?Peräpukamat?

?Ulkoiset?

Onko kenelläkään kokemuksia ulkoisten peräpukamien leikkauksesta...? En ole käynyt lääkärillä vielä ollenkaan, mutta nyt eivät pysy enää sisällä, vaan lerpattavat aina aukon tuntumassa -tarttis siis jo mennä.
Yksityisellä kai pääsisi nopeammin leikkaukseen, mutta pääasia on varmaan nyt lähteä asiaa hoitamaan.
Kerrottehan kuitenkin kokemuksianne leikkauksesta ja toipumisajasta.
Kiitos!!!
nimim. TerttuPerä

5

6909

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?Ulkoiset?

Minulla ei siis ole verenvuotoa eikä juuri kipujakaan (oli vain, kun pullistumat ilmestyivät) joten ongelma on lähinnä hygienian hoitaminen ja estetiikka (olen nuori nainen)
      Kannattaako näiden kanssa siis vain elellä, vai onko riski myöhempiin tulehduksiin jne. niin suuri, että leikkaushoito on edessä. (kirurgihan päätöksen leikkaamisesta tietenkin tekee, mutta ulkoisten pukamien leikkaus on kai aika iso toiminpide ja toipumisaika pitkä...lääkäritkään eivät leikkausta ensimmäisenä suosittele)

• hirtetty

Minulla hirtettiin peräpukamia muutama viikko sitten. Olin Hyks:n toimenpidepolilla. Ongelma oli aiemmin myös paljon samankaltainen kuin sinulla. Tosin jossain vaiheessa pukamat myös vuotivat kun oli ummetusta. Lääkäri määräsi lisäkuitua (Vi-Siblin), jotta suolen toiminta pysyy normaalina. Toimenpiteessä puudutettiin voiteella. Pukamiin ammutaan korkeintaan kolme kumilenkkiä kerrallaan. Ei siis tunnu. Toimenpiteen jälkeen tuli hieman huippaava olo ja loppupäivä kehoitettiin lepäämään. Viikko tai pari piti välttää ponnisteluja ja raskaita nostamisia, ettei tule vuotoja. Nyt vaan odottelen, että onkohan se tehonnut. Helmikuussa menen kontrolliin ja jos hoito on auttanut sitä jatketaan ampumalla lisää kumilenkkejä. Terveyskeskuksen kauttahan voisit kai saada lähetteen hoitoon. Hoito on siis sinänsä kivuton, paitsi toisilla voi olla toimenpiteen jälkeen hermosärkyä peräpäässä.

• kokemusta pukamista

pois ennenkuin saat isomman riesan niistä.

Kun ne oikein kipeytyvät niin istumisesta ei tule mitään samoin voi tulla inhottavaa särkyä.

Oletko kokeillut salvoilla lähteekö ne pienenemään,se ei tapahdu hetkessä vaan vaatii kärsivällisyyttä.

Mulla on leikattu useampikin pukama kahdella eri kerralla mutta ne oli kaikki sisäisiä,tuli pitkä ja kivulias toipumisaika.

Hirttäminen on kivuttomampi tapa jos se soveltuu,muistan lukeneeni että yksityispuolella tehdään myös peräpukamien poistoa käsittääkseni jollain jäädytystekniikalla.

Käy kuitenkin lääkärin juttusilla keskustelemassa vaihtoehdoista,ei niitä kannata nuoren ihmisen kauaa kantaa,en halua peloitella mutta ikävä kyllä niillä vaivoilla on uusimistaipumuksia mutta sitä voi ennaltaehkäistä hyvällä vatsantoiminnalla ja hygienialla.

• -M-
        hirtetty kirjoitti:

Minulla hirtettiin peräpukamia muutama viikko sitten. Olin Hyks:n toimenpidepolilla. Ongelma oli aiemmin myös paljon samankaltainen kuin sinulla. Tosin jossain vaiheessa pukamat myös vuotivat kun oli ummetusta. Lääkäri määräsi lisäkuitua (Vi-Siblin), jotta suolen toiminta pysyy normaalina. Toimenpiteessä puudutettiin voiteella. Pukamiin ammutaan korkeintaan kolme kumilenkkiä kerrallaan. Ei siis tunnu. Toimenpiteen jälkeen tuli hieman huippaava olo ja loppupäivä kehoitettiin lepäämään. Viikko tai pari piti välttää ponnisteluja ja raskaita nostamisia, ettei tule vuotoja. Nyt vaan odottelen, että onkohan se tehonnut. Helmikuussa menen kontrolliin ja jos hoito on auttanut sitä jatketaan ampumalla lisää kumilenkkejä. Terveyskeskuksen kauttahan voisit kai saada lähetteen hoitoon. Hoito on siis sinänsä kivuton, paitsi toisilla voi olla toimenpiteen jälkeen hermosärkyä peräpäässä.

Minulla on hirtetty sisäisiä pukamia nyt kaksi kertaa; ensin kaksi lenkkiä ja sitten kolme. Molemmilla kerroilla seurauksena veristä limavuotoa eikä normaalia ulostetta kuin vähän. Ilmaakin tulee. Onko tämä muka normaalia?! Operaatiot teetin yksityisellä (ei sattunut), mutta ajattelin että pitäisi varmaan pyytää jonkin toisen lääkärin lausunto tähän verilima-ongelmaan :(

• annim

minulta leikattiin vuosia vaivanneet ulkoiset 4.asteen pukamat 1,5kk sitten. joka raskauden jälkeen ovat olleet kiusana ja nyt kolmannen jälkeen pahenivat niin ettei normaalista elämästä tullut mitään. kokeilin kaikki mahdolliset lääkkeet ja salvat, mutta tuska vaan paheni.sairaalassa olin yhden yön(yksityisellä) ja nyt täytyy sanoa että kipu on edelleen kaamea, yksi haava auki ja kramppi sulkijalihaksessa. normaalisti paranee 2viikossa ja sairaslomaa 3-4vkoa. nyt katsotaan vielä viikko joudunko seuraavaan leikkaukseen. pukamia ei enää ole

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2946
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      58
      2338
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1747
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      59
      1263
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1203
    Aihe