistä mutta kertokaa sekin matkanjärjestäjille. Ja F:n turvallisuus on ainakin maailmalla ammattipiireissä tunnustettua, ei ole koneita putoillut ja F:n koulutuksen saaneet lentäjät ovat maailmalla haluttuja.
        Yleisohje kaikille ulkomaille matkustajille: Olkaa positiivisia. Kyllä oppaillakin saa olla huonot päivänsä. Mitä sitten jos sattuu ruuassa olemaan muurahaisia, hae notkuvista pöydistä jotakin muuta. Murkkuja on suomalaisilla mökeillämmekin ruokapöydässä.
        Jos taas olette niitä hyperhygieenisiä, älkää suotta vaivautuko "saastaisiin" kehitysmaihin vaan pysykää Suomessa.


      • miksi?
        Juuri Suomeen tullut kirjoitti:

        Kuten aiemmin mainitsin olimme 1-16.12 matkalla ja samoissa paikoissa kuin tässä kirjoittavat.
        Menomatkalla jäimme Kanadassa ilman purtavaa, koska ensin ehtineet näyttivät ahmineen kaiken. Vettä kyllä saimme ja sehän on ihmisille se tärkein elintarvike. Ei purnattavaa.
        Tulomatkan veden puute johtui siitä, että koneen vesisäiliön venttiili oli jäätynyt/rikkoutunut ja kanadassa tankatut vedet valuivat kentälle. Siksi siis emme saaneet kahvia tai teetä aterioillamme, vaan pullovettä. Ei purnattavaa.
        Asuimme muuten Grand Flamencon "hometalon" 1. kerroksessa, eikä meillä ollut kuin kerran sadepäivänä vettä lattioilla. Huone siivottiin päivittäin, homeesta ei tietoakaan. Sääli, että toisilla oli huonompi tuuri. Meillä ei tästäkään purnattavaa.
        Yhdellä retkellä minulta jäi digikamera vyölaukkuineen bussiin. Soitin illalla oppaalle ja sain tavarani seuraavana päivänä takaisin AURINKOISILTA oppailtamme. Ei tästäkään purnattavaa.
        Tuntuu että näillä palstoilla käy enimmäkseen purnaajat ja ruikuttajat syyllistämässä muita huonosta matkastaan. Antakaa rehellinen palautteenne matkanjärjestäjille, turha täällä on melskata. Kyllä Finnairia on täällä nimimerkkien takana helppo haukkua. Ehkä se yhtiön politiikka on joskus liiaksi säästämistä mutta kertokaa sekin matkanjärjestäjille. Ja F:n turvallisuus on ainakin maailmalla ammattipiireissä tunnustettua, ei ole koneita putoillut ja F:n koulutuksen saaneet lentäjät ovat maailmalla haluttuja.
        Yleisohje kaikille ulkomaille matkustajille: Olkaa positiivisia. Kyllä oppaillakin saa olla huonot päivänsä. Mitä sitten jos sattuu ruuassa olemaan muurahaisia, hae notkuvista pöydistä jotakin muuta. Murkkuja on suomalaisilla mökeillämmekin ruokapöydässä.
        Jos taas olette niitä hyperhygieenisiä, älkää suotta vaivautuko "saastaisiin" kehitysmaihin vaan pysykää Suomessa.

        suomalaiset saa useimmiten hotellien huonoimmat huoneet? ei sillä oppaalla saa olla huonoa päivää koskaan, kun se on tekemisissä matkalaisten kanssa. kellään mikä on palveluammatissa ei saa olla huonoa päivää asiakkaita palvellessa. koskee myös finnairin lentoemäntiä, tai myös pitäs. mitä siihen homeeseen tulee, satutko tietämään että jotku ihmiset saattavat saada rajujakin reaktioita homeesta? mm. vaimoni on sellainen. vuosi sitten saimme sen karvaasti kokea häämatkallamme 4* hotellissa. huone minne meidät sijoitettiin ei ollut edes yhden tähden arvoinen. etes parveketta ei ollut vaikka siitä olimme maksaneet. mm. silloin saimme kuulla että suomalaisia on pantu näihin homeisiin koppeihin, koska mm. kanadalaiset oliva nostaneet hirveitä mekkaloita näistä huoneista ja jotka oli siiretty näihin kahteen rakennukseen missä oli paremmat huoneet. joihin kaikki aurinkomatkalaiset olis pitäny majoittaa. no sinne mekin onneksi päästiin kun PURNATTIIN. mutta moni siellä olleista suomalaisista ei PUNANNUT ja niimpä ne asusteli niissä parvekkeettomissa kopeissa. mitä tulee tähän PURNAAMISEEN tällä palstalla, niin eikö nämä ole sellasia paikkoja missä voi sanoa mielipiteensä? voin myös sanoa että aurinkomatkoille PURNATTIIN oikein huolella tästä. ehkäpä se auttoi, koska kyseistä läävää ei ole enään aurinkomatkojen ohjelmassa. ps. niin se alun kysymys. omaveikkaukseni on se että suomalainen ei PURNAA tarpeeksi.


      • Juuri Suomeen tullut
        miksi? kirjoitti:

        suomalaiset saa useimmiten hotellien huonoimmat huoneet? ei sillä oppaalla saa olla huonoa päivää koskaan, kun se on tekemisissä matkalaisten kanssa. kellään mikä on palveluammatissa ei saa olla huonoa päivää asiakkaita palvellessa. koskee myös finnairin lentoemäntiä, tai myös pitäs. mitä siihen homeeseen tulee, satutko tietämään että jotku ihmiset saattavat saada rajujakin reaktioita homeesta? mm. vaimoni on sellainen. vuosi sitten saimme sen karvaasti kokea häämatkallamme 4* hotellissa. huone minne meidät sijoitettiin ei ollut edes yhden tähden arvoinen. etes parveketta ei ollut vaikka siitä olimme maksaneet. mm. silloin saimme kuulla että suomalaisia on pantu näihin homeisiin koppeihin, koska mm. kanadalaiset oliva nostaneet hirveitä mekkaloita näistä huoneista ja jotka oli siiretty näihin kahteen rakennukseen missä oli paremmat huoneet. joihin kaikki aurinkomatkalaiset olis pitäny majoittaa. no sinne mekin onneksi päästiin kun PURNATTIIN. mutta moni siellä olleista suomalaisista ei PUNANNUT ja niimpä ne asusteli niissä parvekkeettomissa kopeissa. mitä tulee tähän PURNAAMISEEN tällä palstalla, niin eikö nämä ole sellasia paikkoja missä voi sanoa mielipiteensä? voin myös sanoa että aurinkomatkoille PURNATTIIN oikein huolella tästä. ehkäpä se auttoi, koska kyseistä läävää ei ole enään aurinkomatkojen ohjelmassa. ps. niin se alun kysymys. omaveikkaukseni on se että suomalainen ei PURNAA tarpeeksi.

        Lue ed. tekstin viimeinen lause ja noudata sitä!


      • sinä
        Juuri Suomeen tullut kirjoitti:

        Lue ed. tekstin viimeinen lause ja noudata sitä!

        reppana että minä alkaisin noudattelemaan sinun ohjeita matkustelun suhteen. ei. niin avuton minä en vielä ole.


      • erittäin
        Juuri Suomeen tullut kirjoitti:

        Kuten aiemmin mainitsin olimme 1-16.12 matkalla ja samoissa paikoissa kuin tässä kirjoittavat.
        Menomatkalla jäimme Kanadassa ilman purtavaa, koska ensin ehtineet näyttivät ahmineen kaiken. Vettä kyllä saimme ja sehän on ihmisille se tärkein elintarvike. Ei purnattavaa.
        Tulomatkan veden puute johtui siitä, että koneen vesisäiliön venttiili oli jäätynyt/rikkoutunut ja kanadassa tankatut vedet valuivat kentälle. Siksi siis emme saaneet kahvia tai teetä aterioillamme, vaan pullovettä. Ei purnattavaa.
        Asuimme muuten Grand Flamencon "hometalon" 1. kerroksessa, eikä meillä ollut kuin kerran sadepäivänä vettä lattioilla. Huone siivottiin päivittäin, homeesta ei tietoakaan. Sääli, että toisilla oli huonompi tuuri. Meillä ei tästäkään purnattavaa.
        Yhdellä retkellä minulta jäi digikamera vyölaukkuineen bussiin. Soitin illalla oppaalle ja sain tavarani seuraavana päivänä takaisin AURINKOISILTA oppailtamme. Ei tästäkään purnattavaa.
        Tuntuu että näillä palstoilla käy enimmäkseen purnaajat ja ruikuttajat syyllistämässä muita huonosta matkastaan. Antakaa rehellinen palautteenne matkanjärjestäjille, turha täällä on melskata. Kyllä Finnairia on täällä nimimerkkien takana helppo haukkua. Ehkä se yhtiön politiikka on joskus liiaksi säästämistä mutta kertokaa sekin matkanjärjestäjille. Ja F:n turvallisuus on ainakin maailmalla ammattipiireissä tunnustettua, ei ole koneita putoillut ja F:n koulutuksen saaneet lentäjät ovat maailmalla haluttuja.
        Yleisohje kaikille ulkomaille matkustajille: Olkaa positiivisia. Kyllä oppaillakin saa olla huonot päivänsä. Mitä sitten jos sattuu ruuassa olemaan muurahaisia, hae notkuvista pöydistä jotakin muuta. Murkkuja on suomalaisilla mökeillämmekin ruokapöydässä.
        Jos taas olette niitä hyperhygieenisiä, älkää suotta vaivautuko "saastaisiin" kehitysmaihin vaan pysykää Suomessa.

        samaa mieltä kanssasi! luulisi, että nykyaikana kaikki ovat tietoisia, että maailmalla kaikki ei ehkä pelaa yhtä hyvin kuin kotosalla ja jokaisella on myös mahdollisuus itse valita kuinka matkansa järjestää (vai antaako toisten eli matkanjärjestäjän järjestää). sen takia voisikin olettaa, että hieman herkkänahkaisemmat ihmiset joko pysyisivät kotona tai varaisivat hotellinsa suoraan itse, niin ei olisi oppaasta tai muusta kiinni saako sen "kaikista huonoimman huoneen" vai parhaimmasta päästä luksusta (tietty kun pistää rahaa lisää peliin). nykyaikana on erittäin helppo varata hotellit ja lennot netistä, ja jotka purnaavat lomalentojen ahtaista koneista, voivat mennä tilavammilla reittikoneilla ja ostaa paikkansa vaikka busineksesta, niin on tilaa enemmän (ja ne paikathan maksaa taas mansikoita). mutta onhan se tietty helpompaa ja turvallisempaa (usein tulee halvemmaksikin, jos kyseessä on lomalentokohde) mennä matkatoimistoon ja ottaa pakettimatka, mutta silloin pitää muistaa, että on sitten lähdössä seuramatkalle.
        mitä tuohon riu merengueen tulee ja siihen korvaavaan hotelliin, niin kyllähän teillä on oikeus valittaa, mutta eikö olisi järkevämpää reklamoida suoraan matkanjärjestäjälle, eikä lietsoa täällä mitään maailmanloppumeininkiä? ja halifaxin välilaskusta vielä, kyllähän siellä tarjoomiset loppuu kesken, kun ihmiset hamstraa useamman pullon mehua henkeä kohden ja menevät siihen kakku/vihannespöytäänkin muiden ohitse hakemaan LISÄÄ toisten jäädessä sen takia ilman! aivan järkyttävää, miten joillain ei ole tapoja ja silti kehtaavat poistua kotoaan??


      • sinun.
        erittäin kirjoitti:

        samaa mieltä kanssasi! luulisi, että nykyaikana kaikki ovat tietoisia, että maailmalla kaikki ei ehkä pelaa yhtä hyvin kuin kotosalla ja jokaisella on myös mahdollisuus itse valita kuinka matkansa järjestää (vai antaako toisten eli matkanjärjestäjän järjestää). sen takia voisikin olettaa, että hieman herkkänahkaisemmat ihmiset joko pysyisivät kotona tai varaisivat hotellinsa suoraan itse, niin ei olisi oppaasta tai muusta kiinni saako sen "kaikista huonoimman huoneen" vai parhaimmasta päästä luksusta (tietty kun pistää rahaa lisää peliin). nykyaikana on erittäin helppo varata hotellit ja lennot netistä, ja jotka purnaavat lomalentojen ahtaista koneista, voivat mennä tilavammilla reittikoneilla ja ostaa paikkansa vaikka busineksesta, niin on tilaa enemmän (ja ne paikathan maksaa taas mansikoita). mutta onhan se tietty helpompaa ja turvallisempaa (usein tulee halvemmaksikin, jos kyseessä on lomalentokohde) mennä matkatoimistoon ja ottaa pakettimatka, mutta silloin pitää muistaa, että on sitten lähdössä seuramatkalle.
        mitä tuohon riu merengueen tulee ja siihen korvaavaan hotelliin, niin kyllähän teillä on oikeus valittaa, mutta eikö olisi järkevämpää reklamoida suoraan matkanjärjestäjälle, eikä lietsoa täällä mitään maailmanloppumeininkiä? ja halifaxin välilaskusta vielä, kyllähän siellä tarjoomiset loppuu kesken, kun ihmiset hamstraa useamman pullon mehua henkeä kohden ja menevät siihen kakku/vihannespöytäänkin muiden ohitse hakemaan LISÄÄ toisten jäädessä sen takia ilman! aivan järkyttävää, miten joillain ei ole tapoja ja silti kehtaavat poistua kotoaan??

        mielestä, jos ostan matkatoimistolta pakettimatkan. ja siihen kuuluu esim. tietyt paikat koneessa, hotellissa parveke ja muutenki hotelli esitteessä mainittua tasoa ja maksan siitä RAHAA. niin eikö minulla tosiaan sinun mielestä ole oikeutta saada sitä mistä olen maksanut? se kun on vaan niin että keltä matka ostetaan, niin se myös on vastuussa siitä että asiakas saa sitä mistä on maksanut. sinä kuulut varmaan siihen alistuvaan niska kyyryssä kulkevaan maanmatoset joukkoon, joiden yli mm. dommareissa marssii niin jenkit, kanukit, saksalaiset ja britit. nämä ei ole sinun kaltaisia nössöjä, joille kaikki sopii. vaan ne on oppineet vaatimaan. ja edelleen, kyllä näillä palstoilla saa edelleen esittää myös vähän ikävämpiäkin kokemuksia matkoista. kuin myös lähtenyt on viestiä matkatoimistollekkin ja oppaille. halleluja.


      • saa
        sinun. kirjoitti:

        mielestä, jos ostan matkatoimistolta pakettimatkan. ja siihen kuuluu esim. tietyt paikat koneessa, hotellissa parveke ja muutenki hotelli esitteessä mainittua tasoa ja maksan siitä RAHAA. niin eikö minulla tosiaan sinun mielestä ole oikeutta saada sitä mistä olen maksanut? se kun on vaan niin että keltä matka ostetaan, niin se myös on vastuussa siitä että asiakas saa sitä mistä on maksanut. sinä kuulut varmaan siihen alistuvaan niska kyyryssä kulkevaan maanmatoset joukkoon, joiden yli mm. dommareissa marssii niin jenkit, kanukit, saksalaiset ja britit. nämä ei ole sinun kaltaisia nössöjä, joille kaikki sopii. vaan ne on oppineet vaatimaan. ja edelleen, kyllä näillä palstoilla saa edelleen esittää myös vähän ikävämpiäkin kokemuksia matkoista. kuin myös lähtenyt on viestiä matkatoimistollekkin ja oppaille. halleluja.

        valittaa ja ilmaista myös negatiivisia mielipiteitä, ja niin pitää aiheesta tehdäkin, mutta olen nähnyt niin paljon ihmisiä, joiden mielestä kaikki yritykset (esim nyt tässä aurinkomatkat ja finnair) huijaa asiakkaitaan ja mun mielestä on aika paksua mennä väittämään niin. mutta onhan se tietty yleistä, ettei ihmiset nää asioista muuta kuin oman puolensa. musta on aika huvittavaa toi sun lapsellisen hyökkäävä kirjoitustapa, etkä ilmeisesti ymmärtänyt viestini sisältöä ollenkaan. no mutta toivotaan, että saat kärsimyksellesi jotain korvausta näin jälkikäteen niin ei ole noin paha mieli.


      • Platassa

        Palasin juuri matkalta, ja täytyy sanoa, että Aurinkomatkat piti lupauksensa; Occidental Grand Flamenco-hotelli oli juuri odotusten mukainen. Muutamana päivänä oli seudulle tyypillisisä lyhytkestoisia rankkasateita, mutta ei vesi huoneisiin tullut, vaikka olimme ylimmässä kerroksessa.

        Ei Finnairin koneesta ruoka loppunut, mutta pieni moitteen aihe on. Hgistä Halifaxiin mennessä henkilökunta antoi matkustajien vapaasti käyttää 757:n etuosassa olevaa kakkosvessaa, johon mennään pentrin kautta. Halifaxissa koneeseen tuli 60v:n ylittänyt naispursesri, joka kylmän tyvenesti veti verhon kiinni, vaikka koneen käytävällä hätäisten jonot kasvoivat. Verhon raosta näkyi, ettei halunnut matkustajien häiritsevän Hesarin lukuaan.

        Yleisestä matkustustasosta ei kannattane Finnairia syyttää, koska matkanjärjestäjä tilaa koneet palveluineen Finnairilta, eli sitä saa mitä tilaa. Reittilennoilla on väljempää ja viina ilmaista.


      • samalla matkalla
        Platassa kirjoitti:

        Palasin juuri matkalta, ja täytyy sanoa, että Aurinkomatkat piti lupauksensa; Occidental Grand Flamenco-hotelli oli juuri odotusten mukainen. Muutamana päivänä oli seudulle tyypillisisä lyhytkestoisia rankkasateita, mutta ei vesi huoneisiin tullut, vaikka olimme ylimmässä kerroksessa.

        Ei Finnairin koneesta ruoka loppunut, mutta pieni moitteen aihe on. Hgistä Halifaxiin mennessä henkilökunta antoi matkustajien vapaasti käyttää 757:n etuosassa olevaa kakkosvessaa, johon mennään pentrin kautta. Halifaxissa koneeseen tuli 60v:n ylittänyt naispursesri, joka kylmän tyvenesti veti verhon kiinni, vaikka koneen käytävällä hätäisten jonot kasvoivat. Verhon raosta näkyi, ettei halunnut matkustajien häiritsevän Hesarin lukuaan.

        Yleisestä matkustustasosta ei kannattane Finnairia syyttää, koska matkanjärjestäjä tilaa koneet palveluineen Finnairilta, eli sitä saa mitä tilaa. Reittilennoilla on väljempää ja viina ilmaista.

        Totesimme samalla matkalla olleina ko. purserin kuuluvan muualle töihin kuin asiakaspalveluun...


    • SAL

      Pakko oli kommentoida... me olimme viimevuoden helmikuussa Puerto Platassa Playa Doradan hotellialueella aurinkomatkojen järjestämällä reissulla. Hotellin nimi oli Victoria Resort ja luokitus kolme-tähteä. Oli kyllä paras kolmen tähden hotelli, missä ollaan koskaan oltu kun vertaa esim välimeren maiden vastaaviin luokituksiin (kreikka, espanja, italia). Hotellihuone oli siisti, buffet-ruokailut mielettömän runsaita ja hyviä, eikä aurinkomatkojen toiminnassa ollut mitään moitteen sanaa. Kävimme parilla järjestetyllä retkellä ja kaikki meni "putkeen". Lisäksi säät suosivat, eli lämmintä oli.
      Ikävä, että muilla on ollut huonoja kokemuksia :(

      Katsoin muuten Aurinkomatkojen sivuja nyt, eikä Victoria resort ole enää listoilla. En ymmärrä miksi ? Toisaalta Riu Merenque oli, jossa edelleen näyttää olevan vatsatautia (eräs nainen kirjoitti matkakertomuksissa), jota siis silloinkin oli ?!? Pitää kyllä ihmetellä matkan järjestäjän toimintaa hotelleiden valinnoissa...

      Ja mitä tulee finnairin ruokatarjoiluun, niin todella vähän sitä ruokaa lennolla saa. Toisaalta me olimme kyllä varautuneetkin siihen eli omia eväitä oli mukana. Tyhmäähän se toisaalta on, mutta miksi nähdä väkisin nälkää kun etukäteen voi arvailla, mitä meininki on...

      • homekorva

        nimimerkki purnaajalle:
        - olitko todella samalla matkalla? Sillä matkalla hotellilta lentokentälle poislähtiessämme useat purnasivat opas Ramille tulolennon kokemuksistaan, kysyen laitetaanko myös nämä valitukset matkanjärjestäjän palautelomakkeeseen
        - Ramin vastaus: Ei, koneesta (toivottavasti) löytyy penkin selkämystaskusta lehti, jossa voi osoittaa palautetta lennonjärjestäjälle (huoh)
        - henkilökohtainen mielipiteeni on, että näin pitkälle lennolle ei varustauduta eväiden kanssa (mm. hygienia). Lennosta oli maksettu vähintäänkin täysi hinta. Mielestäni jälkikäteen ajatulta jopa ylihintaa, joten palvelu tulee olla sen mukaista
        - lensin esim. vuonna 2004 Helsingistä Amsterdamin kautta Kapkaupunkiin KLM:n tarjouslennolla todella edullisesti. Palvelu kaikinpuolin erinomaista niin palvelun, tilojen kuin tarjoilunkin suhteen
        - mitä tulee nimimerkin kanssa esiintymiseen niin se nyt vaan on yleinen tapa näillä palstoilla, joissa mielipiteitään kai saa esittää, myös muita kuin "suomalaista" lentoyhtiötä ylistäviä. Tiedoksesi muuten, että tästä yhtiöstä melko suuren osan omistaa jo venäjällä asuva islantilainen "liikemies Bjorgolfsson", joka on tehnyt islannissa konkurssin, Venäjälle muutettuaan kummasti äkkirikastui. Tiedä sitten mistä sai rahaa Finnairin, Elisan, Saunalahden ym. ostoihin.Olen kyllä valmis tässä asiassa esiintymään myös omalla nimelläni jos sitä haluat
        t. se näkee joka elää


      • Victoria Resortissa käynyt.

        Victoria Resort on ollut remontissa ja vasta avattu uudelleen.

        Itse olin viime helmi-/maaliskuussa kyseisessä hotellissa. Ja tykästyin kovasti,siksi toivonkin Victoria Resortin palaavan Aurinkomatkojen listoille.


      • Saman kokenut 2
        homekorva kirjoitti:

        nimimerkki purnaajalle:
        - olitko todella samalla matkalla? Sillä matkalla hotellilta lentokentälle poislähtiessämme useat purnasivat opas Ramille tulolennon kokemuksistaan, kysyen laitetaanko myös nämä valitukset matkanjärjestäjän palautelomakkeeseen
        - Ramin vastaus: Ei, koneesta (toivottavasti) löytyy penkin selkämystaskusta lehti, jossa voi osoittaa palautetta lennonjärjestäjälle (huoh)
        - henkilökohtainen mielipiteeni on, että näin pitkälle lennolle ei varustauduta eväiden kanssa (mm. hygienia). Lennosta oli maksettu vähintäänkin täysi hinta. Mielestäni jälkikäteen ajatulta jopa ylihintaa, joten palvelu tulee olla sen mukaista
        - lensin esim. vuonna 2004 Helsingistä Amsterdamin kautta Kapkaupunkiin KLM:n tarjouslennolla todella edullisesti. Palvelu kaikinpuolin erinomaista niin palvelun, tilojen kuin tarjoilunkin suhteen
        - mitä tulee nimimerkin kanssa esiintymiseen niin se nyt vaan on yleinen tapa näillä palstoilla, joissa mielipiteitään kai saa esittää, myös muita kuin "suomalaista" lentoyhtiötä ylistäviä. Tiedoksesi muuten, että tästä yhtiöstä melko suuren osan omistaa jo venäjällä asuva islantilainen "liikemies Bjorgolfsson", joka on tehnyt islannissa konkurssin, Venäjälle muutettuaan kummasti äkkirikastui. Tiedä sitten mistä sai rahaa Finnairin, Elisan, Saunalahden ym. ostoihin.Olen kyllä valmis tässä asiassa esiintymään myös omalla nimelläni jos sitä haluat
        t. se näkee joka elää

        Niin, kansallisia instituutioita on paha käydä arvostelemaan, haluaisin kovasti kannattaa niin Finnairia kuin Aurinkomatkojakin. Valitettavasti olen matkustanut paljon ja muidenkin yhtiöiden koneissa ja matkoilla etten voi välttyä tekemästä vertailuja. Hyvä, että Finnair on kuitenkin edelleen turvallinen kv-vertailuissa, se lienee tärkeintä.
        Aurinkomatkojen opas Suski ansaitsee täyden kympin retkiopastuksistaan, yleinen arvostelu koskee mm. informaatiota, mitä annettiin 15.12.-30.12. matkalaisille bussissa lentokentältä hotelleihin. Riu Merenguen sijasta Playa Nacoon meneville annettiin virheellisiä tietoja. Mutta opaskin toimii työnantajansa ehdoilla, eikä ole järkevää syyttää häntä. Kyllä Aurinkomatkat&Finnair saavat myös meiltä virallista palautetta.
        Näiden nettikeskustelujen idea on toimia nimimerkillä. Jos ei siitä pidä niin suosittelen julkista mediaa. Tämä on yksi nykyajan vaikuttamisen kanava, eikä enää niinkään merkityksetön. Vaikeampi kirjoittaa valtakunnan päälehteen. Sekin etu tässä on, että teksti menee perille niille, jotka ovat todella kiinnostuneet juuri puheena olevasta asiasta.


    • kokemusta on

      Näitä ei voi verrata toisiinsa, koska pakettimatka on aina se helpompi vaihtoehto. Itse ei tarvitse järjestää mitään, kunhan varaa matkan ja maksaa sen.
      Kun omatoimimatkalle lähtee, on kaikki järjestettävä alusta alkaen itse: hotelli, lennot,rajamuodollisuudet, lentokenttäkuljetukset, retket,aikataulut ja ennen kaikkea vastuu...
      Omatoimimatkalle on helppo lähteä, jos on joku joka järjestää. Tämä joku yleensä kantaa myös suurta huolta koko matkan ajan, että kaikki toimii kuten on suunniteltu. Tämä joku myös kantaa vastuun ainakin henkisesti, jos tulee valinneeksi homeisen hotellin tai huonon lentoyhtiön. Itse en halua kovin montaa kerta olla se "joku", siksi valitsen pakettimatkan silloin tällöin.
      Helppoa, yksinkertaista ja aina löytyy se ulkopuolinen "syypää", jolle voi valittaa.
      Ajatelkaapa asiaa tältäkin kantilta!

      • kokemusta on

        Vuosia sitten lähdimme silloisen kumppanin kanssa omatoimimatkalle Portugalin Algarveen.

        Luxus-huvila vuokrattiin kolmeksi viikoksi kumppanin tuttavan ystävältä, jolla sattui sellainen olemaan, juuri rakennettu, iso ja uusi. Uima-allas ja kaikki. Kuviakin näytettiin, sellainen valkoinen loma-unelma se oli.
        Kuulostaa hyvältä, eikö totta?

        Paikalle saavuttuamme (talo ei ollutkaan kylässä ja taksimatkaan lohkesi iso osa ensimmäisten päivien budjetista) oli pimeää, kosteaa ja kylmää. Sähköt eivät toimineet. Eka yö nukuttiin kuitenkin vielä hyvää odottavissa tunnelmissa ("mikä lie sähkökatko")...
        Uima-allas oli, mutta siinä ei ollut vettä.
        Kun sähköt eivät vielä kolmannen päivän aamunakaan olleet tulleet, ryhdyimme tositoimiin (puheluita kylän postitoimistosta sinne sun tänne, pääasiassa Suomeen tuttavan ystävälle, myös paikalliseen sähkölaitokseen ym. ja sekin oli aika kallista ennen kännyköiden aikakautta).
        Toisen viikon alussa selvisi karu totuus:
        omistaja ei ollut tiennyt, että rakennusaikaisen sähkösopimuksen jälkeen olisi pitänyt solmia lopullinen sähkösopimus. Sähköä ei siis ollut tiedossa koko lomamme aikana.
        Mikäs siinä, jos siihen olisi osannut varautua. Me emme olleet osanneet. Emme siis kunnolla nukkuneet koko lomamme aikana (koska Portugalissa on aika kylmää ja kosteaa keväällä, varsinkaan ei ollut minkäänlaista lämmitystä ollut puoleen vuoteen, tyynyt ja peitot olivat nihkeän kosteat), emme peseytyneet kunnolla (suihkuvesi kun näet oli jääkylmää kun spoileri ei ollut päällä kun ei ollut sitä sähköä) emmekä syöneet kotona muuta kuin keitettyjä ruokia ja joimme lämmintä olutta(uuni,jääkaappi, kahvinkeitin ja mikro toimivat sähköllä, hella toimi onneksi kaasulla, jota kuitenkin säännöstelimme, koska pelkäsimme senkin loppuvan).
        Voin kertoa, että loma koetteli parisuhdetta aika tavalla!


    • 222

      Olin kyseisessä hotellissa joulukuussa ja siellä oli epidemiaa, vaikka en Aurinkomatkoja mitenkään lähdekkään puolustamaan koska palvelu oli surkeaa matkatoimiston osalta.

    • Jumpe

      PLAYA NACO ON NELJÄN TÄHDEN HOTELLI!

      Ranskalaiset ja saksalaiset matkanjärjestäjät luokittelevat Playa Nacon neljän tai 4 tähden hotelliksi. Tämä selviää mm. pariisilaisten ja eri paikkakunnilla toimivien saksalaisten matkanjärjestäjien nettisivuilta. Ja eivätkös saksalaiset ja ranskalaiset ole vaativia matkailijoita?

      Hotellien tähtiluokitus on aina makuasia, mutta ihmettelen, että joidenkin mielestä ko. hotelli ansaitsee vain kaksi tähteä. Aurinkomatkoilla hotelliluokitus on yleensä tiukempi kuin muilla matkanjärjestäjillä (selviää mm. eri matkaesitteiden samoja hotelleja vertailemalla), mutta ehkä tässä Nacon tapauksessa on sattunut arviointivirhe. Luottivatkohan saksalaisiin?

      Esim. ranskalaiset nettisivut kertovat näin: "Vols hotel 4* tout inclus 09 jours / 07 nuits - hôtel playa naco 4* - plage de playa dorada"

      • ..ole

        Tervemenoa vaan Nacoon katsomaan. Se on luokaton, monelta osin asumiskelvoton. Älkää vaan suomalaiset menkö Nacoon!!!!


      • KJO
        ..ole kirjoitti:

        Tervemenoa vaan Nacoon katsomaan. Se on luokaton, monelta osin asumiskelvoton. Älkää vaan suomalaiset menkö Nacoon!!!!

        Näin sanoo yhä suuri saksalainen www.hotelbewertungen.net:

        Hotelname Hotel Playa Naco
        Offizielle Hotelsterne **** (4)

        Siis VIRALLISESTI neljä tähteä!

        Niin suhteellista se luokittelu on!

        Nyt kyllä tilanne on onneksi sellainen, ettei suomalaisia enää siirretä Nacoon. Tammikuun puolivälissä aurinkomatkalaisia on kuulemma ollut jo täysin normaalisti Riu Merenguessa, eikä mitään vatsatautiongelmia ole ollut.


      • hmm
        KJO kirjoitti:

        Näin sanoo yhä suuri saksalainen www.hotelbewertungen.net:

        Hotelname Hotel Playa Naco
        Offizielle Hotelsterne **** (4)

        Siis VIRALLISESTI neljä tähteä!

        Niin suhteellista se luokittelu on!

        Nyt kyllä tilanne on onneksi sellainen, ettei suomalaisia enää siirretä Nacoon. Tammikuun puolivälissä aurinkomatkalaisia on kuulemma ollut jo täysin normaalisti Riu Merenguessa, eikä mitään vatsatautiongelmia ole ollut.

        eipäs siellä riussa tuntunut joulunakaan mitään epidemiaan olleen..kovin terveiltä nuo riun asukit vaikuttivat ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      647
      18481
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      68
      15753
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      394
      9469
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      72
      6391
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      19
      4854
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      203
      3773
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      124
      2116
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1455
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      106
      1403
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1267
    Aihe