Egon jatke?

Lea

Kuinkahan monella Dogin omistajalla koira on ns. egon jatke? Olen sitä jonkin aikaa mietiskellyt, kun on muutaman kerran jotkut kysyneet, onko Doggini minulle egon jatke. Heh,itse olenkin vastannut ettei me mahduttaisi saman katon alle pojan kanssa, jos niin olisi... Ylpeä olen koirastani, kuten varmasti jokainen muukin koiran omistaja,oli se sitten pieni tai suuri koira. Minulle tuo on kuitenkin se ikuinen vauva joka käpertyy mamman kainaloon tuhisemaan ja kerjäämään hyvänäpitoa.

6

1131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lady kill

      ihmiset luulee että jos koira on iso se on egon jatke. ennemminkin olen pistänyt huomioon että ihmiset käyttää koiraansa toisinaan pelottimena. esim tilanteessa jossa tulevat väärällä puolella tietä kuten minulle kävi. yksi tyyppi päästi seefferiään vähän pitemmälle kun huomasi etten aijo väistää. (vaikka itse oli väärällä puolella).

      minusta tämä on tosi p:mäistä se pilaa vaan rodun ja koiran maineen. koska tanskiksetkin on todella lutusia ihmis ystävällisiä ja mahtavia muuten kun kokonsa puolesta. (itselläni oli doggi ja kyllä aina pein sen niin että kellekkään ei jäänyt epäselväksi sen kiltteys).

    • Puuh

      Monesti olen minäkin kuullut että doggi olisi egon jatke tai muuta halua näyttää jotakin. Mutta mietiskelyjen jälkeen tulin siihen tulokseen että jos doggi olisi meille vain egon jatke ei se voisi noin hyvin, en rämpisi sen kanssa kilometrejä lumisessa metsässä vaatteet märkinä vaan menisin ihmisten ilmoille näyttelemään koiraani..
      Meille doggi tuli ensisijaisesti siksi että se oli ainut rotu joka todellakin on kolahtanut meille molemmille jo vuosia sitten, pidän doggin luonteesta ja sen koosta!
      Mielestäni nämä egon jatke koirat ovat usein kodin vaihtajia kun ei se ollutkaan niin siistiä ja helppoa omistaa doggia.. heh ainakin minun egoni voi niin hyvin ettei sitä niin vaikealla tavalla kuin doggin omistaminen tarvitse pönkittää, siihen löytyy paljon helpompiakin tapoja!

    • kuinka

      ..Tankandoggia edes luullaan *****jatkeeksi kun se on niin leppoisa luonteeltaan eikä edes julman näköinen. Harvoin puhutaan esim. Dogo Argentinosta/Canariosta tai muista "oikeista" taistekukoiraroduista kun on puhe niistä jatkeista. Käytiin tuossa koiranäyttelyssä niin dogon kehässä oli muistaakseni 7 argentinoa joista 4 oli miespuolisen henkilön. KAIKKI olivat enemmin tai vähemmin juuri sen näköisiä ihmisiä "koviksia" joiden pitää pönkittää egoaan sen näköisen koiran kanssa. En nyt käy mollaamaan rotua koska ei ole omaa kokemusta mutta aika julman näköisiä olivat.

      Muutamia dogeja mitä olen nähnyt niin niiden iso koko voi koirista tietämättömiä pelottaa mutta minkäs koira koolleen voi :)

      Itsekin olen pitkään himoinnut "pelottavaa" ja lupsakkaa jättiä mutta vielä ei ole sen aika.

    • tiinamuori evp

      soi meidän dobermanni-ihmisten korviin vähän väliä. Vaan onpa hyvä tietää, ettei se olekaan vain tämä minun oma rotu se jatkokappaleena toimiva :-))

      Vaan mitähän ne samat ihmiset sitten sanovat hevosenomistajille?

      • lady kill

        alussa että jotkut omistajat ikävästi käyttää koiriaan pelotteluun. vaikkakin olen törmännyt moneen "julmaan rotuun" jotka ovat lupsakkaan kilttejä justiisa dopperit sheefferit rottikset..jne ja itse omistanut dogin. niin minusta se on ikävää kun omistajat "jotkut" pilaa törttöilyllään näinkin suloisten otusten maineen..


    • Elli

      jäi kerran totaalisesti ns. haavi auki, kun olin tutussa eläintarvikeliikkeessä ostamassa dogilleni einestä, kun myyjä rupesi selostamaan että muista sitten vetää iltapuku päälle kun lähdet kehään sen koirankanssa, kun nämähän on tällaisia egonpönkityskoiria jne. ja jotain
      vastaavaa tekstiä tullut kyllä monesta tuutista.

      Minä olen autuaan tietämättömänä näistä egojutuista menettänyt sydämeni tuolle turjakkeelle jota minun piti "vain käydä katsomassa" yhdessä kennelissä, josta olin muuten reissullani ollut menossa hakemaan boxeria, eikä tuota riivatun isoa piimänaamaa :)

      Sikäli olen sitä mieltä että yleensä nämä jotka vittuilee egonjatkeesta, ovat jotain ennakkoluuloisia ihmisiä jotka eivät ole koiraa nähneetkään kuin joskus pururadan varressa ja tiedä niistä muutenkaan yhtäään mitään.

      Perskeles.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1872
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1387
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1238
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1138
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      984
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      969
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe