sisarkateus/ko?

se "parempi" sisk...

luulempa niin :(
olen siis 22 ja siskoni 20.
minä olen aina ollut se "kauniimpi" ja "suositumpi" (ainakin siskoni mielestä)
minulla oli aina poikaystäviä ja olin paljon pippaloissa ym ja siskoni siivosi mun oksennukset aina kun tulin kotiin pippaloista ja sammuin sänkyyn niin että kusin alleni x) ...olin siis 16v....ja hän huolehti minusta silloin etten jäisi vanhemilleni kiinni.


menin kouluun joka liittyi kauneuteen ja valmistuinkin ja pääsin töihin.
vietin kovaa opiskelu elämää kaukana toisessa paikkakunnassa johon tilapäisisti muutin kun opiskelin.
Muutin siis kotia takas kun valmistun ja pääsin alalle töihin, mutta siinä ajassa oli jo välimme siskon kanssa viilenneet...
hänellä oli ollut se yksi(eka) poikaystävä jo parisen vuotta ja siinä samassa lihosi jonku 10 kg.
siskoni Lähti suoraan raflaan töihin peruskoulun päätyttyä,ei siis jatkanut mitään opintoja.

tämä hänen poikaystävänsä jättikin yllättäen sisikoni jonku toisen takia ja se olikin todella kova kolaus siskolleni.
tuolloin meillä olikin kovia riitoja joillon riitelimme toden teolla.
kävimme fyysisiti kiinni toisiimme ja revimme toistemme hiukset melkein päästä ja sätimme todella rumilla sanoilla toisiamme kuten huorittelu ym.

muutin lapsuuden kotoa pois etä tilanne rauhoittuisi ja jatkoin juhlimista kunnes joinki työpaikkani alta ja tulin raskaaksi ja 9kk jälkeen synnytin ihanan pojan.

nykyään elän uudessa parisuhteessa ja juhliminen on jäänyt taka-alalle lapsen tulon myötä.
(tosin ulkonäköni on edelleen minulle tärkeä..)

siskoni elää myös on/off suhteessa jonkun jäbän kanssa ja on edelleenkin 15 kg ylipainoa ja raflassa töissä.

Nyt sitten pitkästä aikaa menimme mieheni kanssa heille kylään ja joimme muutmat siiderit siinä ym. kunnes siskoni rupesi miehelleni jossain vaiheessa iltaa avautumaan siitä kuinka hän on koko ikaänsä ollut varjo minun takana.
hän on aina tuntenut olevansa ilmaa,ja kuulemma hänen eka poikaystävänsäki oli "kuolannut" perääni jne.
ja itki kuinka minulla on koulutus ja lapsi ja koti ja ulkonäköä...minä olen kuulemma aina vanhemmilleni ollut se "ykkönen"?!

kaikenlisäksi huomasin tämän sisikoni poikaystävän olevan hieman kiero luonteeltaan...tai miten sen nyt uskaltaisi oikein muotoilla...

ilta meni muuten hyvin,mutta kuultuani mieheltäni tämän vuodatuksen minulle tuli aivan hirveä olo,todella surullinen...en olisi voinut kuvitellakkaan että siskoni on tuntenut näin.

Itseasiassa MINÄ olin katkera siskoni asunolle ja uusille vaatteille!!!
katselin todella kateellisena heidän modernia ja tyylikästä kämppää...ja siskoni vaatekaappi pursuasi uusia vaattieta...
hänellä on aina ollut paljon parempi iho kuin minulla ja luonteeltaan hän on paljon iloisempi ja luonnollisempi ja rohkeampi...minä taas en.
Kadehdin heidän huoletonta elämää mennä ja tulla kuten haluavvat..ei heillä lapsia ole eikä siskon mukaan tulekkaan.(vaikka katkeellinen minulle lapsestani olikin)

oli paljon asioita jota kadehdin hänessä... kaiken lisäksi siskollani on tätä nykyään tuplasti komeampi mies kuin minulla!!! :) :)

kertokaahan nyt omia kokemuksianne vastaavista sisarkateus- kokemuksistanne!


Ajatuksena olisi korjata meidn välit,mutten tiedä miten kun...
Olisi oikeasti kamalaa jos välimme hajoiaisi totaalisesti!
En silloin ajatellut asian toista laitaa.

2

2158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tää tuli

      ny ihan väärälle palstalle!!!
      ei pitäny tulla tänne teinien mestoille.
      eli en tarvitse 16 vuotiaiden vastauksia tähän kitoooos.

    • mipsu

      Hei. Luulin aina, että ollaan ainoita sisaruksia jolla on samanlaisia kokemuksia. Minulla oli sisko joka on aina ollut koulutukseltaan ylempi arvoinen, mutta aina kun on ollut poika ystävistä kyse, niin hän on ollut aina hyvin kateellinen minulle. Nyt vieläkin vaikka hänellä on oma poikaystävä, niin silti hän on koko ajan niskassani kiinni. minulla tätä nykyään oma aviomies ja kolmen vanha lapsi ja ylipainoa noin 20 kiloa ja silti kateutta on. nykyään kateus ei ole niin ulkonäkö painotteista. Mutta nykyään hän on kateellinen juuri nimeen omaan lapsesta joka minulla on, vaikka aina sanoo "ettei lapsia tee" niin silti meidän välejä hiertää. Meillä tuo biletys puoli oli sellasta, että sisko aina kieli vanhemmille minun menemisistä ja toljailusta ja itse en kielinyt mistään. Toivottavasti tämä edes vähjän helpotti sinua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      457
      3358
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      443
      3213
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      133
      2899
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2232
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2090
    6. 182
      1430
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1357
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1236
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      85
      1228
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe