Asiaa

bokserista...

Haluaisin kysyä teiltä, jotka omaatte rodusta kokemusta, pari kysymystä:
Lähteekö boserista paljon karvaa? Entäpä hilseileekö paljon? Tuleeko hyvin toimeen lasten kanssa? Millainen luonne?

3

602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Boksu neito

      Itselläni on nyt reilun vuoden ikäinen boksu narttu ja siitä ainakin lähtee joskus todellakin sitä karvaa ja sitten kun se on vielä sellaista että se jää jokapaikkaan kiinni... No ei silti vaateharjat ja imurit on keksitty. Mun koira ei ainakaan hilseile, mutta en tietenkään voi sanoa kaikkien puolesta, koska se on sellainen koirakohtainen juttu.. toinen hilseilee, toinen ei.

      RAKASTAA LAPSIA ja niiden kanssa touhuilua, mutta kuinka valitettavaa niin kaikki lapset eivät välttämättä ymmärrä "pientäihanaaboksua" joka haluaa ihan välttämättä antaa lapselle "pieneniiiihhhaaannnaaannn" suukon suoraan suulle ja tietenkin pitää vähän edes hypähtää lasta kohti. Itselläni on neljävuotias lapsi joka kyllä ymmärtää sen ja osaa toimia koiran kanssa koska on koko pienen ikänsä asunut koirien kanssa. Mutta kaikki lapset eivät ymmärrä kuinka paljon koira voi rakastaa niitä.

      Luonteestakin varmasti sait jo jonkinlaisen käsityksen. Aivan ihana ja ihmismäinen. Mutta tuhoaa paljon jos ei ole kunnon virikkeitä ja paljon liikuntaa yms. Mukava harrastuskoira käy moneen menoon: toko, agility, jälki, yms.yms. Jos haet harrastuskoiraa niin boksussa on kyllä potenttiaalia... Mutta välttämättä en boksua ensimmäiseksi koiraksi suosittele, koska väärällä koulutuksella tai väärällä toimintatavalla koira ei olekkaan ihana ja oppivainen. Bokseri on hyvin määrätietoinen ja välillä pirullisen itseppäinen jos on sellainen päivä.

      Mutta aivan ihana!!! Suosittelen lämpimästi jos vain on aikaa ja kärsivällisyyttä! (ja sitähän boksun kanssa tarvitaan ;-)

    • karvaa

      lähti välillä paljonkin ja se kun on tosiaan sellasta lyhyttä, joka paikkaan kiinnittyvää, niin näkyi karvakasoina. Imurilla kyllä lähti hyvin kankaista ja matoista. Hilsettä tuli lähinnä silloin kun boksu stressaantui tai oli hermostunut. Minun boksuni luonne oli ihana, kiltti ja tykkäsi lapsista ja kaikista ihmisistä. Tarvitsee paljon liikunta ja puuhaa, on kovasti energinen ja riehakas. Elikkä samaa mieltä olen kuin edellinenkin. Nuorempana teki paljon tuhoja, mutta iän myötä tasaantui. Voi kuitenkin sanoa, että bokseri on ikuinen lapsi:) Oma boksuni nukkui pois vasta äskettäin ja luulen että myös seuraava koirani on bokseri.

      • osepaeitde

        joo meidän bokseri ei kovibn hilseile muutakun sillon kun on stressaantunut esim.näyttelyt.
        Rakastaa lapsia ja ihmisiä.
        On ihmismäinen ja ilmeikän,energinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe