Moto-Guzzin nimi muuttuu

MopoJussi

Nut kun yrityskaupat ovat ojennuksessa (Aprilia osti Guzzin, Piaggio osti Aprilian ja Pront myi osansa gagivasta ja MV Agustasta) niin Piaggio konserni nimeää merkkinä uudeelleen moottoripyörien osalta. Piaggio ja Vespa tuotemerkit säilyvät, Aprilia pysyy Apriliana mutta Guzzi muuttuu yllättäen Piaggio Guzziksi. Aika tyhmältähän tuo kuulostaa mutta näin siellä vaan lukee.

15

3404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusi nimi

Olen kuullut luotettavilta tahoilta, että Vespa-Guzzi olisi uusi pyöriin tuleva nimi. Näin Moottoripyörän nimeen saataisiin myös Vespan maailmalla tunnettu maine. Myynti nousee varmasti.

• Turo--Inkeri

mainitsemasi "siellä", missä näin siis lukee?? Kuulostaa harvinaisen aikaiselta mätäkuun jutulta.

• MopoJussi

Piaggion sivuillahan se on kirjoitettuna selvällä Italian kielellä.

• Turo--Inkeri
        MopoJussi kirjoitti:

Piaggion sivuillahan se on kirjoitettuna selvällä Italian kielellä.

...ja se taitaa olla justiinsa siinä vieressä, missä ilmoitetaan Elviksen ja Jim Morrisonin yhteiskeikasta kuun pimeällä puolen ensi perjantaina!

• MopoJussi
        Turo--Inkeri kirjoitti:

...ja se taitaa olla justiinsa siinä vieressä, missä ilmoitetaan Elviksen ja Jim Morrisonin yhteiskeikasta kuun pimeällä puolen ensi perjantaina!

Ei siellä kyllä minun mielestäni mainita missään sen enempää Elvistä kuin Jim Morrisoniakaan mutta kohtalaisen selvällä Italiankielellä kyllä mainitaan näistä nimen muutoksista.
        Ja eipä tuo minua haittaa kunhan ei vaan Honda Guzziksi muutu. Tai Moto-Suzukiksi.

• Italiaano
        MopoJussi kirjoitti:

Ei siellä kyllä minun mielestäni mainita missään sen enempää Elvistä kuin Jim Morrisoniakaan mutta kohtalaisen selvällä Italiankielellä kyllä mainitaan näistä nimen muutoksista.
        Ja eipä tuo minua haittaa kunhan ei vaan Honda Guzziksi muutu. Tai Moto-Suzukiksi.

Niinpä ilmoitetaankin! Piaggio skoottereiden nimet muuttuvat samalla: perinteisen Vespan (PK200) uusi nimi tulee olemaan Moto-Piaggio-Guzzi Vespa Nevada 200 Classic PK Legend!

• Turo--Inkeri
        MopoJussi kirjoitti:

...vissiin lääkkeet ottamatta. Guzzi UK tai Suomi eivät tiedä tästä mitään - eikä kyllä tiedä guzzi.it:kään, ja sitäpaitsi siellä tuorein uutinen on päivätty 5-12-05.

Ota siis ihan rauhallisesti, ei ole nimi muuttumassa mihinkään.

• karismaa

Uusimpien mallinimet ovat näin ollen Vespa Guzzi Grisa-Piccolo ja Vespa Guzzi California Vintage-Mafia. Matkamalli on Vespa Guzzi Norge-Primavera.

• Voi veljet

Ai nimi muuttuu Vespa-Guzziksi tai Aprillia-Guzziksi. Voi veljet. Voihan esim. Mercedes Bentz muuttua Toyota Bentziksi, jos japanilaiset ostavat tehtaan.

• JIIKOO

Eihän nimi miestä tai pyörää pahenna jos ei parannakkaan. Kutsuttakoon Guzzia millä nimellä vaan (vaikkapa Hilavitkutiliino) niin sehän ei poista tosiasiaa että se on parasta mitä rahalla saa. Suurella rahalla rakennetut imagot ja kultit eivät auta vaan japsi on tylsä tusinatuote, Brittiläinen ja Harley no joo...
      Aprilia, Ducati, Moto Guzzi, MV Agusta, Cagiva etc
      Siinä lista jota muut valmistajamaat ei voi kuin kadehtia ja kunnioittaa, Suomi mukaanlukien. (Täällähän valmistettiin aikoinaan Winha merkkistä moottoripyörää joka muistaakseni vedettiin käyntiin kuin moottorisaha tai perätuuppari ikään)

• heppu

Kai tiedät, että Harley-Davidson myi tehtaan, josta myöhemmin tulo Cagiva.

Winhan sai näppärä mies konvertoitua moottorikelkaski puolessa tunnissa ja päinvastoin. Poromiesten peli.

• JIIKOO
        heppu kirjoitti:

Kai tiedät, että Harley-Davidson myi tehtaan, josta myöhemmin tulo Cagiva.

Winhan sai näppärä mies konvertoitua moottorikelkaski puolessa tunnissa ja päinvastoin. Poromiesten peli.

Olikohan tehdas se joka valmisti Aermacchi Harley-Davidson kakstahti piikkejä 70-luvulla

• JaakkimaStone
        JIIKOO kirjoitti:

Olikohan tehdas se joka valmisti Aermacchi Harley-Davidson kakstahti piikkejä 70-luvulla

Cakkiva Harley oli sen pyörän nimi. Nimi kertoi myös pyörän laadusta.

• JIIKOO
        JaakkimaStone kirjoitti:

Cakkiva Harley oli sen pyörän nimi. Nimi kertoi myös pyörän laadusta.

Sivustolta http://aermacchi.spurgeontech.com/ löytyy
        mielenkiintoista luettavaa,varsinkin H-D miähill he he...

• kuinkahan

monta kertaa Moto Guzzi on vaihtanut omistajaa, ja eiköhän siiten vaihdettaisi sukunimi (Guzzi,) eikä moottoripyörä (Moto). Mitä onko täällä kokemuksia Nevadasta, minuun kun on kauhea pyöräkuume iskenyt?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2330
    2. 148
      2194
    3. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2079
    4. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2032
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1625
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      374
      1510
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      90
      1467
    8. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      12
      1346
    9. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      268
      1339
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130