Kysyin tätä jo toisaalla, mutta kysynpä nyt täälläkin :)
Elikäs: menkat loppuivat viime viikolla, harrastettiin seksiä ilman ehkäisyä heti seuraavana päivänä ja sitä seuraavana otin jälkiehkäisytabletin.
Olen ottanut näitä tablettaja kaksi kertaa ennenkin, vuosia sitten, niistä ei tullut edes pienen pientä pahoinvointia, ei yhtään mitään.
Näistäkään pillereistä ei aluksi tullut mitään, mutta tänään aamulla alkoi verinen vuoto. Veri oli aluksi ruskehtavaa, nyt punaista, ei kuitenkaan mielestäni ihan menkkamaista. Mitään kipuja yms. oireita ei ole, illan mittaan alkoi vähän kutkuttaa alavatsassa ja pyörryttää, mutta toisiaan voivat johtua muustakin tai sitten vain kuvittelen.
Pillereiden ohjeissa sanottiin, että voivat aiheuttaa pientä veristä tiputtelua ja viivästyttää menkkoja. Musta tuntuu kuin menkat olisivat alkaneet heti uudestaan, mutta ilman niitä järisyttäviä kipuja tai edes sitä menkkatunnetta.
Asia, mikä vähän hermostuttaa, on se, että mulla on aikaisemminkin ollut vähän samantapaista vuotoa. Tämä vuoto tuli suurinpiirtein samaan aikaan, kun menkkojen piti alkaa, oli täysin kivuton ja kesti vain pari päivää. Ja olin raskaana.
Ohjeissa sanotaan myös, että jälkiehkäisypillerit eivät keskeytä jo alkanutta raskautta tai vahingoita sikiötä. Tämä vuoto on joka tapauksessa yli kolme viikkoa menkkoja edellä, ja tätä ennen tuli täysin normaalit menkat kipuineen päivineen.
Mietityttää tämä tosiaan noiden kokemusten pohjalta, eikä koskaan ennen ole tullut noista pillereistä mitään. Onko silti ihan tyypillinen reaktio ja hätäilenkö turhaan?
Elikäs: menkat loppuivat viime viikolla, harrastettiin seksiä ilman ehkäisyä heti seuraavana päivänä ja sitä seuraavana otin jälkiehkäisytabletin.
Olen ottanut näitä tablettaja kaksi kertaa ennenkin, vuosia sitten, niistä ei tullut edes pienen pientä pahoinvointia, ei yhtään mitään.
Näistäkään pillereistä ei aluksi tullut mitään, mutta tänään aamulla alkoi verinen vuoto. Veri oli aluksi ruskehtavaa, nyt punaista, ei kuitenkaan mielestäni ihan menkkamaista. Mitään kipuja yms. oireita ei ole, illan mittaan alkoi vähän kutkuttaa alavatsassa ja pyörryttää, mutta toisiaan voivat johtua muustakin tai sitten vain kuvittelen.
Pillereiden ohjeissa sanottiin, että voivat aiheuttaa pientä veristä tiputtelua ja viivästyttää menkkoja. Musta tuntuu kuin menkat olisivat alkaneet heti uudestaan, mutta ilman niitä järisyttäviä kipuja tai edes sitä menkkatunnetta.
Asia, mikä vähän hermostuttaa, on se, että mulla on aikaisemminkin ollut vähän samantapaista vuotoa. Tämä vuoto tuli suurinpiirtein samaan aikaan, kun menkkojen piti alkaa, oli täysin kivuton ja kesti vain pari päivää. Ja olin raskaana.
Ohjeissa sanotaan myös, että jälkiehkäisypillerit eivät keskeytä jo alkanutta raskautta tai vahingoita sikiötä. Tämä vuoto on joka tapauksessa yli kolme viikkoa menkkoja edellä, ja tätä ennen tuli täysin normaalit menkat kipuineen päivineen.
Mietityttää tämä tosiaan noiden kokemusten pohjalta, eikä koskaan ennen ole tullut noista pillereistä mitään. Onko silti ihan tyypillinen reaktio ja hätäilenkö turhaan?
Vastaukset 1
Vanhimmat
Uskoisin vahvasti että oireesi ovat sivuvaikutuksia jälkiehkäisypillereistä.