Olemme kovasti kiinnostuneet rodusta ja olemme tutustuneet moniin kasvattajien kotisivuihin!
Kaipaamme henk.koht. kokemuksia miten Irlanninvesispanieli toimii metsällä, siis vedestä noutavana lintukoirana. Miten olette opettaneet, miten nopeasti koira on oppinut, miten toimii jne...
Meillä on ennestään villakoira ja nyt olisi tänävuonna maalle omakotitaloon muutto edessä ja samalla etsimmekin metsästystä (sorsastusta) harrastavalle miehelleni metsästys kaveria :)
Kertokaa siis ihmeessä kokemuksianne Irlanninvesispanieleista ja paljon pennut maksavat saako 800-900e vai meneekö 1000-1200e?
Kiitos :)
irlanninvesispanieli metsällä????
3
1623
Vastaukset
- PoliceGirl82
Aivan ihanan valinnan teette, jos hankitte irlanninvesispanielin! Helppo ja ihana perhekoira, joka ainakin tuttujen metsästäjien ja harrastajien mukaan toimii niin käytössä kuin kokeissakin.
Kannattaa aivan ehdottomasti ottaa yhteyttä kasvattajiin, sillä jonotus voi kestää kauankin oikean pennun saamiseksi. On tietääkseni kasvattajia, jotka ovat enemmän kiinnostuneita metsästystoiminnasta, joten heiltä voisi saada paremmin riistaviettisen pennun.
Hintahaitari on jotakin mainitsemasi tiimoilla, mutta kyllä pitäisi pentu saada myös alle tuhannella eurolla. Ota ihmeessä yhteyttä kasvattajiin vaikkapa sähköpostitse ja kysele heiltä lisää. Harrastajia on kyllä, mutta heitä voi olla vaikeaa löytää pienilukuisessa rodussa.
Onnea etsintään, toivottavasti se oma ja oikea koira löytyy! - PoliceGirl82
Kaikkea hyvää olen kuullut tästä kasvattajasta
http://www.catanka.com/
Ovat kuulemma toimivia ja myös näyttelyissäkin menestyviä koiria. - iiksu
PoliceGirlin kanssa en ole samaa mieltä, että vespa olisi helppo perhekoira, helpompiakin kyllä löytyy. Vesispanieli on energinen koira, joka tarvitsee paljon aktiviteettia. Pentuna se tarvitsee hyvin huolellisen sosiaalistamisen ihmisiin, vieraisiin koiriin ja eri tilanteisiin. Hyvin koulutettu ja kasvatettu vesispanieli on toki ihana perhekoira, niinkuin monen muunkin rodun edustaja.
Turkkinsa puolesta vespa ei myöskään ole helpoin mahdollinen. Mmetsästyskäytössä käytettävän vespan turkin monet pitävät lyhyenä, kiinni tarttuvat vihneet ovat hankalia pitkässä turkissa.
Koiran toiminta riippuu toki koiran taipumuksista, mutta ennen kaikkea koulutuksesta. Vespan koulutus ei sinällään ole poikkeavaa muiden rotujen metsästyskoulutuksesta. Huumorintajua omistajaltaan vesispanieli vaatii keskimääräistä enemmän.
Pentua joutuu yleensä odottelemaan, pentueita ei tule montaa vuodessa, joka vuosi ei välttämättä ollenkaan. Tästä syystä vesispanielin pentuja ei myöskään jouduta alennusmyynnillä myymään.
Oikeissa käsissä mukava rotu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324611Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152588Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252425Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su552317- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501295- 661294
- 821241