Kollektiivinen tajunta/-alitajunta

Wiccalaisuuteen kai tämä...

Eli mitä olette mieltä "yhteismielestä"? Voiko ajatuksia/tapahtumia tietää?

Nimittäin, kävi tässä vähän aikaa sitten niin, että puhuttiin ukon kanssa tämän työkaverista joka joutui ottamaan lomaa hautajaisten takia ja ukko joutui tietysti töihin.

Tokaisin siihen että "no, eipä toiseen kertaan sano että äiti kuoli" (tyhmä kommentti, mutta viittasin vain siihen että ei kai niitä kuolemantapauksia nyt NIIN usein satu)

johon sain mieheltä vastauksen "no ei äidistä ollut puhe, kun sen entisestä työkaverista, mutta äitikin on sairaalassa. Jalka murtunut, muutenkin se on jo 80-vuotias..."

minä "oonkohan mä joku ennustaja kun tulikin puheeksi?"

mies "äh...mutta onhan se vakava juttu, kun vanhana paranee niin huonosti"

minä "on joo, toivottavasti nyt ei käy oikeesti pahempaa".

No, miehen työkaverin äiti kuoli samoihin aikoihin sairaalassa kuin tuo keskustelu -jossa ei muutenkaan ollut sen kummemmin järkeä, käytiin. Puolen tunnin tarkkuudella.

Toinen on uni, jonka näin n.14-vuotiaana; Juna ajoi Helsingin rautatieasemasta läpi, puomien ja betonivallien läpi ja suoraan seinästä sisään. Heräsin keskellä yötä ja aamulla kysyin äidiltäni onko tuo muka edes mahdollista. Ei kuulemma ollut, tosin neljän päivän päästä siitä kirjoitettiin lehdessä. Junan jarrut pettivät.

2

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taivaansielu

      Itse olen sitä mieltä, että suurin osa asioista selittyy ihan sattumalla tai terveellä logiikalla.
      Joskin itsekin olen nähnyt enneunia, enkä pidä niitä mahdottomina. Uskon, että on olemassa paljon erilaisia asioita, joita nykytieteen valossa pidetään ns. huuhaana, kuten vaikka ennustaminen, enneunet, aurat, reikihoito jne., mutta kenties ensi vuosisadalla ne ovat täysin järkeenkäypiä asioita tieteenkin näkökulmasta.
      Joillakin on eräänlainen kyky nähdä tulevia tapahtumia. Harmi vain, että kyseessä on, kuten juuri sinunkin tapauksessa, yleensä kuolemaa, onnettomuutta jne. En pidä sitä kuitenkaan minkäänlaisena yhteismielenä, vaan eräänlaisena lahjana, joka on joillain ihmisillä. Tai puhtaana sattumana. Voit toki kehittää aistejasi tämänkaltaiseen suuntaan mikä mahdollistaa enteiden näkemisen, kuten vaikka meditoimalla. Onnea tiellesi!

      • mutta toisaalta

        ehkä asioiden tiedostaminen vaatiikin vähän voimakkaampia signaaleja. Uneen ensimmäisen voikukan puhkeamisesta ei todennäköisesti herää, jos herääkin, se ei varmasti mitenkään järkytä tai jää vaivaamaan.

        Ehkä ihmiset oikeasti alitajuisesti tiedostavat joitain asioita tapahtuvaksi.

        Uskon esimerkiksi siihen, että tunteet ovat aistittavissa, ehkä jopa ajatuksia voi jotenkin tiedostaa tai "kuulla". Joko niin, tai sitten minä olen hullu ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe