No niih, nyt sitten kiireellä muuttamaan, kun apuja on tulossa ja tuo muorikin vielä täällä on autamassa noissa paikoilleen laitoissa.
Aivan ihana, kun tuo Eskoeinari on aina huomioimassa nämä muutot,kiitti vaan.
Ylikypsä, onkos sinulla muurarin aineksia ,kun sitä takkaa,,,vai olisiko pyydettävä Lokari1 se homma hoitamaan.
Hienoa olisi takkatulen loisteessa istuskella ja maailmaa parantaa.
Kiva kun saatiin pirtti taas nopsaan kuntoon, nyt istumme muorin kanssa taas vaihteeksi ruokapöytään ja sitten saattelen hänet Lahteen menevään autoon.
Uuden tapaamisen toivossa ,pian uusitaan,,,,suosittelen toisillekin.
Tervetuloa taas kaikki kirjoittelemaan ja sitten takkatulen loimuun,,,,kunhan nyt muurareita ilmaantuu,sen tekemiseen.
Kahvipirtti
169
8765
Vastaukset
- saara.dma
...hauskasti, kun minä satuin olemaan paikalla ensimmmäisenä hyvää uutta vuotta toivottamassa pirttiläisille.
Lunta tulee aika hyvin. Toivottavasti ei sentää ihan rupea tupruttamaan, niin että kansa pääsee liikkeelle meidän pihajuhliin illalla.
Toivotan nyt siis kaikille onnellista uutta vuotta.
toivoo SaaraNyt muori on jo LahlessaDDD
Kyllä oli hyvä reissu.
Skillan piti NIIIIN hyvin että juttu uusitaan.
Jalat on vähän hellänä tanssaamisesta.)))
Suosittelen että Pirttiläiset tapaisi toisiaan.
Nyt täytyy ruveta "kapsäkki"purkamaan.
Hyvää vuoden jatkoa kaikille.!!!!
- fiiuliN
Poikkeampa minäkin pirttiin pitkästä aikaa.
Menen jälleenkin tuonne nurkkapöytään, mutta yritän olla "ihmisiksi" sielläkin.
Siis yritän, koska jossain ketjussa Uuden Vuoden lupaukseeni liitin että olen täällä palstalla oikein herttainen tänä vuonna.
Toivon että lupaukseni saan pidettyä,
ja toivon myös jokaiselle kirjoittajalle hyvää alkanutta vuotta.
Se olisi tosiaan hyvä jos takka tänne saataisiin, voisin minäkin tulla joskus niistä liekeistä nauttimaan.
Nyt vain joskus saunaa lämmittäessäni ihailen liekkien räiskyntää.
Mitäpä tässä enempää puhumaan, katselen vain ympärilleni mitä kukakin puuhaa, ja lähden pois aikani katseltuani.- Katleija
Harvakseltaanhan minäkin olen täällä käynyt. Tai käynyt olen ja usein, mutta hiljaa olen ollut. Sinä fiiuliN lienet samalta suunnalta kuin minäkin. Eli eihän sitä tiedä, vaikka förillä olisimme seilanneet Turun ja Åbon väliä. Pirttiläiset voisivat todella treffata toisensa. Ihan oikeesti istuisimme nokakkoin ja turisisimme.
- fiiuliN
Katleija kirjoitti:
Harvakseltaanhan minäkin olen täällä käynyt. Tai käynyt olen ja usein, mutta hiljaa olen ollut. Sinä fiiuliN lienet samalta suunnalta kuin minäkin. Eli eihän sitä tiedä, vaikka förillä olisimme seilanneet Turun ja Åbon väliä. Pirttiläiset voisivat todella treffata toisensa. Ihan oikeesti istuisimme nokakkoin ja turisisimme.
Kivahan se tuollainen olisi joissakin tapauksissa, mutta minä olen niin pahuksen arka tutustumaan vieraisiin.
Kaiken lisäksi en ole edes seurustelutaitoinen.
Juuri oli juttua poikani kanssa eräästä tapauksesta, ja hän mainitsi minun olevan "hassu" kun pelkään ihmisiä.
Mutta kysyisin sinulta kun olet kova kukkien kasvattaja, mitä teen jatkossa Amaryllikselleni joka teki viisi kukkavanaa, ja on nyt lopuillaan. - Katleija
fiiuliN kirjoitti:
Kivahan se tuollainen olisi joissakin tapauksissa, mutta minä olen niin pahuksen arka tutustumaan vieraisiin.
Kaiken lisäksi en ole edes seurustelutaitoinen.
Juuri oli juttua poikani kanssa eräästä tapauksesta, ja hän mainitsi minun olevan "hassu" kun pelkään ihmisiä.
Mutta kysyisin sinulta kun olet kova kukkien kasvattaja, mitä teen jatkossa Amaryllikselleni joka teki viisi kukkavanaa, ja on nyt lopuillaan.Kirjoissa sanotaan että tottuneeltakaan hoitajalta uudelleen kukitus ei aina onnistu. Olen saanut joskus kukkimaan, yleensä vain lehtiä on tullut. Voit pitää ikkunalaudalla ja sipuliin kasvaa lehdet. Sitä pitäisi lannoittaakin. Kesällä ulos auringon paahteeseen, elokuussa kastelua vähennetään. Jos lehdet kellastuvat hyvän kasvun jälkeen, on odotettavissa hyvä kukinta. Lehtien lakastuttua ruukku pimeään komeroon. Sipuli istutetaan uudelleen, kun nuppu tulee näkyviin. Puolet sipulista jätetään mullan päälle näkyviin. Usein tulee vain lehtiä eikä kukkaa valitettavasti.
Katleija kirjoitti:
Kirjoissa sanotaan että tottuneeltakaan hoitajalta uudelleen kukitus ei aina onnistu. Olen saanut joskus kukkimaan, yleensä vain lehtiä on tullut. Voit pitää ikkunalaudalla ja sipuliin kasvaa lehdet. Sitä pitäisi lannoittaakin. Kesällä ulos auringon paahteeseen, elokuussa kastelua vähennetään. Jos lehdet kellastuvat hyvän kasvun jälkeen, on odotettavissa hyvä kukinta. Lehtien lakastuttua ruukku pimeään komeroon. Sipuli istutetaan uudelleen, kun nuppu tulee näkyviin. Puolet sipulista jätetään mullan päälle näkyviin. Usein tulee vain lehtiä eikä kukkaa valitettavasti.
taitaa olla niitä vaativimpia kukkivia huonekasveja. Se on suuri ja täysin kukassa, silti nuppujakin vielä.
Tämä tuo mieleeni opiskeluaikaisen hankintamme: ostimme pienistä pennosistamme kämppistytön kanssa azalean, jonka hoidosta ei kummallakaan ollut harmainta aavistusta. Valokuvassa hymyilemme se kanssa, se oli kaunis todella! Mutta hoitovirhe jos toinenkin tuli tehtyä, ja se kuoli suruksemme melko pian.
Nyt otin heti vadin alle, laitoin vettä runsaanlaisesti ja suihkuttelin lehdet illalla ja uudelleen aamulla. Saankohan pysymään hengissä?
Mökillä olevan rhododendronin kanssa taitaa azalea olla sukua, ja sieltä tiedän happamen maan ja valoisan, mutta ei paahteisen paikan olevan sen vaatimia olosuhteita.
Myös amaryllis on uusia hoidokkejani! Se on kyllä tutumpi, sillä näitä azaleoja olen vältellyt.satu kirjoitti:
taitaa olla niitä vaativimpia kukkivia huonekasveja. Se on suuri ja täysin kukassa, silti nuppujakin vielä.
Tämä tuo mieleeni opiskeluaikaisen hankintamme: ostimme pienistä pennosistamme kämppistytön kanssa azalean, jonka hoidosta ei kummallakaan ollut harmainta aavistusta. Valokuvassa hymyilemme se kanssa, se oli kaunis todella! Mutta hoitovirhe jos toinenkin tuli tehtyä, ja se kuoli suruksemme melko pian.
Nyt otin heti vadin alle, laitoin vettä runsaanlaisesti ja suihkuttelin lehdet illalla ja uudelleen aamulla. Saankohan pysymään hengissä?
Mökillä olevan rhododendronin kanssa taitaa azalea olla sukua, ja sieltä tiedän happamen maan ja valoisan, mutta ei paahteisen paikan olevan sen vaatimia olosuhteita.
Myös amaryllis on uusia hoidokkejani! Se on kyllä tutumpi, sillä näitä azaleoja olen vältellyt.{ - Onko hyviä vihjeitä azalean hoitoon?
Otan kiitollisena vastaan.}
Onnea alkaneena vuotena 2006 kaikille NETTIystäville! toivottaa Satu- Iili
satu kirjoitti:
{ - Onko hyviä vihjeitä azalean hoitoon?
Otan kiitollisena vastaan.}
Onnea alkaneena vuotena 2006 kaikille NETTIystäville! toivottaa SatuAtsalea on happaman maan kasvi, suokasvi. Se ei pidä vesijohtovedestä, joka on yleensä alkaalista. Jos on saatavilla muunlaista vettä, niin mieluummin sitä.
Atsalea vaatii runsasta kastelua.
Hätäkeinona voi yrittää sitä, että pannaan ruukku pesuvatiin niin, että vesi yltää multaan asti ja pidetään siinä tunnin verran. Silloin atsalea saattaa virota.
Atsalea on niitä kaikkein krantuimpia kasveja. Jos se säilyy hyvänä kuukauden, niin sekin on jo saavautus. Talvella kerrostalon kuivassa ilmassa ei kannata edes odottaa sen säilyvän hyvänä kauempaa. Iili kirjoitti:
Atsalea on happaman maan kasvi, suokasvi. Se ei pidä vesijohtovedestä, joka on yleensä alkaalista. Jos on saatavilla muunlaista vettä, niin mieluummin sitä.
Atsalea vaatii runsasta kastelua.
Hätäkeinona voi yrittää sitä, että pannaan ruukku pesuvatiin niin, että vesi yltää multaan asti ja pidetään siinä tunnin verran. Silloin atsalea saattaa virota.
Atsalea on niitä kaikkein krantuimpia kasveja. Jos se säilyy hyvänä kuukauden, niin sekin on jo saavautus. Talvella kerrostalon kuivassa ilmassa ei kannata edes odottaa sen säilyvän hyvänä kauempaa.olikin mielessäni, kun aloin neuvoja kysellä, sillä jo ensi tutustuminen azaleaan jäi mieleen.
Niinhän sanotaankin, että ensivaikutelma on pysyvä, jos se on kyllin voimakas.
Me molemmat silloiset kämppistytöt muistamme yhteisen azaleamme ja sen lyhyen historian.
Uskon, että tuo vesisumutin, jolla aina välillä sitä virkistän, voi kuitenkin pidentää sen ikää. Joudun aina nostamaan sen tiskipöydän lavuaariin sumuttamisen ajaksi, sillä sen lehdistä tippuu jonkin aikaa vettä. Sitten nostan sen takaisin ruokapöydälleni. Sillä on onneksi pituutta tosi paljon(siis pöydällä), niin että paikka on azalealle käsittääkseni ihanteellinen.
Haluaisin niin säityttää tämän pitkään.- Katleija
satu kirjoitti:
olikin mielessäni, kun aloin neuvoja kysellä, sillä jo ensi tutustuminen azaleaan jäi mieleen.
Niinhän sanotaankin, että ensivaikutelma on pysyvä, jos se on kyllin voimakas.
Me molemmat silloiset kämppistytöt muistamme yhteisen azaleamme ja sen lyhyen historian.
Uskon, että tuo vesisumutin, jolla aina välillä sitä virkistän, voi kuitenkin pidentää sen ikää. Joudun aina nostamaan sen tiskipöydän lavuaariin sumuttamisen ajaksi, sillä sen lehdistä tippuu jonkin aikaa vettä. Sitten nostan sen takaisin ruokapöydälleni. Sillä on onneksi pituutta tosi paljon(siis pöydällä), niin että paikka on azalealle käsittääkseni ihanteellinen.
Haluaisin niin säityttää tämän pitkään.Ennen muinoin laitoimme lunta Azalean ruukkuun. Se on kai sitä hapanta vettä sitten, mistä se tykkää.
- isoäiti**
Katleija kirjoitti:
Ennen muinoin laitoimme lunta Azalean ruukkuun. Se on kai sitä hapanta vettä sitten, mistä se tykkää.
eivät tykkää vedessä seisomisesta vaan vaativat
hyvän salaojituksen ja happamen maan.
Piimää tai jugurttia voi heittää juurelle.
Villit rhododentronit kasvavat enimmäkseen
rämeiköissä.
- ullapulla (toisinpäin)
uusissa tiloissa --Takka olisi tosi hieno -.
Minä kun en ole takan loimussa istunutkaan kun joskus Suomessa 80-luvulla!
Ulkona kyllä makkaraa ollaan paistettu ja grillattu -Mutta ei se ole samaa tunnelmaa kun oikea takkatuli.
Olisikoos aika nauttia kaaota --olen jättänyt kahvin näin myöhäiseen aikaan .
Hyvää tämän vuoden jatkoa tänne Kahvitupaan ! - merimona1
Hyvä aloittaa vuosi muuton merkeissä.Jättää vanhat romut kaatopaikalle ja uudistunein toiveikkain mielin lähteä vuodelle 2006.
Kiitos emännälle uskollisuudesta Porttiä ja pirttiläisiä kohtaan!
Pieneksi yöpalaksi taidan ottaa kupillisen yrttiteetä ja näkkäripalan....hmm...jos pikkuisen vähärasvaista juustoa päälle.
En ole tehnyt uuden vuoden lupauksia, mutta pari kiloa painosta joutaisi kyllä lähteä:)
Hyvää yötä kaikille!- merimona ejk
Kirjoitin Porttia, kun piti sanoa Pirttiä.
- Turisija
kun täällä on kahvitupakin!
Mutta kiitos, nyt en voi ottaa mitään. Haluttaa kyllä niin peijakkaasti pullakahvia, mutta kun on aamulla meno terveyskeskuksen labrakokeeseen, minulta on kielletty kaikki mahan ilot hamaan huomiseen.- Hintriika
Johan ovat labra-ajan Turisijalle keksineet. Tutkivatkohan ne, montako promillea veressäsi on kinkkua ja lanttulaatikkoa!? Mutta kun Sinulla on noin leppoisa nimimerkki, niin varmaan meillä on lupa odottaa, että käyt täällä turisemassa useamminkin. Minä rakastan turinatuokioita! Ja kun mies olet, niin vaikka parranpärinää!
Täytyy kaikille kertoa, että minut otettiin vallan hienosti vastaan täällä uusvanhalla kotiseudulla. Uudenvuodenyönä ammuttiin ilotulitus (minun kunniakseni?) taivaalle niin, että juuri minun parvekkeellani oli aitiopaikka katsella sitä. Tähtisade levisi ylle kuin timantit! Kyllä minun kelpaa... Hintriika kirjoitti:
Johan ovat labra-ajan Turisijalle keksineet. Tutkivatkohan ne, montako promillea veressäsi on kinkkua ja lanttulaatikkoa!? Mutta kun Sinulla on noin leppoisa nimimerkki, niin varmaan meillä on lupa odottaa, että käyt täällä turisemassa useamminkin. Minä rakastan turinatuokioita! Ja kun mies olet, niin vaikka parranpärinää!
Täytyy kaikille kertoa, että minut otettiin vallan hienosti vastaan täällä uusvanhalla kotiseudulla. Uudenvuodenyönä ammuttiin ilotulitus (minun kunniakseni?) taivaalle niin, että juuri minun parvekkeellani oli aitiopaikka katsella sitä. Tähtisade levisi ylle kuin timantit! Kyllä minun kelpaa...VIelä piipahtamaan,kun selkä kenkuilee eikä anna nukkua.Ärrinpurrin...
Kehun kyllä etten ole tavannut sellaista menoa ja meininkiä kuin Varkaudessa,siellä oli MAHTAVA Baari-Mikko.lauloi karaokea ja on niin hyvä että voisi mennä vaikka minkälaiselle lavalle.
Uutta minulle entiselle ravintolan emännälle !"!!!
Ja palvelu pelasi hienosti !!!!
Jospa nyt trittäisi saada edes vähän unta.
Myös minulla huomenna,tai siis tänään lääkärissä käynti.Jos pääsis niihin allergia testeihin.
Öitä kaikille yö-virkuille.
Muori67.- Tietoviisas
Hintriika kirjoitti:
Täytyy kaikille kertoa, että minut otettiin vallan hienosti vastaan täällä uusvanhalla kotiseudulla. Uudenvuodenyönä ammuttiin ilotulitus (minun kunniakseni?) taivaalle niin, että juuri minun parvekkeellani oli aitiopaikka katsella sitä. Tähtisade levisi ylle kuin timantit! Kyllä minun kelpaa...Hinriikka mihin olet muuttanut ja mistä, joku muukin kyseli jo sitä?
siirrymme lumisateisella säällä.
Härkäviikot alkamassa, kun tuo Loppiainen vielä ohitetaan,saakin pitkään olla juhlapyhiä paitsi.
Mukava huomata, olemme saaneet uuden kirjoittajan palstoille ja tänne pirttiimmekin, lämpimästi tervetulleeksi toivotan.
Pirtissämme ei noita miehenpuolia kovin reilusti ole käynyt, joten erikoisella lämmöllä otamme vastaan teitä miespuolisia.
On mukava saada miehisiä näkökulmia ja "turinoita" näiden omien juttujen lomaan.
Muutenkin moita miehille kuuluvia taitoja kaivataan, josko takan osaisitte muurailla,vai joudummeko ostamaan valmiina,takkaa on niin moni kaivannut,hankittava on ja sen ääressä ne "turinat" kirpoaa;))
Enhän minä epäile, etteikö meiltä pirtin naisiltakin takka synny, jos niin päätetään, mutta voisi olla helpompi miesten rakentaa.
Ollaanhan me toisaalta niin pieniä,hentoja, nättejä, että,että,,,,;))DDDD
On oikeastaan ihan kiva siirtyä näihin arkisiin päiviin, kaikki kulkee niin säännöllisesti,ei hämminkiä ruuan,ei juomien suhteen,,,,hernesoppaa Loppiaisena,,maistuiskohan pirtissäkin,,,ohukaiset kyytipojaksi,,,,oikein mahtavan terveellisesti..
Nyt päivän touhujen suunnitteluun,,,pyykkiä ainakin pesen,,hyvää päivää toisillekin,,- Katleija
Hintriika kirjoitti:
Täytyy kaikille kertoa, että minut otettiin vallan hienosti vastaan täällä uusvanhalla kotiseudulla. Uudenvuodenyönä ammuttiin ilotulitus (minun kunniakseni?) taivaalle niin, että juuri minun parvekkeellani oli aitiopaikka katsella sitä. Tähtisade levisi ylle kuin timantit! Kyllä minun kelpaa...Kaikesta kuultaa, että nyt olet oikeassa paikassa, juurillasi. Vai oikein ilotulitus.. taidat jo olla julkkis siellä.
Näyttää, että niinhän sinä istut sinne kuin nenä päähän.
Mutta mukava kun olet silti lähellä meitä ja kirjoittelet hauskoja juttujasi tänne. - Hintriika
Tietoviisas kirjoitti:
Hinriikka mihin olet muuttanut ja mistä, joku muukin kyseli jo sitä?
Pääkaupungista minun muuttokuormani lähti keikkasemaan tänne Perämeren pohjukkaan. Täällä olen sadan kilometrin säteellä lapsuuteni ja nuoruuteni viettänyt, joten maisemat ovat tutun ja turvallisen tuntuisia. Ne 38 vuotta etelässä taisivat olla unta!
- Tietoviisas
Hintriika kirjoitti:
Pääkaupungista minun muuttokuormani lähti keikkasemaan tänne Perämeren pohjukkaan. Täällä olen sadan kilometrin säteellä lapsuuteni ja nuoruuteni viettänyt, joten maisemat ovat tutun ja turvallisen tuntuisia. Ne 38 vuotta etelässä taisivat olla unta!
vai Röyttäänkö olet asettunut Hintriikka? Mukava kun vastaanotto oli mukava ja unohtumaton!
- Hintriika
Tietoviisas kirjoitti:
vai Röyttäänkö olet asettunut Hintriikka? Mukava kun vastaanotto oli mukava ja unohtumaton!
Aika hyvä olisit vihikoiraksi... Mistäs itse olet?
- Tietoviisas
Tietoviisas kirjoitti:
varmaankin, itse asuin vasta Aavasaksassa nyt myös muutin Tervolaan joulunalla!
Hintriika kirjoitti:
Täytyy kaikille kertoa, että minut otettiin vallan hienosti vastaan täällä uusvanhalla kotiseudulla. Uudenvuodenyönä ammuttiin ilotulitus (minun kunniakseni?) taivaalle niin, että juuri minun parvekkeellani oli aitiopaikka katsella sitä. Tähtisade levisi ylle kuin timantit! Kyllä minun kelpaa...Haaveilee muutosta synnnyiseuduille, vaan ei siellä enää ole ketään ikätovereita jäljellä.
Ei pelkkä maisema riitä, sillä pian 50 vuotta on siitä kun juna vihelsi asemalla ja suuntani oli etelä.
Kyllä ne unelmat on moneen kertaan karisseet, uusia syntynyt ja kadonnut, mutta sinne kotiseudulle usein mieli palaa.
Nyt kun olen villi ja vapaa, se ei enää tunnukaan paratiisilta jonne palata.
Sinä olit onnekas palatessasi "juurillesi" ja oikein tähtisteeseen !
Olkoon elosi onnekasta, kun olet oikein valinnut.
Tämä tyttö taitaa vain jäädä tänne - unelma paluusta ei taida olla tarpeeksi vahva, sillä se olisi taas yksi pieni kuolema, ero ystävistä täällä ja uusiin tutustuminen - ei ole minusta -.
Ainakin hyvä hanslankari, kyllä laasti (ruuki) syntyy. Pistetään Lokarin kanssa se takka pika, pikaa pystyyn. Ja tatusti savu menee ulos eri lävestä, kuin muurari.
Keitäthän lättykahvit talkoolaisille?- Lokari1
En yritäkään takkaa rakenta.
Se pitää olla muurari joka takan tekee, ja minä en ole muurari.
Muuten kuka tietää mitä eroa on muurarilla ja vaikkapa timpermanilla? - titanium_man
Lokari1 kirjoitti:
En yritäkään takkaa rakenta.
Se pitää olla muurari joka takan tekee, ja minä en ole muurari.
Muuten kuka tietää mitä eroa on muurarilla ja vaikkapa timpermanilla?muuta eroa niillä sitten olisi...muutakuin että muurari tietty muuraa ja timberman on puuseppä ?
- Anu.1
Kahville poikkesin tänne pirttiin, joka nyt on aivan uutuutaan vielä kiiltelevä, on joulukukatkin hyvän näköisinä.
Kahvit tässä juon ja pullat nautiskelen sitten lähdenkin vesijumppaan, joten kiitoksia paljon ja kaikille hyvää jatkoa. - merimona1
Emäntä Skillan ja me kaikki muutkin johtokunnan äänivaltaiset jäsenet olemme hyväksyneet sen, että täällä Pirtissä saa kertoilla kielteisistäkin tunteistaan.
Minäpä kerron omistani.
Katsoin aikaisin aamulla, joskus neljän jälkeen kuistin ikkunasta ulos ja huomasin sataneen lunta sen verran, että päätin aamuvirkkuna lähteä auraustöihin. Onpahan miehenkin sitten mukavampi lähteä töihin aurattua tietä pitkin.
Aurasin tien sekä pihan ja tulin sisälle, hiljaa hipsutellen , etten herättäisi ukkoani. Sitä minun logiikkaani, niinkuin traktorin ääni ei olisi jo saanut häntä hereille!
Mies istui makuuhuoneen sängyn reunalla kuin myrskyn merkki ja sanoi että enkö olisi voinut olla mekastamatta sen traktorin kanssa keskellä yötä ja herättämättä häntä.
Jos en olisi näin kiltti ja maltillinen, niin olisin saattanut sanoa pahasti;)
Muutkin asiat suututtavat. Me maksamme täällä provinsseissa kiinteistöveroa yhtä paljon kuin muutkin, mutta auraamme tiemme, kustannamme nuohous ja jätekuljetusmaksut ynm itse.
Maalla on mukavaa, mutta kesäaikana sen vasta huomaa.Kevättä kohtihan tässä olemme menossa ja päivät pitenevät,sekä mielialakin kohoaa.
Suomen kesä on vaan niin lyhjyt.
Olisi toisinpäin! Kesä niin pitkä kuin talvi.- Lokari1
tiennyt mitä eroo on muurarilla ja tinpurilla.
Pitää varmaan kertoa.
No nehän on ihan samallaisia työ miehiä , mutta muurarilta on järki pois.
Näin olen kuullut sanotavan , joten tämä ei ole lähtöisin minun päästäni, äläkää repikö housujanne , minä olen siihen sanontaan viaton. HAHA
Täällä nyt sitten sataa oikein roimasti ja kun tuuleekin , niin vesi lentää melkeen vaakasuorassa.
Se hyvä puoli tästä sateesta on kun pesuu ikkunat samalla.HAHA
Niin ja kylmäkin on ulkona vaan 16 astetta celsiusta.
Terv: Lokari1. - Hintriika
Lokari1 kirjoitti:
tiennyt mitä eroo on muurarilla ja tinpurilla.
Pitää varmaan kertoa.
No nehän on ihan samallaisia työ miehiä , mutta muurarilta on järki pois.
Näin olen kuullut sanotavan , joten tämä ei ole lähtöisin minun päästäni, äläkää repikö housujanne , minä olen siihen sanontaan viaton. HAHA
Täällä nyt sitten sataa oikein roimasti ja kun tuuleekin , niin vesi lentää melkeen vaakasuorassa.
Se hyvä puoli tästä sateesta on kun pesuu ikkunat samalla.HAHA
Niin ja kylmäkin on ulkona vaan 16 astetta celsiusta.
Terv: Lokari1.Tarkoitatko, että muurarilla on ruuvi löysällä mutta timpurilla naula päässä? Ja taas olisi kirveelle töitä...
- Lokari1
Hintriika kirjoitti:
Tarkoitatko, että muurarilla on ruuvi löysällä mutta timpurilla naula päässä? Ja taas olisi kirveelle töitä...
käytä työsään?
Puhehan oli järjestä, jos muurarilla ei sitä ole ja timpurilla vähän , niin siittä se sanonta kai on tullut.
Muurarin hommahan on helppoa jos ei tiili sovi niin pistää laastia.
Timpurin sentään pitää osata katkasta aina sopivan mittanen.....
Niinhän se nimi olikin ennen kirvesmies,nykyisin ei kyllä paljonkaan kirvestä käytetä työssä?
Luullakseni.
Terv: Lokari1. - Hintriika
Lokari1 kirjoitti:
käytä työsään?
Puhehan oli järjestä, jos muurarilla ei sitä ole ja timpurilla vähän , niin siittä se sanonta kai on tullut.
Muurarin hommahan on helppoa jos ei tiili sovi niin pistää laastia.
Timpurin sentään pitää osata katkasta aina sopivan mittanen.....
Niinhän se nimi olikin ennen kirvesmies,nykyisin ei kyllä paljonkaan kirvestä käytetä työssä?
Luullakseni.
Terv: Lokari1.Varmasti olet kuullut, että ruuvit voivat olla päässä löysällä (tai puuttua), tarvitsi niitä työssä tai ei... Toisaalta timpuri on kirvesmies yhä edelleenkin. Muurari on rakennushommissa se "kalleimman luokan" ammattimies. Hyvä muurari on käsityöläinen, joka on ja saakin olla ylpeä taidostaan.
- Lokari1
Hintriika kirjoitti:
Varmasti olet kuullut, että ruuvit voivat olla päässä löysällä (tai puuttua), tarvitsi niitä työssä tai ei... Toisaalta timpuri on kirvesmies yhä edelleenkin. Muurari on rakennushommissa se "kalleimman luokan" ammattimies. Hyvä muurari on käsityöläinen, joka on ja saakin olla ylpeä taidostaan.
on käsin tehty?
Kun minusta näytää niin kun olis jaloin tehty.
Sano entinen pomo oppipojalle, kun hänen töitään katseli.
Muuten mistäs niitä hyviä muurareita enään löytyy?
Kyllähän ne seinää tekee , mutta se takka "hyvä" taitaa useimalta olla tekemättä ja pysyykin
No tuohon ruuvi jutuun sen verran , minusta kaikilta työläisiltä on ne ruuvit hukassa , no päästäpä tietysti, minä mukaan lukien. HAHA
Tai jos jätettäs minut pois kun en enään tee töitä, se eläke kun on nyt minulla.
Terv: Lokari1.
takka nurkassa loimuaa, nyt vain istuskelemaan ja tarinoimaan, tulen loimuun.
Tämä on niin nopsaa toimintaa näin virtuaallisesta, ettei huomaakkaan.
Musta takorautaisin koristein ja hyvin vetää.
Ylikypsän pyytämät letut paistoin ja kahvit takan loimussa maistuu.
Makkaroita toin myös, siitä vain piikkien nenään ja paistumaan.
Kivasti on ovi käynyt, kukat kasvateltu, tähtisadettakin katseltu.
Tuntuu niinkuin kaikilla olisi hyvä mieli, ai taisihan merimona vähän "narista",yritti ressukka olla hyödyksi ja noin kävikin !!!
Älä ole murheellinen hyvän työn kumminkin teit, hyvä,hyvä;))
Uusia nikkejä useampia,tervetuloa vain pirtin rauhaan,omia juttujanne kertomaan.
Taisin joutua poistettujen kirjaan tuolla toisaalla, no eipä tainut kovin mittava viesti ollakkaan,jouti pois:))D
Kaikki hyvin, rauha maassa, hyvää yötä kaikille.muori tässä harjoittelee DDDD taas kerran
vaihdoin konetta ja tämä mokoma ei annakaan laittaa sähköpostia.
No aamulla pojan kimppuun ärrinpurrin )))
Kyllä tämä muuten tuntuu kivemmalle kuin entinen,
Siellä on joku asetus mitä en osaa joko poistaa tai lisätä.
Tumpelo kun on.DDDDD- Pääsky64
muori67 kirjoitti:
muori tässä harjoittelee DDDD taas kerran
Tumpelo kun on.DDDDDmukavaan takan loisteeseen.Vaan on Hintriikkakin asettunut pohjoiseen,jos ei olisi tullut tänne olisi ikänsä haikaillut.
Letuista minäkin tykkään,ja kahvista.En ole monesti käynyt pirtissä ajan puutteen vuoksi,olen vain huomannut että teillä on ollut kodikasta.
Eihän nuita ainuita miehiä raski muuraamaan panna,riittää kun suutaan soittavat ja laulavat.
Meillä aina leikitään kun on enemmän porukkaa mitä tiedät ystävästäni,täälläkin voitais joskus.
Mukavaa kun ei minnekkään kiirettä vaan saa rauhassa antaa pimeän hoitaa.
Lähdenkin tästä iltaselle. - Anu.1
Iltateelle tulla tupsahdin, kun tuoksui niiiiiiin hyvät letut sun muut sopat.
Voi kun onkin ihana takkatulenloimussa oleskella, aivan kuin ennenvanhaan kotitalossa.
Uuninpankolle vain vielä kissa kehräämään niin jo unikin maistuisi sitä kuunnellen.
Saahan täällä vähän naristakkin kun jalassakin on niin uudet kengät, jotka tuolla ulkonakin lumen päällä narisee;-)vähän varpaita kipristää uutuuttaan.
Hyvää yötä ja kiitos antimista. muori67 kirjoitti:
muori tässä harjoittelee DDDD taas kerran
Tumpelo kun on.DDDDDoliskohan jäänyt postitili avaamatta eli postipalvelimen asetukset puuttuvat.
Niin minulle joskus on käynyt - ja sitä vikaa sitten pikkukiroillen hakenut.
(kurkkasin ovesta jotta mitäs tällaisessa pirtissä tapahtuu - teillä näkyy olevan mukavaa, ilman ilmiriitoja)- Tietoviisas
Anu.1 kirjoitti:
Iltateelle tulla tupsahdin, kun tuoksui niiiiiiin hyvät letut sun muut sopat.
Voi kun onkin ihana takkatulenloimussa oleskella, aivan kuin ennenvanhaan kotitalossa.
Uuninpankolle vain vielä kissa kehräämään niin jo unikin maistuisi sitä kuunnellen.
Saahan täällä vähän naristakkin kun jalassakin on niin uudet kengät, jotka tuolla ulkonakin lumen päällä narisee;-)vähän varpaita kipristää uutuuttaan.
Hyvää yötä ja kiitos antimista.odotellessa poikkean pirtissä ja kas, täällähän on takka ja mukava oleskelutila turinoita varten, hieno ilma tulossa 9 astetta pakkasta, potkurikeli, aamukahvit maistuu, kiitos!
- Lokari1
vaarivaari kirjoitti:
oliskohan jäänyt postitili avaamatta eli postipalvelimen asetukset puuttuvat.
Niin minulle joskus on käynyt - ja sitä vikaa sitten pikkukiroillen hakenut.
(kurkkasin ovesta jotta mitäs tällaisessa pirtissä tapahtuu - teillä näkyy olevan mukavaa, ilman ilmiriitoja)sano se pikkusonni.
Muori ei kai jäänyt rekitörinti tekemättä, kun minä en pääse koko posti suvulle ilman rekiteröintiä.
Oliskohan vika siinä?
Nyt sitten otan ilta kahvin ja räiskäleenkin , kun toin appelsiini marmelaatia mukanani , on ihan itte tehtyä ja omasta puusta ne appeksiinit.
Terv: Lokari1. Tietoviisas kirjoitti:
odotellessa poikkean pirtissä ja kas, täällähän on takka ja mukava oleskelutila turinoita varten, hieno ilma tulossa 9 astetta pakkasta, potkurikeli, aamukahvit maistuu, kiitos!
Tietoviisas hereillä, mutta niinhän se vanha sananlasku sanoo "aamun virkku,illan torkku, se tapa talon säilyttää". (eipä tainnut tulla oikein,mutta ajatus kumminkin)
Huomenta vaan pirtin väki.
Tänne on lentänyt pääskynen, vaarivaarikin löysi pirttimme ja sitten vielä Tietoviisas, kyllä kelpaa.
Anu mainitsi tuosta kissasta,jospa ottaisimme kissan pirttiin, miten kävisi pääskyn, onhan pääsky niin hyvä lentämään,ettei kissa kiinni saa.
Eikä täällä virtuaalipirtissä kissakaan tee pahaa,joten ei huolta pääsky.
Täällä ei myöskään allergiat vaivaa, joten kissa otetaan.
Keksikää vain kiva nimi.(nyt viimeistään joku sanoo,satuilee ihminen)
Vakavana sanon,kiva kun uudet olette pirtin oven aukaisseet,yhtykää väliin leikkimään mielikuva leikkejä kanssamme.
"Ihminen älä sinä murjota,ihmettele vaan, ota sinä vastaen nauraen, mitä ylhäältä annetaan"
Tlläinenkin viisu on mieleen jäänyt,,,,,
Näin saa hyvän mielen ja hassutellen elämä kepenee.
Vielä on pimeää, mutta kovaa vauhtia tässä vain siirrymme valoisuutta kohti.Joskus tuntuu, että vauhti on liiankin kovaa,ikä menee siinä mukana lujaa,,,,no eikös niinkin sanota,,,tallella ikä eletty.
Onkos tämä nyt sitä Hintriikan mainitsemaa filosofiaa ,,,
No olipa miten olin,kunhan ei oikein, jatkan näitä mietteitä täällä arjessa ja aloitan päiväni vieton,samaa viettämistä teillekin,,- Anu.1
SkillaN kirjoitti:
Tietoviisas hereillä, mutta niinhän se vanha sananlasku sanoo "aamun virkku,illan torkku, se tapa talon säilyttää". (eipä tainnut tulla oikein,mutta ajatus kumminkin)
Huomenta vaan pirtin väki.
Tänne on lentänyt pääskynen, vaarivaarikin löysi pirttimme ja sitten vielä Tietoviisas, kyllä kelpaa.
Anu mainitsi tuosta kissasta,jospa ottaisimme kissan pirttiin, miten kävisi pääskyn, onhan pääsky niin hyvä lentämään,ettei kissa kiinni saa.
Eikä täällä virtuaalipirtissä kissakaan tee pahaa,joten ei huolta pääsky.
Täällä ei myöskään allergiat vaivaa, joten kissa otetaan.
Keksikää vain kiva nimi.(nyt viimeistään joku sanoo,satuilee ihminen)
Vakavana sanon,kiva kun uudet olette pirtin oven aukaisseet,yhtykää väliin leikkimään mielikuva leikkejä kanssamme.
"Ihminen älä sinä murjota,ihmettele vaan, ota sinä vastaen nauraen, mitä ylhäältä annetaan"
Tlläinenkin viisu on mieleen jäänyt,,,,,
Näin saa hyvän mielen ja hassutellen elämä kepenee.
Vielä on pimeää, mutta kovaa vauhtia tässä vain siirrymme valoisuutta kohti.Joskus tuntuu, että vauhti on liiankin kovaa,ikä menee siinä mukana lujaa,,,,no eikös niinkin sanota,,,tallella ikä eletty.
Onkos tämä nyt sitä Hintriikan mainitsemaa filosofiaa ,,,
No olipa miten olin,kunhan ei oikein, jatkan näitä mietteitä täällä arjessa ja aloitan päiväni vieton,samaa viettämistä teillekin,,Huomenet vain pirttiin, onpas täällä kodikasta, ja miuku-maukukin kehrää uunin pankolla, voi kun on lutunan näköistä.
Mitenkäs sinä ehdit Skillan tätä pirttiä hoitaan nyt kun pitää puitakin piisiin kantaa, ai mutta onhan nämä miehet onneksi apuna.
Kyllä nyt onkin tosi viihtyisää, ja lämmintä eihän täältä voi oikein kauaa pois ollakkaan.
Ihanaa kun on tälläinen ajatusten leikkipaikka,
täällä saa huolet ja murheet hetkeksi heittää.
Nyt sanon kiitokset kahvista ja alan katsomaan sydämen asiaa.
näkemiin kaikille ja hyvää päivän jatkoa, niin ei pääskyn tarvitse kissaa pelätä ei se ole pahanluontoinen ollenkaan. Anu.1 kirjoitti:
Huomenet vain pirttiin, onpas täällä kodikasta, ja miuku-maukukin kehrää uunin pankolla, voi kun on lutunan näköistä.
Mitenkäs sinä ehdit Skillan tätä pirttiä hoitaan nyt kun pitää puitakin piisiin kantaa, ai mutta onhan nämä miehet onneksi apuna.
Kyllä nyt onkin tosi viihtyisää, ja lämmintä eihän täältä voi oikein kauaa pois ollakkaan.
Ihanaa kun on tälläinen ajatusten leikkipaikka,
täällä saa huolet ja murheet hetkeksi heittää.
Nyt sanon kiitokset kahvista ja alan katsomaan sydämen asiaa.
näkemiin kaikille ja hyvää päivän jatkoa, niin ei pääskyn tarvitse kissaa pelätä ei se ole pahanluontoinen ollenkaan.Huomenia taas. Kyllä me miehet puista huolehdimme, toin ison kopallisen koivunhalkoja, etteivät räisky niin pahasti, mutta lämmittää ihanasti.
saunan jälkeen varsinkin on ihanaa katsella liekkien kisailua takassa ja ottaa vaikka huurteinen. Olisi vaan selänpesijä.- Pääsky64
Lokari1 kirjoitti:
sano se pikkusonni.
Muori ei kai jäänyt rekitörinti tekemättä, kun minä en pääse koko posti suvulle ilman rekiteröintiä.
Oliskohan vika siinä?
Nyt sitten otan ilta kahvin ja räiskäleenkin , kun toin appelsiini marmelaatia mukanani , on ihan itte tehtyä ja omasta puusta ne appeksiinit.
Terv: Lokari1.eihän appelsiinipuita kasva mailla halameilla.
Mistä hiiskutin kuusesta nämä ihmiset ovat tänne tulleet.
Kahvipirtti kuitenki on Suomessa vain mitä ollaanko peräti Afrikassa?.Näitten matkassa meikäläinenkin matkustaa samalla.
Sain juuri siivottua ja suihkussä käytyä ja vanha kone joka nyt asennettiin odottaa huomista kun se pääsee minun koneeksi.
Tämä uusi lähtee ouluun.On ainkin yksi tosi onnellinen opiskelija kun sai kaikki uudet vehkeet.
Lähempä höpöttämästä ja oli hyvää appelsiini marmelaadia,kiitti. - Anu.1
ylikypsa kirjoitti:
Huomenia taas. Kyllä me miehet puista huolehdimme, toin ison kopallisen koivunhalkoja, etteivät räisky niin pahasti, mutta lämmittää ihanasti.
saunan jälkeen varsinkin on ihanaa katsella liekkien kisailua takassa ja ottaa vaikka huurteinen. Olisi vaan selänpesijä.Kahville mieleni tekevi, kun tuli iloisesti räiskyy, tuolla pienessä pakkasessa olen kuljeksinut ja tänne lämpöön palasin.
Oishan se saunakin tietenkin poikaa, vaan taidan jättää lauantaille.
Sinulle varmaan selänpesijöitä löytyisi, vaan itse minäkin oman selkäni pitkällä harjalla hankailen.
Kiva kun on Skillanille puun kantajia ja muitakin apureita, ei ne naisten voimat enää niin hääppösiä ole.
Lykkyä tykö kaikille. ylikypsa kirjoitti:
Huomenia taas. Kyllä me miehet puista huolehdimme, toin ison kopallisen koivunhalkoja, etteivät räisky niin pahasti, mutta lämmittää ihanasti.
saunan jälkeen varsinkin on ihanaa katsella liekkien kisailua takassa ja ottaa vaikka huurteinen. Olisi vaan selänpesijä.niin on ollut pirtissäkin.
Puita on kannettu,oikein koivuisia,niistä sitä lämpöä lähtee.
Ihanasti tuli rätisee,kisulin kanssa tässä haaveilemme.
Olisipa oma kulta kainalossa, paranneltas maailmaa, ja nautittaisiin tulen loimusta.
Olemattomia haaveita,unelmia, niitä jouten ollen
mieleen tulvii.
Selänpesijää kaipaili ylikypsäkin, jokaisella kai jotakin kaivattavaa löytyy, mutta turhaa uppoutua liian syviin haaveisiin.
Kohtalo kuljettelee, toisille onnen tuo, toiset ilman jättää, sopeudu vain ihmispolo.
Jokohan ruikuttelu riitää, mitä turhia valitan, elämä on kuitenkin elämisen arvoista.
Huomenna uusi päivä, ja voi tapahtua mitä vain, nokka tuulta päin yksinäisyyden karkoitukseen mars.
Viiruksiakos nyt odotellaan,luulin minäkin jo jonkun koneeseeni saaneen,kun ei tänne vähään aikaan päässyt.
Onneksi katsoin tiedoitukset ja ymmärsin sanoman.
Nyt pelaa taas, hyvät yöt toivottelen,,,SkillaN kirjoitti:
niin on ollut pirtissäkin.
Olisipa oma kulta kainalossa, paranneltas maailmaa, ja nautittaisiin tulen loimusta.
mieleen tulvii.
Selänpesijää kaipaili ylikypsäkin, jokaisella kai jotakin kaivattavaa löytyy, mutta turhaa uppoutua liian syviin haaveisiin.
Kohtalo kuljettelee, toisille onnen tuo, toiset ilman jättää, sopeudu vain ihmispolo.
Jokohan ruikuttelu riitää, mitä turhia valitan, elämä on kuitenkin elämisen arvoista.
Huomenna uusi päivä, ja voi tapahtua mitä vain, nokka tuulta päin yksinäisyyden karkoitukseen mars.
Viiruksiakos nyt odotellaan,luulin minäkin jo jonkun koneeseeni saaneen,kun ei tänne vähään aikaan päässyt.
Nyt pelaa taas, hyvät yöt toivottelen,,,Muori sai tänään mieluisan vieraan.
Tyttären poika 9v tuli mumminluo,heillä on vielä lomaa.
Kone pelaa hyvin kun oikea korjausmies löytyi.
Hyvää yötä kaikille.- Lokari1
Pääsky64 kirjoitti:
eihän appelsiinipuita kasva mailla halameilla.
Kahvipirtti kuitenki on Suomessa vain mitä ollaanko peräti Afrikassa?.Näitten matkassa meikäläinenkin matkustaa samalla.
Sain juuri siivottua ja suihkussä käytyä ja vanha kone joka nyt asennettiin odottaa huomista kun se pääsee minun koneeksi.
Tämä uusi lähtee ouluun.On ainkin yksi tosi onnellinen opiskelija kun sai kaikki uudet vehkeet.
Lähempä höpöttämästä ja oli hyvää appelsiini marmelaadia,kiitti.en minä valeita puhu, minun pihalla on appelsiini puu.
Mutta matkaahan tänne tulee lentäenkin noin 13 tuntia.
Et ollut ensimmäinen joka hyväksi sano minun tekemääni marmelaadia.
On sitä joku suomessa ennenkin maistanut.
Terv: Lokari1. - merimona1
SkillaN kirjoitti:
niin on ollut pirtissäkin.
mieleen tulvii.
Nyt pelaa taas, hyvät yöt toivottelen,,,ja terveisiä synttäreiltä!
Syntymäpäiäsankari valitti, ettei pidä ajankohdasta jolloin on syntynyt.
Eipä minustakaan taitaisi olla kivaa jos heti joulujen jälkeen pitäisi vielä vaan juhlia.
Tämän iltainen juhlakalu kertoi lapsuudestaan ja synttäreistään,kuinka hänelle sanottiin, että nythän ei tarvitse tehdä kakkua, eikä ostaa lahjaakaan kun on joululeivonnaisia jäljellä ja pukki toi vasta äsken lahjoja.
Mukavat syntymäpäivät ne olivat joka tapauksessa ja kyllä me veimme lahjan - ihan mukavan, vaikkakin alennusmyynnistä ostetun.
Takka on mukava olemassa. Meillä on pihasaunatuvassa avotakka,siinä kohdalla missä aikoinaan on ollut nk. muuripata.
Mukavuussyistä emme kuitenkaan lämmitä ulkosunaa talvisaikaan.
Hyvää illan jatkoa iltavirkuille - itse toivottelen Hyvää yötä! Pääsky64 kirjoitti:
eihän appelsiinipuita kasva mailla halameilla.
Lähempä höpöttämästä ja oli hyvää appelsiini marmelaadia,kiitti.Onhan minullakin joulupuuna sitruunapuu pihalla. Vain 2 m korkea, mutta nytkin 30 sitruunaa odottamassa ruokaan pääsyä ;-)
Ei sovi kahvin joukkoon, mutta salaatille nam- Pääsky64
Lokari1 kirjoitti:
en minä valeita puhu, minun pihalla on appelsiini puu.
Mutta matkaahan tänne tulee lentäenkin noin 13 tuntia.
Et ollut ensimmäinen joka hyväksi sano minun tekemääni marmelaadia.
On sitä joku suomessa ennenkin maistanut.
Terv: Lokari1.lentäminen mitään herkkua ole.
Pääskysetkin ovat paikkauskolliset,eivät mene yhtenä kesänä sinne ja toisena tuonne.
Jospa minut on ohjemoitu vain tiettyyn paikkaan.
Eihän sitä vielä tiedä jos alkavat haalata vanhain kotiin sillon sanon että lennetään.
Ei osaa kuvitella mitä ei ole kokenut. - uzma-m
vaarivaari kirjoitti:
Onhan minullakin joulupuuna sitruunapuu pihalla. Vain 2 m korkea, mutta nytkin 30 sitruunaa odottamassa ruokaan pääsyä ;-)
Ei sovi kahvin joukkoon, mutta salaatille namon tuossa puussa ikkunanalla vaikka kuinka paljon ja bananeja myos.kaupassa hinta on 40cent. tusina,varmasti yli kilon.
Vuoristossa on satanut ennatysmaara lunta,kehkokuume harventaa teltoissa asujia,teltat eivat pysy edes pystyssa rankassa lumisateessa. uzma-m kirjoitti:
on tuossa puussa ikkunanalla vaikka kuinka paljon ja bananeja myos.kaupassa hinta on 40cent. tusina,varmasti yli kilon.
Vuoristossa on satanut ennatysmaara lunta,kehkokuume harventaa teltoissa asujia,teltat eivat pysy edes pystyssa rankassa lumisateessa.tähänkin sakaraan;))
Kuntelin eilen radiosta, miten siellä on vaikeat olosuhteet, kylmää ja lumista,kuten olet sinäkin uzma kertonut.
Apua olisi saatava, en ymmärrä miksi sellaisia telttojakin lähetettiin, että ei mitään apua niistä ole.Pitkään vaikeudet siellä kestäneet, vieläkö menee kauan ennekuin lämpimämpää tulee?
(tyhmiä kysymyksiä, en vain ole selvillä)
Missäs kaukana vaarivaari asustaa, kun sitruunat pihassa kasvaa, Lokari siellä ison veden takana,appelsiinit puusta napsii.
Olishan se mahtavaa käydä pihapuusta hedelmät noukkimassa,,,
Kaikkea hyvää teille siellä maailman äärissä,,- uzma-m
SkillaN kirjoitti:
tähänkin sakaraan;))
Kuntelin eilen radiosta, miten siellä on vaikeat olosuhteet, kylmää ja lumista,kuten olet sinäkin uzma kertonut.
Apua olisi saatava, en ymmärrä miksi sellaisia telttojakin lähetettiin, että ei mitään apua niistä ole.Pitkään vaikeudet siellä kestäneet, vieläkö menee kauan ennekuin lämpimämpää tulee?
Missäs kaukana vaarivaari asustaa, kun sitruunat pihassa kasvaa, Lokari siellä ison veden takana,appelsiinit puusta napsii.
Kaikkea hyvää teille siellä maailman äärissä,,lukenut lakia ja valtio otti kiitollisena vastaan mita silloin alku hataan annettiin,pohjoismaat ja kylmien seutujen maat ja kiina lahetti talvi telttoja muut mita vaan.
Pahinta on se ettei huonojen saitten takia minkaanlaista apua voida lahettaa sinne,monet vapaehtois tyontekijat ovat viela lomilla ja ens viikolla on paikallinen kolmen paivan juhlapaivat eli EID,on pyhiinvaellus Mekassa.
Me olemme viela flunssassa joka leviamassa koko kaupunkiin. uzma-m kirjoitti:
lukenut lakia ja valtio otti kiitollisena vastaan mita silloin alku hataan annettiin,pohjoismaat ja kylmien seutujen maat ja kiina lahetti talvi telttoja muut mita vaan.
Pahinta on se ettei huonojen saitten takia minkaanlaista apua voida lahettaa sinne,monet vapaehtois tyontekijat ovat viela lomilla ja ens viikolla on paikallinen kolmen paivan juhlapaivat eli EID,on pyhiinvaellus Mekassa.
Me olemme viela flunssassa joka leviamassa koko kaupunkiin.Täällä Lahdessa on myös flunssaa kuulema liikkeellä.
Jopa lääkärit on sairaslomilla.
Liekö uskonasia,minua on auttanut vakosipulivesi.
En muista koska flunssa on kiusannut.
Ei sitä tarvise jatkuvasti nauttia,silloin tällöin pieni hörppy,ei se haise.
koputan nyt puuta (päätäni)DDDSkillaN kirjoitti:
tähänkin sakaraan;))
Kaikkea hyvää teille siellä maailman äärissä,,näkyy ikkunasta. (tosin pitää kiivetä vintille ;-)
Terveiset Torreviejasta tuolta 80 km päästä. Käytiin vaimon "houkuttelemana" äänestämässä ja kotiin tultiin iltakahville. Minä otin kupin mukaan "tietokeskukseen" ja vaimo jäi television uutisia päivystämään.
Eipä kuulosta houkuttelevalta nuo kertomukset telttamajoituksesta, lumesta ja tuulesta. Itse olin joskus liki 10 vuotta sitten kertausharjoituksissa ja helmikuu oli "vuosisadan pakkastalven" tyyliin viileähkö. Onneksi ei tuullut ja makuupussikin oli arktista laatua, joten teltassa pystyi hyvin nukkumaan.vaarivaari kirjoitti:
näkyy ikkunasta. (tosin pitää kiivetä vintille ;-)
Terveiset Torreviejasta tuolta 80 km päästä. Käytiin vaimon "houkuttelemana" äänestämässä ja kotiin tultiin iltakahville. Minä otin kupin mukaan "tietokeskukseen" ja vaimo jäi television uutisia päivystämään.
Eipä kuulosta houkuttelevalta nuo kertomukset telttamajoituksesta, lumesta ja tuulesta. Itse olin joskus liki 10 vuotta sitten kertausharjoituksissa ja helmikuu oli "vuosisadan pakkastalven" tyyliin viileähkö. Onneksi ei tuullut ja makuupussikin oli arktista laatua, joten teltassa pystyi hyvin nukkumaan.on hyvin tuttu paikka minullekin.
Kaupunki ympäristöineen kasvaa niin että hirvittää.
-80-luvulla siellä oli vajaat 20.000 asukasta, tänä päivänä yli 91.000 rekisteröityä asukasta.
Pienestä vaatimattomasta kalastajakylästä on kehittynyt turistikeskus.- Katleija
MdK-MdK kirjoitti:
on hyvin tuttu paikka minullekin.
Kaupunki ympäristöineen kasvaa niin että hirvittää.
-80-luvulla siellä oli vajaat 20.000 asukasta, tänä päivänä yli 91.000 rekisteröityä asukasta.
Pienestä vaatimattomasta kalastajakylästä on kehittynyt turistikeskus.Kävin viime keväänä siellä kylässä tuttavapariskunnan luona. Se näyttää olevan oikein mielipaikka eläkeläisille. Sen voi todeta kävellessään pitkin rantakatua. Suomalaisiakin siellä asuu jo aika liuta. Monet ovat hankkineet sieltä oman asunnon, jossa asuvat suurimman osan vuotta. Suomeen tulevat keväällä kuin muuttolinnut.
Silmiin pistävää oli siisteys, joka kaupungissa oli nähtävissä. Kaupungin rakennuskanta on aika uutta, ja kova rakennusbuumi oli meneillään. Ajomatkan päässä on viehättävä vanha kaupunki Cartagena, johon isäntäpari minut vei. Samalla näin maaseutua, joka oli niillä main aika karua. Vuorenrinteet olivat keltaisenaan Mimoosa, joka juuri silloin kukki.
Lomat on vietetty ja palattu parikiloa tuhdimpana. Voi, voi, olen tuosta matkamuistosta itselleni yhtä vihainen kuin eräs mäkituomari Janne Ahosen hyppyjen alastulolle.
Jatkapa ”Janne poika” vaan niitä komeita leiskautuksia turvallisesti laskeutuen maan pinnalle niin, ettei tyylipisteet merkkaa mitään, vaan se ilmalennon pituus!
Kyllä kotikatsomossa taputan niin raivokkaasti, että turhat matkamuistot sulaa.pittiläiset ja kiva kuulla sinustakin beataBarbara.
Ai että pari kiloa, ja oikein vihainen olet,,,turhaa muistini mukaan pari kiloa lisää ei mitään meinaa sinulle;))(tuli minulle vähän enenmmän)
Pitkiä on Janne pojan hypyt, hyvä,hyvä,,,kuten Tv mainos esittää.
Katselin tuossa kauhakuormurin aamuvoimistelua,nosti täyttä kauhaa ylös ja alas, kai niitä koneitakin pitää kuntouttaa, jäykistyy niidenkin liitokset.
Minä lupailin noin niikuin salaa itseltäkin, kävellä joka päivä mutaman kilometrin, en julkisesti julista,näin vain kuiskaan, noloa jos en pysty lupauksia pitämään.
Vilkaisin noita eilisiä juttujani ja kyllähän haihattelen,aikuinen ihminen, mutta kun periaate on etten poista niin olkoot.
Mielialat hyppii,väliin järkeä jonkun verran, sitten ei yhtään.
Hyväksyttävä on itsensä, ei muuta voi.
Tänään lenkin lisäksi, käyn vielä äänestämässä, vaalipäivänä en pääse.
Kansalaisvelvollisuus (oikeus) on suoritettava.
Nyt aamupuuhiin ja sitten katsomaan Sydämmen asialla.(tietysti)
Hyvää päivää ja äänestämään,ketkä kynnelle kykenevät;))- Usko-42
SkillaN kirjoitti:
pittiläiset ja kiva kuulla sinustakin beataBarbara.
Ai että pari kiloa, ja oikein vihainen olet,,,turhaa muistini mukaan pari kiloa lisää ei mitään meinaa sinulle;))(tuli minulle vähän enenmmän)
Katselin tuossa kauhakuormurin aamuvoimistelua,nosti täyttä kauhaa ylös ja alas, kai niitä koneitakin pitää kuntouttaa, jäykistyy niidenkin liitokset.
Minä lupailin noin niikuin salaa itseltäkin, kävellä joka päivä mutaman kilometrin, en julkisesti julista,näin vain kuiskaan, noloa jos en pysty lupauksia pitämään.
Vilkaisin noita eilisiä juttujani ja kyllähän haihattelen,aikuinen ihminen, mutta kun periaate on etten poista niin olkoot.
Hyvää päivää ja äänestämään,ketkä kynnelle kykenevät;))nyt saavun Pirtin lämpöön mehu-totille, höyryävää kuumaa ROMMIA kiitos, en tartuta kenellekkään pysyn nurkkapöydässä!
SkillaN kirjoitti:
pittiläiset ja kiva kuulla sinustakin beataBarbara.
Hyvää päivää ja äänestämään,ketkä kynnelle kykenevät;))Huomenta vaan SkillaN. Minä kävin jo äänestämässä. Oli pitkät jonot ja kaikki olivat hiljaa, kuin kusi sukassa. Sain kuitenkin mummelit ja papparaiset hymyilemään, kun sanoin, että nyt saa kristilliset paljon ääniä, eikös kaikki ikäihmiset äänestä kristillisiä.
En voinut hiljaakaan jonossa seisoa, sen jälkeen kyllä juttu alkoi luistaa muillakinylikypsa kirjoitti:
Huomenta vaan SkillaN. Minä kävin jo äänestämässä. Oli pitkät jonot ja kaikki olivat hiljaa, kuin kusi sukassa. Sain kuitenkin mummelit ja papparaiset hymyilemään, kun sanoin, että nyt saa kristilliset paljon ääniä, eikös kaikki ikäihmiset äänestä kristillisiä.
En voinut hiljaakaan jonossa seisoa, sen jälkeen kyllä juttu alkoi luistaa muillakinjonoa oli täälläkin.
Savolainen menttaliteetti ei hiljaisuutta tunne ja niin jututtiin yksinhuoltajien,pätkätyöläisten ja pieneläkeläisten ongelmat.
Mukava, että on hyvä vaalisää ja vilkkaana alkoi täällä Savossakin äänestys.
Heitän tähän nyt sellaisen ajatuksen,lähtisimmekö helmikuussa Tallinnaan, tai siis keskustelu chatin tapaamiseen.
Heitelkää mielipiteitä,nopsaan on toimittava.
Onko lähtijöitä??????
Kyselyjä ruvetaan tekemään, jos lähtijöitä ilmaantuu.SkillaN kirjoitti:
jonoa oli täälläkin.
Savolainen menttaliteetti ei hiljaisuutta tunne ja niin jututtiin yksinhuoltajien,pätkätyöläisten ja pieneläkeläisten ongelmat.
Mukava, että on hyvä vaalisää ja vilkkaana alkoi täällä Savossakin äänestys.
Heitän tähän nyt sellaisen ajatuksen,lähtisimmekö helmikuussa Tallinnaan, tai siis keskustelu chatin tapaamiseen.
Heitelkää mielipiteitä,nopsaan on toimittava.
Onko lähtijöitä??????
Kyselyjä ruvetaan tekemään, jos lähtijöitä ilmaantuu.onko kaikki nyt äänestysten lumoissa vai miten ei ketään käy, vaikka heitin ihan kysymyksenkin.
Hiljaisen oloista tuo on nyt ollut,mistä johtunee, joulun jälkeistä väsymysta.
Tylsän tuntuinen päivä on ollut itselläni ja jääkaapin ovi meinaa aueta tuhka tiheään.
Sytytän nyt tuon takan kumminkin jos joku iltakahvilla piipahtaa,on suloisen lämmin loiste.
Noita joulukakkuja riittää, niitä ei tule syötyä,kun vielä on yhtä sun toista "makeaa".
Aroniamarjosta tehtyä likööriä maistelin, on aika makeaa,mutta muuten hyvää.Niinhän ne liköörit tuppaa olemaan.
Tuohon jätän pullon,jos haluatte maistaa.
Toivottelen taas hyvät yöt, huomisiin,,,SkillaN kirjoitti:
onko kaikki nyt äänestysten lumoissa vai miten ei ketään käy, vaikka heitin ihan kysymyksenkin.
Hiljaisen oloista tuo on nyt ollut,mistä johtunee, joulun jälkeistä väsymysta.
Tylsän tuntuinen päivä on ollut itselläni ja jääkaapin ovi meinaa aueta tuhka tiheään.
Sytytän nyt tuon takan kumminkin jos joku iltakahvilla piipahtaa,on suloisen lämmin loiste.
Noita joulukakkuja riittää, niitä ei tule syötyä,kun vielä on yhtä sun toista "makeaa".
Aroniamarjosta tehtyä likööriä maistelin, on aika makeaa,mutta muuten hyvää.Niinhän ne liköörit tuppaa olemaan.
Tuohon jätän pullon,jos haluatte maistaa.
Toivottelen taas hyvät yöt, huomisiin,,,Vähän vipinää.
Mummin kulta käymässä.
Nyt luetaan iltasatu ja sitten tuutimaan.
hyvää yötä kaikille.
olla taas valmis, oman korteni yhteisen asian eteen tein ja kiva päivä olikin.
Paljon kävi oikeassa kahvilassa(vaalituvassa) porukkaa ja mielipiteitä käytiin puolesta ja vastaan. Mitään riitaa ei ollut,kokemuksena mukava.
En ole muutenkaan täällä livenä huomannut mitään sotaa, kaikki hyvin asiallisesti suhtautuvat asioihin, niinhän on oltavakin.
Pirtissä on ollut vilkasta, olenkos huomaavinani jotakin pientä,,,,no ei mitään.
Eskoeinarille sanon, että lämmitti tuo sanonta kotiin tulosta,näin saisivat kodiksi kaikki pirtin tuntea.
Haluaisin väliin halata jokaista pirtissä kävijää,niin tutuiksi teidät tunnen.
Sauna-ilta, selän pesijä puuttuu,onneksi on pitkävartinen harja, eihän se aivan samalta tunnu,mutta,mutta,,,
Olen huomannut sen asian kanssa on kohtalotovereita, joten tilanteen mukaan ja marinat pois;))D(hyvin se onnistuu,selän pesu,kunhan höpötän)
Viihtyisää Loppiaisen aattoa pirttiläiset.
Sorruin taas lakuihin, mutta eihän se niin paha,kuin suklaa,,,,- Anu.1
Iltateelle tulin, kiitos siitä.
Nyt lähden tytön luokse ja toivottelen teille kaikile pirttiläisille oikein hyvää Loppiaista,
ja nuuttipukin päivää. Anu.1 kirjoitti:
Iltateelle tulin, kiitos siitä.
Nyt lähden tytön luokse ja toivottelen teille kaikile pirttiläisille oikein hyvää Loppiaista,
ja nuuttipukin päivää.ystävät.
Nyt sitten joulu päättyy tähän päivään ja joulu viedään pois,pois, mutta ensi vuonna hän, saapuu lailla ystävän, ei voi toivo pettää.
Toivo ei petä, kuka sen joulun näkee, se onkin jo toinen juttu ja tulevaisuutta,sithän ei kukaan tiedä.
Loppiaisen perinne hernekeitto kinkun tähteistä kiehumassa, (uudesta kinkusta tein, kun vasta uudeksi jouluksi paistoin ja koskematon vielä)
näin savossa tapana,liekö muualla.
Taidankin lettujen sijaan paistaa vohveleita,hieman vähemmällä rasvalla onnistuu,mutta hyviä nekin.
Tuon lounaaksi ison kattilan hernekeittoa pöytään, pirttiinkin ja röykkiön vohveleita,lakkahilloa,sekä mansikkaa, voitte valita mieleisenne.
Tuolla on vatsan toimimisesta jutusteltu, kyllä yleensä hernekeitto saa vatsan myös toimimaan,))D
Jouluvalot poistan ikkunoilta,joululiinat vaihtuvat arkisempiin ja ne vähäiset koristeet mitä tänä vuonna laitoin, pääsevät vuodeksi vinttikomeroon.
Seuraavaan suurempaan juhlaan onkin jokunen kuukausi ja sitten ollaan jo pitkällä keväässä, päivä on jatkunut ja kevättä elämme,,mieli täynnä odotusta,,,,
Päivä valkenee jo nytkin,sinertävä hämärä siirtyy, pilvinen, mutta mukavan näköinen päivä valkenemassa.
Loppiaisriemuja kaikille, viettäkää hauska päivä ja syökää "rokkaa",,,,ulkoilkaa.- saara.dma
SkillaN kirjoitti:
ystävät.
Nyt sitten joulu päättyy tähän päivään ja joulu viedään pois,pois, mutta ensi vuonna hän, saapuu lailla ystävän, ei voi toivo pettää.
Toivo ei petä, kuka sen joulun näkee, se onkin jo toinen juttu ja tulevaisuutta,sithän ei kukaan tiedä.
Loppiaisen perinne hernekeitto kinkun tähteistä kiehumassa, (uudesta kinkusta tein, kun vasta uudeksi jouluksi paistoin ja koskematon vielä)
Taidankin lettujen sijaan paistaa vohveleita,hieman vähemmällä rasvalla onnistuu,mutta hyviä nekin.
Tuon lounaaksi ison kattilan hernekeittoa pöytään, pirttiinkin ja röykkiön vohveleita,lakkahilloa,sekä mansikkaa, voitte valita mieleisenne.
Tuolla on vatsan toimimisesta jutusteltu, kyllä yleensä hernekeitto saa vatsan myös toimimaan,))D
Jouluvalot poistan ikkunoilta,joululiinat vaihtuvat arkisempiin ja ne vähäiset koristeet mitä tänä vuonna laitoin, pääsevät vuodeksi vinttikomeroon.
Seuraavaan suurempaan juhlaan onkin jokunen kuukausi ja sitten ollaan jo pitkällä keväässä, päivä on jatkunut ja kevättä elämme,,mieli täynnä odotusta,,,,
Päivä valkenee jo nytkin,sinertävä hämärä siirtyy, pilvinen, mutta mukavan näköinen päivä valkenemassa.
Loppiaisriemuja kaikille, viettäkää hauska päivä ja syökää "rokkaa",,,,ulkoilkaa.Täällä meilläpäin sanotaan aikaa jälkeen loppiaisen, että alkavat härkäviikot ja reikäleivät. Nyt on joulun herkut naposteltu ja naistenlehdet ovat pullollaan juttuja, miten pääsee taas "bikini-kuntoon".
Aika leutoa on ilma, mutta viime talvena tähän aikaan oli vielä leudompaa; meidän pihassa ei silloin ollut lunta kuin nimeksi, sen todistaa 10.1.05 ottamani valokuva, johon tuli vielä päivämääräkin alanurkkaan.
Uzmalta kysyisin, kuinka kauan talvi viipyy Pakistanin vuoristoalueella; milloin siellä tulee kevät? Jaksavatko ne ihmisparat siellä sinnitellä yli talven?
Skillan keittämä rokka on hyvää; olen aina suuresti kunnioittanut hernesoppaa ruokana, koska se on meidät suomalaiset vaikeinakin aikoina auttanut selviytymään. saara.dma kirjoitti:
Täällä meilläpäin sanotaan aikaa jälkeen loppiaisen, että alkavat härkäviikot ja reikäleivät. Nyt on joulun herkut naposteltu ja naistenlehdet ovat pullollaan juttuja, miten pääsee taas "bikini-kuntoon".
Aika leutoa on ilma, mutta viime talvena tähän aikaan oli vielä leudompaa; meidän pihassa ei silloin ollut lunta kuin nimeksi, sen todistaa 10.1.05 ottamani valokuva, johon tuli vielä päivämääräkin alanurkkaan.
Uzmalta kysyisin, kuinka kauan talvi viipyy Pakistanin vuoristoalueella; milloin siellä tulee kevät? Jaksavatko ne ihmisparat siellä sinnitellä yli talven?
Skillan keittämä rokka on hyvää; olen aina suuresti kunnioittanut hernesoppaa ruokana, koska se on meidät suomalaiset vaikeinakin aikoina auttanut selviytymään.taas kuuluu !!!!
Nyt on Ruotsalais firma ostanut Lahden Eirikuva firman.
Että ulos vientiä vain,ei mukamas häviä työpaikat.
Onhan se nähty kuinka käy.
Kunhan purnasin.tuttavia töissä siellä.- my.mm.eli
SkillaN kirjoitti:
ystävät.
Loppiaisriemuja kaikille, viettäkää hauska päivä ja syökää "rokkaa",,,,ulkoilkaa.Jos ei taho? Mie en ainakaan taho”. J Ruonansuun erään joululaulun sanoitusta lainaten tässä ihmettelen. Ai, että mitäkö en taho. No riisua Joulua ;)) Eikös saisi pitää joulukoristelut vielä Loppiaisen jälkeenkin? No, ehkä kyntteliköt ja muut jouluvalot kannattaa ottaa ikkunoista, ettei naapurit ala katsella nenänvarttaan pitkin.
Itse suunnittelin ja tein aivan uuden koristeen ulko-oveen (rappukäytävän puolelle) täksi Jouluksi. N. 20 edellistä vuotta käytin (vain vähän vaihdellen) samoja koristeita kranssiin, jonka aina Joulun jälkeen purin ja kokosin uudella tavalla seuraavana vuonna. Mutta nyt tein aivan uuden uusista tarvikkeista! On malliltaan vähän kuin sellainen pajutasku!
Jospa vaikka vain nuo siniseen silkkinauhaan kiinnitetyt valkoiset enkelit ja punaisen pikkurusetin vaihtaisi jonkin muun väriseksi? Ei se sitten enää niin jouluiselta näyttäisi. Eikö sen voisi pitää vaikka Pääsiäiseen saakka ovessa? Vaihtaisi jotain ajankohtaan sopivaa siihen sitten.
Tämmöisiä tässä ajattelin joutessani, kun J-ukki potee flunssaa petin pohjalla! Voihan se olla, että kohta sama vaiva itselläni;))
Varmaankin olette kaikki jo päivittäneet tietokoneenne, viime yönä klo yhden aikaan tuli Windowsilta suojauspäivitys tuohon ”aukkoon” josta näkyy olleen täälläkin puhetta. Olin vielä silloin lukemassa näitä monia kirjoituksia täällä palstalla, ja asensin päivityksen silloin heti, kun kone ilmoitti sen olevan valmiina asennettavaksi. Kyllä vain tuo automaattinen päivitystoiminta on mainio juttu!
No, päästiin nyt ainakin siitä ”uhasta”, toivottavasti ei heti perään mitään uutta tulisi.
Kiitos SkillaN, hernekeitto maistui ja lakat vohvelin päällä! Otanpas vielä kupillisen kahvia! Se kun ei tuolle kaverille mikään nyt maistu, niin ei oikein viitsi itsellekään laittaa;)) Niin, että hyvä kun voi näin edes virtuaalisesti makustella!
Mukavaa Loppiaisiltaa vain kullekin! Kohta aloitan katselemaan miten Ahosen Janne pärjää tänään, ehkä joku toinenkin katselee samaa TV-kuvaa. - Katleija
my.mm.eli kirjoitti:
Jos ei taho? Mie en ainakaan taho”. J Ruonansuun erään joululaulun sanoitusta lainaten tässä ihmettelen. Ai, että mitäkö en taho. No riisua Joulua ;)) Eikös saisi pitää joulukoristelut vielä Loppiaisen jälkeenkin? No, ehkä kyntteliköt ja muut jouluvalot kannattaa ottaa ikkunoista, ettei naapurit ala katsella nenänvarttaan pitkin.
Itse suunnittelin ja tein aivan uuden koristeen ulko-oveen (rappukäytävän puolelle) täksi Jouluksi. N. 20 edellistä vuotta käytin (vain vähän vaihdellen) samoja koristeita kranssiin, jonka aina Joulun jälkeen purin ja kokosin uudella tavalla seuraavana vuonna. Mutta nyt tein aivan uuden uusista tarvikkeista! On malliltaan vähän kuin sellainen pajutasku!
Jospa vaikka vain nuo siniseen silkkinauhaan kiinnitetyt valkoiset enkelit ja punaisen pikkurusetin vaihtaisi jonkin muun väriseksi? Ei se sitten enää niin jouluiselta näyttäisi. Eikö sen voisi pitää vaikka Pääsiäiseen saakka ovessa? Vaihtaisi jotain ajankohtaan sopivaa siihen sitten.
Tämmöisiä tässä ajattelin joutessani, kun J-ukki potee flunssaa petin pohjalla! Voihan se olla, että kohta sama vaiva itselläni;))
Varmaankin olette kaikki jo päivittäneet tietokoneenne, viime yönä klo yhden aikaan tuli Windowsilta suojauspäivitys tuohon ”aukkoon” josta näkyy olleen täälläkin puhetta. Olin vielä silloin lukemassa näitä monia kirjoituksia täällä palstalla, ja asensin päivityksen silloin heti, kun kone ilmoitti sen olevan valmiina asennettavaksi. Kyllä vain tuo automaattinen päivitystoiminta on mainio juttu!
No, päästiin nyt ainakin siitä ”uhasta”, toivottavasti ei heti perään mitään uutta tulisi.
Kiitos SkillaN, hernekeitto maistui ja lakat vohvelin päällä! Otanpas vielä kupillisen kahvia! Se kun ei tuolle kaverille mikään nyt maistu, niin ei oikein viitsi itsellekään laittaa;)) Niin, että hyvä kun voi näin edes virtuaalisesti makustella!
Mukavaa Loppiaisiltaa vain kullekin! Kohta aloitan katselemaan miten Ahosen Janne pärjää tänään, ehkä joku toinenkin katselee samaa TV-kuvaa.Menin heti oitis päivittämään Windows Updateen, mutta tärkeitä päivityksiä ei ollut saatavilla. Ihmettelen. Tiedotusvälineet ilmoittivat, että ensi viikon tiistaina se päivitys vasta tulisi. Oliko se mymmeli varmasti Windowsilta. Minulla ei ole automaattista päivitystä koneellani.
- my.mm.eli
Katleija kirjoitti:
Menin heti oitis päivittämään Windows Updateen, mutta tärkeitä päivityksiä ei ollut saatavilla. Ihmettelen. Tiedotusvälineet ilmoittivat, että ensi viikon tiistaina se päivitys vasta tulisi. Oliko se mymmeli varmasti Windowsilta. Minulla ei ole automaattista päivitystä koneellani.
windows-päivitys. Sanottiin radiossa ja Hesarissa (nettisivulla) myös kerrotaan, että tuli etuajassa. Piti tulla vasta tiistaina ensiviikolla muiden suojauspäivitysten yhteydessä.
Kannattaisi ehkä Sinunkin laittaa koneellesi automaattiset päivitykset, minä olen ollut oikein tyytyväinen tuohon automaattiikkaan. Ei muuta kun asentaa, kun kone kehoittaa, eli kun tulee tuo "huutomerkkikilpi" tuonne oikeaan alakulmaan!
En osaa sanoa miksi ei muka ole saatavissa update-sivustolla.
Tule nyt Titanium-man avuksi, pleace! Taas Sinua tarvitaan;) - SkillaN*
my.mm.eli kirjoitti:
Jos ei taho? Mie en ainakaan taho”. J Ruonansuun erään joululaulun sanoitusta lainaten tässä ihmettelen. Ai, että mitäkö en taho. No riisua Joulua ;)) Eikös saisi pitää joulukoristelut vielä Loppiaisen jälkeenkin? No, ehkä kyntteliköt ja muut jouluvalot kannattaa ottaa ikkunoista, ettei naapurit ala katsella nenänvarttaan pitkin.
Mukavaa Loppiaisiltaa vain kullekin! Kohta aloitan katselemaan miten Ahosen Janne pärjää tänään, ehkä joku toinenkin katselee samaa TV-kuvaa.sitä sinun joulupukkia manailemaan, että mokoma vei My.mm.elin meiltä, on ollut ihan ikävä.
Kyllä pukkisi(hih,mites tuon muuten sanoo)pärjää sen aikaa, että ehdit pirtissä käydä juttelemassa!!!!
Ei ole pakko "jos ei taho" anna vain roikkua ovikoristeesi (se on varmaan kaunis ) voit säveltää siihen uusia virityksiä ihan niinkuin sanoitkin,pääsiäiseksi tipun pesän;))
Toivotaan että säilyt flunssala.
Noista päivityksistä, minulla oli aamulla kanssa komento, päivitykset valmiit,,päivitä, se mistä ne tuli en katsonut, tein työtä käskettyä, tottelevainen kun olen;))D
Kyllä oli soppa minustakin hyvä ja vohvelit,nam,nam. Liikuntaa kaipaa, jospa tästä jotakin keksii. Ilma on ainakin lauhkea.
Aikaista toivotella kauniita unia, mutta teenpä niin kumminkin. Katleija kirjoitti:
Menin heti oitis päivittämään Windows Updateen, mutta tärkeitä päivityksiä ei ollut saatavilla. Ihmettelen. Tiedotusvälineet ilmoittivat, että ensi viikon tiistaina se päivitys vasta tulisi. Oliko se mymmeli varmasti Windowsilta. Minulla ei ole automaattista päivitystä koneellani.
toissapäivänä päivityksen tälle koneelle.
Nyt tässä on jokin Norton Antivirus päivitys.
Raivostuttaa kun ei ymmärrä noita juttuja
Sitten vielä läjähtelee ZoneAlarm Security jotain ??
Tuntuu välillä että luovun koko vehkeestä )))SkillaN* kirjoitti:
sitä sinun joulupukkia manailemaan, että mokoma vei My.mm.elin meiltä, on ollut ihan ikävä.
Kyllä pukkisi(hih,mites tuon muuten sanoo)pärjää sen aikaa, että ehdit pirtissä käydä juttelemassa!!!!
Ei ole pakko "jos ei taho" anna vain roikkua ovikoristeesi (se on varmaan kaunis ) voit säveltää siihen uusia virityksiä ihan niinkuin sanoitkin,pääsiäiseksi tipun pesän;))
Noista päivityksistä, minulla oli aamulla kanssa komento, päivitykset valmiit,,päivitä, se mistä ne tuli en katsonut, tein työtä käskettyä, tottelevainen kun olen;))D
Kyllä oli soppa minustakin hyvä ja vohvelit,nam,nam. Liikuntaa kaipaa, jospa tästä jotakin keksii. Ilma on ainakin lauhkea.
Aikaista toivotella kauniita unia, mutta teenpä niin kumminkin.itse tuossa,en jaksanut uudelleen kirjoittaa,lähetyksen aikaan huomasin kirjautumisen puuttuneen.
No nyt sitten kumminkin kirjoitan pitkän rimsun.
Minulla tulee taulu keskelle kuvaruutua, niistä päivityksistä.
Komento "päivitä"
Heissan taas!!!!!- my.mm.eli
Katleija kirjoitti:
pikimmiltään tietotekniikka- keskustelusivustoilla tässä välissä.
Ei kai Sinulla ole Win-98? Kuulemma loppuvat päivitykset siihen kokonaan kesäkuun loppuun mennessä (paitsi kriittiset) mutta tämähän on kriittinen päivitys!! Minulla on tuo XP ja siihen siis suojauspäivitys tuli yöllä.
Nyt täytyy nostaa kädet ylös, neuvoa en osaa. Joku viisas hätiin, Tietoviisas tai muuten viisas! - Katleija
my.mm.eli kirjoitti:
pikimmiltään tietotekniikka- keskustelusivustoilla tässä välissä.
Ei kai Sinulla ole Win-98? Kuulemma loppuvat päivitykset siihen kokonaan kesäkuun loppuun mennessä (paitsi kriittiset) mutta tämähän on kriittinen päivitys!! Minulla on tuo XP ja siihen siis suojauspäivitys tuli yöllä.
Nyt täytyy nostaa kädet ylös, neuvoa en osaa. Joku viisas hätiin, Tietoviisas tai muuten viisas!Juu, se minulla on. Ehkä se sieltä tulee- venttaan.
- uzma-m
saara.dma kirjoitti:
Täällä meilläpäin sanotaan aikaa jälkeen loppiaisen, että alkavat härkäviikot ja reikäleivät. Nyt on joulun herkut naposteltu ja naistenlehdet ovat pullollaan juttuja, miten pääsee taas "bikini-kuntoon".
Skillan keittämä rokka on hyvää; olen aina suuresti kunnioittanut hernesoppaa ruokana, koska se on meidät suomalaiset vaikeinakin aikoina auttanut selviytymään.talven pituus vaihtelee,tanavuonna on kylmempi ja sita ehka kestaa maaliskuuhun asti.
Ihmisia asuu tuolla yli 3000m korkeudella(suomen korkein Haltiatunturi on kai yli 1300m} on niilla vaikeata,kylmaa ja ruuastakin on puutetta.Keuhkokuume ja tuhkarokko riehuu lasten joukossa.
Kevat saapuu huhtikuussa,paljon kukkia. - Iili
Katleija kirjoitti:
Minulla on automaattinen päivitys. Tosin päivitys ei ollenkaan kertonut, mitä se oli päivittänyt. Yhtäkkiä vain tuli ilmoitus "päivitys on valmis ja kone uudellennkäynnistetään niin ja niin monen minuutin kuluttua"
Sen jälkeen, kun muutama päivä sitten sain viruksen, olen pannut virustorjuntaohjelman pyörimään automaattisesti joka päivä klo 19:30. - my.mm.eli
muori67 kirjoitti:
toissapäivänä päivityksen tälle koneelle.
Nyt tässä on jokin Norton Antivirus päivitys.
Raivostuttaa kun ei ymmärrä noita juttuja
Sitten vielä läjähtelee ZoneAlarm Security jotain ??
Tuntuu välillä että luovun koko vehkeestä )))minullakin toisinaan kun joku asia oikein "tökkii" tämän koneen kanssa ;)
Mutta, mutta! Ei taidettaisi enää ilmankaan osata olla, vai mitä?
HP päivitykset vain kerran kk:ssa, kyllähän sen kestää (vaikka kummasti aina osaavat tulla jotenkin sopimattomaan aikaan!)
Minulla laitettu automaattisena piilopäivityksenä tulemaan neljän tunnin välein nuo antiviruspäivitykset, niistä ei mitään haittaa ole ja sitten kerran viikossa koko koneen tarkistus. Sekin menee ns.taustalla automaattisesti. Joskus seurailen sen rullaamista ihan vain huvikseni jonkun aikaa. Mutta kestää toista tuntia, ei sitä viitsi koko aikaa "tuijottaa". Pääasia, että ilmoittaa lopuksi: OK, uhkia ei löydetty ;DDD
Lisäksi ajan erillisen pienempien "örkkien" tarkistuksen kerran tai pari viikossa, sen päivitykset hoidan ilman automatiikkaa itse. Ja sieltä joskus on löytynyt joku netbus tai hitbox, jotka "häätänyt" välittömästi (siis korjaus onnistunut). Näillä toimilla toivon pärjääväni, muuta en osaisikaan tehdä.
Raivostuttaa minuakin välillä, kun ei meinaa ymmärtää näitä juttuja, joskus täytyy saada "rautalankamalli", että menisi perille ;))
Kyllä tämän koneen kanssa opeteltavaa riittää, mutta toisaalta on mukava huomata vielä oppivansa uutta. Ettei koko pää ole ihan umpiluuta :DDDDD
Kummasti kohottaa ns. itsetuntoa!!! - my.mm.eli
SkillaN* kirjoitti:
sitä sinun joulupukkia manailemaan, että mokoma vei My.mm.elin meiltä, on ollut ihan ikävä.
Aikaista toivotella kauniita unia, mutta teenpä niin kumminkin.mihinkään;))
Yritän aina tilaisuuden tullen poiketa palstoilla jatkossakin! On vain aina niin paljon luettavaa, kun ei päivittäin käy, niin ei tahdo ehtiä kirjoittaa kommentteja. Ja joku vielä tuolla (puskasta)valittelee kirjoitusten puutetta! Siihen voi vain sanoa, että kirjoittaisi ihmeessä itse! Niitä mielenkiintoisia ;)) Turha valittaa :DDDD
Niin tosiaan, olen itsekin tuota miettinyt, että pitäisikö antaa Joulupukille nimi:DDDDDDDDD
Ajattelin, että jos KARIksi alkaisi kutsua! Siksi kun karahti ikäänkuin karille tämä vapaan purteni purjehdus;))
Toisaalta, aika oiva mieheksi (taidan katsella vielä vaaleanpunaisten lasien läpi :DDD) niin sopisi OIVA nimekseen!
Täytyy fundeerata vielä, hyviä ehdotuksia saa antaa;)))))))) Taidan ottaa oikein allakan avuksi, jos sieltä löytyisi! my.mm.eli kirjoitti:
mihinkään;))
Yritän aina tilaisuuden tullen poiketa palstoilla jatkossakin! On vain aina niin paljon luettavaa, kun ei päivittäin käy, niin ei tahdo ehtiä kirjoittaa kommentteja. Ja joku vielä tuolla (puskasta)valittelee kirjoitusten puutetta! Siihen voi vain sanoa, että kirjoittaisi ihmeessä itse! Niitä mielenkiintoisia ;)) Turha valittaa :DDDD
Niin tosiaan, olen itsekin tuota miettinyt, että pitäisikö antaa Joulupukille nimi:DDDDDDDDD
Ajattelin, että jos KARIksi alkaisi kutsua! Siksi kun karahti ikäänkuin karille tämä vapaan purteni purjehdus;))
Toisaalta, aika oiva mieheksi (taidan katsella vielä vaaleanpunaisten lasien läpi :DDD) niin sopisi OIVA nimekseen!
Täytyy fundeerata vielä, hyviä ehdotuksia saa antaa;)))))))) Taidan ottaa oikein allakan avuksi, jos sieltä löytyisi!että mukana pysyt.
Voiskos ajatella näistä,,,,Usko varma,Oiva vapaa,Toivo toivoo,Rauno rakas,
Kari tietenkin paras.
Nimi miehellä olla täytyy,joulu -pukki kovin kausiluontoinen.
Noissa murrejutuisssa sitä aikaa kuluu,kun tavailee ja sitten yrittää "viäntee"
Nyt me juomme ne tupla ei kun tripla mitalliskahvit, urheiluhulluus kun meittiä vähäsen vaivaa.
Olisi se huikean haikean vaikea kotkien lentonäytös.
En uskaltanut edes katsoa kokoaikaa, vaan kävelin huoneessa edestakaisin ja mölinästä kuulin, että hyvin meni.
Tulihan taas opetusvideolle esimerkkiasiaa?
Jakavat sen mäkiviikon palkinnon. Kumpihan puoli autosta olisi Jannelle parempi, kun se harrastaa sitä kiihdytysajoa?Pirttiin.
Hehehee hyvä bB)))))
Jännäksi meni kisat.
Katselin vielä sen Vihreän Mailin,niin tietysti nyt aamusta nukutti.
Eipä ole kiire mihinkään.- my.mm.eli
tänne pirttiin poiketa, mutta maistuu tripla kahvit vieläkin. Kyllä se vaan oli jännittävä kilpailu, älä muuta sano!
Sanokoot vaan, että katsellaan värillisten lasien läpi, mutta kyllä Janne on PARAS!
Sitä mekin juttelimme eilen, että kumpi pää autosta olisi Jannelle se parempi puolisko;)). Kun ei olla niin tarkkaan selvillä siitä mikä automerkki siellä palkintona oli, niin tultiin siihen tulokseen, että ainakin pitäisi olla se pää jossa vetävät pyörät. Liekö sitten etu- vai takavetoinen tämä palkintoauto tai jos onkin nelivetomalli kyseessä :DDD
Nyt täytyy keskittyä katsomaan miten Palanderin käy! Hyvä, johtoon meni, ainakin tässä vaiheessa. Katsotaan nyt miten toiset laskevat.
arvata mitä herkkua söin.No kerron.
Vähän kuivahtaneet ruisleipä palaset laitoin ruskistumaan pannulle,mihin voita (tietysti)olin sulattanut,paistoin kevyesti, hiukan ruskistaen rapeaksi,kaadoin päälle maitoa, kiehautin,ripaus suolaa.
Minusta lapsuuteni herkkua ja hyvältä maistuu silloin tällöin, vieläkin.
Ei ne kovin kummia tarvitse nuo makunautinnot olla.
Päivä on mennyt rattoisasti,maukasta kasviskeittoa päivällä soppatykistä, kyllä nyt pitäisi jaksaa iltapuhde viettää.
Teen pienen,pienen konjakki Amaretto sekoituksen ja vietän yksinäistä iltaa,pelaten Poks-peliä ja musiikkia kuunnelllen.
Olen jäänyt tuohon Poks-pelin koukkuun,vielä joskus saan kaikki pallot alas.
Rattaoisaa iltaa itsekullekin säädylle.- merimona1
Minä olen aina huolissani kun joku sukulainen tai ystäväni on auton kanssa liikkeellä, talvikelillä varsinkin.
Nyt mies on tulossa Teivosta ja "kaukaa on pitkä matka,"vai oliko joku sellainen dekkari, että "kauas on jne.....
Maanteillä tapahtuu paljon onnettomuuksia, vaikka eihän mitään pitäisi etukäteen surra ja murehtia.
Tänne Pirttiin on hyvä tulla huolineen sekä iloineen. Vaikka en nykyisin juuri konjakkia naukkailekaan, niin nyt on pakko ottaa hermojaan rauhoittaakseen pieni tujaus. - saara.dma
merimona1 kirjoitti:
Minä olen aina huolissani kun joku sukulainen tai ystäväni on auton kanssa liikkeellä, talvikelillä varsinkin.
Nyt mies on tulossa Teivosta ja "kaukaa on pitkä matka,"vai oliko joku sellainen dekkari, että "kauas on jne.....
Maanteillä tapahtuu paljon onnettomuuksia, vaikka eihän mitään pitäisi etukäteen surra ja murehtia.
Tänne Pirttiin on hyvä tulla huolineen sekä iloineen. Vaikka en nykyisin juuri konjakkia naukkailekaan, niin nyt on pakko ottaa hermojaan rauhoittaakseen pieni tujaus.Vaikka talvi on parhaillaan parhaimmillaan ja ollaan vasta lähestymässä sydäntalvea, toi posti jo tällä viikolla ensimmäisen siemenluettelon, josta katson kevättalven alkaneeksi.
Vaikka en pahemmin ole siemeniä tilannut pitkään aikaan, henkilötietoni pyörii yhä Suomen siemenliikkeiden nimitiedostoissa, koska aina silloin tällöin minua ilahdutetaan uudella siemenluettelolla.
Näin se aika kuluu, huomasin tänä aamuna, että aurinko nousi vähän jo eri paikasta kuin joulun aikaan.
Otan tässä Merimonan seuraksi pienen konjakin; kyllä se mies on kotona ennenkuin huomaatkaan. muori67 kirjoitti:
Leipäressua nam nam...puolukkahillon kanssa..
piti olla Skillanin viesti perässä,mutta hyppäs peijooni alas.
- Klara*
Minäkin jäisin mielelläni Poksiin koukkuun, mutta minulla on aikamoisia ongelmia päästä edes pelaamaan.
Ensin käy usein niin, että saan "Odottaa hetken" jopa puoli tuntia ja sitten annan periksi ja lähden pois sivulta.
Jos satun onnekkaasti pääsemään pelaamaan, pari kertaa on näin käynyt, putoan viimeistään viidenneltä tasolta, tarkoitan putoamisella sitä, että kone jumittuu eikä pudotuspallo enää edes inahda.
Kun tällaisessa tapauksessa joko hyppään edelliselle sivulle tai jollekin kokonaan toiselle, pyytää kone tekemään virheraportin.
Minä teen, mutta ei siitä mitään apua seuraavaa kertaa varten ole.
Osaatko neuvoa? Onnistuuko Sinulta pelaaminen? Klara* kirjoitti:
Minäkin jäisin mielelläni Poksiin koukkuun, mutta minulla on aikamoisia ongelmia päästä edes pelaamaan.
Ensin käy usein niin, että saan "Odottaa hetken" jopa puoli tuntia ja sitten annan periksi ja lähden pois sivulta.
Jos satun onnekkaasti pääsemään pelaamaan, pari kertaa on näin käynyt, putoan viimeistään viidenneltä tasolta, tarkoitan putoamisella sitä, että kone jumittuu eikä pudotuspallo enää edes inahda.
Kun tällaisessa tapauksessa joko hyppään edelliselle sivulle tai jollekin kokonaan toiselle, pyytää kone tekemään virheraportin.
Minä teen, mutta ei siitä mitään apua seuraavaa kertaa varten ole.
Osaatko neuvoa? Onnistuuko Sinulta pelaaminen?minullakin päästä, vaikka olen kirjautunutnut Aapeliin, se ei huoli salasanaani,(taatusti oikein).
Menen Googlen kautta,haku aapeli poks .
Sieltä kirjaudun nimimerkillä, ja saan poksin, en pääse super poksiin.
Sen jälkeen kun saan palkkiin Aapelin,pidän sen siellä jatkuvasti,pääsen pelaamaan yleensä ja peli sujuu.
Joskus on tullut, peli täysi, silloin kiertelen jostakin haun kautta.
Minullakin joskus pallojen lähtö hidastelee, mutta kyllä peli kumminkin sujuu.
Virheraporttia ei ole pyytänyt.
En osaa sanoa mitään neuvoa,muuta kuin nuo ylläolevat ja onnea yrityksille ja peliin.
Kiva peli.- Klara*
SkillaN kirjoitti:
minullakin päästä, vaikka olen kirjautunutnut Aapeliin, se ei huoli salasanaani,(taatusti oikein).
Sen jälkeen kun saan palkkiin Aapelin,pidän sen siellä jatkuvasti,pääsen pelaamaan yleensä ja peli sujuu.
En osaa sanoa mitään neuvoa,muuta kuin nuo ylläolevat ja onnea yrityksille ja peliin.
Kiva peli.Täytyy kai sitten vaan yrittää uudelleen ja uudelleen. Sitä minä en kyllä oikein ymmärrä, että miksi niin suosittuun peliin on tällä nykyaikaisella nettiteknologialla vielä niin vaikea päästä pelaamaan.
Luulisi resurssien riittävän, mutta ei kai sitten. - merimona1
saara.dma kirjoitti:
Vaikka talvi on parhaillaan parhaimmillaan ja ollaan vasta lähestymässä sydäntalvea, toi posti jo tällä viikolla ensimmäisen siemenluettelon, josta katson kevättalven alkaneeksi.
Vaikka en pahemmin ole siemeniä tilannut pitkään aikaan, henkilötietoni pyörii yhä Suomen siemenliikkeiden nimitiedostoissa, koska aina silloin tällöin minua ilahdutetaan uudella siemenluettelolla.
Näin se aika kuluu, huomasin tänä aamuna, että aurinko nousi vähän jo eri paikasta kuin joulun aikaan.
Otan tässä Merimonan seuraksi pienen konjakin; kyllä se mies on kotona ennenkuin huomaatkaan.Mies soitti joku aika sitten,ja on kuulemma pian kotona.
Oli voittanutkin, mutta en viitsi sanoa mistä.
Minullekin tuli siemenluetteloita,ja varmaan samasta syystä, kun minimeni on siellä 'kirjoissa.'Tilasinhan syksyllä kukkasipuleita.
Voi kuinka ihanaa kun saa taas pistää tuonne peltoon, tai kasvimaalle itämään kaikenlaista! Klara* kirjoitti:
Täytyy kai sitten vaan yrittää uudelleen ja uudelleen. Sitä minä en kyllä oikein ymmärrä, että miksi niin suosittuun peliin on tällä nykyaikaisella nettiteknologialla vielä niin vaikea päästä pelaamaan.
Luulisi resurssien riittävän, mutta ei kai sitten.Tämäkin ryppyilee.
Kokeilen välillä firefoxin kautta menikö se taas väärin.Sitten Inter explorein kautta.
Jompi kumpi menee hyvin.- fiiuliN
SkillaN kirjoitti:
minullakin päästä, vaikka olen kirjautunutnut Aapeliin, se ei huoli salasanaani,(taatusti oikein).
Kiva peli.Heti kun puhutaan pelaamisesta niin minäkin innostun sanani sanomaan.
Olen rekisteröitynyt aapeliin , mutta en ole aapelin jäsenyyttä ottanut koska se olisi silloin maksullista.
Ensin pitkään pelasin timangia, mutta poksin löydettyäni jäin myöskin sinne kiikkiin.
Joskus raivostun oikein , kun hyvin sujuneet tasot olen ohittanut ja sitten ykskaks tulee sellainen kinkkinen peli, jossa joku yksi pallo on nurkassa ja vain sitä väriä annetaan roppakaupalla. Pakostihan siihen loppuu koko juttu.
Muuten pääsen hyvin pelaamaan, mitään ongelmia ei ole vain pari kertaa on tullut ilmoitus :tämä peliserveri on täynnä, yritä uudelleen.
Sekin selvenee heti, kun palaan työpöydälle ja yhdistän uudelleen.
Tämä Poks ottaa "omakseen" samalla tavoin kuin Bingo.....jospa seuraava peli onnistuisi. - Klara*
fiiuliN kirjoitti:
Heti kun puhutaan pelaamisesta niin minäkin innostun sanani sanomaan.
Olen rekisteröitynyt aapeliin , mutta en ole aapelin jäsenyyttä ottanut koska se olisi silloin maksullista.
Ensin pitkään pelasin timangia, mutta poksin löydettyäni jäin myöskin sinne kiikkiin.
Joskus raivostun oikein , kun hyvin sujuneet tasot olen ohittanut ja sitten ykskaks tulee sellainen kinkkinen peli, jossa joku yksi pallo on nurkassa ja vain sitä väriä annetaan roppakaupalla. Pakostihan siihen loppuu koko juttu.
Muuten pääsen hyvin pelaamaan, mitään ongelmia ei ole vain pari kertaa on tullut ilmoitus :tämä peliserveri on täynnä, yritä uudelleen.
Sekin selvenee heti, kun palaan työpöydälle ja yhdistän uudelleen.
Tämä Poks ottaa "omakseen" samalla tavoin kuin Bingo.....jospa seuraava peli onnistuisi.Kaikki muut tuntuvat pääsevän ainakin kohtalaisesti tätä peliä pelaamaan, minä vain en.
Laitoin jo palautetta operaattorille, taatusti kuitenkin huonoin tuloksin.
Mikähän nyt minulla mättää... - Katleija
Klara* kirjoitti:
Kaikki muut tuntuvat pääsevän ainakin kohtalaisesti tätä peliä pelaamaan, minä vain en.
Laitoin jo palautetta operaattorille, taatusti kuitenkin huonoin tuloksin.
Mikähän nyt minulla mättää...Minäkin yritin poksia, mutta en päässyt. En kai ole ladannut koneelleni tarvittavia Javan päivityksiä. Vähän yleensäkin pelaan, mutta Iltalehden peleistä yksinkertaiseen Kukkivaan puutarhaan olen jäänyt kiinni.
rauha maassa, ei ristinsielua,eiautoa.
Olenko yksin koko maailmassa,,en ole radiosta kuuluu,kasi vanhaa tukkijätkää,Kauko Käyhkö paatoksella tulkitsee.
Tuosta ajatus tarttui Päätalon kirjoihin Koillismaa sarja,Iijoki sarja, ne saivat ajatukset mukaansa, elin sarjat elävästi kirjoittajan mukana.
Kuvaukset herkullisia,aitoja mukaansa tempaavia,elin Kallen lapsuuden,nuoruuden ja vielä aikuisikääkin mielenkiinnolla kirjoja lukien, viimeiset eivät enää sytyttäneet.
Toinen Väinö Linna on ihailuni kohde kirjailijana, hänenkin kirjat ovat kuvauksiltaan aitoja,ihmisläheisiä ja elokuvina katsottuna kummankin teokset ovat vielä selkiytyneet,hyvien näyttelijöiden myötä.
Miesten kirjoina kai paljolti pidetään, mutta minua ovat sykäyttäneet ja kaikki luodut teokset olen lukenut.
Tulipas siitä nyt taas tarinaa,mutta näin vaikka laulu saa ajatukset lentämään;))
Menneet ajat ovat aina kiehtoneet, ehkä tätä nykypäivää tulee elettyä niin mukana,että tämän päivän kirjallisuus ei sillä lailla sytytä.
No päivästä luvataan hyvää ulkoilupäivää, minäkin lähden lounaalle sellaisen vanhan rouvan luokse, hänen aikansa käy pitkäksi ja halusi laittaa tarjoilun muutamalle ystävälleen.
Odotan hauskaa iltapäivää.
Päivä valkenee,jokohan se on miten paljon pidempi,olen ainakin huomaavani erilaista valoisuutta,,,,
Hyvää päivää kaikille pirttiläisille ja lukijoille,täältä savon puolesta.- merimona1
muori67 kirjoitti:
Ei ku pitää juoda ristiäis kahvit pirtissä.
Tuolla on murrepalstalla ollut ristiäiset.nyt hiljaista kun monet ovat ristiäisjuhlassa ja emäntäkin poissa.
Meni sinne ystävättärensä kahvikekkereille.
Juodaan nyt sitten ristiäis ja vaalikahvit samalla. Täällä kyllä on aina pullaa ja muuta suuhun pantavaa. Emäntä on huolehtinut, vaikka itse onkin poissa paikalta.
Kun kissa on poissa niin hiiret hyppii pöydällä, eli pikku tilkkanen konjakkia ei päätä seinään heitä, olkoon vaikka kuinka tipaton tammikuu.
Paitsi joillakin, jotka tahtovat vieroittautua koko "tyjauksista."
Heille en tahtoisi suositellakaan edes sitä pikku lasillista, vaan kannustaa raittiiseen terveempään elämään. merimona1 kirjoitti:
nyt hiljaista kun monet ovat ristiäisjuhlassa ja emäntäkin poissa.
Meni sinne ystävättärensä kahvikekkereille.
Juodaan nyt sitten ristiäis ja vaalikahvit samalla. Täällä kyllä on aina pullaa ja muuta suuhun pantavaa. Emäntä on huolehtinut, vaikka itse onkin poissa paikalta.
Kun kissa on poissa niin hiiret hyppii pöydällä, eli pikku tilkkanen konjakkia ei päätä seinään heitä, olkoon vaikka kuinka tipaton tammikuu.
Paitsi joillakin, jotka tahtovat vieroittautua koko "tyjauksista."
Heille en tahtoisi suositellakaan edes sitä pikku lasillista, vaan kannustaa raittiiseen terveempään elämään.ymmärrän kyllä,ettei joka paikassa kahvia ehdi nauttimaan, kun on niin kiihkeää tuolla murre puolella ja ristiäiset ja kaikki.
Kyllä siellä Amor metkuilee, minä jo annoin periksi,ei tälläisestä SkillaN vanhuksesta ole kilpailemaan flikkojen kanssa.
Tyydyn osaani, kaikki miehenpuolet on hylänneet,minkäs sille voit.
No onneksi on tuo Poks-peli.
No päivä on huomenakin ja jos nyt vielä pirtin lämmön muistavat ja kaikki yhteiset hetket tänne vetävät.
Poksuttelen palloja ja tulta kohentelen,,,,SkillaN kirjoitti:
ymmärrän kyllä,ettei joka paikassa kahvia ehdi nauttimaan, kun on niin kiihkeää tuolla murre puolella ja ristiäiset ja kaikki.
Kyllä siellä Amor metkuilee, minä jo annoin periksi,ei tälläisestä SkillaN vanhuksesta ole kilpailemaan flikkojen kanssa.
Tyydyn osaani, kaikki miehenpuolet on hylänneet,minkäs sille voit.
No onneksi on tuo Poks-peli.
No päivä on huomenakin ja jos nyt vielä pirtin lämmön muistavat ja kaikki yhteiset hetket tänne vetävät.
Poksuttelen palloja ja tulta kohentelen,,,,antoisa oli iltapäivä, maailmaa tuli parannettua, ruoka maistui ja ikä taas vain jatkui,,,naurullahan sanotaan olevan sellainen vaikutus,,
Merimona ,,konjakki tujaus panee veren kiertämään, joten, se suotavaa,,,- my.mm.eli
muori67 kirjoitti:
Ei ku pitää juoda ristiäis kahvit pirtissä.
Tuolla on murrepalstalla ollut ristiäiset.ja konjakit päälle on nyt paikallaan! Elviiran onneksi - Kippis!
Ja Katleija oli kummina nimenannossa! Kippis sillekin!
Mahtaako vielä huomenna olla Pirtissä vaalikahvia tarjolla, ajattelin huomenna poiketa ennakkoäänestyspaikalla. Ja kun teidän ettei siellä saa kahvia, niin poikkeisin tänne samalla reisulla. Pullakahville oikein ;) my.mm.eli kirjoitti:
ja konjakit päälle on nyt paikallaan! Elviiran onneksi - Kippis!
Mahtaako vielä huomenna olla Pirtissä vaalikahvia tarjolla, ajattelin huomenna poiketa ennakkoäänestyspaikalla. Ja kun teidän ettei siellä saa kahvia, niin poikkeisin tänne samalla reisulla. Pullakahville oikein ;)tulla lupaamaan ne pullakahvit My.mm.eli:lle,ne ansaitset.
Terve vaan Uskokii, kyllä on mukava kuulla,ettei pirtti ja sen emannuus unohu,on tuolla murreketjussa ihan vähän kilpailu käymässä.
Siellä rapakon takaa Lokari on tainnut ihastua, vai miten se on,olikos niin päin että Tampereen likka,olkoon nyt miten on,sitten joku Turun puolen Joonas siinä taitaa samoja juttuja,saas nähdä kuin käy.
On tää niin rauhallinen tää meidän pirtti,ei kilpailla,ollaan takkatulen äärellä ja jututaan maailman menot.
Seuraillaan nyt tuon Elviiran ketjun touhuja ja kohta se ketju loppuun pääsekin.
Malviina jos luet täältä, niin toivotan hyvää matkaa.- Katleija
my.mm.eli kirjoitti:
ja konjakit päälle on nyt paikallaan! Elviiran onneksi - Kippis!
Mahtaako vielä huomenna olla Pirtissä vaalikahvia tarjolla, ajattelin huomenna poiketa ennakkoäänestyspaikalla. Ja kun teidän ettei siellä saa kahvia, niin poikkeisin tänne samalla reisulla. Pullakahville oikein ;)Skålllll!
Ja kuutamoserenaadin soidessa Hyvää yötä! - Hintriika
Katleija kirjoitti:
Skålllll!
Ja kuutamoserenaadin soidessa Hyvää yötä!Hölökynkölökyn minunkin puolestani kaikille! Vähän on samanlainen tuntu kuin sillä enolla, joka putosi veneestä. Ei ole ehtinyt kovin tarkkaan lueskella näitä juttuja, kun on ollut olevinaan kaikenlaista touhua oman pienen pirtin puitteissa. Talkooväelle täytyi järjestää tupaantuliaiset jne.
Luulenpa, että nuo kahvipirtin katonrajassa leijuvat, nuotin näköiset väkäset ovat Katleijan päälle laittaman kuutamoserenaadin viimeisiä säveliä! Keikkuvat niin somasti... Nukkukaa hyvin! - Lokari1
Hintriika kirjoitti:
Hölökynkölökyn minunkin puolestani kaikille! Vähän on samanlainen tuntu kuin sillä enolla, joka putosi veneestä. Ei ole ehtinyt kovin tarkkaan lueskella näitä juttuja, kun on ollut olevinaan kaikenlaista touhua oman pienen pirtin puitteissa. Talkooväelle täytyi järjestää tupaantuliaiset jne.
Luulenpa, että nuo kahvipirtin katonrajassa leijuvat, nuotin näköiset väkäset ovat Katleijan päälle laittaman kuutamoserenaadin viimeisiä säveliä! Keikkuvat niin somasti... Nukkukaa hyvin!Koneen kanssa tappelin ja sainkin pelaan , nyt taas on ÄÄ'n ja öö'n päällä pisteet.
Kova homma mulle kun olen huono noita asetuksia
tekeen , no olihan mulla hyvä apu suomesta asti skypellä sain ohjeet ja niin alko taas kaikki kirjaimet toimiin.Hu Hu
Nyt sitten ottasin kahvi kupillisen sen koknakin kanssa.Kiitos!
Pitää sitä vähän juhlia kun jotain tänäänkin opin.
En olis kyllä uskonut että saan ne asetukset ihan itte paikoileen.
Terv: Lokari1. Lokari1 kirjoitti:
Koneen kanssa tappelin ja sainkin pelaan , nyt taas on ÄÄ'n ja öö'n päällä pisteet.
Kova homma mulle kun olen huono noita asetuksia
tekeen , no olihan mulla hyvä apu suomesta asti skypellä sain ohjeet ja niin alko taas kaikki kirjaimet toimiin.Hu Hu
Nyt sitten ottasin kahvi kupillisen sen koknakin kanssa.Kiitos!
Pitää sitä vähän juhlia kun jotain tänäänkin opin.
En olis kyllä uskonut että saan ne asetukset ihan itte paikoileen.
Terv: Lokari1.näinhän sanotaan,onnea vain Lokari1 saavutuksistasi.
Minä olen vähän kovapäisempi,ei meinaa opit mielessä pysyä,mutta onnekseni koneeni on pelannut hyvin
Eilen oli hidastelua,sen panin merkille,onko sitten niin vilkasta palstoilla.
Nyt huomataan sherffin tärkeys palstoilla,monasti jo apuun huudeltiin,jospa nyt viimein tajutaan, että poistojakin tarvitaan ja hyväksytään se, että menee ne omat "tärkeät" mukana;))
Huomenet jäi sanomatta ja ihastelempa teille tuota koivua ikkunani edessä, on niin kauniin harson päälleen saanut, henkeä ihan salpaa niin kaunis on.
Oikein mukavalta tuntuu arkeen heräillä,tuo touhu kadulla antaa tunteen, olen osana jotakin,vaikka vain ikkunan takana katselen.
Hiljaisuutta ja rauhaa rakastan, mutta kaipaan myös tätä arkipäiväen touhukasta elämää,mielialani on kovin eläväinen.
Todennut olen itsestäni ,hetken hyvä näin kun on ja kohta rupeaa haikailemaan jotakin muuta.
Ongelma ihminen olen;))DD
Olikohan tuo filosofista mietintää,,,varmaan.("ilkikurinen virnistys" perään)
Mitähän päivästä tulee,kun aamusta noin tasokasta juttuan.
Kerhotoiminta alkaa ja on kiva nähdä ystäviä täällä livenä, suunnitellaan kevään aikana tehtäviä käsitöitä,hienommin kädentaitojen tekemistä.
Toin vielä täytepitkon, kun äänestyskahveja My.mm.eli pyyteli, siitähän sitä toisillekin pirtissä kävijöille riittää.
Todella vielä tänään ja huomenna ennakkoon,käyttäkää oikeuttanne päätöksen tekoon ja äänestäkää!!!!SkillaN kirjoitti:
näinhän sanotaan,onnea vain Lokari1 saavutuksistasi.
Minä olen vähän kovapäisempi,ei meinaa opit mielessä pysyä,mutta onnekseni koneeni on pelannut hyvin
Nyt huomataan sherffin tärkeys palstoilla,monasti jo apuun huudeltiin,jospa nyt viimein tajutaan, että poistojakin tarvitaan ja hyväksytään se, että menee ne omat "tärkeät" mukana;))
Huomenet jäi sanomatta ja ihastelempa teille tuota koivua ikkunani edessä, on niin kauniin harson päälleen saanut, henkeä ihan salpaa niin kaunis on.
Oikein mukavalta tuntuu arkeen heräillä,tuo touhu kadulla antaa tunteen, olen osana jotakin,vaikka vain ikkunan takana katselen.
Hiljaisuutta ja rauhaa rakastan, mutta kaipaan myös tätä arkipäiväen touhukasta elämää,mielialani on kovin eläväinen.
Todennut olen itsestäni ,hetken hyvä näin kun on ja kohta rupeaa haikailemaan jotakin muuta.
Kerhotoiminta alkaa ja on kiva nähdä ystäviä täällä livenä, suunnitellaan kevään aikana tehtäviä käsitöitä,hienommin kädentaitojen tekemistä.
Toin vielä täytepitkon, kun äänestyskahveja My.mm.eli pyyteli, siitähän sitä toisillekin pirtissä kävijöille riittää.
Todella vielä tänään ja huomenna ennakkoon,käyttäkää oikeuttanne päätöksen tekoon ja äänestäkää!!!!Huomentapäivää!!
Arvatkaas mikä minulla on parvekkeella ???
Ihan elävä kärpänen !!!!
Pikku mies kun leikkii aina käydessään siellä autoillaan,niin läitoin lämpöpatterin päällä ja autuaallisesti unöhdin sen.
Aamulla kun menin sinne,eikös se siellä pörrännyt
Oliskohan onnen kärpänen.
Kyllähän se nyt nukahtaa kun otin lämmön pois.
Nyt on kahvi nautittu
Hyvää päivän jatkoa kaikille.SkillaN kirjoitti:
Todella vielä tänään ja huomenna ennakkoon,käyttäkää oikeuttanne päätöksen tekoon ja äänestäkää!!!!Käytin jo äänioikeuteni, muita oikeuksiahan meillä ei olekaan. Valvollisuuksia kyllä pilvin pimein.
Kyllä pullakahvit silti halusta juon kanssasi, yksinhän aina saan kahvitella.- my.mm.eli
SkillaN kirjoitti:
Todella vielä tänään ja huomenna ennakkoon,käyttäkää oikeuttanne päätöksen tekoon ja äänestäkää!!!!pressan valinta-asiassa olen nyt sanonut! Vaalikahville tulen nyt hyvällä omatunnolla ;))
Vautsi, oikein täytepitkoa!!! Kyllä olet SkillaN maailman paras kahvilaemäntä, KIITOS! Kehoittamatta otan toisenkin kupillisen ja pullasiivun (ei kai kukaan huomannut;)
Ja takan loimussa lämmittelen samalla kynsiäni, vähän alkoi kyntelöittämään. Minä kun en muista laittaa käsineitä käsiini pienellä pakkasella, niin tuo tuuli mokoma taas tarttui sormiini. Muutenhan olen niin kuumaverinen etten hevillä palele *virn.* Sitä kun on lämmin sydän, niin käsiä kylmää ;))) (Eiks se yksi sananparsi jotain siihen suuntaan mene):D
Oli alennusmyynnissä joulusuklaita kaupassa, jätänkin tänne rasian lakkaliköörikonvehteja. Kahvin kanssa tai muuten vain napostelkaa pois, ettei kaikki kalorit minun kinttujeni kannettavaksi kerry ;)))
Mitäs muori67 puhuu, ettäkö lunta liian vähän? Entäs jos sataisi metrikaupalla niinkuin Japanissa on kuulemma käynyt, mitenkäs me sitten suu pantais. Onhan sitä tykkylunta valitettu, ja sähköhäiriöitä pilvin pimein meilläkin tuolla toisaalla maassa. Minulle tämä lumi jo riittäisi hyvin, yhtään ei tarvitsis enää sataa. Katsos kun en hiihdä, enkä laskettele tms. niin pelkäksi riesaksi lumen koen;)) Paitsi, että kyllä Jouluna pitää lunta olla, edes maa valkoisena, HIHhih!
Ymmärräthän yskän;)))
Ja että kärpäsenkin sait henkiin keskellä talvea! Sehän oli jo lupaus kesästä, tulee se, tulee. (Tulis kesä ja kärpäsiä... muistelen niinkin hoetun!)
Simpatille tervetulotoivotukset! Borta bra men hemma best! Ihanaa kuulla, että "maailmanmies" arvostaa kotomaan tyttäriä, jopa meitä "myöhäiskeski-ikäisiäkin"!! Mahdatkohan olla Joulupukkini(=Kultani) sukua, hän kun ei nuorten naisten perään vilkuile ollenkaan ;) Tämän asian olen tarkkaan syynännyt, ennenkuin ulkooveni sisäpuolelle päästin!
Ja mainiota, että Lokarin tietsikkaan palasivat kadonneet pisteet! Vaikka ei siitä mitään haittaa meille lukijoille (minulle ainakaan) ollut, hyvin tekstiäsi ymmärsin. Itseasiassa en edes huomannut pisteiden puuttumista ennenkuin asiasta mainitsit. Uzman tekstiä jo opittu lukemaan sujuvasti täällä ilman ääkkösiä.
Heitin "huulta" tuolla murreketjussa taannoin, että Sinulla sama "virus" tietsikassa kuin minulla ajastimellisessa kahvinkeittimessä;))) Palaan vielä siihen vitsiin kertomalla, että samaan aikaan kuin sinulle pistepaluu koneellesi, minulla alkoi kahvinkeitin toimia!!! Niin, että eikö vaan ollut "sama virus"! Hehheh!
Nyt ei ole kukaan enää jaksanut lukea tänne asti tätä juttua, joten parasta lopettaa yksinpuhelu!
Rattoisaa iltaa kaikille, kenelle minkäkin pelin kimpussa! Minä vasta nyt hurahdin sudokuun! Moi! my.mm.eli kirjoitti:
pressan valinta-asiassa olen nyt sanonut! Vaalikahville tulen nyt hyvällä omatunnolla ;))
Vautsi, oikein täytepitkoa!!! Kyllä olet SkillaN maailman paras kahvilaemäntä, KIITOS! Kehoittamatta otan toisenkin kupillisen ja pullasiivun (ei kai kukaan huomannut;)
Ja takan loimussa lämmittelen samalla kynsiäni, vähän alkoi kyntelöittämään. Minä kun en muista laittaa käsineitä käsiini pienellä pakkasella, niin tuo tuuli mokoma taas tarttui sormiini. Muutenhan olen niin kuumaverinen etten hevillä palele *virn.* Sitä kun on lämmin sydän, niin käsiä kylmää ;))) (Eiks se yksi sananparsi jotain siihen suuntaan mene):D
Oli alennusmyynnissä joulusuklaita kaupassa, jätänkin tänne rasian lakkaliköörikonvehteja. Kahvin kanssa tai muuten vain napostelkaa pois, ettei kaikki kalorit minun kinttujeni kannettavaksi kerry ;)))
Mitäs muori67 puhuu, ettäkö lunta liian vähän? Entäs jos sataisi metrikaupalla niinkuin Japanissa on kuulemma käynyt, mitenkäs me sitten suu pantais. Onhan sitä tykkylunta valitettu, ja sähköhäiriöitä pilvin pimein meilläkin tuolla toisaalla maassa. Minulle tämä lumi jo riittäisi hyvin, yhtään ei tarvitsis enää sataa. Katsos kun en hiihdä, enkä laskettele tms. niin pelkäksi riesaksi lumen koen;)) Paitsi, että kyllä Jouluna pitää lunta olla, edes maa valkoisena, HIHhih!
Ymmärräthän yskän;)))
Ja että kärpäsenkin sait henkiin keskellä talvea! Sehän oli jo lupaus kesästä, tulee se, tulee. (Tulis kesä ja kärpäsiä... muistelen niinkin hoetun!)
Simpatille tervetulotoivotukset! Borta bra men hemma best! Ihanaa kuulla, että "maailmanmies" arvostaa kotomaan tyttäriä, jopa meitä "myöhäiskeski-ikäisiäkin"!! Mahdatkohan olla Joulupukkini(=Kultani) sukua, hän kun ei nuorten naisten perään vilkuile ollenkaan ;) Tämän asian olen tarkkaan syynännyt, ennenkuin ulkooveni sisäpuolelle päästin!
Ja mainiota, että Lokarin tietsikkaan palasivat kadonneet pisteet! Vaikka ei siitä mitään haittaa meille lukijoille (minulle ainakaan) ollut, hyvin tekstiäsi ymmärsin. Itseasiassa en edes huomannut pisteiden puuttumista ennenkuin asiasta mainitsit. Uzman tekstiä jo opittu lukemaan sujuvasti täällä ilman ääkkösiä.
Heitin "huulta" tuolla murreketjussa taannoin, että Sinulla sama "virus" tietsikassa kuin minulla ajastimellisessa kahvinkeittimessä;))) Palaan vielä siihen vitsiin kertomalla, että samaan aikaan kuin sinulle pistepaluu koneellesi, minulla alkoi kahvinkeitin toimia!!! Niin, että eikö vaan ollut "sama virus"! Hehheh!
Nyt ei ole kukaan enää jaksanut lukea tänne asti tätä juttua, joten parasta lopettaa yksinpuhelu!
Rattoisaa iltaa kaikille, kenelle minkäkin pelin kimpussa! Minä vasta nyt hurahdin sudokuun! Moi!Onhan sitä lunta ihan meidän tarpeiksi))))
Kun se kärpänen olisi vielä näkyny,olisin laittanut sille sokripalan tassille ja vähän vettä.
Anoppi kertoi joskus maalla saaneensa koko talven kärpäsen elämään pirtissään.
Onhan hyvä että"virus"hävisi.
Illan jatkoja kaikille.- Lokari1
my.mm.eli kirjoitti:
pressan valinta-asiassa olen nyt sanonut! Vaalikahville tulen nyt hyvällä omatunnolla ;))
Ymmärräthän yskän;)))
Rattoisaa iltaa kaikille, kenelle minkäkin pelin kimpussa! Minä vasta nyt hurahdin sudokuun! Moi!koneessani ollut , mutta se mikrosofti pirulainen pääsi sekottaan koneen .
Kun olen avuton noitten asetusten kanssa niin, siinähän olikin kovat hommat pistää kone oikeille asetuksille.
Noi kahvin keittimet on joskus sellaisia ihme juttuja.
Muistan kun eräässä kylä paikassa emäntä ihmetteli mikä vaivaa keitintä , no oli olevinaan joutusa ja kaato kuumaa vettä keittimeen , no ehän se alkanut millekään.
Sitten kyllä toimi ihan hyvin kun aloitti kylmällä vetellä.
Ne käyttö ohjeet, ne pitäs lukee hyvin, mutta kuinkas moni niin tekee ?
Mullakin sama vika enkä lue , kun luulen osaavani. HAHA
Terv: Lokari1. - my.mm.eli
Lokari1 kirjoitti:
koneessani ollut , mutta se mikrosofti pirulainen pääsi sekottaan koneen .
Kun olen avuton noitten asetusten kanssa niin, siinähän olikin kovat hommat pistää kone oikeille asetuksille.
Noi kahvin keittimet on joskus sellaisia ihme juttuja.
Muistan kun eräässä kylä paikassa emäntä ihmetteli mikä vaivaa keitintä , no oli olevinaan joutusa ja kaato kuumaa vettä keittimeen , no ehän se alkanut millekään.
Sitten kyllä toimi ihan hyvin kun aloitti kylmällä vetellä.
Ne käyttö ohjeet, ne pitäs lukee hyvin, mutta kuinkas moni niin tekee ?
Mullakin sama vika enkä lue , kun luulen osaavani. HAHA
Terv: Lokari1.oli sellaista huulen heittoa vain. On niin hyvä laittaa kaikenlaista "häikkää" virusten piikkiin ;)
Mutta vakavasti puhuen, kun vaan varjelis Luoja noista tietsikkaviruksista!
Sanoisin, että oletpa Lokari1 varsin "tyypillinen mies", jotenkin olen pannut merkille miesten kohdalla erityisesti tuon käyttöohjeiden lukemattomuuden. :DDD
Minulla taas menee niinpäin, että päiväkausia luen käyttöohjeita ennenkuin uskallan itse laitteeseen koskeakaan ;))
Tämäkin kahvinkeitin, monta vuotta on jo käytetty, ja ihan käyttöohjeen mukaan (kylmällä vedellä) ja käyttöohjeesta lukien nytkin yritin sitä "uudelleen asentaa" monta päivää. Syytin jo valmistajaakin (mielessäni vain), että on jo tehtaalla säätänyt sen lopettamaan toiminnan v.2005 päättyessä! Että keitinkauppa käy, eikä ikuisesti vanhalla keitellä!! Nykyisin kun kaikki tuppaa olemaan "kertakäyttötavaraa".
Vaan nyt täytyy sanoa ihan rehellisesti, miehestä talossa olleen hyötyä;))) Kun itse "luovutin" keittimen kanssa, ja annoin sille roskistuomion, niin J-ukkini katsoi saaneensa "vapaat kädet" ja niin vain laittoi koneen toimimaan! En ollut itse katsomassa, kuulin vain keittiöstä muutaman kovemman kolauksen. Tulipahan mieleeni eräs 60-luvun naapuri, joka nyrkin iskulla korjasi oikuttelevan telkkarinsa, että olisiko sama konsti ollut tässäkin käytössä. Ei suostunut J-ukki kertomaan mitä oli tehnyt! Näkee nyt sitten kuinka kauan keitin pelaa :DDD
- Elviira
No nii,miekkii päätin tulla kahtomaa ja kahvil tän SkillaNin kahvilaa. mieko en oo enne käynt nii mie asetun vähä tän nurkkaa istumaa.
Oi herra isä ku tääl on lämminhenkine tunnelma, ja nii siistii et jotta.
No nyt mie huomaan, et tääl on nii komia takkakkii, se on onneomiaa tuomaa lissää tunnelmaa.
Mut kyl tää kohvi maistuu oikei hyvält tääl, oisko emäntä keittänt sen suurel rakkauvel.
Se lähimmäise rakkaus ku on nii tärkeetä.
Nyt ko mie oon kahviin juont jo oonkkii lähös, nii toivotan kaikil nii emäll ku muilleekkii hyvää päivä jatkoo.ja nurkasta ihan heti pois ja takan ääreen.
Näin on kiva kun Sinullakin nimi niin osaa vastailla.
Käyppä pirtissä, pian täällä tutuksi tullaan ja tuo lähimäisen rakkaus,se se vasta tärkeä onkin, sitä pirtissä yritämme yllä pitää.
Aina löytyy kivaa sanottavaa, ja lohdutustakin annetaan, jos sellaista joku tarvitsee.
Hauskaa päivää murreketjuun ja muuallekin;))d- Simpatti
SkillaN kirjoitti:
ja nurkasta ihan heti pois ja takan ääreen.
Käyppä pirtissä, pian täällä tutuksi tullaan ja tuo lähimäisen rakkaus,se se vasta tärkeä onkin, sitä pirtissä yritämme yllä pitää.
Aina löytyy kivaa sanottavaa, ja lohdutustakin annetaan, jos sellaista joku tarvitsee.
Hauskaa päivää murreketjuun ja muuallekin;))dTerveiset kaikille pirttiläisille Valloista, tuolta Boca Ratonista! Meni monta viikkoa sukuloimassa ja meren aaltojen syleilyssä, ei paatilla, vaan uimataitoa kohenellen, hyvää teki koko kropalle ja mielelle!
Nyt olenkin sitte urakalla lukennu näitä palstan kirjotuksia, osa menny suosiolla ohitte, mutta johonkin ihan pysähtynyt, niin viisaita te olette täälä puhuneet.
Tuo murreketju tuntuuki hauskalta, kaikki ei vaan mene jakeluun, on se semmosta mongerrusta joku murre! Itte kun olen semmonen "maailman mies", niin murteet on sekottunu semmoseksi sopaksi, etten välistä ittekään ymmärrä...
Lunta on saatu tänne kotimaahan, nyt vaan sitte lumeen kieriskelemään, kukas haluu lumipesut???!!!
Voikos ihmine ilosempi olla kun pääsy kotiansa ja talviseen maisemaan, on tää Suomi kaunis!!!!!
Terveisin:
Onnellinen Simpatti! SkillaN kirjoitti:
ja nurkasta ihan heti pois ja takan ääreen.
Hauskaa päivää murreketjuun ja muuallekin;))dMinähän osaan DDDDD
Olen harmitellut,kun vaihdoin konetta
ei ollut entisiä pelejä.
Nyt uskalsin räpelöidä ja löytyi entiset ja uusiakin
Kyllä nyt passaa aikaansa viettää DDDDDSimpatti kirjoitti:
Terveiset kaikille pirttiläisille Valloista, tuolta Boca Ratonista! Meni monta viikkoa sukuloimassa ja meren aaltojen syleilyssä, ei paatilla, vaan uimataitoa kohenellen, hyvää teki koko kropalle ja mielelle!
Nyt olenkin sitte urakalla lukennu näitä palstan kirjotuksia, osa menny suosiolla ohitte, mutta johonkin ihan pysähtynyt, niin viisaita te olette täälä puhuneet.
Tuo murreketju tuntuuki hauskalta, kaikki ei vaan mene jakeluun, on se semmosta mongerrusta joku murre! Itte kun olen semmonen "maailman mies", niin murteet on sekottunu semmoseksi sopaksi, etten välistä ittekään ymmärrä...
Lunta on saatu tänne kotimaahan, nyt vaan sitte lumeen kieriskelemään, kukas haluu lumipesut???!!!
Voikos ihmine ilosempi olla kun pääsy kotiansa ja talviseen maisemaan, on tää Suomi kaunis!!!!!
Terveisin:
Onnellinen Simpatti!Tervetuloa takaisin !!!!!
On Sinua keritty kaivatakin.
Kertoilehan meille reissustasi´.
Meillä on todella luntakin vaikka ei kovin paljon,
ainakaan Lahdenseudulla.
Ei Huoltomiehet paljon palkkojaan tienaaDDDDD- Simpatti
muori67 kirjoitti:
Tervetuloa takaisin !!!!!
On Sinua keritty kaivatakin.
Kertoilehan meille reissustasi´.
Meillä on todella luntakin vaikka ei kovin paljon,
ainakaan Lahdenseudulla.
Ei Huoltomiehet paljon palkkojaan tienaaDDDDDVoi, muori, kyllä sielä teitä Suomi-tyttöjä tuli ikävä, kun välilä tuli vastaan semmosia lihavuoria, nuoria tyttöjä vielä, että kun rupes ajatteleen, että jos halata tarttis niin ei meikäpojan käsivarret ympäri yltäis! Mutta sielähän on kaikki suurta, sanotaan, Amerikoissa.
Onneksi ei tuo roskaruokakylttyyri ole vielä meitin oloissa semmosia pulleroita saanu aikaan, en minä ainakaan oo nähny, toivon mukkaan ei tarttis nähräkkään. Sillain sopivasti pyöreä on minun makkuuni ainaskin.
Nyt vaan ihailen Suomen luontoa ja vähän teitä naisiaki!!!! Olen onnelinen kun pääsin kotia. - merimona1
kollegaasi ja meitä pirttiläisiä moikkaamassa. Kiva!
Kollegalla tarkoitin tietenkin tätä Skillan emäntää ja sinähän olet se murreketjun emäntä.
Toit siviilirohkeasti vieläpä murteenkin mukanasi tänne pirttiin. Hienoa!
Tosin täällä ei nipoteta ja aleta morkata murteellakaan kirjoittavia.
Taidan lähteä käymään minäkin siellä "teillä" ja laittaa jotain savolaista juttua, tai sinne päin. Simpatti kirjoitti:
Voi, muori, kyllä sielä teitä Suomi-tyttöjä tuli ikävä, kun välilä tuli vastaan semmosia lihavuoria, nuoria tyttöjä vielä, että kun rupes ajatteleen, että jos halata tarttis niin ei meikäpojan käsivarret ympäri yltäis! Mutta sielähän on kaikki suurta, sanotaan, Amerikoissa.
Onneksi ei tuo roskaruokakylttyyri ole vielä meitin oloissa semmosia pulleroita saanu aikaan, en minä ainakaan oo nähny, toivon mukkaan ei tarttis nähräkkään. Sillain sopivasti pyöreä on minun makkuuni ainaskin.
Nyt vaan ihailen Suomen luontoa ja vähän teitä naisiaki!!!! Olen onnelinen kun pääsin kotia.mikäs ulkomaan elävä tänne on tullut.
Simpattihan siinä on,moikka,vai ulkomaan tyttöjä on käyty mittailemassa,niinkuin ei täällä Suomessa tyttöjä riittäisi,,,pulskiakin;))
Vakavasti, mukava että vielä meidät muistit ja hyvältähän tuokin kuulostaa,että Suomeen mielelläsi tulit, ei suuri maailma vienyt mennessään.
Luontoa kyllä voikin nyt ihailla,on niin kaunista,osaisi vain ikuistaa.
Ai sitten vähän myös naisiakin, pitäisikö ihan kiittää,,,,,
Kuuule kyllä tuo elopaino vaan meinaa täälläkin nousta,vaikkei roskaruokaa syödäkkään,,,lohdutuksena,,, ei tuulet kaada.
Mukavaa nyt kumminkin on, että täällä olet ja käväset joskus pirtissäkin.
Tänään hyvä päivä,väsyttää,mutta mieli on hyvä ja ihanaa olla kotona ja pelata Poks palloa ja lueskella näitä viestejä.
Käy muuten työstä, on niin vilkasta ollut,,,,- arvaa keneltä!
Simpatti kirjoitti:
Terveiset kaikille pirttiläisille Valloista, tuolta Boca Ratonista! Meni monta viikkoa sukuloimassa ja meren aaltojen syleilyssä, ei paatilla, vaan uimataitoa kohenellen, hyvää teki koko kropalle ja mielelle!
Terveisin:
Onnellinen Simpatti!On tää mainiota, kun voi halailla rauhassa tuota ihanaa Simpattia anonyymisti!
Kiva, että palasit taas Suomeen!
Hauska kommentti murteista: sellaista mongerrusta, ettei itsekään ymmärrä!
Voi hyvin! Suukkoja! - Anonyyimtär
arvaa keneltä! kirjoitti:
On tää mainiota, kun voi halailla rauhassa tuota ihanaa Simpattia anonyymisti!
Voi hyvin! Suukkoja!että anonyymisti.
Ei tehdä itseämme enää enempää naurunalaisiksi. - Simpatti
Voi hyvin! Suukkoja!Ihan sydän sykkyrällä olen lukenu teitin tekstejä, ja hurjasti on saanu vanha sydän sitä oikiaa lääkettä!
Ei tarvitte tohtoria, kun saa olla niin pirskuleen onnellinen täällä pirtin mukavien frouvien keskellä, ei edes äsken ulkona tekemäni
"persluisti" tuntunut pahalta. En nääs osannut olla varuillaan, kun tuo pakkanen on myös pyllähtäny, niin vaan jalaat lähti alta ja ukkoa vietiin!
Muistakaas frouvat olla varovaisia, kun menette ulos, herkästi menee nyt pyllylleen!!! - Toinen tuntematon
Voi hyvin! Suukkoja!Kuka nyt murretta mongerrukseksi sanoo?
Kaikkihan jotain murretta puhuvat.
Ainakin jonkin murteen sävyttämää yleiskieltä. merimona1 kirjoitti:
Kollegalla tarkoitin tietenkin tätä Skillan emäntää ja sinähän olet se murreketjun emäntä.
Taidan lähteä käymään minäkin siellä "teillä" ja laittaa jotain savolaista juttua, tai sinne päin.Pirttiläisille.
Muori on vähän väsynyt,oli sellainen päivä taas kerran.
Tuo takkatuli lämmittää niin kivasti,että unijukka
rupesi kutsumaan.- Lokari1
muori67 kirjoitti:
Pirttiläisille.
Muori on vähän väsynyt,oli sellainen päivä taas kerran.
Tuo takkatuli lämmittää niin kivasti,että unijukka
rupesi kutsumaan.Muori 67 kun olit viimenen pirtissä luultavasti, niin olisit pistänyt sen kahvin lopun termos pulloon , niin mun ei tarvitteis keittää aamulla.
Hörppäisin vaan kupillisen siittä pullosta ja menisin nukuun, pääsisin paljon helpomalla.
Tää oli nyt vaan pikku pyyntö.
Kyllä minä sen ymmärrän että olit väsynyt etkä ajatellut aamua.
Terv: Lokari1. Lokari1 kirjoitti:
Muori 67 kun olit viimenen pirtissä luultavasti, niin olisit pistänyt sen kahvin lopun termos pulloon , niin mun ei tarvitteis keittää aamulla.
Hörppäisin vaan kupillisen siittä pullosta ja menisin nukuun, pääsisin paljon helpomalla.
Tää oli nyt vaan pikku pyyntö.
Kyllä minä sen ymmärrän että olit väsynyt etkä ajatellut aamua.
Terv: Lokari1.ja toiset kirjoittajat/ lukijat.
Lokarille pitäisi kyllä toivotella hyvää yötä:)
Eipäs muori huomannut laittaa kahvia pulloon, vai olisiko ajatellut että painuu,ettei sumppia Sinulle tarjoile.
Minä olin illalla vähän kiukustunut ja kirjoitinkin jo kitkerän viestin tuonne toisaalle, mutta tulin katumapäälle ja poistin saman tien.
Rupesi ärsyttämään, kun aina tätä pirttiä mainitaan tyhjänpäiväiseksi ja väitetään, ettei täällä ole kuin huuhaata.
Lukekaapa tarkkaan mitä on nämä muutkin ketjut, sitä ja tätä,harvoin aiheessa pysytään missään.(jos nyt sitten aiheitakaan on)
Totta on, että pirtissä mielikuvitus maailmaa joskus eletään, mutta sehän kirjoittajilta jotakin vaatiikin, osata elää ja kirjoittaa mielikuvia.
Kirjailijatkin värittävät kirjojaan mielikuvilla,miksi sitä ei pirtin kirjoittajatkin voisi tehdä,sehän osoittaa, että on aivot toiminnassa.
Arkea on elämä missä elämme, mielikuvilla sitä rikastamme.
Pirtin kirjoittajilla on mahdollista haaveilla,rakentaa pilvilinnoja,flirttailla,neuvoa arkisissa asioissa, hoitaa terveyttä,kasvattaa kukkia,tehdä matkoja,lohduttaa,mitä mieleen tulee,kertoa aikuisten satuja.
Miksi näin ei voisi tehdä ja tehdäänkin.
Ketjuja pirtillä on jo kymmeniä,lukijoita tasaiset määrät,on monella suulla todettu tarpeelliseksi.
Paikkaansa puolustaa.
Kaikilla ketjuilla on tarpeellisuutensa, pirtti on yksi niistä,lukee ja kirjoittaa ken haluaa.
No nyt sitten tuli taas purettua nämä mieltä ärsyttäneet ajatukset,jatketaan kirjoittelua.
Päivä valkenee,sininen hämärä alkaa päiväksi muuttua, rikasta päivää,vaikka kirjoitellen.SkillaN kirjoitti:
ja toiset kirjoittajat/ lukijat.
Lokarille pitäisi kyllä toivotella hyvää yötä:)
Eipäs muori huomannut laittaa kahvia pulloon, vai olisiko ajatellut että painuu,ettei sumppia Sinulle tarjoile.
Minä olin illalla vähän kiukustunut ja kirjoitinkin jo kitkerän viestin tuonne toisaalle, mutta tulin katumapäälle ja poistin saman tien.
Rupesi ärsyttämään, kun aina tätä pirttiä mainitaan tyhjänpäiväiseksi ja väitetään, ettei täällä ole kuin huuhaata.
Lukekaapa tarkkaan mitä on nämä muutkin ketjut, sitä ja tätä,harvoin aiheessa pysytään missään.(jos nyt sitten aiheitakaan on)
Totta on, että pirtissä mielikuvitus maailmaa joskus eletään, mutta sehän kirjoittajilta jotakin vaatiikin, osata elää ja kirjoittaa mielikuvia.
Kirjailijatkin värittävät kirjojaan mielikuvilla,miksi sitä ei pirtin kirjoittajatkin voisi tehdä,sehän osoittaa, että on aivot toiminnassa.
Arkea on elämä missä elämme, mielikuvilla sitä rikastamme.
Pirtin kirjoittajilla on mahdollista haaveilla,rakentaa pilvilinnoja,flirttailla,neuvoa arkisissa asioissa, hoitaa terveyttä,kasvattaa kukkia,tehdä matkoja,lohduttaa,mitä mieleen tulee,kertoa aikuisten satuja.
Miksi näin ei voisi tehdä ja tehdäänkin.
Ketjuja pirtillä on jo kymmeniä,lukijoita tasaiset määrät,on monella suulla todettu tarpeelliseksi.
Paikkaansa puolustaa.
Kaikilla ketjuilla on tarpeellisuutensa, pirtti on yksi niistä,lukee ja kirjoittaa ken haluaa.
No nyt sitten tuli taas purettua nämä mieltä ärsyttäneet ajatukset,jatketaan kirjoittelua.
Päivä valkenee,sininen hämärä alkaa päiväksi muuttua, rikasta päivää,vaikka kirjoitellen.huomenta pirttiin.
Mikähän unsuntio minusta on nyt tullut jo toinen aamu kun nukun pitkään.
Liekö univelkoja.
Kylla nyt kaffe maistuikin hyvälle.
Ei se joka aamu maistu samanlaiselle.
Jospa sitten alkaisi noita pieniä päivän touhuja.- Katleija
muori67 kirjoitti:
huomenta pirttiin.
Mikähän unsuntio minusta on nyt tullut jo toinen aamu kun nukun pitkään.
Liekö univelkoja.
Kylla nyt kaffe maistuikin hyvälle.
Ei se joka aamu maistu samanlaiselle.
Jospa sitten alkaisi noita pieniä päivän touhuja.Niin on minullakin nämä heräämiset ja nukkuma-ajat heittäneet häränpyllyä. Kai ne tästä oikenee, kun tuo valoisuus lisääntyy. Pari yötäkin olen lähiaikoina valvonut kokonaan, mutta en ole kehdannut palstalle mitään kirjoittaa vaikka olenkin ruudun edessä istunut yöllä. Kukkivaa puutarhaa olen vaan pelannut.
Tänä aamuna heräsin ihan lailliseen aikaan klo seitsemän, mutta katsoessani -Sydämen asialla- alkoi niin pahuksesti nukuttaa. Lopun laitoin videolle ja uudelleen nukkumaan tunniksi. Munakello herättämään. Mutta kaunis on päivä. Aurinko paistaa ja maailma valkoinen päästä varpaisiin. - Hintriika
Katleija kirjoitti:
Niin on minullakin nämä heräämiset ja nukkuma-ajat heittäneet häränpyllyä. Kai ne tästä oikenee, kun tuo valoisuus lisääntyy. Pari yötäkin olen lähiaikoina valvonut kokonaan, mutta en ole kehdannut palstalle mitään kirjoittaa vaikka olenkin ruudun edessä istunut yöllä. Kukkivaa puutarhaa olen vaan pelannut.
Tänä aamuna heräsin ihan lailliseen aikaan klo seitsemän, mutta katsoessani -Sydämen asialla- alkoi niin pahuksesti nukuttaa. Lopun laitoin videolle ja uudelleen nukkumaan tunniksi. Munakello herättämään. Mutta kaunis on päivä. Aurinko paistaa ja maailma valkoinen päästä varpaisiin.Meilläkin puut olivat monta päivää kuin sokerihuurrettuja, mutta nyt on lauhtunut ja alkanut tuulla ja sen myötä kuorrutus karissut pois.
Jonkin kuperkeikan on minunkin päivärytmini tehnyt. Enpä muista, milloin olisin edellisen kerran ihan säännöllisesti nukkunut yhtä pitkään aamuisin kuin täällä. Mutta väliäkö sillä! Päivä pitenee niin, että kohina kuuluu. Sitä mukaa aamutkin aikaistuvat.
Kesä lahjoittaa moninkertaisena takaisin kaiken valon, jonka talvi on pihistänyt! Toisaalta pohjoisen talvessa on oma viehätyksensä... aivan toisenlainen kuin etelässä. Hintriika kirjoitti:
Meilläkin puut olivat monta päivää kuin sokerihuurrettuja, mutta nyt on lauhtunut ja alkanut tuulla ja sen myötä kuorrutus karissut pois.
Jonkin kuperkeikan on minunkin päivärytmini tehnyt. Enpä muista, milloin olisin edellisen kerran ihan säännöllisesti nukkunut yhtä pitkään aamuisin kuin täällä. Mutta väliäkö sillä! Päivä pitenee niin, että kohina kuuluu. Sitä mukaa aamutkin aikaistuvat.
Kesä lahjoittaa moninkertaisena takaisin kaiken valon, jonka talvi on pihistänyt! Toisaalta pohjoisen talvessa on oma viehätyksensä... aivan toisenlainen kuin etelässä.puut on nyt paljaina.koko päivän tuullut,välillä oikein puhurilla.
Missäs pirtin väet on vaikka on takka ja kaikki.
Nyt odottaa iso pannullinen kahvia kävijöitä.
Leipäjuustoa myös.
Nauttikaa.muori67 kirjoitti:
puut on nyt paljaina.koko päivän tuullut,välillä oikein puhurilla.
Missäs pirtin väet on vaikka on takka ja kaikki.
Nyt odottaa iso pannullinen kahvia kävijöitä.
Leipäjuustoa myös.
Nauttikaa.kahvi painua,kovin on vähän käviöitä.
Minä aloitin opiston ja maalauksen, tunsin jopa onnistumisen riemua.
Sitä harvoin olen tuntenut.
Kivalta tuntuu nämä arkiset rutiinit,taas poikkeavien aikojen perään.
Ei kiirettä mihinkään,voi rauhassa ruveta suunnitelemaan keväällä alkavia puuhia.
Joulukukkia purin ja samalla tuli vilkaistua "oikeita" kukkiakin ja eivät ne kovin loistokkaalta näytä.
Otin jo oksia juurtumaan, sillä tänä keväänä aion uusia kukkani.
Kaupassa huomasin tulpaaneja, isot kauniit kimput odottavat ostajia,toin pirttiinkin helakan punaisen kimpun.
Esikot ovat myynnissä kauniina värikirjona.
Auringon ilmaannuttua taivaalle, alkaa keväinen odotus,kuukausi ja mullan vaihto ja pistokkaiden istutus.
Hupsista, tälläinen hätähousu minä olen, menen aina asioiden ja aikojen edelle.
Joka tapauksessa kevättä kohti joka päivä mennään.
Täällä tuulee kovasti, lumisadetta povaavat.
Vielähän se talvi on, helmikuussahan se vasta heilahtaa.
Nyt uinumaan ja katselemaan unia vaikka,, en nyt tiedä,,kerron aamulla, hyvää yötä.- Katleija
SkillaN kirjoitti:
kahvi painua,kovin on vähän käviöitä.
Minä aloitin opiston ja maalauksen, tunsin jopa onnistumisen riemua.
Sitä harvoin olen tuntenut.
Kivalta tuntuu nämä arkiset rutiinit,taas poikkeavien aikojen perään.
Ei kiirettä mihinkään,voi rauhassa ruveta suunnitelemaan keväällä alkavia puuhia.
Joulukukkia purin ja samalla tuli vilkaistua "oikeita" kukkiakin ja eivät ne kovin loistokkaalta näytä.
Otin jo oksia juurtumaan, sillä tänä keväänä aion uusia kukkani.
Kaupassa huomasin tulpaaneja, isot kauniit kimput odottavat ostajia,toin pirttiinkin helakan punaisen kimpun.
Esikot ovat myynnissä kauniina värikirjona.
Auringon ilmaannuttua taivaalle, alkaa keväinen odotus,kuukausi ja mullan vaihto ja pistokkaiden istutus.
Hupsista, tälläinen hätähousu minä olen, menen aina asioiden ja aikojen edelle.
Joka tapauksessa kevättä kohti joka päivä mennään.
Täällä tuulee kovasti, lumisadetta povaavat.
Vielähän se talvi on, helmikuussahan se vasta heilahtaa.
Nyt uinumaan ja katselemaan unia vaikka,, en nyt tiedä,,kerron aamulla, hyvää yötä.Ehtoota täällä oleville(jos on) ja tuleville(jos tulee). Nyt vain teetä uskallan juoda, jotta nukutuksi saisi. Huomenna alkaa taas jumpat Työv.opistolla. Lähtö kotoa puoli yhdeltätoista. Siellä taas käsipuntteja nostellaan ja kuminauhaa venytetään, maassa selällään jalat ylhäällä ja yläkroppaa nostellaan jalkoja kohti. Rankka taas tuo eka kerta joululoman jälkeen.
Hyvää yötä vaan ja kauniita unia. - my.mm.eli
Katleija kirjoitti:
Ehtoota täällä oleville(jos on) ja tuleville(jos tulee). Nyt vain teetä uskallan juoda, jotta nukutuksi saisi. Huomenna alkaa taas jumpat Työv.opistolla. Lähtö kotoa puoli yhdeltätoista. Siellä taas käsipuntteja nostellaan ja kuminauhaa venytetään, maassa selällään jalat ylhäällä ja yläkroppaa nostellaan jalkoja kohti. Rankka taas tuo eka kerta joululoman jälkeen.
Hyvää yötä vaan ja kauniita unia.jumppatunnillesi Katleija! Minä jo eilen vastaavat jumpat läpikäyneenä voin todistaa, että aika monta hikipisaraa irtoaa ;))
Kaksi lasillista kivennäisvettä meni kuin kuumille kiville kurkusta alas jumpan jälkeen, ennenkuin jaksoin edes jumppavaatteita riisua. Joten, varaa vettä mukaan riittävästi, ellei jumppapaikkasi ole juoma-automaattilla varustettu!
Lokarille jätän juuri keittämääni kahvia termariin! Pieni, kahdenkupin vetoinen, punainen termari on ollut kaapissani "tyhjänpanttina" vuosia, joutaa tänne pirttiin myöhäisten kävijöiden käyttöön ;)
Näin talkoohengessä hoidellaan kahvilaamme kaikkien kävijöiden iloksi, vai mitä ;))
Hyvät yönjatkot, niin nukkuville kuin valvovillekin! - Lokari1
my.mm.eli kirjoitti:
jumppatunnillesi Katleija! Minä jo eilen vastaavat jumpat läpikäyneenä voin todistaa, että aika monta hikipisaraa irtoaa ;))
Kaksi lasillista kivennäisvettä meni kuin kuumille kiville kurkusta alas jumpan jälkeen, ennenkuin jaksoin edes jumppavaatteita riisua. Joten, varaa vettä mukaan riittävästi, ellei jumppapaikkasi ole juoma-automaattilla varustettu!
Lokarille jätän juuri keittämääni kahvia termariin! Pieni, kahdenkupin vetoinen, punainen termari on ollut kaapissani "tyhjänpanttina" vuosia, joutaa tänne pirttiin myöhäisten kävijöiden käyttöön ;)
Näin talkoohengessä hoidellaan kahvilaamme kaikkien kävijöiden iloksi, vai mitä ;))
Hyvät yönjatkot, niin nukkuville kuin valvovillekin!Hyvää kahvia ja nyt kun sain keittämättä.
Helpolla pääsin tänää, nyt vielä joitain pikku hommia kun teen niin nukuun menen.
No ehkä vasta noin 5 tunnin päästä.
terv: lokari1. Lokari1 kirjoitti:
Hyvää kahvia ja nyt kun sain keittämättä.
Helpolla pääsin tänää, nyt vielä joitain pikku hommia kun teen niin nukuun menen.
No ehkä vasta noin 5 tunnin päästä.
terv: lokari1.Eipä uni ole tullut koko yönä.
Lönkka piskule pisti taas valvomaan.
Se on kumma kun menee monta päivää ettei mitään ja sitten kun se suuttuu,niin ethän nuku.
Päälläni en ole vielä yrittänyt olla.
Muuten kaikki mahdolliset asennot.
No kyllä se siitä,niin kun joku aikoinaan sanoi.
Tunnin päästä menen laittamaan pyykit koneisiin ja
kun saan ne kuivumaan niin sitten nukun.
Jos voin.Pistän puhelimen ja koneen kiinni,niin eivät herättele.
HYVÄÄ PÄIVÄÄ VAAN KAIKILLE.muori67 kirjoitti:
Eipä uni ole tullut koko yönä.
Lönkka piskule pisti taas valvomaan.
Se on kumma kun menee monta päivää ettei mitään ja sitten kun se suuttuu,niin ethän nuku.
Päälläni en ole vielä yrittänyt olla.
Muuten kaikki mahdolliset asennot.
No kyllä se siitä,niin kun joku aikoinaan sanoi.
Tunnin päästä menen laittamaan pyykit koneisiin ja
kun saan ne kuivumaan niin sitten nukun.
Jos voin.Pistän puhelimen ja koneen kiinni,niin eivät herättele.
HYVÄÄ PÄIVÄÄ VAAN KAIKILLE.rukka,oliskos sään vaihtuminen lonkkasi säryn syy.
Tuntuu tuo vähän minullakin nykiä,mutta virutan ja venytän, ei pahemmaksi ole äitynyt.
Huomenta vaan pirtin väki, tässä meinaa alusta asti vaivojansa valitella,, vanhuus ei tule yksin, niinkin sanotaan.
My.mm.eli, kiitti vaan termarista, talkootyö ja yhteinen halu puuhastella, sehän on pirtin henki.
Tulee kyllä sekin mieli,että pitäisikö hävitä pirtti ja emäntä, tulisi palstasta parempi, mutta sitten ajattelen, löytyy taas joku muu mikä ei toisia miellytä ja siinä sitä ollaan.
Olenhan minä jo kovan koulun käynyt aikoinaan, sisu on kasvanut.
(mitä nyt väliin itsesääliin sorrun)
Lokari aloittelee nukkumista,täällä aamun heräsimme, pilvinen, lumisateinen taitaa päivästä tulla.
Pitäisikö heretä leikkisäksi ja mennä pyörittämään lumiukko takapihalle,,,ei kyllä on kasvonsa yritettävä säilyttää,,,olisi joku pieni kaveri mukana,silloin voisi hyvin touhuilla.
Kyllä sitä ennen, tehtiin lumilinnat,lumilyhdyt ,ukot ja muut kiipeilyesineet,,,silloin on niitä pieniä kavereita,,,mokomat kasvavat, tulevat tylsiksi aikuisiksi.
Olis tuóta neljättä polvee, mutta ovat kauempana,,,
Itsekseni mutisen, kaikkea sitä päähän mahtuukin, kuin lumiukot,,,
Tehdään järkeviä, tai ajatellaan järjettömiä,,,
miten vaan, hyvvee päivee kaikille.
,SkillaN kirjoitti:
rukka,oliskos sään vaihtuminen lonkkasi säryn syy.
Tuntuu tuo vähän minullakin nykiä,mutta virutan ja venytän, ei pahemmaksi ole äitynyt.
Huomenta vaan pirtin väki, tässä meinaa alusta asti vaivojansa valitella,, vanhuus ei tule yksin, niinkin sanotaan.
My.mm.eli, kiitti vaan termarista, talkootyö ja yhteinen halu puuhastella, sehän on pirtin henki.
Tulee kyllä sekin mieli,että pitäisikö hävitä pirtti ja emäntä, tulisi palstasta parempi, mutta sitten ajattelen, löytyy taas joku muu mikä ei toisia miellytä ja siinä sitä ollaan.
Lokari aloittelee nukkumista,täällä aamun heräsimme, pilvinen, lumisateinen taitaa päivästä tulla.
Pitäisikö heretä leikkisäksi ja mennä pyörittämään lumiukko takapihalle,,,ei kyllä on kasvonsa yritettävä säilyttää,,,olisi joku pieni kaveri mukana,silloin voisi hyvin touhuilla.
Kyllä sitä ennen, tehtiin lumilinnat,lumilyhdyt ,ukot ja muut kiipeilyesineet,,,silloin on niitä pieniä kavereita,,,mokomat kasvavat, tulevat tylsiksi aikuisiksi.
,Voi kulta pieni skillaN avaa jo uusi kahvipirtti. Minulla on syli täysi puita ja tänne on jo niin pitkä matka, että puut tippuilee sylistä.
Hyvää päivänjatkoa sinulle ja kaikille muillekin kahvittelijoille.
Kiitos lettukahvista.- Katleija
my.mm.eli kirjoitti:
jumppatunnillesi Katleija! Minä jo eilen vastaavat jumpat läpikäyneenä voin todistaa, että aika monta hikipisaraa irtoaa ;))
Hyvät yönjatkot, niin nukkuville kuin valvovillekin!Kiireessä käyn täällä pyytämässä: pitäkää peukkuja, että pääsen ehjin luin tuonne jumppatunnille. Eiliset hyvät kelit tipotiessään. Lämpöasteita ja pääkallokelit. Toivon, että piikit kengissä varjelevat nurinmenolta.
Nähdään ja kuullaan. - Perttu20
SkillaN kirjoitti:
rukka,oliskos sään vaihtuminen lonkkasi säryn syy.
,ja Skillan-emäntä ei saa mihinkään hävitä!
Missäs me meripojat saisimme sitten munkkikahvit ja lämpöä tarinoiden lomassa! merimona1 kirjoitti:
Taidan lähteä käymään minäkin siellä "teillä" ja laittaa jotain savolaista juttua, tai sinne päin.Eihän tuosta ole kauan kun kerroin kuinka eräänä yönä heräsin kun peiton alla oli uskomattoman lämmintä, suorastaan hikinen olo (vaikka ei ollutkaan mies vieressä :)) ja huomasin että olin unohtanut toppahousut pitkän yöpaitani alle!
Riisuutumispuuhani illalla oli keskeytynyt puhelun takia.
Tänä aamuna taas, kun touhusin keittiössä ja laitoin kahvikeittimen kuntoon, täytin säiliön vedellä, mittasin jauhot suodattimeen, niin aloin siinä kesken kaiken täyttää muropurkkia, otin piimää kaapista ja ihmettelin kun ei kahvinkeitin alakaan "rutista".
Painoin napin päälle ja kohta alkoi kuulua veden räiskyntää!
Kahvikannu ei ollutkaan alla vaan vesi tuli suoraan pöydälle!
Mitä opinkaan tästä? Että rutiineista ei saa poiketa, sekä aamu- että iltatoimet menevät jo kuin robotilla, samaa rataa.
Jos jotakin muutosta tulee niin seuraukset voivat olla ihmeelliset.Perttu20 kirjoitti:
ja Skillan-emäntä ei saa mihinkään hävitä!
Missäs me meripojat saisimme sitten munkkikahvit ja lämpöä tarinoiden lomassa!sydän oikein sykähti,kun luin että meripoikia käy
Olen aina ollut "heikkona"heidän suhteen DDDD
Kyllä teille pidetään munkki kahvit valmiina.
Noh nin heräsin äsken,kun yöllä ravasin tääläkin.
Pyykit tuli aamulla pestyä 2- isoa konetta kauankos siinä menee.
Hyvää päivän jatkoa kaikille.
Taidan vielä ottaa pienet torkut.
ps.tämä ilmahan se tekee nuo kolotukset.- Anu.1
MdK-MdK kirjoitti:
Eihän tuosta ole kauan kun kerroin kuinka eräänä yönä heräsin kun peiton alla oli uskomattoman lämmintä, suorastaan hikinen olo (vaikka ei ollutkaan mies vieressä :)) ja huomasin että olin unohtanut toppahousut pitkän yöpaitani alle!
Riisuutumispuuhani illalla oli keskeytynyt puhelun takia.
Tänä aamuna taas, kun touhusin keittiössä ja laitoin kahvikeittimen kuntoon, täytin säiliön vedellä, mittasin jauhot suodattimeen, niin aloin siinä kesken kaiken täyttää muropurkkia, otin piimää kaapista ja ihmettelin kun ei kahvinkeitin alakaan "rutista".
Painoin napin päälle ja kohta alkoi kuulua veden räiskyntää!
Kahvikannu ei ollutkaan alla vaan vesi tuli suoraan pöydälle!
Mitä opinkaan tästä? Että rutiineista ei saa poiketa, sekä aamu- että iltatoimet menevät jo kuin robotilla, samaa rataa.
Jos jotakin muutosta tulee niin seuraukset voivat olla ihmeelliset.Vielähän ehdin tänne, kaiketi kolkutin oveen liian hiljaa, ettei se auennut.
Hyvä saada päiväkahvit vielä, olen ollut muissa hommissa, sitten poikkesin tänne.
Olin jo huolissani tuolla että onko emäntä väsynyt, vaiko muuttomiehet lomalla.
Mutta MdK-MdK tuossa muististansa valitteli,
minulla vaivaa se iso D valtavasti.
Yleensä minä unohdan perunakattilan liedelle, sitten se onkin paistettuja perunoita eikä mittän muuta keittoa.
Nauroin kyllä tuolla toppahousujutulla niin että en meinannut muistaa lopettakkaan.;-))
Kiitos hyvästä kahvista ja nyt matkan tekoon. - Anu.1
Anu.1 kirjoitti:
Vielähän ehdin tänne, kaiketi kolkutin oveen liian hiljaa, ettei se auennut.
Hyvä saada päiväkahvit vielä, olen ollut muissa hommissa, sitten poikkesin tänne.
Olin jo huolissani tuolla että onko emäntä väsynyt, vaiko muuttomiehet lomalla.
Mutta MdK-MdK tuossa muististansa valitteli,
minulla vaivaa se iso D valtavasti.
Yleensä minä unohdan perunakattilan liedelle, sitten se onkin paistettuja perunoita eikä mittän muuta keittoa.
Nauroin kyllä tuolla toppahousujutulla niin että en meinannut muistaa lopettakkaan.;-))
Kiitos hyvästä kahvista ja nyt matkan tekoon.Tässä sitä taas oltiin muistin väärin ja katselin aivan vanhaa pirttiä.
Tässähän tämä nykyinen olikin- Anu.1 kirjoitti:
Tässä sitä taas oltiin muistin väärin ja katselin aivan vanhaa pirttiä.
Tässähän tämä nykyinen olikin-on kutistunut Kahvipirtin mainos(maine) ,kun Anu harhaileé ja etsii,,,löysitpäs kumminkin,kiva.
Kyllä minäkin tuolle Mdk jutulle nauroin,ajatukset on lennelleet levottomana, kun noin hassusti kävi.
Huomaa että Billman on matkoillaan, taas on täysi kaaos muutamassa ketjussa.
Lunta on tullut pirtinkin lattialle ja kehuja niin mahtavasti.
Pirtti taitaakin olla jokaisen salainen ihastus,kaikki vaan ei tohdi sisään tulla;))DDD
Minä olen ehkä ymmärrykseltäni vähän mikä lienenkään, mutta en kumminkaan jaksa muuta kuin ihmetellä, miten monien kiusana tämä pirttimme onkaan.
Kahvin hajukin jo taitaa pahaa joilleki tehdä;))
Pitänee sanoa,että lämmin päivä illassa ja kirjoittajat ovat taas pahan mielensä tänne saaneet purettua.Perttu20 kirjoitti:
ja Skillan-emäntä ei saa mihinkään hävitä!
Missäs me meripojat saisimme sitten munkkikahvit ja lämpöä tarinoiden lomassa!lämmitti,,,taisinkin vain myötätuntoa etsiä ja sainhan sitä,,,kiitos Perttu ja koko mervartio porukka.(kapukin)
Munkkeja leivotaan,kun muuton aika tulee ja kunhan tuo yläkatu rauhoittuu.
Ylikypsä,kiitos puun tuonnista,nyt älä enää tänne alas tuokkaan,riittävät minkä riittävät, sitten taas tuolla ylempänä.
Olen sanonut, että niin kauan kun käviöitä riittää,pirttiä pidän, vaikka kyllä mieli väliin mustuu,kun aina hampaissa pitävät, meidän viihtyisää pirttiämme.
Mutta eipä taas hätäillä,huomenissa uudet kujeet.- Anu.1
SkillaN kirjoitti:
on kutistunut Kahvipirtin mainos(maine) ,kun Anu harhaileé ja etsii,,,löysitpäs kumminkin,kiva.
Kyllä minäkin tuolle Mdk jutulle nauroin,ajatukset on lennelleet levottomana, kun noin hassusti kävi.
Huomaa että Billman on matkoillaan, taas on täysi kaaos muutamassa ketjussa.
Lunta on tullut pirtinkin lattialle ja kehuja niin mahtavasti.
Pirtti taitaakin olla jokaisen salainen ihastus,kaikki vaan ei tohdi sisään tulla;))DDD
Minä olen ehkä ymmärrykseltäni vähän mikä lienenkään, mutta en kumminkaan jaksa muuta kuin ihmetellä, miten monien kiusana tämä pirttimme onkaan.
Kahvin hajukin jo taitaa pahaa joilleki tehdä;))
Pitänee sanoa,että lämmin päivä illassa ja kirjoittajat ovat taas pahan mielensä tänne saaneet purettua.Älä veikkonen huoli, keitetään vain vähän tulisempaa kahvia lorauttamalla, pikkasen vaikka konjamiinia sekaan;-))
Siitä pidetään mistä paljon puhutaan, mutta annapas minulle toinenkin kupillinen sitä hyvää kahvia.
Minulla teki kahvin haju huonoa kun lasta odotin,mutta siitähän on jo satavuotta aikaa;-)
Sellaista se elämä sitten on, toiset saa olla
ja mellastaa mielin määrin että pahaa tekee.
Voi anteeksi ei ollut tarkoitus täällä valittaa, mutta sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Nyt menen katsomaan telkkaria ja jos huomenissa pistäydyn pirtissä ettei vallan tieltä eksy. Anu.1 kirjoitti:
Älä veikkonen huoli, keitetään vain vähän tulisempaa kahvia lorauttamalla, pikkasen vaikka konjamiinia sekaan;-))
Siitä pidetään mistä paljon puhutaan, mutta annapas minulle toinenkin kupillinen sitä hyvää kahvia.
Minulla teki kahvin haju huonoa kun lasta odotin,mutta siitähän on jo satavuotta aikaa;-)
Sellaista se elämä sitten on, toiset saa olla
ja mellastaa mielin määrin että pahaa tekee.
Voi anteeksi ei ollut tarkoitus täällä valittaa, mutta sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Nyt menen katsomaan telkkaria ja jos huomenissa pistäydyn pirtissä ettei vallan tieltä eksy.ja pääkallokeli.
Tiet vetisiä,siihen kun pakkasen jymäyttää, eipä ole syytä ulos ilman jarruja lähteä.
Niljanteet, mihin lumi on tallaantunut, ovat hengenvaarallisia.
Ja entäs nuo jäät, niin huonoja, että kaira läpi hujahtaa,kyllä nyt saa pelätä jäille menoa.
Nyt on pöllyytelty niin uutteraan, että porukat aivan uuvuksissa,eivät kahvillakaan ole pistäytyneet, no hyvähän se on purkaa väliin tunteitakin.
Niinhän sitä sanotaan,kun kissa on poissa hiiret hyppii pöydällä.
Katselin illalla keskustelua/väittelyä presidentti ehdokkaiden välillä ja siitä jäi uniini kai joku puheenvuorojen jako .
Niinpä minä istuin suuressa salissa, missä chättäilijät puhua pulputtivat ja minä nuijan kanssa puheenvuoroja jakamassa.
Taitaa mennä vähän liikaa aikaa tämän koneen kanssa, kun jo unianikin yrittää häiritä.
Jotakin muutakin siihen uneen liittyi,mutta se on jo mielestä haihtunut.
Minullekin kahvin haju teki pahaa odotusaikanani.
Toinen merkittävä juttu,söin appelsiiniä tytärtä odottaessani aivan kamalasti, tyttäreni ei syö juurikaam apelsiinejä, poikani taas ei omenasta välitä, minulle ne oli intohimo odotusaikana.
Onko lääketieteellistä selitystä, näin vain on.
Radiossa sanottiin, että aurinko nousee 9.30. on uskottava,vaikka pimeää vielä on,,odotellaan,, varovasti nyt ulkona liikkuessa.SkillaN kirjoitti:
ja pääkallokeli.
Tiet vetisiä,siihen kun pakkasen jymäyttää, eipä ole syytä ulos ilman jarruja lähteä.
Ja entäs nuo jäät, niin huonoja, että kaira läpi hujahtaa,kyllä nyt saa pelätä jäille menoa.
Nyt on pöllyytelty niin uutteraan, että porukat aivan uuvuksissa,eivät kahvillakaan ole pistäytyneet, no hyvähän se on purkaa väliin tunteitakin.
Katselin illalla keskustelua/väittelyä presidentti ehdokkaiden välillä ja siitä jäi uniini kai joku puheenvuorojen jako .
Niinpä minä istuin suuressa salissa, missä chättäilijät puhua pulputtivat ja minä nuijan kanssa puheenvuoroja jakamassa.
Taitaa mennä vähän liikaa aikaa tämän koneen kanssa, kun jo unianikin yrittää häiritä.
Toinen merkittävä juttu,söin appelsiiniä tytärtä odottaessani aivan kamalasti, tyttäreni ei syö juurikaam apelsiinejä, poikani taas ei omenasta välitä, minulle ne oli intohimo odotusaikana.
Radiossa sanottiin, että aurinko nousee 9.30. on uskottava,vaikka pimeää vielä on,,odotellaan,, varovasti nyt ulkona liikkuessa.Kyllä se kulta pieni siitä vielä kirkastuu. Kunhan päästään uuteen pirttiin, tuon sepeliä pihaan, että ei liukastella ja katkota kalliita luitamme.
Tuon pusuja tullessani (niitähän ei enä saa sanoa n-pusuiksi EU-direktiivi kieltää) Tuompa siis vaan pusuja.- my.mm.eli
SkillaN kirjoitti:
ja pääkallokeli.
Radiossa sanottiin, että aurinko nousee 9.30. on uskottava,vaikka pimeää vielä on,,odotellaan,, varovasti nyt ulkona liikkuessa.Poikkean pikaisesti kahvilla, katselin "sydämen asialla" telkasta, kun nyt aivan poikkeuksellisesti ;) heräsin ennen auringon nousua. On aikaa kahvihetkeen, ennen päivän töiden aloitusta ja sitten tulevat pienet tytöt visiitille iltapäivällä.
Ehätin tänne vanhaan pirttiin vielä, nostamaan jalaksille, siirtoa varten. Siitä hyvä tämä liukas keli tänään, pirtti nousee kevyesti ylämäkeen ;))
Mutta muuten ollaan kieli keskellä suuta liikkuessamme!!
Illalla lueskelin kirjoituksia ja onneksi sain pidettyä tarpeellisen itsekurin, etten ottanut osaa mihinkään pilkkaviesteihin, joita taas riitti PILVIN PIMEIN.
Fiiulin ketjuun "Vapaus" teki mieleni kirjoittaa oma mielipiteeni, mutta kun sekin ketju tuli eräältä taholta pilatuksi, niin pysyttelin kokonaan pois siitäkin. Ja nyt fiiu onkin jo poistanut koko ketjunsa.
Muistanet, että olen aikaisemminkin sanonut, ei välitetä ivailuista. Meilläkin vapaus lukea/kirjoittaa tai olla lukematta/kirjoittamatta ihan miten ja mihin itse tahdomme. Kateutta lienee kun meitä, runsammalla mielikuvituksella varustettuja mollaavat. No, ehkä se heille tuottaa jonkinlaista mielihyvää. Huvinsa kullakin!
Niinkuin ei samaan pollaan mahtuisi sekä mielikuvitus, että järki! Ei voi mitään, tai - no, sääliä ehkä vähän voi. Se siitä.
Jatkamme, vaikka "mongerrusta", pystyssä päin ja reippain mielin! Hei vaan ja hellät tunteet! my.mm.eli kirjoitti:
Poikkean pikaisesti kahvilla, katselin "sydämen asialla" telkasta, kun nyt aivan poikkeuksellisesti ;) heräsin ennen auringon nousua. On aikaa kahvihetkeen, ennen päivän töiden aloitusta ja sitten tulevat pienet tytöt visiitille iltapäivällä.
Ehätin tänne vanhaan pirttiin vielä, nostamaan jalaksille, siirtoa varten. Siitä hyvä tämä liukas keli tänään, pirtti nousee kevyesti ylämäkeen ;))
Mutta muuten ollaan kieli keskellä suuta liikkuessamme!!
Illalla lueskelin kirjoituksia ja onneksi sain pidettyä tarpeellisen itsekurin, etten ottanut osaa mihinkään pilkkaviesteihin, joita taas riitti PILVIN PIMEIN.
Fiiulin ketjuun "Vapaus" teki mieleni kirjoittaa oma mielipiteeni, mutta kun sekin ketju tuli eräältä taholta pilatuksi, niin pysyttelin kokonaan pois siitäkin. Ja nyt fiiu onkin jo poistanut koko ketjunsa.
Muistanet, että olen aikaisemminkin sanonut, ei välitetä ivailuista. Meilläkin vapaus lukea/kirjoittaa tai olla lukematta/kirjoittamatta ihan miten ja mihin itse tahdomme. Kateutta lienee kun meitä, runsammalla mielikuvituksella varustettuja mollaavat. No, ehkä se heille tuottaa jonkinlaista mielihyvää. Huvinsa kullakin!
Niinkuin ei samaan pollaan mahtuisi sekä mielikuvitus, että järki! Ei voi mitään, tai - no, sääliä ehkä vähän voi. Se siitä.
Jatkamme, vaikka "mongerrusta", pystyssä päin ja reippain mielin! Hei vaan ja hellät tunteet!ihmettelemään,kun vilkaisin tuonne risteily palstalle,
siellä jotkut oli kirjoittaneet jostain ampumisista??
Että näin ne jutut rönsyilee.- merimona1
muori67 kirjoitti:
ihmettelemään,kun vilkaisin tuonne risteily palstalle,
siellä jotkut oli kirjoittaneet jostain ampumisista??
Että näin ne jutut rönsyilee.siellä nyt on harrastettu?
Onkohan jääneet uuden vuoden ilotulitusraketit niin mielen pinnalle vielä, että niitä muistelevat.
Muuten hyvä ulkoiluilma, jos vaan osaa varoa liukkaita paikkoja. Sitä vaan kun ei osaa, muutenhan ei liukastumisia tapahtuisikaan, jos muistaisimme aina hipsiä varovasti liukkaalla kelillä.
Päivä on pidentynyt ja mieliala kirkastunut ja noussut kilpaa auringon kanssa.
Toivon, että muutkin ovat iloisia ja onnellisia.
Eino Leinon sanoin:"Ken itse kerran on onnelinen, hän tahtois onnehen jokaisen.... merimona1 kirjoitti:
siellä nyt on harrastettu?
Onkohan jääneet uuden vuoden ilotulitusraketit niin mielen pinnalle vielä, että niitä muistelevat.
Muuten hyvä ulkoiluilma, jos vaan osaa varoa liukkaita paikkoja. Sitä vaan kun ei osaa, muutenhan ei liukastumisia tapahtuisikaan, jos muistaisimme aina hipsiä varovasti liukkaalla kelillä.
Päivä on pidentynyt ja mieliala kirkastunut ja noussut kilpaa auringon kanssa.
Toivon, että muutkin ovat iloisia ja onnellisia.
Eino Leinon sanoin:"Ken itse kerran on onnelinen, hän tahtois onnehen jokaisen....Enon Uimaharjussa ja siitä Eveliinan jutusta.
Ihmettelin vain kun oli risteily palstalla.- se kait oli
muori67 kirjoitti:
Enon Uimaharjussa ja siitä Eveliinan jutusta.
Ihmettelin vain kun oli risteily palstalla.siihen vastaus.
ilta on,taivas tummeneepi,,,
Pirtissäkin hyvin hiljaista,jotenkin alakuloista,mistäs johtuu.
Ei kai nuo kohinat tuolla ulkopulella masenna.
Siellä on niin hyviä ketjuja, että oikein.
Voihan olla,että tarkoitus on aloittaa hyvä ketju,mutta monasti vaativat liian tasokasta ja sepä ei onnistuakseen.
Välipä tuolla,pirttiin kelpaa kaikenlaiset tarinat, kun vain riitaa ei haasteta.
Siltä olemme hyvin välttyneet, voi hyvillä mielin sanoa,niinkuin monet on todenneet,rauhaisaa ja mukavaa porukka,kahvilamme asiakkaat.
Minusta on ihana,että ihmiset ovat empaattisia,huumorintajuisia,ystävällisiä, siitä se hyvä olo kasautuu, toisen ihmisen huomioon ottamisella.
Jatketaan tätä rataa, laitan nuo viimeiset puut takkaan ja paistoin tänään ohrarieskaa, jos maistuu,voita päälle ja massuun,iltapalaksi.
Marjakeittoa keitin palanpaineeksi,jos kahvi vie yöunet.
Sitten saapu unonen,
päreen sammuttaapi.
Pitkin pirtin penkkejä,
hiljaa hamuaapi.- Lokari1
muori67 kirjoitti:
Luulen että minä ainakin nukun hyvin,tuo unonen on
tulossa tänne.....Olen myöhässä , kun näytää kaikki jo lähteneet pois.
Jos tuolla termos puloossa olis joku muistanut pistään minulle kahvin lopun.
Kyllä oli tuolla kylällä taaskin kävästävä asioita järjestelemässä , no tulikin taas tältä kertaa hoidettua.
Olihan täällä kahvia , mutta juttu seura puuttu, no meneehän tämä näinkin. kiitos kahvista ja taitaa olla kohta pirttiki toisessa paikassa, hyvää jatkoa vaan.
Terv: Lokari1. - my.mm.eli
muori67 kirjoitti:
Luulen että minä ainakin nukun hyvin,tuo unonen on
tulossa tänne.....vaikka hiilloksella jo alkavat viimeiset puut olla. Kovin pyöreänä kuu mollottaa jo taivaalla, jospa vielä tänä yönä saisi unen päästä kiinni. Huomenna varmaan jo valvottaa.
Ihan pieni siivu ohraista, marjakeiton kanssa, voi SkillaN eihän tuollaista voi vastustaa. No, huomenna keitän kasviskeittoa Elviiran antaman ohjeen mukaan. Lupasi, että se laihduttaa!
Viimeinen vaaliohjelma tuli katsottua, vaikka "ääneni jo meni"! Jännitetään sitten tuloksia sunnuntai-iltana.
Puoli kupillista kahvia vielä unilääkkeeksi ;))
Hyvää yötä ja näkemisiin uudessa pirtissä! - Eskoeinari1
my.mm.eli kirjoitti:
vaikka hiilloksella jo alkavat viimeiset puut olla. Kovin pyöreänä kuu mollottaa jo taivaalla, jospa vielä tänä yönä saisi unen päästä kiinni. Huomenna varmaan jo valvottaa.
Ihan pieni siivu ohraista, marjakeiton kanssa, voi SkillaN eihän tuollaista voi vastustaa. No, huomenna keitän kasviskeittoa Elviiran antaman ohjeen mukaan. Lupasi, että se laihduttaa!
Viimeinen vaaliohjelma tuli katsottua, vaikka "ääneni jo meni"! Jännitetään sitten tuloksia sunnuntai-iltana.
Puoli kupillista kahvia vielä unilääkkeeksi ;))
Hyvää yötä ja näkemisiin uudessa pirtissä!kiiteisesti, pakkajat öisin liikkuu, kaikki valmiina aamulla! Kahvit maistui!
Eskoeinari1 kirjoitti:
kiiteisesti, pakkajat öisin liikkuu, kaikki valmiina aamulla! Kahvit maistui!
tiedä häntä, onko paikkaa edes varattu.
Yritän katsella sopivaa,kovin alkaa vuokrapaikat olla kiven takana.
Onkohan maine mennyt, vai mistä moinen johtuu.
Liikevaihtokin vähän lasku suunnassa,parempi paikka olisi löydettävä.
Suru ei tule puseroon,asiat tapaa järjestyä,,,jotenkin.
Täällä oikeassa elämässä olen taas pyöritellyt huonekaluja ympäri huoneita, väsyyhän sitä tälläkin lailla;))
Näyttäähän se lopputulos sitten kuin olisi uusia tavaroita vaihtanut,yleensä olen virkistynyt uuden ilmeen myötä.
Kaikille tälläinen ei sovi, olisi kauhistus, kuulun niihin äkkiä "kyllästyviin", vaihtelua elämän pitää sisältää ja sitä saa huonekalu siirtelemällä, jos ei kovin suuria odota.
Nyt matot lattialle ja hyvät kahvit päälle.- Anu.1
SkillaN kirjoitti:
tiedä häntä, onko paikkaa edes varattu.
Yritän katsella sopivaa,kovin alkaa vuokrapaikat olla kiven takana.
Onkohan maine mennyt, vai mistä moinen johtuu.
Liikevaihtokin vähän lasku suunnassa,parempi paikka olisi löydettävä.
Suru ei tule puseroon,asiat tapaa järjestyä,,,jotenkin.
Täällä oikeassa elämässä olen taas pyöritellyt huonekaluja ympäri huoneita, väsyyhän sitä tälläkin lailla;))
Näyttäähän se lopputulos sitten kuin olisi uusia tavaroita vaihtanut,yleensä olen virkistynyt uuden ilmeen myötä.
Kaikille tälläinen ei sovi, olisi kauhistus, kuulun niihin äkkiä "kyllästyviin", vaihtelua elämän pitää sisältää ja sitä saa huonekalu siirtelemällä, jos ei kovin suuria odota.
Nyt matot lattialle ja hyvät kahvit päälle.Ehdin tulla vielä tänne vanhaan pirttiin, vaikka olinkin eksyksissä tuolla vähän aikaa sitten.
Hyvä kun on muuttoapua saatavilla, ja kyllä se uusi paikkakin tuolta liikekeskuksesta löytyy.
Vähän vilkkaammalta, mutta näin sivulta pikkasen, niin ei ole häiriöksi toisille.
Tämä on ollut hyvä paikka vaikka ei se kaikille ole oikein luonnistunutkaan, jotku vain on niin totisia torvensoittajia.
Mutta sellaisestahan emme välitä, joka ei halua hauskaa pitää ja huumorilla elämäänsä sulostuttaa, niin pakkohan se ei ole.
Nyt olen juonut nämä kahvit ja jätän nämä santpauliat tänne koriin, voit asetella ne sitten pöydille, ne kukkivat parhaillaan niin ihanasti. - vakituinen pirtissä kävijä
Anu.1 kirjoitti:
Ehdin tulla vielä tänne vanhaan pirttiin, vaikka olinkin eksyksissä tuolla vähän aikaa sitten.
Hyvä kun on muuttoapua saatavilla, ja kyllä se uusi paikkakin tuolta liikekeskuksesta löytyy.
Vähän vilkkaammalta, mutta näin sivulta pikkasen, niin ei ole häiriöksi toisille.
Tämä on ollut hyvä paikka vaikka ei se kaikille ole oikein luonnistunutkaan, jotku vain on niin totisia torvensoittajia.
Mutta sellaisestahan emme välitä, joka ei halua hauskaa pitää ja huumorilla elämäänsä sulostuttaa, niin pakkohan se ei ole.
Nyt olen juonut nämä kahvit ja jätän nämä santpauliat tänne koriin, voit asetella ne sitten pöydille, ne kukkivat parhaillaan niin ihanasti.Huh,huh, kun piti aivan juoksuksi pistää,että ehdin saada vielä lähtökahvit.Muuttopuuhissa siis no mikäpä siinä,aina uudessa paikassa on viihtyisää ollut.
Mutta nyt mun pitää taas ehtiä voimisteluryhmään,ei muuta kuin hyvät jatkot ja hyvä kun Anu toi noita kukkasia,minä en ehtinyt mitään.
Voikaa hyvin.
Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1226352Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604052Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503345Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4852871Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2781868Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341546- 871426
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1721369Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151366Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141323