rappausruiskut

raksaaja--sh

Minkämerkkisiä ja mallisia rappausruiskuja suosittelette tee-se-itse-OKT raksaajalle & rappaajalle?

Paljonko pitää olla ilmantuotto kompurassa?


(sori, en jaksanut selata vanhoja jupinoita)

28

12429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esimerkiksi

      bauhaus, nimi ei jaksa tulla mieleen mutta on useampaa mallia, ja en jaksa muistaa hintaa ja ilman tarvetta.

      • Sami_

        Oli ainakin sellainen kuin Laattamestari, metallinen pieni säiliö, eri malli seinään ja kattoon, hinta taisi olla yli 300€.

        Sitten ne myy muovikipolla varustettua shopper gun merkkistä ruiskua. Sekin tais maksaa jotain 300€ (jenkeissä 80$)


    • pena

      myy jokainen iso rautakauppa...

      Mulla 7.5l yläsäiliö ruisku 129e... noin 10 eri kokoista suutin reikää.


      kompura 50l tuotto 290.L min 2 syl...kone.

      Riittää nippa nappa...

      Jos vähemmän ilmaa käytössä niin pienepi suutin käyttöön.

      • voi luoja

        noillla leikki kaluillako meinaatte ruiskia menee ikä ja terveys... myyn teille yhden käytetyn cura 2500 pumpun ku tuli juur ostettua yks taas lisää noi teijän roinat joutaa lasten kauppoihin ha haa haaaa ahahahhaha ahahhaha kierii lattialla


      • pena
        voi luoja kirjoitti:

        noillla leikki kaluillako meinaatte ruiskia menee ikä ja terveys... myyn teille yhden käytetyn cura 2500 pumpun ku tuli juur ostettua yks taas lisää noi teijän roinat joutaa lasten kauppoihin ha haa haaaa ahahahhaha ahahhaha kierii lattialla

        Niin, nimen omaan heh heh...:)

        Jep mua vaan naurattaa itsekkin kun tuon hintaisella paketilla homma toimii niinkin hyvin..:) Arvaa oliko positiivinen yllätys..:)

        Kuran vispaamisessa menee sama aika kun sen roiskimisessa seinään....:)

        PS. on nähty työmaalla riittävästi 500l kompuroita & 7.5kw koneella mutta en aijo hankkia koska sen kuljettaminen vaatii oman peräkärryn...niin kun Oikeilla rappareilla ainakin täälä päin on kompurakuomukäryjä...(toimii kompuran sateen suojana)

        ja jatkuva tuotto on se joka ratkaisee toimiiko homma...säiliöpaine ei riitä 50l säiliössä kuin n15s...

        Ja vekeiden puhistaminen vie vaan muutaman minutin...pumpukoneen jämätämisen esto on taas toinen juttu...:(

        Kieri vaan...:)


      • sästää
        voi luoja kirjoitti:

        noillla leikki kaluillako meinaatte ruiskia menee ikä ja terveys... myyn teille yhden käytetyn cura 2500 pumpun ku tuli juur ostettua yks taas lisää noi teijän roinat joutaa lasten kauppoihin ha haa haaaa ahahahhaha ahahhaha kierii lattialla

        5000 - 10000 euroa niin pienelläkin ruiskulla sen säästön saa kotiin vaikka koko kesän rappailisi.


      • Rappariksi
        sästää kirjoitti:

        5000 - 10000 euroa niin pienelläkin ruiskulla sen säästön saa kotiin vaikka koko kesän rappailisi.

        Kannattaa tehdä paksu rappaus niin voi harjoitella samaa pintaa moneen kertaan. Vaikka ottasi kolme kuukautta rokulia leipätyöstään, niin jäisi vielä voitolle. Vuorotteluvapaan voisi noin käyttää siihen että opettelee itselle uuden ammatin ja seuraavana kesänä tekisi sivupisnestä. Pikkuruiskun kanssa voisi rappailla vaikka sokkeleita.


      • pikkuruisku
        Rappariksi kirjoitti:

        Kannattaa tehdä paksu rappaus niin voi harjoitella samaa pintaa moneen kertaan. Vaikka ottasi kolme kuukautta rokulia leipätyöstään, niin jäisi vielä voitolle. Vuorotteluvapaan voisi noin käyttää siihen että opettelee itselle uuden ammatin ja seuraavana kesänä tekisi sivupisnestä. Pikkuruiskun kanssa voisi rappailla vaikka sokkeleita.

        tosi kätevä, katot ja seinät tasoittelee tai röpöttää edullisesti ja pisnestä riittää koska oikeat rapparit hinnoittelee itsensä ulos monelta työmaalta.


      • Rehupiikle
        pikkuruisku kirjoitti:

        tosi kätevä, katot ja seinät tasoittelee tai röpöttää edullisesti ja pisnestä riittää koska oikeat rapparit hinnoittelee itsensä ulos monelta työmaalta.

        se on kulkaas niin ettei yläsuppilolla ruiskuteta kuin korkeintaan takan viimeinen pinta,tai joku palomuurin pinnoitus.
        Rösökatto menee vielä juuri ja juuri.

        Hehhe..mutta ei kyllä kokonaisia seinä tehdä yläsuppilolla.Ja sitäpaitsi; ensinnä täytyy opiskella rappauksesta sen verran,että noin suunnilleen edes tietää mistä kaikesta rappauksessa ja pinnoittamisessa onkaan kysymys.
        En tiedä mikä ihmeen kateus teillä on rappareita kohtaan;luuletteko että homma hoituu naksnaks vaan?
        Mä oon ollut 20 vuotta muurausalalla,ja rapannutkin olen sen verran että tiedän mistä puhutaan,mutta mieleeni ei juolahtaisikaan alkaan rappaamaan toiselle taloa,en uskalla.Sillä se ei ole HELPPOA.


      • Rappariksi
        Rehupiikle kirjoitti:

        se on kulkaas niin ettei yläsuppilolla ruiskuteta kuin korkeintaan takan viimeinen pinta,tai joku palomuurin pinnoitus.
        Rösökatto menee vielä juuri ja juuri.

        Hehhe..mutta ei kyllä kokonaisia seinä tehdä yläsuppilolla.Ja sitäpaitsi; ensinnä täytyy opiskella rappauksesta sen verran,että noin suunnilleen edes tietää mistä kaikesta rappauksessa ja pinnoittamisessa onkaan kysymys.
        En tiedä mikä ihmeen kateus teillä on rappareita kohtaan;luuletteko että homma hoituu naksnaks vaan?
        Mä oon ollut 20 vuotta muurausalalla,ja rapannutkin olen sen verran että tiedän mistä puhutaan,mutta mieleeni ei juolahtaisikaan alkaan rappaamaan toiselle taloa,en uskalla.Sillä se ei ole HELPPOA.

        Mutta oman tolon alkaisit mielummin raappaamaan itse pikkuruikun kanssa, kun maksaisit pyydetyn hinnan. Eikö niin?

        jos tarvikkeet paksaa 6€ neliölle ja pyynti on 60€/neliö. Nopeasti laskien pienessä OK-talossa on siis kahden viikon työt. Onko?


      • raksaaja--sh
        Rehupiikle kirjoitti:

        se on kulkaas niin ettei yläsuppilolla ruiskuteta kuin korkeintaan takan viimeinen pinta,tai joku palomuurin pinnoitus.
        Rösökatto menee vielä juuri ja juuri.

        Hehhe..mutta ei kyllä kokonaisia seinä tehdä yläsuppilolla.Ja sitäpaitsi; ensinnä täytyy opiskella rappauksesta sen verran,että noin suunnilleen edes tietää mistä kaikesta rappauksessa ja pinnoittamisessa onkaan kysymys.
        En tiedä mikä ihmeen kateus teillä on rappareita kohtaan;luuletteko että homma hoituu naksnaks vaan?
        Mä oon ollut 20 vuotta muurausalalla,ja rapannutkin olen sen verran että tiedän mistä puhutaan,mutta mieleeni ei juolahtaisikaan alkaan rappaamaan toiselle taloa,en uskalla.Sillä se ei ole HELPPOA.

        1) rappareille on "liikaa" rahakkaita rakentajia, taksat on ihan hirveät
        2) rappreilla on kalenterit täynnä 1.5 vuotta tästä eteenpäin


        ((jotenkin tuntuu kohtuulliselta kuluttaa viikkoja (jopa kuukausia) omaa vapaa aikaa mieluummin kuin lisätä velkavankeutta vuodella tai parilla rappauksen vuoksi. toki materiaalimenekki tullee olemaan iso ennen kuin jälki tyydyttää, mutta silti jäänee voitolle ja homma valmistunee vuoden "etuajassa"))


      • ppp
        raksaaja--sh kirjoitti:

        1) rappareille on "liikaa" rahakkaita rakentajia, taksat on ihan hirveät
        2) rappreilla on kalenterit täynnä 1.5 vuotta tästä eteenpäin


        ((jotenkin tuntuu kohtuulliselta kuluttaa viikkoja (jopa kuukausia) omaa vapaa aikaa mieluummin kuin lisätä velkavankeutta vuodella tai parilla rappauksen vuoksi. toki materiaalimenekki tullee olemaan iso ennen kuin jälki tyydyttää, mutta silti jäänee voitolle ja homma valmistunee vuoden "etuajassa"))

        Helppoa saatikka kevyttä se ei taatusti ole. Ja opettelemaan joutuu.
        Mun lähisukulainen (>80 v äijä) on rapannut urakalla julkisivuja kymmeniä tuhansia neliöitä ja kerran kun yritin saada hänestä puristettua jotain vinkkiä, niin äijä sanoi vaan, että työ tekijäänsä opettaa. Ruiskuista ei sen ikäpolven mies tiedä mitään, käsipelillä vaan.

        Itse olen asiaa sen verran harrastanut, että kaippa se vaari oikeassa on. Tekemällä oppii, mutta yleensä kantapään kautta.


      • jiii
        raksaaja--sh kirjoitti:

        1) rappareille on "liikaa" rahakkaita rakentajia, taksat on ihan hirveät
        2) rappreilla on kalenterit täynnä 1.5 vuotta tästä eteenpäin


        ((jotenkin tuntuu kohtuulliselta kuluttaa viikkoja (jopa kuukausia) omaa vapaa aikaa mieluummin kuin lisätä velkavankeutta vuodella tai parilla rappauksen vuoksi. toki materiaalimenekki tullee olemaan iso ennen kuin jälki tyydyttää, mutta silti jäänee voitolle ja homma valmistunee vuoden "etuajassa"))

        Oma kokemus rappaamisesta viime kesältä.

        Rapattavia neliöitä kaikkiaan 420. Kolmikerrosrappaus siporex-taloon kauhalla lyöden. Tarvikkeet maksoi kaikkineen alle 7.000 €. Aikaa kului yhteensä n. 700 tuntia itseltä ja 1-2 talkoomieheltä. Opettelu tapahtui autotallin sisäpulella (n. 40 m2). Opetteluvaihe oli tärkeä, jälkeenpäin katsottuna talli on sisältä aika karun näköinen.

        Jokainen voi laskea syntyneen säästön vertaamalla rappaustarjouksen hintaan. Itse kuvittelen säästäneeni n. 13.000 €. Toisaalta tuntejakin kului lähes puoli miestyövuotta.


      • rehupiikle
        Rappariksi kirjoitti:

        Mutta oman tolon alkaisit mielummin raappaamaan itse pikkuruikun kanssa, kun maksaisit pyydetyn hinnan. Eikö niin?

        jos tarvikkeet paksaa 6€ neliölle ja pyynti on 60€/neliö. Nopeasti laskien pienessä OK-talossa on siis kahden viikon työt. Onko?

        yläsuppilolla ei vaan kannata alkaa ruuttaamaan ulkoseinää.Sitäpaitsi ed viestiini viitaten,rappauslaasteja on hyvästikin erilaisia joista likikään kaikki ei edes sovelluyläsuppilolle.Mitäs sitten teet?

        Kannattaa hakeutua aikuiskoulutukseen ja rapparilinjalle; senjälkeen on köyhyys tipotiessään!
        Työn määrä riippuu montako ukkoa sitä tekee ja monta muuta muuttuvaa tekijää joten esim näkemättä ei voi kuin roiskaista hinnan.


      • muurarin
        jiii kirjoitti:

        Oma kokemus rappaamisesta viime kesältä.

        Rapattavia neliöitä kaikkiaan 420. Kolmikerrosrappaus siporex-taloon kauhalla lyöden. Tarvikkeet maksoi kaikkineen alle 7.000 €. Aikaa kului yhteensä n. 700 tuntia itseltä ja 1-2 talkoomieheltä. Opettelu tapahtui autotallin sisäpulella (n. 40 m2). Opetteluvaihe oli tärkeä, jälkeenpäin katsottuna talli on sisältä aika karun näköinen.

        Jokainen voi laskea syntyneen säästön vertaamalla rappaustarjouksen hintaan. Itse kuvittelen säästäneeni n. 13.000 €. Toisaalta tuntejakin kului lähes puoli miestyövuotta.

        kertoneen että talo rapattiin ennen käsin muutamassa päivässä ellei peräti yhdessä ja käsin, tosin talot sotien jälkeen oli pienempiä, mutta miehet ahkerampia.


      • Sami_
        muurarin kirjoitti:

        kertoneen että talo rapattiin ennen käsin muutamassa päivässä ellei peräti yhdessä ja käsin, tosin talot sotien jälkeen oli pienempiä, mutta miehet ahkerampia.

        Ennen vanhaan työmaalla oli ukkoa kuin pipoa. Sodan jälkeen työmaan sai täyteen kylän ukkoja kun lupasi tarjota lihakeiton... Nykyisin rapparia ei saa tontille tekemään edes arviota, ainakaan jos kohde on pieni.


      • Ammattirappari
        Sami_ kirjoitti:

        Ennen vanhaan työmaalla oli ukkoa kuin pipoa. Sodan jälkeen työmaan sai täyteen kylän ukkoja kun lupasi tarjota lihakeiton... Nykyisin rapparia ei saa tontille tekemään edes arviota, ainakaan jos kohde on pieni.

        Kuulostaa hurjalta tämä omatoimirappareiden keskustelu. Rapparina voin valottaa muutamia seikkoja

        ensinnäkin sen verran vaikeata hommaa se on että haluaisin kyllä nähdä minkälaista jälkeä teeseitse-rapparit saa aikaan. Ja vaikka jälki olisikin kohtalaista niin pitää tietää niin paljon rappausteknisiä asioita laadun takaamiseksi että useampi vuosi menee ammattimiehen kaverina opetellessa. Ehkä näitä ohutlaasteja voisi vielä jotenkin amatööritkin rapata mutta mielestäni ainoa oikea tapa; mikä ei amatööreiltä onnistu, on perinteinen kalkkilaastilla tehty kolmikerrosrappaus, jonka etuna on laastin halpa hinta (voi tilata märkälaastina ja lisätä sementin työmaamyllyssä)ja helppo huoltaminen myöhemmin. Ihmettelen kannattaako kenenkään käyttää kesää rappauksen opetteluun ja pääätyä väistämättä huonompaan lopputulokseen kun saman ajan voisi olla palkallisessa työssä ja antaa homma ammattilaisille. Ammattimiehen saa kun tekee tarjouspyynnön hyvissä ajoin.

        Sen verran kalleudesta ja vaikeasta saatavuudesta, että rapparit on sesonkityöläisiä ja hinta on sen mukainen ja toisaalta
        miksi vaivautua omakotityömaille kinastelemaan hinnoista kun on tarjolla kerrostalokohteita joissa paremmat neliöhinnat ja isommat seinät.


      • jiii
        Ammattirappari kirjoitti:

        Kuulostaa hurjalta tämä omatoimirappareiden keskustelu. Rapparina voin valottaa muutamia seikkoja

        ensinnäkin sen verran vaikeata hommaa se on että haluaisin kyllä nähdä minkälaista jälkeä teeseitse-rapparit saa aikaan. Ja vaikka jälki olisikin kohtalaista niin pitää tietää niin paljon rappausteknisiä asioita laadun takaamiseksi että useampi vuosi menee ammattimiehen kaverina opetellessa. Ehkä näitä ohutlaasteja voisi vielä jotenkin amatööritkin rapata mutta mielestäni ainoa oikea tapa; mikä ei amatööreiltä onnistu, on perinteinen kalkkilaastilla tehty kolmikerrosrappaus, jonka etuna on laastin halpa hinta (voi tilata märkälaastina ja lisätä sementin työmaamyllyssä)ja helppo huoltaminen myöhemmin. Ihmettelen kannattaako kenenkään käyttää kesää rappauksen opetteluun ja pääätyä väistämättä huonompaan lopputulokseen kun saman ajan voisi olla palkallisessa työssä ja antaa homma ammattilaisille. Ammattimiehen saa kun tekee tarjouspyynnön hyvissä ajoin.

        Sen verran kalleudesta ja vaikeasta saatavuudesta, että rapparit on sesonkityöläisiä ja hinta on sen mukainen ja toisaalta
        miksi vaivautua omakotityömaille kinastelemaan hinnoista kun on tarjolla kerrostalokohteita joissa paremmat neliöhinnat ja isommat seinät.

        Minäkin suosittelen ammattilaista.

        Rappauksessa on tosiaan aika paljon asioita opiskeltavana ennen kuin työn voi aloittaa. Mutta tästä huolimatta olen tyytyväinen omaan kädenjälkeen.


      • Anonyymi
        raksaaja--sh kirjoitti:

        1) rappareille on "liikaa" rahakkaita rakentajia, taksat on ihan hirveät
        2) rappreilla on kalenterit täynnä 1.5 vuotta tästä eteenpäin


        ((jotenkin tuntuu kohtuulliselta kuluttaa viikkoja (jopa kuukausia) omaa vapaa aikaa mieluummin kuin lisätä velkavankeutta vuodella tai parilla rappauksen vuoksi. toki materiaalimenekki tullee olemaan iso ennen kuin jälki tyydyttää, mutta silti jäänee voitolle ja homma valmistunee vuoden "etuajassa"))

        Tottakai työn kuin työn voi tehdä jokaikinen tyhjänpäiväinen kengän kuluttaja mutta jälkihän on ammattimiehen tekemänä aivan toinen kuin teesseitse miehen. Ei herranjumala tässä on kyllä oikeasti asia missä ei kannata säästää kun joudut taloasi kuitenkin katselemaan jonkuvuoden


    • oooo

      Terve

      Ostin suppiloruiskun Nestori-tuote Oy:stä ( n. 170 euroa)ja rappasin sillä viime kesänä omakotitalomme ulkoseinät appeni kanssa. Homma meni hyvin ja jälki hyvää.
      Samanlaisia ruiskuja saa myös RTV:stä, mutta siellä myyjä naureskeli ettei sillä pysty seinää rappaamaan, kädet väsyy yms... tosin riippuu millaiset narut olkapäistä roikkuvat.
      Kannattaa aloittaa seinästä joka jää vähän sivummalle, jotta saa säädettyä kompuran paineet sopivaksi yms.
      Pohjat rapattiin käsin kahteen kertaan joten pinta oli todella sileä ennen värin ruiskutusta.
      Säästöä tuli 10-12t euroa...eli kannattiko ?
      Kyllä!

    • ammattirapppari

      Kuulostaa hurjalta tämä omatoimirappareiden keskustelu. Rapparina voin valottaa muutamia seikkoja

      ensinnäkin sen verran vaikeata hommaa se on että haluaisin kyllä nähdä minkälaista jälkeä teeseitse-rapparit saa aikaan. Ja vaikka jälki olisikin kohtalaista niin pitää tietää niin paljon rappausteknisiä asioita laadun takaamiseksi että useampi vuosi menee ammattimiehen kaverina opetellessa. Ehkä näitä ohutlaasteja voisi vielä jotenkin amatööritkin rapata mutta mielestäni ainoa oikea tapa, mikä ei amatööreiltä onnistu, on perinteinen kalkkilaastilla tehty kolmikerrosrappaus, jonka etuna on laastin halpa hinta (voi tilata märkälaastina ja lisätä sementin työmaamyllyssä)ja helppo huoltaminen myöhemmin. Ihmettelen kannattaako kenenkään käyttää kesää rappauksen opetteluun ja päätyä väistämättä huonompaan lopputulokseen kun saman ajan voisi olla palkallisessa työssä ja antaa homma ammattilaisille. Ammattimiehen saa kun tekee tarjouspyynnön hyvissä ajoin.

      Sen verran kalleudesta ja vaikeasta saatavuudesta, että rapparit on sesonkityöläisiä ja hinta on sen mukainen ja toisaalta
      miksi vaivautua omakotityömaille kinastelemaan hinnoista kun on tarjolla kerrostalokohteita joissa paremmat neliöhinnat ja isommat seinät.

      • raksaaja--sh

        siinäpä olisi ideaa...

        vaimon työkaveri (lääkäri) rappasi oman talonsa, miksiköhän en ole älynnyt käydä vaklaamassa, pitääpä mennä...


      • raksaaja--sh

        >Ihmettelen kannattaako kenenkään käyttää kesää rappauksen opetteluun ja päätyä väistämättä huonompaan lopputulokseen kun saman ajan voisi olla palkallisessa työssä ja antaa homma ammattilaisille. Ammattimiehen saa kun tekee tarjouspyynnön hyvissä ajoin.

        Esim. tarjous rappauksesta meidän mökkiin 20 000 €

        Insinöörin hommissa tienaan ehkä jotain 45 000 brutto vuodessa, nuukasti kun pienessä vuokrakämpässä elää, jää käteen 10 000 € vuodessa.

        Eli jos talon rakentamisessa rappaus olisi ainoa asia joka maksaisi, minulla menisi KAKSI vuotta max kahden viikon rappaustyön maksamiseen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Kannattaakohan minun mieluummin opetella rappaus & rapata itse?


      • ammattirapari
        raksaaja--sh kirjoitti:

        >Ihmettelen kannattaako kenenkään käyttää kesää rappauksen opetteluun ja päätyä väistämättä huonompaan lopputulokseen kun saman ajan voisi olla palkallisessa työssä ja antaa homma ammattilaisille. Ammattimiehen saa kun tekee tarjouspyynnön hyvissä ajoin.

        Esim. tarjous rappauksesta meidän mökkiin 20 000 €

        Insinöörin hommissa tienaan ehkä jotain 45 000 brutto vuodessa, nuukasti kun pienessä vuokrakämpässä elää, jää käteen 10 000 € vuodessa.

        Eli jos talon rakentamisessa rappaus olisi ainoa asia joka maksaisi, minulla menisi KAKSI vuotta max kahden viikon rappaustyön maksamiseen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Kannattaakohan minun mieluummin opetella rappaus & rapata itse?

        Kaikesta muusta ollaan kyllä valmiita maksamaan mutta vaikein homma halutaan tehdä itse?Kannattaisi silti käyttää ammattilaista. Jos käyttää itse 700 tuntia plus 1-2 apumiestä niinkuin eräs kertoi, niin sinun palkoilla se on aikamoinen summa menetettyjä työtuloja ja lisäksi väistämättä huonompi laatu ja pienempi jälleenmyyntiarvo.


      • raksaaja--sh
        ammattirapari kirjoitti:

        Kaikesta muusta ollaan kyllä valmiita maksamaan mutta vaikein homma halutaan tehdä itse?Kannattaisi silti käyttää ammattilaista. Jos käyttää itse 700 tuntia plus 1-2 apumiestä niinkuin eräs kertoi, niin sinun palkoilla se on aikamoinen summa menetettyjä työtuloja ja lisäksi väistämättä huonompi laatu ja pienempi jälleenmyyntiarvo.

        >Kaikesta muusta ollaan kyllä valmiita maksamaan mutta vaikein homma halutaan tehdä itse?

        Nuo tuo ei minun rojektissa pidä paikkaansa. OH tasoitehommat ja rappaus on olleet asioita jotka alunperin on ollut tarkoitus teettää ammattilaisella ... muttakun ei vastaa enään puhelimeen ja muilla on 1.5 vuotta kädet täynnä ... jos ei ihmettä tapahdu niin mieluummin alan itse opetella kuin maksan esim. huonoimmalle ammattilaiselle...

        "aikamoinen summa menetettyjä työtuloja"
        Jep. Jos sen tekee työn sijaan.

        "väistämättä huonompi laatu ja pienempi jälleenmyyntiarvo."

        En ole oman käden rappauksia päässyt todistamaan joten en pysty vastaankaan väittämään. Mutta asiassa voi olla tapauskohtaisesti paljonkin perää.


      • ammattirapari
        raksaaja--sh kirjoitti:

        >Kaikesta muusta ollaan kyllä valmiita maksamaan mutta vaikein homma halutaan tehdä itse?

        Nuo tuo ei minun rojektissa pidä paikkaansa. OH tasoitehommat ja rappaus on olleet asioita jotka alunperin on ollut tarkoitus teettää ammattilaisella ... muttakun ei vastaa enään puhelimeen ja muilla on 1.5 vuotta kädet täynnä ... jos ei ihmettä tapahdu niin mieluummin alan itse opetella kuin maksan esim. huonoimmalle ammattilaiselle...

        "aikamoinen summa menetettyjä työtuloja"
        Jep. Jos sen tekee työn sijaan.

        "väistämättä huonompi laatu ja pienempi jälleenmyyntiarvo."

        En ole oman käden rappauksia päässyt todistamaan joten en pysty vastaankaan väittämään. Mutta asiassa voi olla tapauskohtaisesti paljonkin perää.

        s-postiosoitteesi tai puh no?


      • raksaaja
        ammattirapari kirjoitti:

        s-postiosoitteesi tai puh no?

        ättiä

        raksaaja


        t. raksaaja & raksaaja--sh


    • Anonyymi

      Tottakai työn kuin työn voi tehdä jokaikinen tyhjänpäiväinen kengän kuluttaja mutta jälkihän on ammattimiehen tekemänä aivan toinen kuin teesseitse miehen. Ei herranjumala tässä on kyllä oikeasti asia missä ei kannata säästää kun joudut taloasi kuitenkin katselemaan jonkuvuoden. Säästäminen kannattaa muttei aivan kaikessa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe