Eli mitä olette mieltä "yhteismielestä"? Voiko ajatuksia/tapahtumia tietää?
Nimittäin, kävi tässä vähän aikaa sitten niin, että puhuttiin ukon kanssa tämän työkaverista joka joutui ottamaan lomaa hautajaisten takia ja ukko joutui tietysti töihin.
Tokaisin siihen että "no, eipä toiseen kertaan sano että äiti kuoli" (tyhmä kommentti, mutta viittasin vain siihen että ei kai niitä kuolemantapauksia nyt NIIN usein satu)
johon sain mieheltä vastauksen "no ei äidistä ollut puhe, kun sen entisestä työkaverista, mutta äitikin on sairaalassa. Jalka murtunut, muutenkin se on jo 80-vuotias..."
minä "oonkohan mä joku ennustaja kun tulikin puheeksi?"
mies "äh...mutta onhan se vakava juttu, kun vanhana paranee niin huonosti"
minä "on joo, toivottavasti nyt ei käy oikeesti pahempaa".
No, miehen työkaverin äiti kuoli samoihin aikoihin sairaalassa kuin tuo keskustelu -jossa ei muutenkaan ollut sen kummemmin järkeä, käytiin. Puolen tunnin tarkkuudella.
Toinen on uni, jonka näin n.14-vuotiaana; Juna ajoi Helsingin rautatieasemasta läpi, puomien ja betonivallien läpi ja suoraan seinästä sisään. Heräsin keskellä yötä ja aamulla kysyin äidiltäni onko tuo muka edes mahdollista. Ei kuulemma ollut, tosin neljän päivän päästä siitä kirjoitettiin lehdessä. Junan jarrut pettivät.
Kollektiivinen tajunta/-alitajunta
2
363
Vastaukset
- taivaansielu
Itse olen sitä mieltä, että suurin osa asioista selittyy ihan sattumalla tai terveellä logiikalla.
Joskin itsekin olen nähnyt enneunia, enkä pidä niitä mahdottomina. Uskon, että on olemassa paljon erilaisia asioita, joita nykytieteen valossa pidetään ns. huuhaana, kuten vaikka ennustaminen, enneunet, aurat, reikihoito jne., mutta kenties ensi vuosisadalla ne ovat täysin järkeenkäypiä asioita tieteenkin näkökulmasta.
Joillakin on eräänlainen kyky nähdä tulevia tapahtumia. Harmi vain, että kyseessä on, kuten juuri sinunkin tapauksessa, yleensä kuolemaa, onnettomuutta jne. En pidä sitä kuitenkaan minkäänlaisena yhteismielenä, vaan eräänlaisena lahjana, joka on joillain ihmisillä. Tai puhtaana sattumana. Voit toki kehittää aistejasi tämänkaltaiseen suuntaan mikä mahdollistaa enteiden näkemisen, kuten vaikka meditoimalla. Onnea tiellesi!- mutta toisaalta
ehkä asioiden tiedostaminen vaatiikin vähän voimakkaampia signaaleja. Uneen ensimmäisen voikukan puhkeamisesta ei todennäköisesti herää, jos herääkin, se ei varmasti mitenkään järkytä tai jää vaivaamaan.
Ehkä ihmiset oikeasti alitajuisesti tiedostavat joitain asioita tapahtuvaksi.
Uskon esimerkiksi siihen, että tunteet ovat aistittavissa, ehkä jopa ajatuksia voi jotenkin tiedostaa tai "kuulla". Joko niin, tai sitten minä olen hullu ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005368692Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5370824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102231Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1701267Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17936Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40794Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72744- 46725
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657