pala mun elämästä

peto_90

kerron teille nyt hieman itsestäni...
olen vasta 16-vuotias.. mutta kokenut helvetin paljoo kaikkea mitä muut eivät ehkä ikinä tule kokemaan..

kaikki alkoi kun menin 7lk:lle.. aloin seurustella itseäni vanhemman pojan kanssa. ehdimme seurustella onnellisesti vuoden 04 marraskuuhun.. marraskuun 17päivä, kaikki muuttui.. tero otti yliannostuksen ja kuoli.. kuulemma omankäden kautta..teroon tutustuani aloin myös liikkua hämärissä porukoissa, narkkareiden ja stp palvojien kanssa. musta tuli mustiin pukeutunut kapinallinen..koulu alko jo tossa vaiheessa menee huonosti, ja masennukseni kai alkoi kehittyä.. teron kuoltua mä aloin vetää kamaa lähes säännöllisesti..toukokuussa 05 mä sitten tulin umpikujaan, mun oli päästävä pois.. jonnekin.. ostin katukaupasta kaikenmaailman pillereitä.. vedin ne kurkusta alas.. heräsin teholta järkkyneet vanhemmat vierellä.. mä vietin sairaalassa muutaman päivän ja sitten aloin ravata 2krt viikossa psykologin jutteilla.. mua alko ärsyttää jo kolmessa kk:ssa puhuminen täysin tuntemattomalle ihmiselle joten ajattelin että en puhu paljoo paskaakaan sille ämmälle.. no sitten jouduin osasto hoitoon loppu kesäks.. siellä vietin muutaman päivän, menin vapaaehtoisesti ja pääsinkin sitten kotio.. no sitten alkoi tämän mun viillellys ja ihon polttamis "kausi.. sitä kesti ja kestää edelleen, tartun puukkoon aina kun pahaolo yllättää.. helpottaa oloa, hetkeksi.. mutsi haukku mut mielisairaaks, loukkaannuin ihan vitusti.. valvoin ja itkin sen yön.. ja viilsin ranteita auki kun veli yllätti mut siitä lattialta veri lammikosta.. mutsi kiidätti mut sairaalaan, ja nyt ranteitani koristaa yhteensä 22 tikkiä, molemmissa ranteissa 11 tikkiä.. nyt on alkanut mielessä käydä matka kohti junarataa.. pää raiteille ja naks.. kaikki ohi.. en pelkää kipua.. mä en tunne enää mtn kipua, olen tottunut.. mulla on masennus lääkkeet, ja nyt ne vaihtuu uusiin.. ja osasto odottaa.. onneks sinne on pitkät jonot, mulle jää aikaa lopettaa kaikki paska.. elämä mistä mä en nauti.. on mulla ihana perhe, ystäviä.. no muutama, ja paljon muuta.. mut mä en vaan enää jaksa.. mulla ei oo enää halua elää, eikä mikään asia kiinnosta.. mutsi hokee et ota itteäs niskasta kiinni, alota joku kiva harrastus.. se ei tajua kui paha mun on oikeasti olla.. ei se tajuu et mä en oikeasti jaksa.. ei oo enää mtn kiinnostusta jatkaa tätä.. oon pilannu kaiken.. iltaisin kuuntelen kuinka porukta riitelee siitä et mä en halua tehdä mitään.. ehkä mä haluaisin, mutta en jaksa.. masennus vie kaikki voimat... rn voi tälle mtn.. tää on vaa tätä, jatkuvaa taistelua.. :(

5

830

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avohoitopotilas

Minusta olet aivan liian nuori miettimään itsetuhoisia ajatuksia. Eikö kannattaisi kumminkin muutama vuosi katsella elämää löysin rantein, että miksikä se muuttuu? Ei tässä elämä monella muullakaan helppoa ole, mutta silti sinnitellään, kun ei ole kanttia eikä tarvetta itseään lopettaa. Suosittelisin kyllä sairaalahoitoa, niin saat toivottavasti ajatuksiasi hieman korjattua. Mt-kuntoutujan asema antaa sinulle täyden oikeuden käyttäytyä siltä kun tuntuu ja saat toivottavasti perheeltäsikin tukea, että tulet vielä kuntoon.

• harrat105

Hei. Kuulosti sydäntäsärkevältä. Olet saanut kokea liian paljon liian nopeasti. Voin vain lohduttaa sinua että kaikki musta voi muuttua valkoiseksi. Minunkin oma poika kamppailee masennuksen kanssa ja on kerran yrittänyt itsaria. Täällä ruotsissa missä asun on rakenteilla pohjoismaiden suurin parantumiskeskus juuri sinunlaisille tapauksille, keskus toimii kristillisellä pohjalla. Täällä on monet nuoret jotka ovat olleet itsetuhon partaalla löytäneet uuden toivon elämäänsä. Myöskin Helsingissä on Arken srk:lla parantumiskeskus. Itse olen myös saanut kokea sisäisen parantumisen pahoista muistoista joita elämässäni jouduin kokemaan. Elä jää yksin tuskasi keskelle. Etsi apua rohkeasti ja sano selvästi niille hoitajillesi että tilanteesi on vakava ja että sinuun tulisi suhtautua sen mukaisesti. Jumala voi vapauttaa sinut pimeiden ja ahdistavien asioiden ja kokemusten tuomasta pelosta. Siunausta ja voimia sinulle. Haluan muistaa sinua rukouksin. T.Harrat105

• Kyllä minä ymmärrän sinua tietysti mutta olet vielä nuori nainen joten sinun täytyy jaksaa mennä eteen päin ihan vängälä. Minä ite olen 39v mies. Elämääni mahtuu monta monenlaista itsemurhaa ja vielä että minulla on pakkoajatuksena itsari mitä en edes haluaisi miettiä mutta kaiken aikaa pää hokee kaikenlaisi konsteja ja vielä muistutaa kun näen esim, narun niin pää rupeea hokeen että vetase naru kaulaan. Siitä tulee hirveä ahistus kun en todella halua tapaa itteäni. Olen vuosikausia meinannut ja meimannut hakea apua mutta sinni jänteeni ei ole antanut periksi. Olen kärsinyt masennuksesta jo 17v, mutta koitan keskitää ajatuksia töihini yms.. Pakota ittes liikkeelle.

• ole rohkea vain

hei peto,
      ole vain rohkea. Usko että asiat muuttuvat vielä ihan valoisiksi sinunkin elämässäsi.
      Nyt kuulostaa siltä, että voisit ottaa vaikka tuon viestisi printterillä paperille ja mennä sen kanssa sinne samaan paikkaan, missä olit kesällä vapaaehtoisesti. Älä jää potemaan pahaa oloasi yksin! Ehkäpä voisit päästä nopeammin sinne osastolle? Ja muista: Joku eri ihminen kuin edellisen kerran keskustelija siellä hoitopaikassa voisi olla juuri 'sinun ihminen', jonka kanssa saat kerittyä pahaa oloa.

Ja vaikka nyt voisi tuntua, että puhun peetä, niin sanon silti että sinunkin elämääsi tulee onnellinen ja tasapainoinen aika, jolloin olet iloinen että jaksoit taistella näiden ongelmallisten aikojen lävitse.

Sinussa on särmää, se voi viedä ongelmiin ja se on myös sinun tiesi ulos ongelmista. Ole päättäväinen ja hae itsellesi apua, ja halua itse auttaa itseäsi. Ei enää tarvitse joutua umpikujiin, eikä ajatella elämänsä lopettamista ennenkuin olet saanut maistaa niitä elämän kaikkia ihania puolia!
      on olemassa sellainen työkirja (depressiotyökirja), jonka avulla voisit saada vähän jaksamista hoitoa odotellessasi.

kirjoitatko päiväkirjaa? Kirjoita siihen kaikki ikävät ajatukset, äläkä sitten enää lue niitä. Katkaise pahojen ajatusten kehä, tee joka päivä vähintäin 8 mukavaa asiaa. Kirjoita vaikka ne ylös! Hemmottele itseäsi.
      tsemppiä ja voimahalaus sinulle. Kyllä sinä selviät

• jaksat

koska elämä voi yllättää, sinäkin olet siitä selvä osoitus. Mua se on pahasti yllättänyt myös. Kosketit mua tarinallasi, toivon että saat onnellisen elämän.

Pyydä apua, vaadi sitä! Älä luovuta, voit olla jonakin päivänä kokemuksiesi takia arvokas tuki jollekin toiselle. Mä sain apua. Mutta nyt se tärkein olet sinä.

Ps. Äläkä usko mihinkään tyhmiin huuhaa-uskontoihin ym. skeidaan, koska kun tunnet, että saat rauhaa ja hyvää mieltä jostakin, olet oikealla tiellä ja jos taas ahdistut jostakin, tiedät että vastaus pahaan oloosi on jossakin sen asian ympärillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      43
      7121
    2. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      113
      6042
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3722
    4. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      54
      3690
    5. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      118
      3362
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2995
    7. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      41
      2855
    8. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      2471
    9. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2244
    10. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      29
      1952
    Aihe