Kiikarikamerat

Onko kellään kokemuksia kiikareista joihin on integroitu valmiiksi kamera?

Joku malli oli 300e ja siinä oli 3 megan muisti, kameran hienouksista ei muuta tietoa. Suurennos oli jotain 8* tai 10*.

11

4525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roskaa

      Laitteesa ei ole mitään hienouksia

    • salakaataja

      semmonen oikea digikamera, jossa on 10-12 kertanen optiikka. ( esim. Canon S1/ S2 / Panasonic Lumic eri mallit ) Niilläkin voit "kiikaroida" ja tarvittaessa saat sen kuvankin ja HYVÄN .

      • Olisi tarkoitus teeripassissa ja sorsametällä saada hyviä "ennen toimintaa" kuvia tai videoita. Semmoinen yhditelmä ei oikein kulje mukana, kun ei aina pienempikään tahdo muistua mukaan.

        Lisäksi työmaalla(E18) tarvitsisin kiikaria ja työmaalla olen nähnyt alusta lähtien valtavat määrät riistaa.(liito-orava ei ole näyttäytynyt)


      • salakaataja
        k0rh0nen kirjoitti:

        Olisi tarkoitus teeripassissa ja sorsametällä saada hyviä "ennen toimintaa" kuvia tai videoita. Semmoinen yhditelmä ei oikein kulje mukana, kun ei aina pienempikään tahdo muistua mukaan.

        Lisäksi työmaalla(E18) tarvitsisin kiikaria ja työmaalla olen nähnyt alusta lähtien valtavat määrät riistaa.(liito-orava ei ole näyttäytynyt)

        , eihän noi ole tupakka-askia isompia. Painaa sen 200 g. Taskussa kulkee ihan hyvin.
        Esim. tuossa olympuksen yksi malli. Käy liikkeessä katsomassa, ne on tosi pieniä. Nyt ei ole kyse mistään järjestelmäkamerasta, vaan pokkarista, jossa on pitkä putki sisään rakennettuna. koko-> 6 x 10.45 x 6.85 cm

        http://www.tietoasema.fi/eshop/index.php?sid=1&pcode=N1461792


      • salakaataja kirjoitti:

        , eihän noi ole tupakka-askia isompia. Painaa sen 200 g. Taskussa kulkee ihan hyvin.
        Esim. tuossa olympuksen yksi malli. Käy liikkeessä katsomassa, ne on tosi pieniä. Nyt ei ole kyse mistään järjestelmäkamerasta, vaan pokkarista, jossa on pitkä putki sisään rakennettuna. koko-> 6 x 10.45 x 6.85 cm

        http://www.tietoasema.fi/eshop/index.php?sid=1&pcode=N1461792

        Minulla on Olympus samoilla ominaisuuksilla, paitsi zoomi on vain 3*. Taitaa lähteä kamera vaihtoon.

        3.2 megapikseliä on riittänyt ihan hyvin, kun tietokoneelta olen kuvia katsellut. Ihan kohtuullisia tulosteitakin on tullut.


      • salakaataja
        k0rh0nen kirjoitti:

        Minulla on Olympus samoilla ominaisuuksilla, paitsi zoomi on vain 3*. Taitaa lähteä kamera vaihtoon.

        3.2 megapikseliä on riittänyt ihan hyvin, kun tietokoneelta olen kuvia katsellut. Ihan kohtuullisia tulosteitakin on tullut.

        se lienee edullisin ja ihan OK. kuvia silläkin saa. Noilla pidemmillä putkilla kun tahtoo alkaa käsi täristä, niin tukeahan sitä joutuu hakemaan. Tiedät varmaan ihan muustakin syystä;)
        Satanen lisää tiskiin, niin saat kuvanvakaajalla olevan kameran. Esim. tai Canon S1, jos niitä vielä löytyy, uusi malli S2 on satasen kalliimpi ja kennossa miljoona pikseliä lisää, siis noin 4 milj.
        http://fi.nomatica.com/index.asp?Chargement=/photo/powershots1isFI.htm&Provenance=mbnet

        Jos mulla olis lupa ostaa sulle hyvä kamera, niin ->Panasonic LumiX , jossa kuvanvakaaja ja 12 kertasella optiikalla ja pikseleitä ihan tarpeeksi kuvaruutukäyttöön. Valovoimaa koko polttovälialueella 2,8 toisin kuin halvemmissa. Sitähän voi vielä ruudulla sitten zoomata lisää. Alkaa teeri oksalta aamuhämärissäkin erottua ja montako neulasta nokassa on...
        http://www.itwebbuy.net/i/89417/1.htm
        siinä 350 € niitä saa kun osaa tinkiä.
        jA NÄMÄHÄN SIIS VIELÄ KULKEE TASKUSSA ...( muovipussin sisällä )

        Nikonia en kehu, kun se on itsellä…


      • salakaataja kirjoitti:

        se lienee edullisin ja ihan OK. kuvia silläkin saa. Noilla pidemmillä putkilla kun tahtoo alkaa käsi täristä, niin tukeahan sitä joutuu hakemaan. Tiedät varmaan ihan muustakin syystä;)
        Satanen lisää tiskiin, niin saat kuvanvakaajalla olevan kameran. Esim. tai Canon S1, jos niitä vielä löytyy, uusi malli S2 on satasen kalliimpi ja kennossa miljoona pikseliä lisää, siis noin 4 milj.
        http://fi.nomatica.com/index.asp?Chargement=/photo/powershots1isFI.htm&Provenance=mbnet

        Jos mulla olis lupa ostaa sulle hyvä kamera, niin ->Panasonic LumiX , jossa kuvanvakaaja ja 12 kertasella optiikalla ja pikseleitä ihan tarpeeksi kuvaruutukäyttöön. Valovoimaa koko polttovälialueella 2,8 toisin kuin halvemmissa. Sitähän voi vielä ruudulla sitten zoomata lisää. Alkaa teeri oksalta aamuhämärissäkin erottua ja montako neulasta nokassa on...
        http://www.itwebbuy.net/i/89417/1.htm
        siinä 350 € niitä saa kun osaa tinkiä.
        jA NÄMÄHÄN SIIS VIELÄ KULKEE TASKUSSA ...( muovipussin sisällä )

        Nikonia en kehu, kun se on itsellä…

        Minkälainen on leican optiikka? Itse en ole testannut kuin mittalaitteissa.


      • salakaataja
        k0rh0nen kirjoitti:

        Minkälainen on leican optiikka? Itse en ole testannut kuin mittalaitteissa.

        mitä rahalla saa.


      • salakaataja kirjoitti:

        mitä rahalla saa.

        Pitelen käsissäni Olympus SP-500UZ pakasta vedettyä kameraa. Vanhan kameran annan muorille, että sekin siirtyy digiaikaan.

        Kokeilin kameraa harakoihin kauemmas ja tilitantteihin lähemmäs. Totesin kameran sopivan hyvin kauemmas kuvaamiseen, mutta lähellä alkavat optiset ominaisuudet loppua. Ei siinä mitään, kauas on tarkoitus kuvatakin. "käyttöjärjestelmä" on ottanut sen verran takapakkia, että aika-asetuksia en vielä ole löytänyt. Jospa ne sieltä löytyvät.

        Pistä/pistäkää kommenttia kamerasta, jos on jotain tietoa taikka kokemusta.


    • ärsyyntynyt

      oon kuullu ja lukenu et kiikari kameroissa ei oo kovin paljon pikseleitä, eli ne on aika epätarkkoja...

    • jawetus

      Jos olet kiinnostunut kiirkarin ja kameran yhdistämisestä niin vanha Leiz 7x42 trinovid kiikari sopii täydellisesti Nikon Coolpix 4500 kameran kanssa.

      Ei vinjetoi, ei tarvitse sovitinta, sillä kiikarin okulaarin kierre on sama kuin Coolpixin UV-suodattimen. Lisäksi kiikarin toinen putki toimii oivana etsimenä.

      Osoitteessa http://www.ksly.net/temp/espanja/reissu059.html oleva kuva on kuvattu juuri tällä yhdistelmällä.

      Tuohon aikaan harrastin paljon myös kaukoputken kanssa skouppaamista. Nykyään olen palannut juurilleni järkkärin käyttäjäksi.

      Toki skouppaamista edelleenkin harrastan, jos tirppa on liian kaukana kuvattavaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe