tikan pumppu

janne7777

onko kellää tikka pumpuhaulikko(mp2)? onko hyvä ase?

8

3601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fabarm S-DASS on siitä melkein identtinen kopio. Fabarm maksoi 550e ja on käytännössä paras sohlo millä olen ikänä ampunut. Valmet 412 oli turhaan käytössä 10 vuotta.

      Kumpaakin olen käsitellyt enkä eroa löytänyt.
      Ehkä jotain kosmeettista voi olla.

      • valmisti

        Kaikki Tikan pumput on valmistettu Italiassa Fabarmin tekosina!


      • valmisti kirjoitti:

        Kaikki Tikan pumput on valmistettu Italiassa Fabarmin tekosina!

        Fabarmilla en edes laukauksen jälkeen muista tähdänneeni, tosi nopea käsitellä.
        Haulikon käyminen on tietenkin ruotokohtainen kysymys.


    • Soita

      Soitapa numeroon:0400-649905 ja kysy mitä mieltä aseesta.Kaapista löytyy.

    • kokeillut

      ja oli hyvä ase.Kannattaa ostaa.

      • tikka

        omistin joskus aikoinaan tuollaisen.

        Ostin käytettynä, ja päädyin valintaan, koska kestää rautahaulit ja haulikko tuli sorsastukseen. Vakiona oli 3 eri ulkopuolista supistajaa matkassa. Täyssuppea on jo jotain 10-15 cm pitkä tötterö ja puolisuppeakin n. 5 cm pitkä. Sylinteri olikin sitten suora putkimainen kierrerengas.

        Jos käytetyn hommaat, katso että piipun ja makasiiniputken välinen liitos on kunnossa. Tarkastus onnistuu kun otat aseen käteen ja kierrät piippu-lipasyhdistelmää piipun päästä pituusakselinsa ympäri, jos on väljää, niin unohda ase. Omassani alkoi ilmetä väljyyttä ja muutaman laukauksen jälkeen piippu saattoi sojottaa vähän vinoon alkuperäiseen linjaansa nähden. Tässä mallissa ei ollut tähtäinkiskoa, en tiedä oliko kiskollisia tikan pumppuja.

        Tarinat kertovat myös muutamasta irti lentäneestä piipusta, kun keulapannan lukitusrengas on löystynyt ammuttaessa.

        Näissä on ollut myös jotain valuvikoja lukon osissa, eli osia on halkeillut käytön myötä. Osien jälleensaatavuus kannattaa kysellä asesepiltä ennen ostoa.

        Piippu on melko lyhyt, olisko ollut 20 tuumainen. Pauke on melkoinen ammuttaessa, liekö ruuti sitten palanut vielä piipun ulkopuolella.

        Laitoin aseen kierrätykseen ja ostin Remingtonin 870-pumpun tilalle. En ole katunut.


    • teudex

      ihan hyvä ase vaikka vähän sellainen lelun tuntoinen aluks onkin!
      itsellä oli käytössä neljä syksyä, mut piipun pituus aiheutti ainakin mulle pientä tuskaa kun kokoajan korvat soi kun ampui ja ei sellainen lyhyt kiskoton piippu kyllä mikään paras mahdollinen ole ainakaan lentoon ammunnassa...
      mosberin 89 pumppu olis halvempi ja siit löytyis pitkä piippu ja kisko, ihan vaan tiedoks jos et ole vielä ostanut asetta.

    • Pilkka

      Oli joskus 90 luvulla kovassa käytössä. Paljon ammuttuna nopea ja tarkka. Sanoisinko että taktinen ase. Lyhyt mutta makasiini pitkä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe