Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

JURVA!? ONKO SIELLÄ MITÄÄN?

Mirkku

Haluaisin tietoa Jurvasta. Harrastusmahdollisuudet? Yöelämä? Kulkuyhteydet? Olen itse ehkä harkitsemassa sinne opiskelemaan lähtöä ja haluaisin tietää, onko tulossa maailman tylsimmät opiskelija vuodet? Onko kukaan edes käynyt siellä?

10

2185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaasalainen

      Jurva on Vaasasta joku 55km matkan päässä. Ekan kerran kävin siellä vasta vuosi-pari sitten.
      Olihan se pieni kylä. Pari hassua katua ja siinä oli keskusta. Pari kauppaa ja huoltoasema. Pieni kylähän se on. Mutta kyllä se koulu on ihan siisti ja siellä on varmaan pätevä opetus. Siellähän sitä kuitenkin suurimman osan ajasta käyttää. Olin siellä vierailulla ku oli avoimet ovet. Tosi hienoja töitä olivat tehneet. Se on aika uudenaikanenkin se koulu. Kyllä Jurvassa varmaan jotain voi harrastaa. Ja kyllä pieneenkin paikkaan kotiutuu. Käy siellä eka pyörähtämässä.
      Tsemppiä vaan!!

    • jurva?

      Mikä ihmeen Jurva?

      • Kepostelija

        Täytyy olla paha aukko sivistyksessä, ellei tiedä, mikä ja mitä JURVA on. Se on hyvä paikka elää ja toteuttaa itseään monin tavoin. Ainoa paha puoli Jurvassa on, että se on kepuenemmistöinen ja he kun luulevat tietävänsä, miten Jurvaa kehitetään, mutta kun ne eivät tiedä. Jurva menee koko ajan alaspäin, kuin riippakoivun oksat. Mutta kyllä täällä vielä muutaman vuoden kannattaa olla ja asua. Ja opiskella. Jurvan poliittinen ongelma on, että ihmiset ovat niin tyhmiä, että eivät osaa muuta , kuin äänestää kepua, joka koko ajan vie tulevaisuutta pimeään hämärään. Vai oletteko koskaan kuulleet jotakin rakentavaa ehdotusta jonkun kepulaisen suusta. Täällä ollaan niin kepulaisia, niin kepulaisia, todella kepsuttelijoita!


    • weijo

      Olen käynyt henkilökohtaisesti Jurvan kaarella!

    • tietäjäduo

      Pasi Vallinvaaran vieraana, kertoi lehdet.Missähän vieraat ovat nykyään. Kuka tietää??? Kertokaa etsinäkuulutuspalstalla. Kiittää:jepu

    • liisa

      ZfjgiasdhfgbadiflgknaDÖ

    • plähh

      Oivoi, oli kyllä tylsä paikka.. Ite asuin melkee vuoden ja sen jälkee lähdin.. kauas pois. :D

    • Olen käynyt Jurvassa

      Jurvan yöelämä on normaalia. Ei rikollisia pahemmin. Ennen oli huoltoaseman bensavaras mutta omistaja sai sen kiinni ja oikeuteen. Hyvä niin. Sitten on eräät veljekset, jotka noin neljännesvuosisata sitten istuivat kusiaispesässä Suomen ennätyksen. Se ei tosin kuulu yöelämään. Siellä yöllä paremminkin nukutaan ja naidaan. Se on normaalia. Siten toisilla voi olla aika vilkas yöelämä ainakin ajoittain.
      On siellä kotiteollisuuskoulu, joka nykyään on Sedu eli Seinäjoen seudun ammattikoulu. Niin ja peruskoulu ja lukiokin ainakin vielä, ellei ole siirretty Kurikkaan.
      Jurvan keskus on nykyään Kurikassa. Siinä onkin melkein kaikki mitä Jurvasta on kerrottavaa. Jaa niin meinas unohtua puusepänverstaat. Niitä on ennen ollut paljon, nykyisin vähemmän. Kyllä sinne voi opiskelemaan mennä, rauhallista on.

    • dää

      On siellä jurvan kynttyrä.

    • Herbert Höpö

      Opin aikoinaan nuortenkirjasta tällaisen hokeman:
      Ollaan Jurvassa
      ollaan turvassa
      mutta menepäs Teuvalle
      niin saat leualle

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2033
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe