Turvavöistä

Satunnainen kanssamatkustaja

Muistelisin, että joskus oli puhetta, että rekka-autoihin tulisi turvavyöpakko niin kuljettajalle kuin kanssamatkustajallekin. Poliisin sivuilta en mitää tähän viittaavaa löytänyt, tietääkö joku kertoa milloin tämä uudistus mahdollisesti astuu voimaan.

Turvallisia kilometrejä teille kaikille rekkakuskeille ja hyvää uutta vuotta!

77

2051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietäää

      Kyllä Satu-Naisella pitää olla turvavyö ja kondoomit.

    • käyttö

      Turvavyön käyttö tulee pakolliseksi 1.5-06. Turvavyötä saa käyttää jo nyt.

      • Satunnainen kanssamatkustaja

        ... tiedosta.


    • Eipä tainnut AKT olla laittamssa vastaan tätä(kään) lakiuudistusta vaan hymyssä suin myhäili kun tällainen turha laki tuli voimaan

      • Mistäkohtaa

        Mikä kohta turvavyön käyttöpakossa on turha?


      • Se että sitä tulee käyttää myös keskustassa jossa nopeuden on pieniä ja siirtymät kilsan luokkaa korkeintaan


      • Eioovaikiaa
        Bussissa kirjoitti:

        Se että sitä tulee käyttää myös keskustassa jossa nopeuden on pieniä ja siirtymät kilsan luokkaa korkeintaan

        Meinaat että alle kilometri lähdöstä ei kaupunkioloissakaan ole mahdollisuuksia äkkipysäykseen?

        Mulla ei ole vaikeuksia vetää vyötä päälle, niin duunissa kuin vapaalla. Vaikka siirtymä olis vajaa kilometri, parhaimmillaan pysähdysten väli on näköetäisyyden päässä toisistaan.


      • Eioovaikiaa
        Bussissa kirjoitti:

        Se että sitä tulee käyttää myös keskustassa jossa nopeuden on pieniä ja siirtymät kilsan luokkaa korkeintaan

        Oliko tässä joku ongelma?


      • Edelleen! AKT ei auta näissä asiosisa, ei laita kapmoihin tymiin lakiehdotuksiin eikä edes järjestä oikeusapua jos joutuu kohdelluksi väärin :(

        Esim. itse sain sakot 4km/h ylinopedesta (varmuusävhennyksen jälkeen 1km/h), jos olisin AKT:n jäsen, niin AKT ei taatusti auttaisi tekemään tuomion purkuhakemusta korkeimpaan oikeuteen


      • Eioovaikiaa

        Eihän se ole Akt:n tehtävä toimia puolustusasianajajanasi, ristus mikä sana, jos itse töpeksit.
        Akt toimii työntekijän ja työnantajan välissä.
        Siinä olet oikeassa että kyllä, Akt ei olisi tehnyt tuossa asiassasi yhtään mitään.

        Jos järjestö jättää tekemättä päätöksiä joista sinun mielestä on hyötyä työntekijää kohtaan, hyppää toimintaan mukaan ja lopeta se valittaminen.


      • Nimenomaan! AKT auttaa keissiessä joissa voitto on 100% varma :)


      • keissiessä
        Bussissa kirjoitti:

        Edelleen! AKT ei auta näissä asiosisa, ei laita kapmoihin tymiin lakiehdotuksiin eikä edes järjestä oikeusapua jos joutuu kohdelluksi väärin :(

        Esim. itse sain sakot 4km/h ylinopedesta (varmuusävhennyksen jälkeen 1km/h), jos olisin AKT:n jäsen, niin AKT ei taatusti auttaisi tekemään tuomion purkuhakemusta korkeimpaan oikeuteen

        asiosisa, e kapmoihin tymiin ylinopedesta (varmuusävhennyksen keissiessä


      • Eioovaikiaa
        Bussissa kirjoitti:

        Nimenomaan! AKT auttaa keissiessä joissa voitto on 100% varma :)

        Millälailla sun ajama ylinopeus olisi sun ja työnantajan välinen kiista?

        On niitä jotka tekee, ja sitten niitä joille kaikki muu on paskaa paitsi kusi ja siitähän sitä valitusta sitten piisaa.


      • OletNiinPro
        Bussissa kirjoitti:

        Edelleen! AKT ei auta näissä asiosisa, ei laita kapmoihin tymiin lakiehdotuksiin eikä edes järjestä oikeusapua jos joutuu kohdelluksi väärin :(

        Esim. itse sain sakot 4km/h ylinopedesta (varmuusävhennyksen jälkeen 1km/h), jos olisin AKT:n jäsen, niin AKT ei taatusti auttaisi tekemään tuomion purkuhakemusta korkeimpaan oikeuteen

        Siis olisiko Bussissa valmis menemään 4 km ylinopeuden vuoksi korkeimpaan oikeuteen?
        Jos nyt olen oikein ymmärtänyt,niin ei sinne nyt vain mennä. Pitää anoa saako luvan viedä asia korkeimpaan oikeuteen. Tuskin sellaista tapausta edes otettaisiin sinne käsittelyyn. AKT ei voi puuttua millään tavalla sinun ylinopeusasiaan. Sehän on sinun ja Suomen valtion välinen asia,jos rikot lakeja.Tätäkin vanhaa asiaa vatvot täällä aina säännöllisin väliajoin. Kysyn vaan miksi?Onko keskustelun aiheet äijällä niin vähissä,että samoja vanhoja valituksia pitää jauhaa yhä uudelleen ja uudelleen.Kerro nyt uusintana myös sekoilujasi ruotsinlaivoilla kun hait sillä pienen pienellä kuorma-autolla Ikean huonekaluja Suomeen ja miten esim. laivalla toimitaan kun ajetaan autokannelle.Moni on varmaan tuonkin unohtanut miten laivalla rahtari toimii.Siis tosi pro rahtari.


      • JarnoTylli
        Bussissa kirjoitti:

        Edelleen! AKT ei auta näissä asiosisa, ei laita kapmoihin tymiin lakiehdotuksiin eikä edes järjestä oikeusapua jos joutuu kohdelluksi väärin :(

        Esim. itse sain sakot 4km/h ylinopedesta (varmuusävhennyksen jälkeen 1km/h), jos olisin AKT:n jäsen, niin AKT ei taatusti auttaisi tekemään tuomion purkuhakemusta korkeimpaan oikeuteen

        En nääs kyllä ymmärrä mitä tarkoottat sanoilla kapmoihin tymiin kait se on jottai Turun murretta. Mutta turvavöiden käyttöpakko myös kuorma-autoissa on parhaita lakeja mitä on säädetty. Nykyaikaisen kuorma-auton vyöt on yhtä helppo käyttöisiä kuin henkilöauton vyöt. Ei haittaa työntekoa. Vaikka vain 100 m ajoa niin vyöt kiinni. Menee rutiinilla on tallennettu takaraivoon.


      • Eioovaikiaa kirjoitti:

        Millälailla sun ajama ylinopeus olisi sun ja työnantajan välinen kiista?

        On niitä jotka tekee, ja sitten niitä joille kaikki muu on paskaa paitsi kusi ja siitähän sitä valitusta sitten piisaa.

        Siten että se ylinopeus tapahtui työautolla. Tai siis epäilty ylinopeus ja tuomarin väärä lain tulkinta!

        AKT ei olisi auttanut vaikka lypsääkin vuodessa noin 500€

        AKT ei voi tuomiota muutta mutta ne voisi antaa oikeuasapua, mutta ei anna!

        Siksi sanon AKT:lle ei...

        Neljä vastausta peräkkäin, annatko seuraavaksi viisi?


      • Eioovaikiaa

        Työnantajasi ohjeistus kieltänee ylinopeuden ajamisen yksiselitteisesti, siinä ei ole nokan koputtamista millään lailla.

        Omaa typeryyttä on ottaa töissä sakot. Siihen ei liitto auta. Ja jos olisin ko. puulaakin jäsen, irtautuisin jäsenmaksuineni takavasempaan jos rahoja alettaisi moiseen perseilyyn työntää.


      • Eioovaikiaa kirjoitti:

        Työnantajasi ohjeistus kieltänee ylinopeuden ajamisen yksiselitteisesti, siinä ei ole nokan koputtamista millään lailla.

        Omaa typeryyttä on ottaa töissä sakot. Siihen ei liitto auta. Ja jos olisin ko. puulaakin jäsen, irtautuisin jäsenmaksuineni takavasempaan jos rahoja alettaisi moiseen perseilyyn työntää.

        Liitto ei auta jos saat sakot 4km/h ylinopedesta joka ei ole rangaistava teko :)

        Liitto ei siis auta lakiasioissa, siis normeeleissa keisseissä jotka voi tulla eteen :)

        Ja työnantajan ohjeistus on että mieluiten ajetaan rajoitinta vasten (90km/h) koska aika on rahaa, firma ei saa rahaa ajasta vaan tehdystä työstä, pudotuspaikat yms. mutta mun tekemä jokainen sekunti maksaa firmalle


      • ÄläValehtelePoika
        Bussissa kirjoitti:

        Edelleen! AKT ei auta näissä asiosisa, ei laita kapmoihin tymiin lakiehdotuksiin eikä edes järjestä oikeusapua jos joutuu kohdelluksi väärin :(

        Esim. itse sain sakot 4km/h ylinopedesta (varmuusävhennyksen jälkeen 1km/h), jos olisin AKT:n jäsen, niin AKT ei taatusti auttaisi tekemään tuomion purkuhakemusta korkeimpaan oikeuteen

        Tuomas, tämäkin valeesi on todistettu saduksi. Olethan itsekkin myöntänyt asian. Ketä luulet huijaavasi? Psykiatriasiko?


      • 10 minuttia, 3 asiatonta viestiä kolmella eri nimimerkillä? Mikä sua raukka ahdistaa??? jättikö vaimo???


      • Eioovaikiaa
        Bussissa kirjoitti:

        Liitto ei auta jos saat sakot 4km/h ylinopedesta joka ei ole rangaistava teko :)

        Liitto ei siis auta lakiasioissa, siis normeeleissa keisseissä jotka voi tulla eteen :)

        Ja työnantajan ohjeistus on että mieluiten ajetaan rajoitinta vasten (90km/h) koska aika on rahaa, firma ei saa rahaa ajasta vaan tehdystä työstä, pudotuspaikat yms. mutta mun tekemä jokainen sekunti maksaa firmalle

        Kyllä kai työnantajasi maksaa sitten sakot, ja kolmannen jälkeen henkilökohtaiset kulkemisesi kun kortti lähtee hyllylle? Ja loman myös. Liitto ajaa asiaasi sitten kun haet oikeutta laittomuuksia vaativaa työnantajaasi vastaan, joka ei sitten vastaa kuitenkaan seuraamuksista.

        Mihin perustat sen että 4km/h ylitys ei ole rangaistava teko? Viranomaisella on olemassa mahdollisuudet joustoon määrätyissä rajoissa, mutta rikesakon voit saada jo siitä 4km/h ylkästä varmuusvähennyksien kera.
        Jos toimintasi ratsiassa vastaa yhtään sitä kuvaa minkä olet itsestäsi ajan saatossa täälläkin antanut, ei varmasti helpota kun liukumia katsellaan.


      • Ei työnantaja ei maksa sakoa ja lain mukaan työnantajan on "vasikoitava" kuka autolla on kameraan ajanut :)

        Ja AKT siis ei auta tekemään purkuhakemusta jos saa saot 4km/h ylinopedesta. AKT auttaa asioissa joissa voitto on 100% varma ja sellaiset keissit voi itsekin hoitaa


      • Eioovaikiaa
        Bussissa kirjoitti:

        Ei työnantaja ei maksa sakoa ja lain mukaan työnantajan on "vasikoitava" kuka autolla on kameraan ajanut :)

        Ja AKT siis ei auta tekemään purkuhakemusta jos saa saot 4km/h ylinopedesta. AKT auttaa asioissa joissa voitto on 100% varma ja sellaiset keissit voi itsekin hoitaa

        Laiskaa argumentointia sinun puolelta, päätän tähän. Akt ei auta tekemään purkuhakemusta, sillä mitään purettavaa ei ole. Ylinopeus on ylinopeus, siinä ei ole mitään epäselvää. Luulen että tuomioistuin on läksynsä lukenut noiden peltipoliisien suhteen.


      • AKT siis EI:

        - Anna oikeuaspaua kun sitä tarvitaan eniten, antaa apua vain keisseissä jotka saa itsekin hoitamalla läpi

        - Ei järjestä kunnon palkankorotuksia vaan pelleilyä 2c korotuksilla

        - Ei yritä saada päiväkohtaisia ylitöitä että vuoroihin tulisi järkeä

        - Ei edes yritä laittaa hantitin typerille lakiuudistuksille turvavöiden, ammattipätevyyksien yms suhteen.

        - Kaiken kukkuraksi työttömyyskassakin toimii heillä huonommin kuin YTK:lla

        Mitä vatsinetta saat rahalle? Ai niin ne helvetin lomamökit josta täällä ennen jankutettiin vaikka kuinka


      • Käkriäinen
        Bussissa kirjoitti:

        Liitto ei auta jos saat sakot 4km/h ylinopedesta joka ei ole rangaistava teko :)

        Liitto ei siis auta lakiasioissa, siis normeeleissa keisseissä jotka voi tulla eteen :)

        Ja työnantajan ohjeistus on että mieluiten ajetaan rajoitinta vasten (90km/h) koska aika on rahaa, firma ei saa rahaa ajasta vaan tehdystä työstä, pudotuspaikat yms. mutta mun tekemä jokainen sekunti maksaa firmalle

        No Bussissa kai kysyit työnantajaltasi ,että kuka maksaa sakot jos pitää ajaa rajoitinta vasten.
        Jos joudut itse maksamaan niin kai nyt sanoit,että sitten ajetaan tasan 80 km /h ja lakien ja asetusten mukaan. Kyllä täytyy olla harvinaisen tyhmä kaveri joka vie rikesakkoasian oikeuteen. Kukaan työnantaja ei oikeasti vaadi ajamaan rajoitinta vasten vaan päin vastoin vaaditaan ajamaan taloudellisesti jotta polttoainetta säästyy. Jos ajat kuorma-autolla 80 km /h tai sitten 90 km/h niin polttoaineen säästö voi olla jopa 5 litraa 100 km:llä. Ja on täysin höpön pöpön puhetta,että aika on rahaa osaatko edes laskea kuinka paljon nopeammin olet perillä jos ajat 90 km /h. Niin et ehdi edes tupakkaa polttamaan loppuun kun 80 km/h ajava auto on saapunut kohteeseen.Näin se nyt vaan on asia. AKT ei laske mitään onnistumisprosentteja kun kyseessä on jäsenen auttaminen työasioissa.AKT auttaa jäsentään aina kun asia on todellinen työasia. Ylinopeusasiat eivät kuulu ammattiliitolle ja jos vielä jankutat tästä asiasta niin jokainen kuljettaja osaa tehdä omat johtopäätökset mitä mieltä he sinusta ovat. Niin kyllä se pääkoppa on tällä hemmolla ihan umpiluuta.Se on jokaisen lopullinen johtopäätös.


      • EttäNäinSeOn
        Käkriäinen kirjoitti:

        No Bussissa kai kysyit työnantajaltasi ,että kuka maksaa sakot jos pitää ajaa rajoitinta vasten.
        Jos joudut itse maksamaan niin kai nyt sanoit,että sitten ajetaan tasan 80 km /h ja lakien ja asetusten mukaan. Kyllä täytyy olla harvinaisen tyhmä kaveri joka vie rikesakkoasian oikeuteen. Kukaan työnantaja ei oikeasti vaadi ajamaan rajoitinta vasten vaan päin vastoin vaaditaan ajamaan taloudellisesti jotta polttoainetta säästyy. Jos ajat kuorma-autolla 80 km /h tai sitten 90 km/h niin polttoaineen säästö voi olla jopa 5 litraa 100 km:llä. Ja on täysin höpön pöpön puhetta,että aika on rahaa osaatko edes laskea kuinka paljon nopeammin olet perillä jos ajat 90 km /h. Niin et ehdi edes tupakkaa polttamaan loppuun kun 80 km/h ajava auto on saapunut kohteeseen.Näin se nyt vaan on asia. AKT ei laske mitään onnistumisprosentteja kun kyseessä on jäsenen auttaminen työasioissa.AKT auttaa jäsentään aina kun asia on todellinen työasia. Ylinopeusasiat eivät kuulu ammattiliitolle ja jos vielä jankutat tästä asiasta niin jokainen kuljettaja osaa tehdä omat johtopäätökset mitä mieltä he sinusta ovat. Niin kyllä se pääkoppa on tällä hemmolla ihan umpiluuta.Se on jokaisen lopullinen johtopäätös.

        Bussissa
        17.1.2017 11:12
        Totta! Kun nopeus putoaa 120->100 niin sitä löpöä ei kulu niin nopesti tankista....

        Toki sitä kuluu sitten pidemään aikaa = lopputulos /- 0

        Esim nopeuden tuplaus 60km/h 120km/h saa löpöä palamaan noin puolet nopeammin, ilmavastuksen yms vuoksi... toki sitä kuluu puolet vähemmän aikaa joten taas tulos /- 0

        Eli siis nopeuden tuplaaminen saa polttoaineen hujenemaan tankista NELJÄN kertaa nopemmin... Aika joka sitä kuluu onkin PUOLET pienempi


      • Miksi taas kaksi vastausta :D

        AKT ei kuitenkaan auta oikeudenkäynnissä tms. jos saa aihettomat sakot :)

        AKT siis auttaa työsuhdeasiosisa joissa voittoprosentti on 100% eli ne voi hoitaa itsekin...

        Eli AKT EI:

        - Anna oikeuaspaua kun sitä tarvitaan eniten, antaa apua vain keisseissä jotka saa itsekin hoitamalla läpi

        - Ei järjestä kunnon palkankorotuksia vaan pelleilyä 2c korotuksilla

        - Ei yritä saada päiväkohtaisia ylitöitä että vuoroihin tulisi järkeä

        - Ei edes yritä laittaa hantitin typerille lakiuudistuksille turvavöiden, ammattipätevyyksien yms suhteen.

        - Kaiken kukkuraksi työttömyyskassakin toimii heillä huonommin kuin YTK:lla

        Totuus on ikävä mutta täyttä totta kuten itsekin möynsit


      • YksiWirtanen
        Bussissa kirjoitti:

        Miksi taas kaksi vastausta :D

        AKT ei kuitenkaan auta oikeudenkäynnissä tms. jos saa aihettomat sakot :)

        AKT siis auttaa työsuhdeasiosisa joissa voittoprosentti on 100% eli ne voi hoitaa itsekin...

        Eli AKT EI:

        - Anna oikeuaspaua kun sitä tarvitaan eniten, antaa apua vain keisseissä jotka saa itsekin hoitamalla läpi

        - Ei järjestä kunnon palkankorotuksia vaan pelleilyä 2c korotuksilla

        - Ei yritä saada päiväkohtaisia ylitöitä että vuoroihin tulisi järkeä

        - Ei edes yritä laittaa hantitin typerille lakiuudistuksille turvavöiden, ammattipätevyyksien yms suhteen.

        - Kaiken kukkuraksi työttömyyskassakin toimii heillä huonommin kuin YTK:lla

        Totuus on ikävä mutta täyttä totta kuten itsekin möynsit

        Bussissa tässä sinulle. Ylinopeussakot eivät ole koskaan aiheettomat. 4 km ylitys on ihan oikea sakon paikka.Seuraa nopeusmittaria,älä räplää puhelinta. Sinun taidoillasi ei hoideta yhtään mitään oikeusjuttuja ilman asianajajaa.AKT ei järjestä mitään kunnon palkan korotuksia?.Palkan korotukset ovat aina kahden osapuolen kompromissi työnantaja ja työntekijä puolen. Vientialat määräävät aina palkan korotustason jota muut alat seuraavat omissa neuvotteluissaan. Työpäivän pituuden määrittää digipiirturi ja työaikalaki. Ajoaika voi olla max. 9 tuntia vuorokaudessa sisältäen 45 min tauon.Kokonaistyöaika on myös määritelty tarkasti. Turvavyön käytöstä päättää eduskunta jota ohjeistaa EU määräykset joita jokaisen jäsenmaan tulee noudattaa.AKT:llä ei ole mitään tekemistä tässä asiassa. AKT on päinvastoin kannattamassa kaikkia niitä asioita jotka parantavat työturvallisuutta kuljetusalalla.Turvavyö kun on kuljettajan paras ja edullisin henkivakuutus. AKT:n työttömyyskassa toimii juurikin niin kun sen kuuluu toimia. Kun jäsenistön rahat on kyseessä niin pitää olla tarkkana ,että kaikki kriteerit täyttyy ja asianomainen on todella aidosti työtön. YTK:ssa ollaan ilmeisesti leväperäisiä tässä asiassa. Mutta tähänkin asiaan on tulossa Kauppalehden jutun perusteella tiukennuksia kuka saa ja millä perusteilla. Lopuksi jos 4 km/h saa sakot niin ylinopeutta on todellisuudessa ollut 7 km/h. Poliisi vähentää aina 3 km/h virhemarginaalina .


      • YksiWirtanen kirjoitti:

        Bussissa tässä sinulle. Ylinopeussakot eivät ole koskaan aiheettomat. 4 km ylitys on ihan oikea sakon paikka.Seuraa nopeusmittaria,älä räplää puhelinta. Sinun taidoillasi ei hoideta yhtään mitään oikeusjuttuja ilman asianajajaa.AKT ei järjestä mitään kunnon palkan korotuksia?.Palkan korotukset ovat aina kahden osapuolen kompromissi työnantaja ja työntekijä puolen. Vientialat määräävät aina palkan korotustason jota muut alat seuraavat omissa neuvotteluissaan. Työpäivän pituuden määrittää digipiirturi ja työaikalaki. Ajoaika voi olla max. 9 tuntia vuorokaudessa sisältäen 45 min tauon.Kokonaistyöaika on myös määritelty tarkasti. Turvavyön käytöstä päättää eduskunta jota ohjeistaa EU määräykset joita jokaisen jäsenmaan tulee noudattaa.AKT:llä ei ole mitään tekemistä tässä asiassa. AKT on päinvastoin kannattamassa kaikkia niitä asioita jotka parantavat työturvallisuutta kuljetusalalla.Turvavyö kun on kuljettajan paras ja edullisin henkivakuutus. AKT:n työttömyyskassa toimii juurikin niin kun sen kuuluu toimia. Kun jäsenistön rahat on kyseessä niin pitää olla tarkkana ,että kaikki kriteerit täyttyy ja asianomainen on todella aidosti työtön. YTK:ssa ollaan ilmeisesti leväperäisiä tässä asiassa. Mutta tähänkin asiaan on tulossa Kauppalehden jutun perusteella tiukennuksia kuka saa ja millä perusteilla. Lopuksi jos 4 km/h saa sakot niin ylinopeutta on todellisuudessa ollut 7 km/h. Poliisi vähentää aina 3 km/h virhemarginaalina .

        AKT siis ei auta tekemään tuomion purkuhakemusta vaikka lupaa oikeusapua!

        Pitäiskö itsekin liittyä takas AKT:hen niin saisi... saisi... saisi ne lomamökit halvalla :D

        Ja sakot tuli 4km/h ylinopedesta. Varmuusvähennyksen jälkeen 1km/h (auto rajoitettu 84km/h ja ajettu rajoitinta vasten kameraan) ja SILTI akt ei tulisi avuksi tässä keississä


      • YksiWirtanen
        Bussissa kirjoitti:

        AKT siis ei auta tekemään tuomion purkuhakemusta vaikka lupaa oikeusapua!

        Pitäiskö itsekin liittyä takas AKT:hen niin saisi... saisi... saisi ne lomamökit halvalla :D

        Ja sakot tuli 4km/h ylinopedesta. Varmuusvähennyksen jälkeen 1km/h (auto rajoitettu 84km/h ja ajettu rajoitinta vasten kameraan) ja SILTI akt ei tulisi avuksi tässä keississä

        Kyllä olet ihan puupää koko Bussissa. Vaikka sinulle kaikki kertovat totuuden niin jaksat vaan jankuttaa samaa liirum laarumia. AKT antaa oikeusapua työntekijän ja työnantajan välisissä riita tapauksissa tai jos työnantaja on jättänyt palkka-asioita hoitamatta. Ylinopeusasiat ja yleensäkin tieliikenteessä saadut sakot vaikka ylikuormasta on ihan kuljettajan ja valtion välinen asia. Jos kuljettaja rikkoo Suomen lakeja ja näin ollen on ihan itse vastuussa omista mokista. Ei AKT ole mikään joka-asian lakitoimisto. Kuljettaja on kuljettamansa auton "kippari" eli hän vastaa,että auto on kunnossa,ei ole ylikuormaa ja työaikalakeja on noudatettu.
        AKT:llä ei ole mitään valtuuksia puuttua näissä tapauksissa ja antaa oikeusapua. Lain kirjain on yksiselitteinen. Kuljettaja vastaa aina itse tekemisistään viranomaisille. Väitätkö nyt ihan tosissasi,että alat 4 km ylinopeudesta viemään asiaa käräjille. Normaali ihminen maksaa sen pienen pienen rikesakon kiltisti ja ottaa opikseen ja ajaa tasan 80 km/h tästä eteenpäin.
        80 km /h on ihan se paras nopeus raskaalle kalustolle. Tasaista menoa ei ole tressiä ja perillä ollaan juurikin lähes samassa ajassa. Rajoitinta vasten ajajat alkavat olla kadonnutta kansanperinnettä.LIsäksi säästyy hemmetisti polttoainetta kun koko vuoden ajosuoritetta vertailee.


      • AKT:lla on valtuuksia antaa oikeusapua mutta ei anna... Vähän niiku vakuutusyhtiö, rahat kelpaa mutta vastinwetta on vaikeeta saada

        Ja kyllä 4km/h ylinopeus on ollut jo käräjillä 1.12.2016 ja tänävuonna oli lehdessäkin juttua siitä keissistä. AKT ei olisi auttanut yhtään tossa asiassa


      • TalvisodanHenki

        Kyllä olet harvinaisen pölhöpäinen äijä. AKT:llä ei ole mitään valtuuksia. Etkö nyt perkele ymmärrä mitä edellinen kirjoittaja kirjoitti.AKT puuttuu asioihin joissa osapuolina on työnantaja ja työntekijä. Jos osapuolina on Kuski joka ei osaa liikennesääntöjä ja vastassa Suomen valtio. Niin AKT:llä ei ole mitään osaa eikä arpaa kyseiseen tapahtumaan. Ihan itse joutuu vastaamaan. Itse ajoin kauniina talvipäivänä 60 km alueella 86 tutkaan ja sakkoja tuli ylinopeudesta ja ajoneuvokohtaisen nopeuden ylittämisestä 486 euroa. Pankkisiirto kouraan ja maksettiin pois. Ei sitä sen enempää murehdittu. Oma hölmöily .Otin opiksi ja pyrin jatkossa ajamaan rajoitusten mukaan. Ei se nyt yksi 486 eur sakko kenenkään kuskin taloutta kaada .saati sitten sinun 4 km/h ylitys josta tuli joku naurettava rikesakko. Ja se lehti juttu olikin sellainen josta mainitsit, jokainen lukija tiesi,että sinulla ei ollut puhtaat jauhot pussissa.mutta jostain syystä tuomari oli täysi ääliö. Olisi korkea aika sinunkin oppia jos rikkoo lakeja niin 100 % vastaa omista teoistaan. Olemme kaikki kuitenkin jo vuosien ajan lukeneet ,että olet tyyppi joka menee joka paikasta yli sieltä mistä aita on matalin. Olet siis totaalinen luuseri.Suomen menetetty tulevaisuuden toivo. Voi voi................



      • SisuOnBussissa
        Bussissa kirjoitti:

        AKT voisi antaa oikeusapua mutta ei anna, jäsenmaksut kyllä ne nätisti perii ja ne on 30.000€ vuosituloista noin 500€

        Ja tässä linkki lehtijuttuun https://eestinen.fi/2017/01/rekkajuht-vaidlustas-kaks-korda-kiiruskaamera-naidu-ja-onnestunult/

        Eka keissi meni oikein, ylinopeutta 2km/h -> ei sakkoa... Toinen keissi 4km/h-> sakot... AKT ei olisi tullut kummassakaan asiassa vastaan millään tavalla vaikka maksaisi täydet jäsenmaksut

        Kuinkas sulla Pakettiautomaatti alias Bussissa nykyään menee. Kova poika olet valehtelemaan ja tässä aiempi tunnustuksesi missä kerrot totuuden noista muka sakoistasi. Olet kyllä sairain yksilö täällä. Trolli vajakki

        Pankkiautomaatti
        26.12.2014 19:05

        Salaisuus... En ole Sisu, Enkä Tuomas.. en liity kumpaankaan oikeudenkäyntiin mitenkään (Käviä/peltipoliisi)

        Tosin toisesta näistä "otin kunnian itselleni" ja annoin jopa iltalehdelle haastattelun http://www.iltalehti.fi/autot/2013112717673189_au.shtml

        Pöytäkirja? se on feikki, ihan Wordilla kirjoitettu, senkin oli tarkoitus vaan aiheuttaa kohua koska syytetyllä ja tuomarilla oli molemmilla poikkeuksellinen sukunimi ja juttu poikkeuksellinen

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13167192/kannattaako-kouluttautua#comment-75785031

        JOTEN RUNOSMÄEN ÄÄLIÖ BUSSISSA; HUOMASITKO; JÄLLEEN SINÄ TROLLI JÄIT KIINNI VALEHTELUSTA, KUJANPÄÄSSÄ EI LOISTA VALO. PIMEÄÄ ON.


      • Bussissa_Fani
        Bussissa kirjoitti:

        Siten että se ylinopeus tapahtui työautolla. Tai siis epäilty ylinopeus ja tuomarin väärä lain tulkinta!

        AKT ei olisi auttanut vaikka lypsääkin vuodessa noin 500€

        AKT ei voi tuomiota muutta mutta ne voisi antaa oikeuasapua, mutta ei anna!

        Siksi sanon AKT:lle ei...

        Neljä vastausta peräkkäin, annatko seuraavaksi viisi?

        Miksi Akt antaisi sinulle apua kun et ole edes liiton jäsen? Paljonko sieltä Ytk:sta sait apua?


    • Käkriäinen

      Kysyn ihan samaa asiaa sinulta Bussissa . Eikö joskus voisi olla ihan vaan hiljaa ja kirjoittamatta.Ensinnäkään et ilmeisesti ymmärrä (mitä en ihmettele)mitkä asiat on työmarkkina asioita ja mitkä asiat on lainsäätäjän tekemiä päätöksiä. Suomen eduskunta päättää liikenneministeriön esityksestä asioista joko hyväksyy tai hylkää ne. Turvavyöpakko on yksi parhaista päätöksistä mukaan lukien kuorma-autojen kuljettajat. Yleisin kuolemaan johtanut syy liikenneonnettomuudessa raskaankaluston kuljettajalla ei ole suinkaan puristuminen ohjaamoon, vaan auton ojaan ajon seurauksena auton kaatuminen.Tämän seurauksena kuljettaja lentää kuin märkä rätti tuulilasin lävitse ja jää oman autonsa alle ja litistyy hengiltä. Auto on lähes täysin ehjä,mutta kuljettaja on kuollut litteä kaveri. Ystäväni on raskaiden ajoneuvojen siirtoihin erikoistunut pitkänlinjan hinausalan yrittäjä. Hän on kertonut monen monta todella surullista tapausta vuosien varrelta. Turvavyön käyttö olisi pelastanut suurimman osan näistä uhreista.
      Miksi sinun pitää aina kaivaa näitä viestiketjuja jopa yli 10 vuoden takaa? Ei voi ymmärtää.

    • V8LaulaaSinfoniaa

      Bussissa. On vanha sanonta ilman jarruja helvettiin. Se sopii hyvin tähän viestiketjuun.
      Niin pieni asia kuin turvavyön käyttö ei voi kenellekään olla mikään ongelma. Ei edes sinulle.
      Miksi teet tikusta asiaa . Sinulla on valtavan suuri halu luoda kuvaa kuljetusalasta paskana,huijareiden suosimana alana. Kuljetusala on koko Suomen talouden kulmakivi.
      Jos sinä olet luuseri(pitää 100% paikkansa) niin miksi haluat jakaa sitä pahaa oloasi myös muihin kuljetusalla toimiviin työntekijöihin.Alalla olevat kuljettajat pärjäävät ihan hyvin ja maksavat kiltisti veronsa. Heillä on aikaa myös perheelle. Nämä kaikki seikat ovat hyvässä sopusoinnussa keskenään.
      Hyvä ammatti ja jokainen voi olla siitä todella ylpeä.

      • Pidä keskustelu asiallisena! älä saastuta ketjua/palstaa puhumalla aiheista jotka ei liity aloitukseen mitenkään, älä vastaa tähän paitsi jos on asiaa turvavyöpakkoon liittyen


      • SulhoBussissa
        Bussissa kirjoitti:

        Pidä keskustelu asiallisena! älä saastuta ketjua/palstaa puhumalla aiheista jotka ei liity aloitukseen mitenkään, älä vastaa tähän paitsi jos on asiaa turvavyöpakkoon liittyen

        Tässä sun asiallisuutta taas;

        Bussissa
        3.11.2017 1:37
        Etkö sä helvetin idiootti ymmärrä että myös käyttövoimavero tulee lisäverona jos sitä ei maksa?

        Mikä sulla on idiootti? Onko sun mielestä dieselilläa jokin kielletty perkele? Siitäkin seuraa lisäveroa jos ei maksa käyttövoimaveroa?

        Ei se helvetin polttoainemaksua paljoa noista eroa, jos ajat löpöllä, maksat sen, jos et maksa se peritään jälkeenpäin...

        Samaten siitä tulee rangaistus jos ei maksa lisäveroa nimeltään "käyttövoimavero" mutta ajaa dieselillä

        Eli laki ei kiellä löpöllä ajoa, verojan maksamtta jättäminen sen sijaan on kiellettyä

        Muista siis maksaa "rangaistus" dieselilläkin ajamisesta etukäten saatana idiootti, ettet saa lisää "rangaistusta" siitä... Ainiin miten voidaan rankaista dieselilläa ajosta jos se on lain mukaista???

        Vittu sää oot sekasin idiootti

        Oli muuten häät tossa viime kuussa maistraatissa, vihkiminen ei maksanut mitään, avioehdon rekisteröinti maksoi, tästä tuli mulle RANGAISTUKSENA postiin 49€ lasku...


    • Käkriäinen

      Et sitten Bussissa osaa lukea. Kirjoittajahan kirjoitti juurikin aiheesta suoraan. Turvavyön käyttö on niin pieni asia ettei se ole kenellekään mikään ongelma. Eli teet juurikin tikusta asiaa.
      Miksi kaivat näitä vanhoja viestiketjuja 11 vuoden takaa aiheesta joka ei ole edes enää ajankohtainen.Kaikillahan on turvavyöt päällä. Ihan oman turvallisuuden vuoksi.
      Kaikkien kuljetusala ja lainsäädäntö keskustelujen pahin saastuttaja ja varmasti ärsyttävin nimimerkki on Bussissa ja ne muut yhden ja saman henkilön nimimerkit.

    • Miksi muuten volvojen turvavyövaroitin hälyttäävasta kun nopeus on yli 30km/h... ehkäpä siksi että Volvoa ei ole ohjelmoitu suomen laeille.

      Tuli oltua kaupunkibussissa, se saa ajaa 80km/h ja ei ollut turvavöitä.

      Munaton AKT ei edes YRITÄ panna kampoihin näille uusille tyhmille laeille

      • OletHarvinaisenTyhmä

        Olet menossa tunturiin idiootti?

        Oikeusjärjestykseen liittyvä laki-sana taipuu monikossa lait ja tunturin huippua tarkoittava laki-sana taipuu laet.

        Näiden sanojen erilainen taivutus johtuu siitä, että ne ovat näennäisestä samanlaisuudestaan huolimatta eri sanoja ja tulleet kieleen eri aikoihin.


      • HähMihinMeetUrpo

        Mihin tunturiin olet menossa? Tiedetään mennä muualle ettei vaan törmätä suhun tunturin laella.


      • Entäpäs nämä ammattipätevyysvaatimukset. Onko AKT yrittänyt laittaa tolkkua niihin? Ei ole... Edes palkkaa ne ei saa kohdilleen, munaton liitto kerrassaan


      • PoikaOnSekaisin
        Bussissa kirjoitti:

        Entäpäs nämä ammattipätevyysvaatimukset. Onko AKT yrittänyt laittaa tolkkua niihin? Ei ole... Edes palkkaa ne ei saa kohdilleen, munaton liitto kerrassaan

        Jaaha, olipas taas viisas kommentti viisaan suusta. Poika sä olet sekaisin.


      • TikTakJaKelloKäy
        Bussissa kirjoitti:

        Entäpäs nämä ammattipätevyysvaatimukset. Onko AKT yrittänyt laittaa tolkkua niihin? Ei ole... Edes palkkaa ne ei saa kohdilleen, munaton liitto kerrassaan

        onko tämä Bussissa jo umpijurrissa klo 8.54. En halua edes kuulla missä kunnossa klo 21


      • OnSeVaanTyhmä.OnSe
        TikTakJaKelloKäy kirjoitti:

        onko tämä Bussissa jo umpijurrissa klo 8.54. En halua edes kuulla missä kunnossa klo 21

        Nimimerkki Bussissa on näiden palstojen tyhmin kirjoittaja kautta aikojen. Käyttänyt myös nimimerkkejä 1516, 87k, Kiki, Nolo Sika ja Turun poik. jne. Kirjoitustensa mukaan ajaa pieniä kuorma-autoja, joita itse kutsuu rekoiksi, toimii myös karaokejuontajana, on mukana Salattut elämät-sarjan tekemissessä jne. Mitään mitä tämä idiootti kirjoittaa ei pidä uskoa eikä sille kannata mitään järkeä päähän takoa koska tyhjään päähän ei mikään asia mene perille.


    • LoordiNelson

      Olet Bussissa kyllä niin saakelin pässi äijä.Hakkaatko päätäsi jatkuvasti seinään?? Miksi suollat jatkuvasti asioita tänne sivustolle jotka eivät kuulu AKT :n toimivaltuuksiin ollenkaan.
      Ammattipätevyysasiat on Eu direktiivien mukaisia päätöksiä. Sinun pitää ottaa yhteyttä meidän meppeihin jotka päättävät nämä asiat Brysselissä.Juttele heidän kanssaan.
      Kaupunkibussissa kuljettajan ei tarvitse käyttää turvavyötä. Kaikissa kuorma-autoissa hälyttää kun nopeus nousee yli 30 km /h ja helvetin hyvä niin. Turvavyö on paras keksintö ja halvin henkivakuutus kuljettajalle. Tämänkin asian on päättänyt eduskunta eu direktiivien mukaisesti.AKT ei pistä kampoihin asioissa jotka parantavat työturvallisuutta. Turvavyö on juurikin tärkein turvallisuusväline autossa.AKT on varsin hyvä liitto. Kun seuraavalla sopimuskierroksella tulee 2-3 % korotus palkkoihin niin sinäkin puupää otat sen ilolla vastaan ja kaljanahan se menee kurkusta alas vai mitä?

      • Nyt on kyse siitä onko akt edes YRITTÄNYT laittaa hanttiin noissa typerissä lakiuudituksissa?

        Ei, ei ole :)

        Monissa kuorma-autoissa ei hälytä lainkaan tai hälyttää heti kun auto liikuu... Miksi volvolla 30km/h rajoitus... liittyisiköhän se muiden maiden järkevämpiin lakeihin :) :) Suomessa siirrät autoa pois 10 metriä lastauslaiturilta ilman turvavyötä ja voit olla 100€ köhempi... ja ainakaan AKT ei anna OIKEUSAPUA sakon kiistoon


      • Tuoltaylempääjoku
        Bussissa kirjoitti:

        Nyt on kyse siitä onko akt edes YRITTÄNYT laittaa hanttiin noissa typerissä lakiuudituksissa?

        Ei, ei ole :)

        Monissa kuorma-autoissa ei hälytä lainkaan tai hälyttää heti kun auto liikuu... Miksi volvolla 30km/h rajoitus... liittyisiköhän se muiden maiden järkevämpiin lakeihin :) :) Suomessa siirrät autoa pois 10 metriä lastauslaiturilta ilman turvavyötä ja voit olla 100€ köhempi... ja ainakaan AKT ei anna OIKEUSAPUA sakon kiistoon

        Tuliko tästä nyt Akt:n arvosteluketju? Ja sinä Kiki K87 vielä itse möliset että ketjua ei saa saastuttaa aloittajan aiheeseen kuulumattomilla kommenteilla. Idioottihan sinä olet.


      • Kaipaamme viestipuuta kaikella lämmöllä...

        Pysy silti aiheeseenssa ja katso kuka vastaa mihinkän... kommentit tyyliin "Idioottihan sinä olet" ei ole asiallisia ja pysy aiheessa...

        AKT ei siis ole tässä(kään) asiassa tullut vastaan


      • ETarvitseKuHoitoa
        Bussissa kirjoitti:

        Nyt on kyse siitä onko akt edes YRITTÄNYT laittaa hanttiin noissa typerissä lakiuudituksissa?

        Ei, ei ole :)

        Monissa kuorma-autoissa ei hälytä lainkaan tai hälyttää heti kun auto liikuu... Miksi volvolla 30km/h rajoitus... liittyisiköhän se muiden maiden järkevämpiin lakeihin :) :) Suomessa siirrät autoa pois 10 metriä lastauslaiturilta ilman turvavyötä ja voit olla 100€ köhempi... ja ainakaan AKT ei anna OIKEUSAPUA sakon kiistoon

        Miten koskee sinua? Plaston kuorma-autoa voit ihan rauhassa siirrellä siellä Runosmäen hiekkalaatikolla ilman turvavyötäkin.


      • Siten että olen ajanut myös kaupunkijakelua.

        Tyhmän lain ja AKT:n munattomuuden vuoksipanna kampoihin tyhmiin lakeihin joudun käyttämään turvavyötä myös lyhyillä matkoilla / hiljaisissa nopeuksissa


      • vuoksipanna
        Bussissa kirjoitti:

        Siten että olen ajanut myös kaupunkijakelua.

        Tyhmän lain ja AKT:n munattomuuden vuoksipanna kampoihin tyhmiin lakeihin joudun käyttämään turvavyötä myös lyhyillä matkoilla / hiljaisissa nopeuksissa

        Vuoksipanna ihan vaan itsellesi mitä sitten tarkoittaakin. Siis työntelet Plaston kuorkkia ja leikit kaupunkijakelu. Tuomas olet kohta 30 v. Eikö olisi aika tehdä asialle jo jotain?


      • Bussissa kirjoitti:

        Nyt on kyse siitä onko akt edes YRITTÄNYT laittaa hanttiin noissa typerissä lakiuudituksissa?

        Ei, ei ole :)

        Monissa kuorma-autoissa ei hälytä lainkaan tai hälyttää heti kun auto liikuu... Miksi volvolla 30km/h rajoitus... liittyisiköhän se muiden maiden järkevämpiin lakeihin :) :) Suomessa siirrät autoa pois 10 metriä lastauslaiturilta ilman turvavyötä ja voit olla 100€ köhempi... ja ainakaan AKT ei anna OIKEUSAPUA sakon kiistoon

        Volvoa ei ole siis ohjelmoitu uudelleen tuotaessa Suomeen. Ei volvo sitä tajua että Suomessa on typerä laki joka vaatii kuorma-autoilijan kuljettajaa käyttämään vyötä jopa 6km/h nopeudessa :)


      • SäOletPoikaSeko
        Bussissa kirjoitti:

        Volvoa ei ole siis ohjelmoitu uudelleen tuotaessa Suomeen. Ei volvo sitä tajua että Suomessa on typerä laki joka vaatii kuorma-autoilijan kuljettajaa käyttämään vyötä jopa 6km/h nopeudessa :)

        Bussissa

        13.11.2017 10:30
        Lain takia, koska ei ole vastaantulijoita eikä tartte ohittaa ketään ja muut väistää risteyksessä aina.

        Sama juttu jos moottoritiellä on 60km/h rajoitus niin uusi urheiluauto saa ajaa 60km/h mutta ambulanssi (jonka hälytysajoon ei suomessa vaadita koulutusta) voi ajaa 150km/h kunhan ei aiheuta vaaraa muille

        Hyvä suomi :)


      • TaasTikustaAsiaaPöh
        Bussissa kirjoitti:

        Volvoa ei ole siis ohjelmoitu uudelleen tuotaessa Suomeen. Ei volvo sitä tajua että Suomessa on typerä laki joka vaatii kuorma-autoilijan kuljettajaa käyttämään vyötä jopa 6km/h nopeudessa :)

        Tämä Bussissa on niin tampio ettei ymmärrä tätä 30 km/h juttua jolloin turvavyön tunnistin alkaa hälyttää niin Volvossa kuin Scaniassa. Alle 30 km/h siksi,että suljetulla alueella saa ajaa ilman turvavyötä esim. tehdas tai varastoalueella. Näillä alueilla on yleensä myös tämä 30 km/h nopeusrajoitus. Ei ole kyse mistään laiskuudesta ohjelmoinnista vaan ihan yleiseurooppalaisesta käytännöstä. Aina kun mennään yleiseen liikenteeseen vyö laitetaan kiltisti kiinni. Onko Bussissa niin tyhmä,että pitää kuulua hälytysääniä jotta tietää laittaa vyön kiinni. Tämä asia ei voi olla mikään elämää suurempi asia.Kuljettajan alitajuntaan on tatuoitu vyönkäyttö ja sillä selvä .Koko homma sujuu automaattisesti. Kuljettajan halvin henkivakuutus maksaa vuodessa 0 euroa. Ei ole paha hinta elämästä.


      • Nyt alkoi legendaarinen copy/paste spämmi... Alkaakohan kohta taas MOL.FI spämmi muutamilla firmoilla...

        Sähän sopisit töihin caikkapa Ensetille, molemmilta sujuu se copy/paste yhtä sujuvasto----

        Ja totta, joakinen työntekijä saa ryhmähenkivakuutuksen, sen hinta on työntekijälle tasan 0€, joskin korvaus on alle 20.000€ kun kuolee :(


      • BussissaToisaalla
        Bussissa kirjoitti:

        Nyt alkoi legendaarinen copy/paste spämmi... Alkaakohan kohta taas MOL.FI spämmi muutamilla firmoilla...

        Sähän sopisit töihin caikkapa Ensetille, molemmilta sujuu se copy/paste yhtä sujuvasto----

        Ja totta, joakinen työntekijä saa ryhmähenkivakuutuksen, sen hinta on työntekijälle tasan 0€, joskin korvaus on alle 20.000€ kun kuolee :(

        HaluatkoSäKuol

        15.11.2017 10:14
        Ei ollut minun kirjoittama vaan jonkun rekisteröityneen...

        Tuleeko taas hyökkyäs tai ehkä jopa uusi aloitus?


      • ElmaTätisi
        Bussissa kirjoitti:

        Nyt alkoi legendaarinen copy/paste spämmi... Alkaakohan kohta taas MOL.FI spämmi muutamilla firmoilla...

        Sähän sopisit töihin caikkapa Ensetille, molemmilta sujuu se copy/paste yhtä sujuvasto----

        Ja totta, joakinen työntekijä saa ryhmähenkivakuutuksen, sen hinta on työntekijälle tasan 0€, joskin korvaus on alle 20.000€ kun kuolee :(

        copy/paste spämmi. Nyt alkaa Bussissa hermostumaan. Tämä on hänen henkilökohtainen nettisivu jossa vain hän saa kommentoida asioita jotka hän on ihan itse kaivanut jopa yli 10 vuoden takaa. Kaikki kirjoittajat jotka ovat erimieltä ovat copy/paste spämmi väkeä. Eli häntä vastaan. Bussissa elelee ihan omassa satumaailmassa kaukana arjesta ja työelämässä ihanasti YTK:tuella. Tosi onnellinen lähes 30 -vuotias pikkupoika.


      • Bussissa_Fani
        Bussissa kirjoitti:

        Volvoa ei ole siis ohjelmoitu uudelleen tuotaessa Suomeen. Ei volvo sitä tajua että Suomessa on typerä laki joka vaatii kuorma-autoilijan kuljettajaa käyttämään vyötä jopa 6km/h nopeudessa :)

        Miksi minun autossa oleva renkaanpaineentunnistin on säädetty hälyttämään jos renkaanpaine laskee 2.2 bariin? Muijan autossa tunnistin herjaa vasta 2.6 barin paineessa! Miksei Akt tule antamaan oikeusapua??!!! Miksei munaton Akt tee mitään sen eteen että minun autoni renkaanpaineentunnistin hälyttäisi samoissa paineissa kun muijan auto???! Apua. En voi ymmärtää tätä!! * ITKUPOTKUTAIVARI *
        Miksei Akt tee mitään että minunkin autossa olisi automaattikorkeussäätöiset ajovalot koska velipojankin autossa on??!! Miksei Akt anna lakiapua? En ole kyllä koskaan ollut Akt:n jäsen mutta kyllä sen silti pitäisi aktaa apua. Taidan pyytää Ytk:lta että ne hoitaa asiat kuntoon. En voi ymmärtää tätäkään! * ITKUA...ITKUA...ITKUA...TASAJALKAHYPPYJÄ... *


      • NohNimenomaanNohBussissa
        Bussissa kirjoitti:

        Nyt alkoi legendaarinen copy/paste spämmi... Alkaakohan kohta taas MOL.FI spämmi muutamilla firmoilla...

        Sähän sopisit töihin caikkapa Ensetille, molemmilta sujuu se copy/paste yhtä sujuvasto----

        Ja totta, joakinen työntekijä saa ryhmähenkivakuutuksen, sen hinta on työntekijälle tasan 0€, joskin korvaus on alle 20.000€ kun kuolee :(

        Bussissa
        13.11.2017 10:28
        Mistä se sitten on kiinni? Rahaa riittää ja työmiehiä tekemään töitä, tavikkeitakin riittää jne jne jne...

        Ja kyllä mö intoisen sukupuolisesta tasa-arvosta. Olisi ihan OK jos nainen jättää reagoimatta puolustuvoimien kirjeisiin niin myös nainen haettaisi aikoinaan sitten poliisien avulla kuulusteluun, oikeuteen ja lopulta vankilaan. Näihän käy miehellekin jos vetää ne kirjeet silppuriin :)


      • "Nyt alkoi legendaarinen copy/paste spämmi... Alkaakohan kohta taas MOL.FI spämmi muutamilla firmoilla..."

        JA sama jatkuu edelleen :)


    • CopyPasteSpämmi

      Ilmeisesti Bussissa haluaa tosiaan kuolla. Eihän tässä ole kyse mistään korvauksista,henkivakuutuksista ja korvaussummista. Kyse on siitä,että mahdollisen onnettomuuden sattuessa turvavyö pelastaa hengen ja vammat jäävät mahdollisimman vähäisiksi.
      Voi jopa selvitä ilman fyysisiä vammoja. Henkisiä kärsimyksiä tulee aina onnettomuustilanteessa.
      En ymmärrä ,miten tämä Bussissa saa meille kaikille muille kuljettajille itsestään selvästä asiasta jutun aihetta. Turvavyö on paras henkivakuutus ja ihan sellainen henkilökohtainen valinta.
      Bussissa saat ihan vapaasti koheltaa tuolla liikenteessä. Aja vaikka prätkällä ilman kypärää. Se on sinun oma tyhmä henkilökohtainen valintasi.Nauti sitten 4 raajahalvaantuneena loppuelämä.

      • Prätkällä ajaessa on pakko käyttää kypärää.

        Kuorma-autolla ajaessa on pakko käyttäää turvavyötä vaikka ajaisin 20km/h... AKT EI ole yrittänyt panna vastaan tälle IDIOOTTIMAISELLE laille.


      • MainitanHyökkyäs
        Bussissa kirjoitti:

        Prätkällä ajaessa on pakko käyttää kypärää.

        Kuorma-autolla ajaessa on pakko käyttäää turvavyötä vaikka ajaisin 20km/h... AKT EI ole yrittänyt panna vastaan tälle IDIOOTTIMAISELLE laille.

        Bussissa

        17.11.2017 17:43
        Jos hommat hoidetaan kunnolla niin on nyt jo työmiehet asenelemassa valoja ja puomeja. Kustannus ehkä noin kymppitonnin verran...

        Vaikka se maksaisi "valtion ilmoittaman" 150 tonnia niin ei se kansalaista kohden paljoa tekisi....

        HaluatkoNekruKuollaNYT
        13.11.2017 10:50
        Eihän takiskuskeja ne "listahinnat" koske.

        Monesti kun mainitan TES-palkasta ja etenkin "takuu tuntipalkasta" niin tulee kauhea trollihyökkäys :)

        qwretkyutre
        13.11.2017 11:45
        "tulee kauhea trollihyökkäys :)"

        Sieltähän se tuli heti kun puhe TES palkasta...

        Tossa vielä linkki https://www.akt.fi/site/assets/files/2184/taksi_tes_2014-2017_nettiin_id_11809.pdf

        uutta hyökkäystä odotellassa, tai ehkän uusi aloituskin?

        HaluatkoSäKuol
        15.11.2017 10:14
        Ei ollut minun kirjoittama vaan jonkun rekisteröityneen...

        Tuleeko taas hyökkyäs tai ehkä jopa uusi aloitus?

        HaluatnkoNytKuolla
        17.11.2017 17:46
        Kaksi hyökkäystä peräkkäin... Kaikki siksi että mainitsin kirosanan "tes palkka" mitä seuvaaksi? Kolme hyökkäystä tai jopa uusi aloitus?


    • CopyPasteSpämmi

      Kyllä olet harvinaisen yksinkertainen ihminen älyllisiltä lahjoiltasi Bussissa. Prätkällä ajaessa ei ole pakko käyttää kypärää,mutta kyllä siitä sakot saa jos poliisi tulee vastaan. Tässä elämässä ei ole pakko tehdä muuta kuin yksi asia ja se on kuolema. Se meillä kaikilla se on edessä. Omilla valinnoilla voi vaikuttaa siihen milloin tuon kalman herran haluaa kohdata. Nuorena kun kuorma-auto hyvinkin pienessä nopeudessa kaatuu jonkun tilanteen seurauksena tai sitten hyvin vanhana kun on ihana elämä takana ja voi todeta ,että olen valmis lähtemään pois.Kaikki on nähty.
      Hyvin pienissä nopeuksissa kuorma-auton kuljettajalle voi käydä huonosti. Työkaverini ajoi lähiössä 30 km /h mutkaan jossa vastaantuleva henkilöauto liukui liukkaalla kelillä vastaantulijoiden kaistalle. Työkaverini väisti reunaan jonka seurauksena auto putosi 5 metriä
      tien alapuolella olevalle pyörätielle katolleen. Turvavyöt oli käytössä ja kaverini jäi vöihin roikkumaan pää alaspäin. Pelastuslaitos saapui ,vapautti kaverin ja totesi : onneksi roikuit vöissä,jos olisit ollut ilman vöitä voisit olla kuollut mies tai halvaantunut. Ihminen lentää kuin märkä rätti ohjaamossa kun kuorma- auto menee katolleen vaikka tilannenopeus olisi kuinka alhainen. On turha väittää,että kun pidän ratista kiinni niin mitään ei satu. Se on sellaista paskapuhetta jota tosimiehet jauhoivat 1970-luvulla kun turvavyöpakko tuli henkilöautoihin.
      Ihmettelen ,että sinä nuorehko Bussissa jaksat jankuttaa tätä asiaa vielä vuonna 2017.
      Liikenneturva on kiistatta osoittanut ,että myös pienillä nopeuksilla voi tapahtua vakavia henkilövahinkoja ammattikuljettajille. Miksi AKT:n pitäisi vastustaa asiaa jonka tarkoitus on parantaa kuljettajien työturvallisuutta. Kun tätäkin viestiketjua lukee niin joko sinä et ole lukutaitoinen ihminen tai et ymmärrä sitä mitä luet. Minä kyllä olen sitä mieltä,että sinä tarkoituksen hakuisesti haluat ärsyttää niitä kuljetusalan ihmisiä joille työnteko on mukava asia.
      Haluat olla ns.piikki lihassa ja olla ihka aito trolli sellainen kaljapäissään kommentoiva trolli. Niin maistuuhan se kalja paremmin kun on hauskaa. Edelleenkään turvavöiden käyttöpakko ei ole niitä asioita joihin AKT voi mitenkään puuttua. Tuliko nyt asia selväksi?

      • Samaten saat sakot kun siirrät kuorma-auton laituriin ilman tuvavyötä...

        AKT ei ole TÄLLEKÄÄN idioottimaiselle laille yrittänyt panna vastaan....


    • TurunlinnanHenki

      Kyllä olet tyhmä,lukutaidoton ja lopuksi et vielä ymmärrä sitä mitä yrität tavata. Ei mutta Bussissahan on tässä vaiheessa iltaa jo niin umpikännissä,että kaikki on mahdollista. Tuossa aiemminkin mainittiin jo,että suljetulla alueella saa ajaa ilman turvavöitä. Myös järjen käyttö on sallittu näissä ajohommissa. Jos Bussissa olet todella sitä mieltä,että tämä turvavyö jonka jo monet on tässä aiemmissa kirjoituksissa todenneet kuskin parhaaksi henkivakuutukseksi on suuri vääryys laiskalle kuljettajapoloiselle. Ota yhteys meppeihimme Eu parlamenttiin. He ovat olleet mukana päättämässä tämän asian jonka Suomen eduskunta on toimeenpannut ja säätänyt lakipykäläksi. Erittäin hyvä laki. On pelastanut todella monen kuljettajan hengen. Kohta kai väität ,että AKT:llä on mahdollisuus puuttua tuleviin presidentin vaaleihin. Totuus on ettei kummankaan asian kanssa AKT:llä ei ole mitään tekemistä.Ei valtuudet riitä.

      • Miten viestisi liittyy turvavyöpakkoon katsomatta nopeuttatai matkaa :)

        Joten pysy aiheessa!!!!

        Kaupunkibussi saa ajaa 80km/h eikä ole turvavyöpakkoa? Ainiin saahan sama 26 tonninen bussi ajaa turvavöin varustettuna 100km/h kun vastaava kuorma-auto saa ajaa 80km/h hyvä suomi ja tyhmät lait :)

        AKT ei ole tehnyt paskaakaan sen eteen että saataisi muutosta näihin tyhmiin lakeihin, eikä tule varmaan tekemäänkään :)


      • EttäSellaistaRunosmäeltä
        Bussissa kirjoitti:

        Miten viestisi liittyy turvavyöpakkoon katsomatta nopeuttatai matkaa :)

        Joten pysy aiheessa!!!!

        Kaupunkibussi saa ajaa 80km/h eikä ole turvavyöpakkoa? Ainiin saahan sama 26 tonninen bussi ajaa turvavöin varustettuna 100km/h kun vastaava kuorma-auto saa ajaa 80km/h hyvä suomi ja tyhmät lait :)

        AKT ei ole tehnyt paskaakaan sen eteen että saataisi muutosta näihin tyhmiin lakeihin, eikä tule varmaan tekemäänkään :)

        Bussissa

        21.11.2017 20:48
        Vaikka risteyksissä olisi liikennevalot niin silti päätiellä ajavan rajoitus putoaa risteyksen ajaksi helpolla 50-60km/h nopeuteen :)

        Joten missä viipyy valot ja puomit? Rahasta se ei ole kiinni, maksajia kun on niin pirun paljon jne :)
        Bussissa

        21.11.2017 20:50
        Eli jos autoilija ajaisi sallittua nopeutta eikä pakenisi paikalata eikä päin punaisia mutta pyöräilijä ajaisi suojatiellä hänen eteen niin todennäköisesti pyöräilijä maksaisi auton vahingot :)
        Bussissa

        21.11.2017 20:54
        Paitsi että kilvessä ei ole mitään "sarjanumeroa"

        Toinen kilpi pyörätelinettä varten ja toinen "turmeltuneen" tilalle

        itse ajanut autolla yli 10 vuotta ja ikinä ei ole poliisi runkonumeroa tarkistanut :)


      • LievestuoreenLiisa
        Bussissa kirjoitti:

        Miten viestisi liittyy turvavyöpakkoon katsomatta nopeuttatai matkaa :)

        Joten pysy aiheessa!!!!

        Kaupunkibussi saa ajaa 80km/h eikä ole turvavyöpakkoa? Ainiin saahan sama 26 tonninen bussi ajaa turvavöin varustettuna 100km/h kun vastaava kuorma-auto saa ajaa 80km/h hyvä suomi ja tyhmät lait :)

        AKT ei ole tehnyt paskaakaan sen eteen että saataisi muutosta näihin tyhmiin lakeihin, eikä tule varmaan tekemäänkään :)

        AKT ei todellakaan puutu lakeihin koska sillä ei se nyt niin mahtava liitto ole,että se pystyisi Suomen lainsäädäntö asioihin puuttumaan jotka eduskunta on päättänyt ja hyväksi todennut.
        AKT kannattaa aina sellaisia asioita jotka parantavat työturvallisuutta. Turvavyö on juurikin sellainen väline. Tämänkin asian on jo moni sinulle kertonut tällä sivustolla. Jos vieläkin hoet tästä aiheesta niin minä ja todella moni muu lukija ymmärtää hyvin syyn siihen ettet tule koskaan saamaankaan sitä unelmien työpaikkaa jätealalla biojäteauton kuskina. Vaikka se onkin mielestäsi kaikista helpointa hommaa kuljetusalalla.


      • "Työkaverini ajoi lähiössä 30 km /h"

        Mites sattuikaan... Suomi24:ssa aina sille "kaverille" käy jotain... Onkohan kysessä sama "kaveri" joka sai kolmet sakot kameasta kun ei käyttänyt vyötä :(


    • GoBluesman

      Tässäkin viestiketjussa humalainen Bussissa taas sekoilee. Selasin viestiketjua ja löysin tämän kommentin jossa kaveri oli ajanut 30 km/h. Auto kaatui ja pelastuslaitoksen kaverit totesivat
      kun kuski roikkui vöissä pää alaspäin "onneksi käytit vöitä" muuten voisit olla halvaantunut tai kuollut mies" nyt. Niin ihmisen niska on aika heikko kapistus. Pää edellä kun koko painolla putoaa auton sisällä niin helposti on henki pois. Bussissa sinulle tuntuu olevan luetun ymmärtäminen vaikea asia. Onko äidinkielesi ruotsi?? Olisiko nyt korkea aika lopettaa puheet turvavyöstä. Liikenneturva on kiistatta osoittanut,että turvavyö pelastaa myös hyvin pienissä nopeuksissa.
      Liikenneturvalla on sellainen testiauto erilaisissa tapahtumissa,jossa jokainen halukas voi kokeilla miltä tuntuu kun auto menee katolle. Bussissa käy testaamassa jos osuu kohdalle. Viimeistään silloin kyllä toteat,että hyvä varuste tuo turvavyö.

      • kerrastapoikki

        Hirttosilmukka kaulaan ennen ajoonlähtöä, jos meno tyssää niin tuomio paikallaan!


      • "turvavyö pelastaa myös hyvin pienissä nopeuksissa."

        Silti 2017 rekisteröidyissä linja-autoissa jotka saa ajaa 80km/h ei ole turvavyöpakkoa :)

        Ei muutakuin lakimuutos menemään, turvavyöpakko kaikkiin linja-autoihin vuoteen 31.12.2018 mennessä jos ei ole turvavöitä niin autolla ei saa ajaa

        Ja kyllä, mä testasin, viimeisen kuukauden aikana oltu neljä kertaa linja-auton kyydissä ilman vyötä ja hengissä ollaan....

        Viime vuonna olin 26 tonnisen linja-auton kyydissä jossa oli turvavyöt ja se ajoi 100km/h ja silti ollaan hengissä


      • Miksi kirjoitit 11 yli nimellä "HulluSeOn"

        Etkö uskalla rekisteröityä tai käyttää samaa nimeä :D

        Vittu mikä pelle!!!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe