Oletko kohdannut asioita, joihin olet liian vanha?
Mitä, missä, milloin?
Oletko liian vanha?
18
2223
Vastaukset
- ihmettelen,miksi?
koen itseni vanhemmaksi kun olen sillä vähän yli 50-senä tulen aina tänne 60-ten palstalle!
- a-woman1
Mielestäni joka ikäkaudessani on ollut asioita, joiden kohdalla en ole kokenut olevani oikean ikäinen. 15-vuotiaana, kun karkasin luvatta lavatansseihin, olin äitini mielestä ihan liian nuori k.o. harrastukseen, mutta kun saman ikäisenä leikin serkkutyttöni kanssa nukeilla, emme hiiskuneet leikeistä kenellekään, koska olimme mielestämme liian vanhoja nukkeleikkeihin!
Vastaavia asioita tuntuu löytyvän edelleenkin. Menin eläkkeelle päästyäni eläkeläiskerhoon, mutta en viihtynyt siellä 'vanhojen' seurassa, olin siis liian nuori sinne. Joskus tekisi mieli juosta ja liikkua kuten nuorempana, mutta ikävä kyllä sellaiseen eivät enää vanhat jäseneni suostu!
Onneksi kuitenkin suurin osa kiinnostavista asioista on sellaisia, joissa ei tarvitse olla määrätyn ikäinen, voi nauttia hyvällä mielellä siitä mikä milloinkin kiinnostaa :) .- Anu.1
Ei ihminen ole koskaan liian vanha iäkäs kylläkin. Mutta ei sekään haitta ole, jos on terve, ikää silloin saisi olla vaikka satavuotta.
Sairaus on asia erikseen, ja nehän tulevat iän myötä.
- avoinna
Äläkä pelkää elämää,sillä tulevais
uus muuttuu jokapäivä.kirjoittelemme vainpisti silmään taannoin otsikko, jossa kysyttiin, liian vanhako?
Se toi mieleeni jutun, jonka olen täällä jo kertonutkin aiemmin. Eräs opiskelukaverini sanoi, että niin vanhaksi hän ei ole itseään ikinä tuntenut kuin täyttäessään 20 vuotta. Silloin hänen mummonsa sanoi: "Nyt se Aniaki sitte kolomannelle kymmenelleen keäntyy !"
Niin että eiköhän se ikäkysymys ole aika paljon mielentilasta kiinni, joku on aina väärän ikäinen, ensin liian nuori, sitten kohta liian vanha, ja joku taas on aina sopivassa iässä.
Ihminen on sen ikäinen, miksi itsensä tuntee. Onneksi kalenteri ei ole ainoa mittari.- Iili
satu kirjoitti:
pisti silmään taannoin otsikko, jossa kysyttiin, liian vanhako?
Se toi mieleeni jutun, jonka olen täällä jo kertonutkin aiemmin. Eräs opiskelukaverini sanoi, että niin vanhaksi hän ei ole itseään ikinä tuntenut kuin täyttäessään 20 vuotta. Silloin hänen mummonsa sanoi: "Nyt se Aniaki sitte kolomannelle kymmenelleen keäntyy !"
Niin että eiköhän se ikäkysymys ole aika paljon mielentilasta kiinni, joku on aina väärän ikäinen, ensin liian nuori, sitten kohta liian vanha, ja joku taas on aina sopivassa iässä.
Ihminen on sen ikäinen, miksi itsensä tuntee. Onneksi kalenteri ei ole ainoa mittari....kun oli 29-vuotias. Jossakin tilastossa oli jaoteltu ihmiset nuoriin, keski-ikäisiin ja vanhoihin. - 29-vuotias luettiin keski-ikäiseksi.
Kun oli koulussa, olin aina luokkani nuorin. Joka paikassa olin aina "liian nuori". Nyt olen vanhempi kuin kukaan toinen, jonka kanssa joudun päivittäin tekemisiin.
Eilen kaaduin. Minun oli vaikea päästä takaisin jaloilleni. Silloin tunsin ensi kertaa, että oikeasti olen vanha.
Kun päässä pyörii halu tehdä kaikkea kivaa ja kiinnostavaa, mutta voimat ei riitä, kai se on vanhuutta.
Liian vanhaksi en tunne mieltäni, mutta keholla on kai eri aika, ei sitä voi muuten selittää -
nuorena "liian nuorena" ja nyt vanhana; "Häpeäisit nyt vähän, vanha akka."- Pääsky64
tanssin polkkaa enkä jaksanut vaan hengästyin.Kaveri oli kymmeniä vuosia vanhempi ja ei väsynyt.
Harmitti myöntää itselle että olen riehunut illan ja nyt menen terassille onhan oikeus hengästyä ja katsella yötä.
En saata olla kovassa musiikissa jossa äänen toistolaittet ovat lujalla.
Juhliessa ei aina jaksa rymytä aamutunneille asti.
Lasten kanssa tulee äkimpään lepovaihe. Täytän, ties monennenko kerran kuusitoista, enkä sen vanhemmaksi tulekaan (mieleltäni), siitä vaan sattuu olemaan niin, niin kauan, kun äitini saattoi minut tähän ihanaan maailmaan, ennen kaikkea Suomeen.
- vaari
ylikypsa kirjoitti:
Täytän, ties monennenko kerran kuusitoista, enkä sen vanhemmaksi tulekaan (mieleltäni), siitä vaan sattuu olemaan niin, niin kauan, kun äitini saattoi minut tähän ihanaan maailmaan, ennen kaikkea Suomeen.
Isäni aloitti vuosien laskemisen takaperin täytettyään 60 ja jäätyään eläkkeelle. kuoli sitten 32 vuotiaana nuorukaisena niinkuin itse sanoi - ei ollut tullut lapseksi jälleen, vaan hoiteli asioitaan loppuun asti. Minusta tuo laskutapa on ihan hyvä, vaikken sitä vielä aktiivisesti harrstakaan.
Miksikähän tytöt kadulla ovat niin nuoria nykyään, vielä 40 vuotta sitten olivat paljon vanhempia ;-) - HESSULI1
Olen ymmäläni??? Kuka olet ja miksi noin menään???Olen mies vm:1963!!??
Miksi """vanha akka"?????? HESSULI1 kirjoitti:
Olen ymmäläni??? Kuka olet ja miksi noin menään???Olen mies vm:1963!!??
Miksi """vanha akka"??????kaunis pensas, komeat lehdet, mutta niihin nähden vaatimattomat vaaleanpunaiset kukat.
Jos leikkaat sen alas, se kasvaa entistä komeammaksi, vahvoin versoin nousee kohti uutta kesää, levittää juurillansa versoja lähipiiriinsä ja antaa ilon katsojalleen jos katsoja pysähtyy ja mittaa, arvottaa mielessään mikä tässä elämässä sitten kuitenkin eniten merkitsee.
Onko se ikä? Onko se nuoruus? Vai onko se sittenkin se mitä me olemme, iästämme riippumatta.
Vanha akkahan minä ja sinä elämäsi ehkä parhaissa vuosissa.... mikä meitä vain... no tietenkin vähän minua harmittaa, en enää koskaan ole nuori keholtani, vaikka mieli laukkaa kuin varsa... jolle joskus tulee kyllä aita vastaan.- Hiljanen
Pääsky64 kirjoitti:
tanssin polkkaa enkä jaksanut vaan hengästyin.Kaveri oli kymmeniä vuosia vanhempi ja ei väsynyt.
Harmitti myöntää itselle että olen riehunut illan ja nyt menen terassille onhan oikeus hengästyä ja katsella yötä.
En saata olla kovassa musiikissa jossa äänen toistolaittet ovat lujalla.
Juhliessa ei aina jaksa rymytä aamutunneille asti.
Lasten kanssa tulee äkimpään lepovaihe.häiritsevät minuakin. Olen ihan hermoraunio jos olen kauan melussa. Tanssia kyllä taidan ja jaksankin, vaikka minulla on metallista lonkat.
Mieli on virkeä ja jalat kerkeät.
Ihailen sinua Pääsky.... Monesti olen katsellut kun juttelet chatissa. Olet viisas nainen. - Hiljanen
ylikypsa kirjoitti:
Täytän, ties monennenko kerran kuusitoista, enkä sen vanhemmaksi tulekaan (mieleltäni), siitä vaan sattuu olemaan niin, niin kauan, kun äitini saattoi minut tähän ihanaan maailmaan, ennen kaikkea Suomeen.
niin kauan........
Taidamme olla rippikoulukavereita. Minäkin täytin jo monennen kerran kuusitoista. Ihan vain pari päivää sitten.
Minä vanhenen ja vanhenen - myös mieleltäni - mutta kehoni huutaa hyväilyjä.
Niitä en saa, mutta mikä estäisi mielikuvittelemasta ?
Suomi on kaunis ja hyvä maa. Tänne syntymisen sanotaan olevan lottovoitto ja niin se onkin. Pidän sinustakin kuten Pääskystä. Seuraan joskus keskusteluja chatissa.
- tiedä
massapostituksesta? Nää samat jutut on tuolla 50 palstalla, kai nyt joku valveutunut lukija ymmärtää toimia sääntöjen mukaisesti. Luuletko, että ollaan niin kohmeessa pyhien jälkeen?
- massapostituksen
mittoja laisinkaan täytä..ihan eri baanalla nyt pyöritään!..Jos jossain muualla saman asian sanonut, ei se mitään.Massapostitus on sitä, että jatkuvasti toistat samaa asiaa esim. tällä foorumilla,...vai kuis se menikään:)))
- tapani
Olen huomannut ellen vanhuutta, niin ainakin iän vaikutuksen, kun en saa jalkateriä (vielä) viedyiksi lootusistuntaan.
- matkustamaan
Vaikka en oikeasti ole liian vanha. Huippaa autossa ja matkan jälkeen. Kai se on sitten vanhuutta
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1256590Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604142Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen513389Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4902944Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2851940Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341626- 881453
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141433Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1741409Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151386