Top ja Btm

??????

Mitä ihmettä gay-kundit tarkoittaa sanoessaan olevansa top tai btm? Olis kiva tietää, kumpi itse on...

38

13677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - - -

      Ne on näitä nykyajan höpötyksiä, kun kopioidaan amerikkalaista elämäntyyliä. Mullekaan ne ei sano juuri mitään, vaikka olen homo.

      • hggkg

        ...sitä, et kumpi on parisuhteessa se naisellisempi ja kumpi se maskuliinisempi osapuoli.En tiiä kumpi on kumpi, mut lesboilla femme on naisellinen osapuoli ja butch(tuliko oikein?) maskuliininen osapuoli.


      • Joku muu
        hggkg kirjoitti:

        ...sitä, et kumpi on parisuhteessa se naisellisempi ja kumpi se maskuliinisempi osapuoli.En tiiä kumpi on kumpi, mut lesboilla femme on naisellinen osapuoli ja butch(tuliko oikein?) maskuliininen osapuoli.

        Kyseessä ei todellakaan ole maskuliinisuuden/naisellisuuden määritelmä.

        Suorakäännöshän on top = päällä
        bottom = perse/alla... ja näistä saadaan sitten suomeksi perseen antaja (bottom) ja perseeseen panija (top).

        Versatile tekee molempia.


      • Anonyymi

        Nice


    • se meinaa

      että top panee perseeseen ja bottom antaa sitä.

      • Antsa

        Eikös BTM tarkoita sitä että alistutaan?


      • Anonyymi

        Paneskelua.


      • Anonyymi

        Panee perseeseen.


    • sitä että

      lyhytnäköisesti, kun ajatellaan anaaliseksi:

      Top = kundi, joka panee
      btm = kundi, joka antaa pebaa

      Yleisesti:
      Top = kundi, joka määrää enempi (Esim. on antajana suuseksissä yms.)
      btm = kundi, joka on alistuvaisempi

      Ei mitään tekemistä naismaisen tai miesmäisen käytöksen kanssa. Näille on omat terminsä:

      hintti = naismainen, käsilaukkuhomo
      homo = miesmäinen homojätkä

      LOL

      • homo

        btm on lyhenne sanasta bottom eli molemmat tarkoittaa samaa asiaa =)


      • tarkoittaa

        LOL. Vielä aiheeseen mennäkseni, versatile = top ja btm eli voipi olla kumpaakin tilanteen mukaan


      • Utelias kielihullu
        tarkoittaa kirjoitti:

        LOL. Vielä aiheeseen mennäkseni, versatile = top ja btm eli voipi olla kumpaakin tilanteen mukaan

        Mikäs termi sitten on meille, jotka ei tykkää anaanlista ollenkaan eikä harrasta sitä?


      • MegaGay
        Utelias kielihullu kirjoitti:

        Mikäs termi sitten on meille, jotka ei tykkää anaanlista ollenkaan eikä harrasta sitä?

        pihtarit


      • Anonyymi
        Utelias kielihullu kirjoitti:

        Mikäs termi sitten on meille, jotka ei tykkää anaanlista ollenkaan eikä harrasta sitä?

        A-naalista ei tykkää.


      • Anonyymi
        Utelias kielihullu kirjoitti:

        Mikäs termi sitten on meille, jotka ei tykkää anaanlista ollenkaan eikä harrasta sitä?

        Outolinnut


    • sanasto
    • Anonyymi

      Homous on jumalalle kauhistus!

      • Anonyymi

        Jumala onkin satuolento.


      • Anonyymi

        Onko se sanonut niin sulle että homous on muka kauhistus ,
        Ei kukaan ihminen ole mitenkään kauhistus kenellekkään mjotenaika lopettaa nuo satunjutut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se sanonut niin sulle että homous on muka kauhistus ,
        Ei kukaan ihminen ole mitenkään kauhistus kenellekkään mjotenaika lopettaa nuo satunjutut

        Ei pidä miehen harjoittaa haureutta toisen miehen kanssa! Se on synti ja häpeä! Ei ole homolle paikkaa paratiisissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä miehen harjoittaa haureutta toisen miehen kanssa! Se on synti ja häpeä! Ei ole homolle paikkaa paratiisissa!

        Paratiisi peruttu, neitsyet loppu.


      • Anonyymi

        En mä jumalasta tykkää se liian vanha, vaan sen pojasta se on nuorempi, mä oon vähä pedo ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paratiisi peruttu, neitsyet loppu.

        Lupa olla homo peruttu, tästä lähtien saat olla vain hetero.


      • Anonyymi

        Hompsista!


    • Anonyymi

      Rakkaudettomuus on kauhistus.

    • Anonyymi

      Top käskee
      bottom tottelee

    • Anonyymi

      Top panee
      bottom on pantavana

    • Anonyymi

      Top piiskaa
      bottom on piiskattavana

    • Anonyymi

      Top alistaa,
      bottom alistuu.

      • Anonyymi

        Bottom pieree enemmän.


    • Anonyymi

      BTM tai TOP ei merkkaa mitään alistumisen tai alistamisen kanssa. Itse olen btm, ja enkä ole koskaan alistunut mihinkään, päin vastoin minä olen suhteessani se ohjat käsiin ottava osapuoli.

      Btm on henkilö joka on pantavana, top on henkilö joka panee, (tulee sanoista päällä ja alla, eli melko selkeitä).

      Alistuva on taas sub (Submissive) ja alistava Dom (Dominating), vaikka usein bottom ja top voidaan rinnastaa BDSM fetissien kanssa, molemmat ovat täysin eri asioita.

      • Anonyymi

        Bottom kyllä tarkoittaa kahta asiaa:
        1) Alistumista, sekä
        2) Seuraavina päivinä on pylllÿ kipeenä kun istuu tuolilla!


    • Anonyymi

      Olen top ja tykkään toisinaan myös alistua ja saada esim. piiskaa.

    • Anonyymi

      Bottom tarkoittaa olen bisse ja tarvitsen homomiestä panemaan minua, että jaksan kuunnella akan marinaa.

      Top tarkoittaa olen dominoiva homomies joka tykkää alistaa toisia homoja, mutta ei välitä bisseukoista koska vikisevät panoa, eikä heitä tarvitse alistaa.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa, miksi moista väität?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, miksi moista väität?

        No kerro sitten miksi bisseäijä vonkuu panijaa?
        Voidaan myöhemmin jatkaa toisella puolella asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerro sitten miksi bisseäijä vonkuu panijaa?
        Voidaan myöhemmin jatkaa toisella puolella asiasta.

        Osa heistä on bottomeita, mutteivät kaikki ole. Yhtä hyvin voi kysyä, miksi suurin osa homoseksuaaleista on bottomeita.


    Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3035
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2122
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1953
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1237
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe