Musta graniitti

Kyökki

uuteen keittiöön on tilattu mustat graniitti tasot sekä välitilalaatat. Onko millaisia kokemuksia kun kyseessä on noinkin tumma kivi? Nykyisessä Kurun harmaassa näkyy rätin jäljet jos ei oo ihan viimeisen päälle puhdas rätti tai jos pinnalla on rasvaa, niin on pyyhittävä moneen kertaan ettei jä yhtään. Onkohan tuo musta ihan mahdoton pitää siistin näköisenä? Sinänsä olen ollut tyytyväinen kivitasoon, kun on mukava käyttää leivonta-alustana ja pannunalustana pintaa itseään. Dynyä on aina käytetty, muttei se ole nyt tään asiaan ratkaisu. Mielipiteitä kehiin, kiitos.

10

2667

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on meilläkin

Meillä on ollut A.W.Liljebergin tekemä musta graniittitaso jo 5v ja olemme olleet todella tyytyväisiä.
      En usko että tummassa kivessä näkyy lika sen selvemmin kuin muissa materiaaleissakaan. Toki likaisen rätin jäljet näkyvät ellei kuivaa heti perään.

Teetetimme muuten samasta kivestä 5cm noston tasosta kaappien väliseinälle jottei muuten valkoiseksi kaakeloidun väliseinän saumat tummuisi (emme halunneet väliä kokonaan mustaksi).

• alkuper.

voin siis huokaista vähän, ettei tullut haluttua jotain hölmöä. Olen kyllä sellainen siisteysintoilija, että eiköhän se nättinä pysy meidän perheessä. Tuo teidän välitilaidea on muuten aika kiva. En ole tullut edes ajatelleeksi! No, eipä tässä vaiheessa enää muutella mitään, mutta pistän korvan taa.

• Kerrotko

mitä se on? Meillä pysyy ristijärven harmaa puhtaana puhtaalla keittiörätilla ja tilkalla ap-ainetta, eikä olla suojattu mitenkään.

• Alkuper.

on se väritön litku, jota tasojen kanssa toimitettiin. Sitä piti laittaa pintaan ennen käyttöönottoa. Jos ei olis laittanut, olis rasva imeytynyt kiveen. Tilaa ihmeessä joltain kivitoimittajalta, jos et ole vielälaittanut sitä. Olen käsitelyt senkin jälkeen aina kerran vuodessa.

• Kauppias HKI
        Alkuper. kirjoitti:

on se väritön litku, jota tasojen kanssa toimitettiin. Sitä piti laittaa pintaan ennen käyttöönottoa. Jos ei olis laittanut, olis rasva imeytynyt kiveen. Tilaa ihmeessä joltain kivitoimittajalta, jos et ole vielälaittanut sitä. Olen käsitelyt senkin jälkeen aina kerran vuodessa.

Tähän päivään mennessä ole mustiin
        (mm.Varpaisjärvi,Absolut Black,Asssolut Nero)
        kivitasoihin tarvittu.Ei liene kyllä haittaakaan vaikka käsittelisi.
        Kurun harmaassakaan ko.käsittelyä EI tarvita.
        Dyny-vahaa sen sijaan suosittelen vaaleisiin imeviin kivitasoihin:mm.Royal beige,Blanco perla,Silver Cloud jne...)

• kerro
        Kauppias HKI kirjoitti:

Tähän päivään mennessä ole mustiin
        (mm.Varpaisjärvi,Absolut Black,Asssolut Nero)
        kivitasoihin tarvittu.Ei liene kyllä haittaakaan vaikka käsittelisi.
        Kurun harmaassakaan ko.käsittelyä EI tarvita.
        Dyny-vahaa sen sijaan suosittelen vaaleisiin imeviin kivitasoihin:mm.Royal beige,Blanco perla,Silver Cloud jne...)

kun meillä on ollut ristijärven harmaa kohta 3v. Emme ole ruokaintoilijoita, joten ruoanlaitto on satunnaista... emmekä myyjän puheiden perusteella suojanneet kivitasoa mitenkään. On pysynyt puhtaana. Imeytyyhän rasva vaikka mihin, sehän on selvää.

Olen ymmärtänyt, että ulkomaiset graniitti- ja marmoritasot vaativat käsittelyitä, mutta ei suom. graniitti. Korjaa, jos olen väärässä.

On muuten ollut hyvänvärinen ja laatuinen taso.

• Kauppias HKI
        kerro kirjoitti:

kun meillä on ollut ristijärven harmaa kohta 3v. Emme ole ruokaintoilijoita, joten ruoanlaitto on satunnaista... emmekä myyjän puheiden perusteella suojanneet kivitasoa mitenkään. On pysynyt puhtaana. Imeytyyhän rasva vaikka mihin, sehän on selvää.

Olen ymmärtänyt, että ulkomaiset graniitti- ja marmoritasot vaativat käsittelyitä, mutta ei suom. graniitti. Korjaa, jos olen väärässä.

Ristijärven harmaa on oma "lempparini".
        Vaikkakin omassa keittiössä mustat kivet.
        Noista imeytymisprosenteista saat tietoa eri
        kivivalmistajien sivuilta....tosin ei ole kaikista annettu arvoja.
        Kyllä suomalaiset graniitit ja kneissit on laadukkaita.
        Perus nyrkkisääntönä voisi pitää: mitä tummempi sen parempi.Tosin poikkeuksia löytyy.
        Kulttuurierot lienee yleisin miksi suomessa ei yleisemmin käytetä esim.Bianca Carrara marmoritasoja.Kauhistuksena pidetään punaviinilasin jättämiä jälkiä...Italiassa,Espanjassa ne kuuluvat elämään ja patinaan.
        Vähemmän imeviä pintoja on sitten Corian- ja Durattasot.Hintaakin on sitten enemmän kuin kivitasoissa.

• Alkuper.
        kerro kirjoitti:

tasojen mukana tuo pullo, siinä oli ehkä max 50ml. Oikein kirjallisesti kehotettiin käsittelemään kivi heti. Oli kotimainen toimittaja. Jossain ne paperit mulla on mutten jaksa lähteä etsimään. Kyllä sitä ainakin silloin 4 v sitten pidettiin tärkeänä. Tilasin myöhemmin samaa (Kurun harmaa) myös hellan taakse seinään ja silloin myyjä kehotti käsittelemään. Tuon pienen sikakalliin kivenpalan tilasin silloin Keittiömaailman kautta. Aine on kallista, mutta ei ole suuri vaiva laittaa. Ainahan se antaa lisäsuojaa.

• Kauppias HKI
        Alkuper. kirjoitti:

tasojen mukana tuo pullo, siinä oli ehkä max 50ml. Oikein kirjallisesti kehotettiin käsittelemään kivi heti. Oli kotimainen toimittaja. Jossain ne paperit mulla on mutten jaksa lähteä etsimään. Kyllä sitä ainakin silloin 4 v sitten pidettiin tärkeänä. Tilasin myöhemmin samaa (Kurun harmaa) myös hellan taakse seinään ja silloin myyjä kehotti käsittelemään. Tuon pienen sikakalliin kivenpalan tilasin silloin Keittiömaailman kautta. Aine on kallista, mutta ei ole suuri vaiva laittaa. Ainahan se antaa lisäsuojaa.

"Ainahan se antaa lisäsuojaa."

• uutta asuntoa
        Kauppias HKI kirjoitti:

"Ainahan se antaa lisäsuojaa."

joten me pärjätään ilman suojausta, tän asunnon ostaja tehköön mitä lystää. En lähtisi 3 vuotta vanhaan enään laittaa suojausta, ainakaan ilman sitä erikoiskäsittelyä, joka kuulemma "nostaa" liat tasosta pintaan. Sellaista on kuulemma olemassa, liekö jotain tosi myrkkyä.

Meille muuten meinasi tulla viba silikoneissa, tarkkana ihmisenä vaadin kivitason silikonia, vaikka myyjä tyrkytti jotain normaalia. Olin jostain lukenut, että jotkin silikonit (happoa tms. sisältävät?) saattaisivat värjätä kiven ollessaan kosketuksissa toisiinsa? Pitänee paikkansa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      163
      3056
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      372
      2087
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1861
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1836
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      985
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      113
      968
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe